Skocz do zawartości

535d 286KM M57TU2 całkowity brak mocy powyżej 4500 obrotów


marian1984

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Borykam się trochę z moim BMW 535d, chodzi o to że przy kick downie przy 4500-4600 obrotów następuje całkowity brak mocy, jak by auto przeładowywało i łapało tryb awaryjny, lecz tego trybu nie ma, po puszczeniu gazu i zejściu trochę z obrotów, znów wciskam gaz do dechy i jedzie do tych właśnie 4500-4600 i znów koniec, następuje brak doładowania na poziomie 1400mbar, przepływka tez chyba spada do 400.

Co ciekawe wyskakuje błąd przepływomierza, ale INPA pokazuje ze następuje on przy 3100-3200 obrotów, co mnie dziwi bo przy tych obrotach jest wszystko git. ( przepływka podmieniana i ta sama sytuacja ).

Myślałem że to zaworki lub przewody podciśnienia, ale to nie to, sprawdzałem gruszkę przy dużym TURBO i działa, nawet na sztywno ją popiołem tak żeby mniej ciśnienia ładowała turbina i faktycznie brak mocy na wysokich obrotach, to samo jak ją zamoknąłem na sztywno to przeładowywała do 3400mbar, normalnie przy 4500 mam 2950mbar, komputer sugeruje około 2670mbar, czyli faktycznie troszkę więcej, ale jak pisałem zaworki i przewody sprawne.

Przepustnica Baypass też działa i zaworek sprawny.

EGR przemyty, zamknięty, nawet odłączyłem przewód podciśnienia tak aby na stałe był zamknięty i to samo, nic się nie zmienia.

Jedyne co mogę stwierdzić to to że w samochodzie jak się to dzieje słychać takie jak by syknięcie przez moment, jak by coś upuszczało ciśnienie z układu doładowania? Nie wiem co to może być?

DPF raczej czysty, przy pomiarze w czasie jazdy max 260mbar przed filtrem DPF przy 4200 obrotów, więc chyba nieźle.

Dopóki nie wcisne pedału do kick down wszystko jest ok, zmienia biegi normalnie, bo wtedy zmienia biegi przy 4200 obrotów.

Czy ktoś ma jakiś pomysł, bo może poszedłem złym tropem biorąc na celownik układ doładowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem do jakich obrotów powinien się kręcić ale na filmikach z Youtube łapią prawie 5000 obrotów, tylko u mnie z 1 na 2 zmienia przy 4400 i wszystko jest ok, ale już z 2 na 3 powinien zmieniać powyżej 4500, i tu jest problem bo jak łapie te 4500 to łapie jakiś chyba tryb awaryjny bo pomimo wciśniętego gazu do spodu kręci się do 4400 nawet 4450 i wtedy traci całą moc, nie przyśpiesza tylko nawet obroty powoli spadają, puszcze gaz, obroty zejdą do 4000 wciskam znowu i jedzie do tych samych obrotów, i tak cały czas.

Na Kick Downie przy ruszaniu z miejsca z 1 jest ok, zmienia na 2 jak wściekły, ale już z 2 na 3 koniec, nie zmienia biegu, nie jedzie. Silnik po prostu nie wchodzi na pełne obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U.mnie przy kickdownie zmiany biegów są maxymalnie na wysokości 4500 /4600 obrotów powyżej jest odcinka nie da się większych uzyskać w moim 335/535 ...

Nie wiem jakim cudem inne się kręcą do 5 tys u mnie przy prędkości licznikowejj 280 w trójce obroty są na 4500 na 6 biegu

Oba auta nie maja błędów więc chyba tak powinno byc

 

U mnie zmiany ida bardzo podobnie jak na tym filmiku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otworzyłem, to u mnie tak jest bez kick downa i tylko tryb D bez S.

Czy ktoś ma jakieś pomysły na taką dolegliwość, co mogę jeszcze sprawdzić?

Przy okazji, nie przychodzą mi powiadomienia na mejla jak ktoś odpisze w temacie, szukam i szukam i nie mogę znaleźć opcji która za to odpowiada, podpowie ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Soft do skrzyni od alpiny w dieselu e60 ?? :mrgreen:

 

Zacznij od podjechania na porządny komputer, niech ktoś zajrzy w softy sprawdzi co i jak, zrobi adaptacje, potem dopiero szukamy ewentualnych usterek mechanicznych

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak.. Chyba jednak trzeba było na chwilę odejść od komputera na świeże powietrze zanim się napisało posta :mad2:

 

mea culpea

alpina, e60 , diesel.. To się nie klei (no chyba że u Oliego i przez niego się człowiek zagalopował :roll: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Spoko, każdy ma czasem zadżumiony dzień :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno dzisiaj zauważyłem, zaraz po odpaleniu kiedy silnik jeszcze nie jest rozgrzany idzie do końca, dopiero jak się nagrzeje jest problem, może to kogoś nakieruje na coś.

Temperaturę na kompie pokazuje OK, około 90 stopni jak nagrzany, dziwi mnie tylko to że INPA czy DIS pokazują błąd przepływomierza a w nim temperaturę powietrza ładowanego tyle samo co temperatura wody ( płynu chłodniczego ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Napisz skąd jesteś może znajdziemy Ci kogoś z forum szybciej

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!!

Ja mam problem ze auto na niskich obrotach nie ma mocy jakby jedna z turbin nie działała, jednym słowem nie ma dołu. Dałem sie namowic na regeneracje turbin i nie potrzebnie bo 1900zł wydane i zero poprawy. sprawdzony DPF i ponoć wszystko sprawdzone i nic nie pomaga . Zaleca teraz regeneracje wtrysków koszt około 50zł za sprawdzenie + regeneracja około 350 od jednego. Całosc około 1500zł + robocizna . Czy to pomoże?????? Gdzie szukac przyczyny ??? Sa wachania obrotów przy zmianie biegów z 2na1 szlag jak dechą w plecy. To pewnie sprzegło hydrokinetyczne. Czy wymiana sprzegła może zlikwidowac problem z przyspieszeniem czy regenerowac wtryski ? ? ? A przy twoich objawach sa podobne i nie daj sie namowic na regeneracje turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Możecie polecić jakiś dobry warsztat w lubelskim ogarniający dobrze 3.0 bi-turbo w BMW. Bo niestety ale dalej problemu nie rozwiązałem. Co myślicie o jakimś bosch service?

Wiem z doświadczenie ze logo nic nie znaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.