Skocz do zawartości

wartość rezydualna bmw


Fikus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W dniu dzisiejszym rozmawiałem u dealera na temat wartości rezydualnej BMW ( w związku z programem BMW Comfort Lease).

Auto skonfigurowałem sobie na kwotę około 220.000 zł. Silnik 320d, sedan po lifcie z 2015.

BMW złożył mi następującą propozycję - po trzech latach użytkowania auta i przejechaniu około 140.000 km wartość rezydualna auta w moim przypadku wynosić będzie około 41 % wartości brutto auta, wstępnie wyliczonej przez BMW według ceny brutto po rabacie oraz w oparciu o wartość wyposażenia auta (która, jak mi słusznie wyjaśniono po 3 latach straci znacznie więcej na wartości niż same auto). Według wyliczeń BMW auto po 3 latach będzie warte około 72.000 zł...

BMW ma własny system wyliczania w.r. Wyjaśniono mi, że w.r. zależy przede wszystkim od wieku i przebiegu auta, a także od wartości wyposażenia, w stosunku do wartości samego samochodu.

Nie mam złudzeń, że BMW dokonuje wyliczeń w.r. w taki sposób, żeby na tym zarobić.

Rozmowa na ten temat skłoniła mnie jednak do zastanowienia się na temat wartości auta po 3 - 3,5 roku od zakupu.

 

Do tej pory zakładałem, że jeżeli moje auto będzie według katalogu warte przy zakupie powiedzmy 220 tys. zł,i będzie miało około 130.000 km przebiegu, pochodzić będzie od I właściciela, serwisowane będzie w ASO, olej zmieniany będzie co 15 tys. km, a wyposażenie auta będzie powyżej przeciętnej, to przy założeniu jego bezwypadkowości i braku usterek w chwili sprzedaży będę w stanie sprzedac 3 - 3,5 letnie auto za około 100.000 zł.

Pobieżna analiza ofert bmw na otomoto moim zdaniem nie daje odpowiedzi na pytanie o wartośc auta po 3 latach, zwłaszcza że w większości są to auta sprowadzane z zagranicy. Pewnie połowa okazji to są również auta ze szkodami parkingowymi, które w swoim czasie ubezpieczalnia kwalifikowała jako szkody całkowite... Trudno więc wyciągać średnią z tych cen.

 

Co myślicie na ten temat? ile według Was takie auto straci po 3 - 3,5 latach takiego użytkowania? Czy fakt, że f30 za 3 lata będzie już wiekowym samochodem (pochodzącym z 2012 roku) dodatkowo wpłynie na cenę auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Daj spokój z wycenami od BMW. Ocena wartości porządnego i pewnego samochodu na podstawie naszego rynku też mija sie z celem. Auto po 3 latach o wartości w konfiguratorze 220tyś PLN powinieneś spokojnie sprzedać za 100+ tyś. Zwróć uwagę, że sporo Polaków jeździ bezpośrednio do de i kupuje tam auta poleasingowe dla siebie właśnie w granicach 100tyś a są znacznie gorzej wyposażone. Dla przykładu polecam zajrzeć na youtube, auta-z-niemiec. Trzeci czy czwarty filmik od końca przedstawia kupno słabo wyposażonej F30 12r. z przelotem 200k za 19+k euro. Nie jest to odosobniony przypadek. Nie martw się, że auto po 3 latach będzie kosztowało 70tyś jak to wyliczyło sobie BMW... oni po tyle chętnie kupują samochody a potem wrzucają je w Premium Selection po 130tyś ;) Zerknij sobie na oferty salonów i zobacz ile życzą za 3-letnie F30. Panów w garniturach tylko z pozoru interesuje Twoja dobra opinia. Bardziej chodzi byś na ich rzecz systematycznie opróżniał kieszenie.

Import pojazdów z USA, Kanady, Emiratów.


www.importusa.pl

www.facebook.com/importusa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Polskie rynek jest chory. Trupy z przekręconymi licznikami zbijają ceny.

Dla przykładu

W 2010 roku sprzedałem pięcioletnie E91 320d z przebiegiem 120 tys km kupione u dealera w Polsce (cena katalogowa 178 tys) za 57 tys.

 

Im bogatsze wyposażenie tym bardziej tracisz. Spróbuj kupić F36 - czwórka Gran coupe. Powinno lepiej trzymać cenę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Polskie rynek jest chory. Trupy z przekręconymi licznikami zbijają ceny.

Dokładnie i dlatego będziesz musiał dostosować swoją cenę do tych szrotów, bo polaczek musi tanio kupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyceny w krajowych salonach sa totalnie przesadzone i oderwane od rzeczywistych warunkow. Na przyklad chcac kupic jednoroczne f3x 320d, ktore najwieksza utrate wartosci ma juz za soba trzeba liczyc sie z rata leasingowa na poziomie 4000 PLN miesicznie! Na zachodzie mozna za to jezdzic M3. Nie rozumiem dlaczego koszty w kraju sa tak wysokie; wyzsze oprocentowanie?, mniejsza dostepnosc? wyzsza strata wartosci?

 

Dla przykladu zachodnie oferty leasingowe, 3 lata bez wplaty.

http://www.null-leasing.com/index.php?content=search&marke=BMW&modell=3er&aufbau=

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie patrz na wysokość raty tylko na całkowity koszt leasingu. Ostatnie leasingi (nie w BMW) jakie robiłem na używane samochody na 35 rat (20% I wpłata, 20% wykup) to był koszt około 104,5%. Na nowe auto powinno być jeszcze taniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja robilem ost 3 lata temu to wtedy max udalo sie zrobic 106%. Gdzie dostales takie warunki?

3 lata temu WIBOR był 4,7-4,9% a teraz masz 1,7-1,8%.

pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, to mnie nieźle wystrzygli.

Na 4 GC na 3 lata dostałem teraz 106,4% ;/ i to przy 40% wpłaty początkowej...

 

A co do wartości rezydualnej to oczywiście żart, też rozważałem ComfortLease, ale 'to się nie dodaje'. Jakbym tego nie liczył, zawsze sprzedając to auto samemu da się wyciągnąć więcej. Dużo więcej.

 

W stanach to wygląda normalnie i dlatego jest powszechne. U nas to po prostu kradzież lub opcja dla naprawdę bogatych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, to mnie nieźle wystrzygli.

Na 4 GC na 3 lata dostałem teraz 106,4% ;/ i to przy 40% wpłaty początkowej...

 

A co do wartości rezydualnej to oczywiście żart, też rozważałem ComfortLease, ale 'to się nie dodaje'. Jakbym tego nie liczył, zawsze sprzedając to auto samemu da się wyciągnąć więcej. Dużo więcej.

 

W stanach to wygląda normalnie i dlatego jest powszechne. U nas to po prostu kradzież lub opcja dla naprawdę bogatych :)

 

 

GC jako nowy model nie ma takiego wsparcia - też myślałem o gc, ale z uwagi na gorsze warunki leasingu i wyższą cenę odpuściłem.

Natomiast Ty masz nowszy, świeższy model, który zapewne sprzedasz drożej niż serię 3, więc masz szansę jeszcze na tym wszytskim wyjść na +.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 4 GC na 3 lata dostałem teraz 106,4% ;/ i to przy 40% wpłaty początkowej...

 

Ja na start na 4 coupe dostałem 106.9% przy podobnej wpłacie, w swoim banku dostałem 104% to od razu telefony z salonu, że zejdą z oprocentowaniem itd :D Cisną na start wysoki procent i liczą, że człowiek nie skonfrontuje oferty z rynkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w Raiffeisen dostałem 104.43% niedawno (luty 2015). Tylko że my od nich bierzemy leasingi non stop, to będzie jakieś 6-7 auto u nich od 2010 i łatwo było dostać dobre warunki, a przynajmniej tak mi się wydaje :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie mam info o leasingu na 101% na nowe BMW ale moze to tylko oferta dla mnie jako stałego klienta :oops: :oops:

Tj ściema a nie oferta. Po prostu możesz pewnie dostać 105% na BMW z rabatem 10% lub 101% na BMW z rabatem 6%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze fajnie, u mnie baba z FS była nieubłagalna- negocjowałem w ten sam sposób ;/ Też miałem lepsze oferty z banku, wlasnie ala 104%, ale ubezpieczenie miałem tam większe, a BMW biorąc leasing nie od nich, podwyższało ubezpieczenie. Więc koniec końców z ubezpieczeniem wychodziła mi różnica 1% między ofertą banku, a BMW FS. Zapewniali, że jest super zawsze / na korzyść klienta jak coś się stanie itd. a w banku w sumie to sam nie byłem przekonany. I potem potencjalne problemy biorąc ubezpieczenie i leasing z dwóch różnych parafii. Wybrałem spokój ducha i wygodę kosztem tego 1%.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja uważam że wcale dużo nie zaniżyli wartości.

Za 3 lata f30/F31 będzie to stary model.

Sam kupiłem w 2013 roku e91 320DA z 2010 od 1 włściciela za 69.000 zł brutto

Kolega na jesieni 2014 kupił 320DA z 2011 z za 72 000 brutto.

Oba salonowe bezwypadkowe od ludzi którym skończył się leasing i przesiadali się na nówki.

Wiem że posiadaczy nowych aut taka strata boli ale takie życie.

To tak jakby ktoś chciał w 2015 roku za E91 z 2012 100 000 zł.Da ktoś ?

W Polsce klient za taką kasę na używany szuka 530 lub 535 a nie biedną 3 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja uważam że wcale dużo nie zaniżyli wartości.

Za 3 lata f30/F31 będzie to stary model.

Sam kupiłem w 2013 roku e91 320DA z 2010 od 1 włściciela za 69.000 zł brutto

Kolega na jesieni 2014 kupił 320DA z 2011 z za 72 000 brutto.

Oba salonowe bezwypadkowe od ludzi którym skończył się leasing i przesiadali się na nówki.

Wiem że posiadaczy nowych aut taka strata boli ale takie życie.

To tak jakby ktoś chciał w 2015 roku za E91 z 2012 100 000 zł.Da ktoś ?

W Polsce klient za taką kasę na używany szuka 530 lub 535 a nie biedną 3 .

 

Za trzy lata, w 2018 roku, albo jeszcze nie będzie kolejnej generacji 3, albo dopiero nowa generacja będzie miała premierę.

Aktualna trójka z 2015 to samochód odświezony, poliftowy. Ponadto moje auto ma być porządnie wyposażone.

Cena 70000 za f30 z 2012 roku według otomoto albo dotyczy tylko wypadkowych, ale sprowadzonych skądś i niezarejestrowanych aut. Średnia cena f30 z 2012 roku na otomoto to 100.000 zł

kwota 70.000 zł, którą mi zaproponowano, nie stanowi nawet 1/3 cennikowej wartości auta w chwili jego zakupu. Jestem w stanie pogodzić się ze stratą 50 %, ale uważam, że w ciagu 3 lat auto nie powinno stracić więcej na wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 2018r po pierwsze na rynku wtórnym będzie cała masa 320d, a wiec będzie w czym wybierać, po drugie bmw musi dać sobie pole manewru, żeby w 2018r sprzedać Twoje auto i na tym nie stracić, być może nawet zarobić. Niestety coś kosztem czegoś. Przy CL bmw gwarantuje Ci, że za 3 lata Twoje auto będzie warte 70 tys, w związku z tym już na starcie odejmują od kwoty początkowej wartość rezydualną, w związku z tym przez 3 lata spłacasz tylko 220- 70= 150. Na koniec możesz auto wykupić i sprzedać jeśli zauważysz, że będzie więcej warte. Nie bronie bmw, ale generalnie zakup auta to strata pieniędzy, a polski rynek wtórny jest popierdolo*y.

 

Na początku roku sprzedałem e92 z salonu 2011r., z przebiegiem 75 tys km, navi prof, skóra itd. Zainteresowanie mizerne, przez parę miesięcy dwa tel, ostatecznie poszła za 75 zł, co uważam za sukces.

 

p.s. słyszałem ostatnio od znajomych, że ponoć grupa VW ma jakiś rewelacyjny system finansowania, może warto sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzac na oferty aut uzywanych bezposrednio u BMW, 3 letnie f30 wyceniane jest na ponad 120 tys PLN, czyli roznica pomiedzy oferta leasingowa, a faktyczna wartoscia rynkowa to ponad 50 tys PLN. Istnieje mozliwosc wykupu samochodu po zakonczeniu umowy, ale najpierw trzeba zainwestowac 70 tys PLN, a potem zawracac sobie glowe sprzedaza auta. BMW powinno jednak oferowac lepsze warunki i starac sie utrzymac klientow na dluzej, a nie jedynie korzystac z okazji aby obciazyc kupujacego mozliwie najwyzszymi kosztami

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.