Skocz do zawartości

Zmiana licznika e90 z low na high


lopico

Rekomendowane odpowiedzi

Powiedz jak wygląda sprawa z przepisaniem przebiegu? Miałeś nowe czy używane zegary? Gdzie tarcze robiłeś i jaki koszt?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dołączam się do pytania o tarczki. Są trochę w stylu Audi, o wiele ciekawsze niż BMW. Swoją drogą, podstawowe zegary jakie miałem kiedyś w A3 8P z 2005 r. biły na głowę te które montowało bmw w e9x. Tutaj dopiero wersja high jako tako wygląda.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą, podstawowe zegary jakie miałem kiedyś w A3 8P z 2005 r. biły na głowę te które montowało bmw w e9x. Tutaj dopiero wersja high jako tako wygląda.

 

Zastanawiałem się nad tym, szczególnie nad funkcjonalnością małego ekranu w E90. W końcu doszedłem do wniosku że BMW jest bardziej zorientowane na jazdę, dlatego na zegarach nie ma nazwy stacji, kierunków nawigacji itp, po prostu "by design" ten ekranik (właściwie te dwa) służą do prezentacji parametrów pojazdu - tak w low jak i high. Zwróć też uwagę że ekran w E90 (przynajmniej jak się ma iDrive) jest zlokalizowany dużo lepiej niż np. w A3 8P więc te informacje są tam lepiej lub tak samo dostępne względem zegarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety kolega Kulfon ma racje, mam doskonałe porówanie właśnie wsiadłem w audi i zegary w porównaniu do bmw ( miałem high) były mega biedne, w audi można samemu ustawić jakie info chcemy widzieć i tych informacji mamy kilka jednocześnie, nie wspominając już o aspektach wizualnych w których też bmw leży na deskach, całe szczęście to tak na marginesie bmw prowadzi się znacznie lepiej :)

 

ps. zegary wyszły super , jak miałbym nadal bmw to już bym leciał wyciągać licznik :) kolego marvel.marv żeby przebieg przepisać trzeba oddać zegary w ręce kogoś kto potrafi zczytać dane z zegarów by wgrać je do naszych, koszt w zależności od osoby okolice 100-200 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiesć taką napisałem na własnym przykładzie , jesli teraz lub wcześniej ktoś robi to przy pomocy kabla diagnostycznego to o tym nie widziałem, moje zegary były rozbierane w tym celu, za podmianę danych z licznika tj.dopisanie vinu i przebiegu zapłaciłem 50zł, napisałem kwotę 100-200 zł bo takie często ceny przewijały się na forum, ostatniego hieroglifu "za takie pieniądze, chyba diagnostyku sensownu zrobisz" nie zrozumiałem nistety ?@#$
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

rozmowa w temacie jest o zegarach,a nie o tym czy dana marka się lepiej prowadzi lub nie. moim zdaniem BMW w odniesieniu do serii E 1 i 3 (z innymi nie miałem styczności) zaprojektowało po prostu słabe zegary i tyle. w Fkach wyglada to lepiej. we wspomnianym już audi w 2005 roku miałem taką pierdołę jak zegar i datownik,który sam automatycznie się nastawiał, gdzie w BMW rocznik 2009 musiałem to ręcznie robić. wyświetlanie cyfrowe prędkości i zużycie chwilowe też miałem w audi na dzień dobry,a w bmw jest to dodatkowo kodowane.no i design tarczek w autach serii 3 jest rodem z wczesnych lat 90tych.

 

ja za dopisanie VIN mojego auta w zegarach HIGH płaciłem trochę więcej. wszystko zależy u kogo się robi. jeżeli ktoś kupił na wymianę zegary z przebiegiem mniejszym niż ma u siebie w aucie to po podmiance aktualny przebieg auta sam mu się "zaciągnie" do włożonych zegarów,ale obok przebiegu będzie wyświetlała się kropka. lepiej więc zrobić to porządnie i dopisać VIN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

ja za dopisanie VIN mojego auta w zegarach HIGH płaciłem trochę więcej. wszystko zależy u kogo się robi. jeżeli ktoś kupił na wymianę zegary z przebiegiem mniejszym niż ma u siebie w aucie to po podmiance aktualny przebieg auta sam mu się "zaciągnie" do włożonych zegarów,ale obok przebiegu będzie wyświetlała się kropka. lepiej więc zrobić to porządnie i dopisać VIN.

:cool2: ani jednego zbędnego słowa . Czysta prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, jesli przebieg się zaciągnie to VIN mozna potem ustawić NCSem (jakaś tam wiedzę o obsłudze mam) czy trzeba resetować kości pamięci i inne cuda?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć czy poniższy licznik o nr 62109166859 będzie pasował do mojej wersji silnikowej 318D N47 143KM?

 

Chciałbym zmienić licznik z wersji LOW na HIGH + białe podświetlenie. Czy ewentualnie obudowę można zostawić swoją? (mam w lepszym stanie).

 

http://allegro.pl/show_item.php?item=6543630163

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obudowę powinno dać się podmienić bo i tak wnętrzności trzeba wyjąć żeby wyzerować VIN. Co do tego czy będzie pasował, to chyba istotny jest tylko rodzaj paliwa, przekładający się na skalę na obrotomierzu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Myślisz że rodzaj skrzyni nie ma znaczenia?

Nie

 

Czyli ten który wkleiłem o nr 62109166859 bez problemu powinno się dać zakodować? Czy samo w sobie kodowanie jest skomplikowane?

Skąd mam wiedzieć co jest dla Ciebie w tym życiu skomplikowane , a co nie ? Najtrudniejsze w tej sprawie - usunięcie strzałek, aby nie połamać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałeś pierwszą stronę tematu? Musisz zaprogramować EPROM i to wymaga programatora, co najpewniej wiąże się z wylutowaniem kości. Dopiero wtedy możesz kodować. Dodatkowo jak olejesz temat i po prostu włożysz licznik do auta i akurat kodowanie będzie takie samo, to będziesz miał małą kropkę przy przebiegu mówiącą o tym że licznik nie pochodzi z tego auta - to to mały problem. Większy jest taki, że jak przebieg w liczniku jest większy niż w twoim aucie, to ten większy przebieg przepropaguje się po jakimś czasie do innych modułów w aucie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzięki koledze Santa Cruz udało się zmienić zegary z low na high oraz podświetlenie.

 

http://i.imgur.com/LdXMMIh.jpg

http://i.imgur.com/o1hhbAV.jpg

 

Jedyne o czym mógłbym jeszcze pomyśleć to wskazówki w kolorze czerwonym.

Zdecydowanie polecam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 miesiące temu...

Jak masz kabelek nogę pomoc zdalnie za free. Tylko warunek żebyś miał już eprom przygotowany.


Pytanie z innej beczki jeśli wgram wsad do epromu z licznika skalowanego na 280km/h, wsad z licznika 260km/h to zabangla to? Czy nic nie zmieniam i sama zmiana tarcz wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.