Skocz do zawartości

E60 530i przepustnica błąd POMOCY


kraszan88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i od razu proszę o wyrozumiałość jak cos nie jasno napisze posiadam Bmw e60 530i 231km i walczę z oto takim problemem po włączeniu zapłonu od razu wyskakuje Check silnika zapala sie kontrola trakcji odpala normalnie po czym wskakuje na wyższe obroty i zaczyna mocno falować w przedziale od 600-do 2500tyś obrotów przy tym wszystkim jest całkowity brak reakcji na pedał gazu. Podłączyłem tester CDIF 2 i odczyt błędów wygląda następująco :

potencjometr przepustnicy 2 oraz czujnik położenia pedału 1-napięcie zasilania. Te błędy były w silniku po skasowaniu odpalam chwilkę jest dobrze i znowu wskakują i znowu obroty falują, jeszcze połączyłem sie z DSC i wyskakuje taki błąd nie można skasować : interfejs układu zarządzania pracą silnika.

Pierwsze co zrobiłem kontrola wszystkich połączeń przewodów itd wszystko ok następnie zawór DISA był uszkodzony ale już jest zregenerowany bez zmian, dalej podmianka przepływomierza bez zmian,myśle skoro błąd przepustnicy w takim razie ona siedzi wymieniłem ją ale nie pomogło od razu podmianka całego potencjometr gazu i dalej nici ciągle te same błedy... przymierzam się dzisiaj do wyciągnięcia kolektora ssącego może tam coś mi się w oczy rzuci chociaż sam nie wiem czy ide dobrym tropem. Dodam że autko jest zagazowane może trzeba isć tym tropem??? Bardzo proszę o jakie kol-wiek sugestie i porady z góry dziękuje i Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpal samochod, podczas jak obroty faluja, podlacz kompa i skasuj bledy, powinno ustapic. Jedz zrob troche kilometrow, zgas, odpal jak bedzie to samo, znowu skasuj bledy. Powtorz ew. kilka razy.

 

Miałem to samo po tym jak wykasowałem adaptacje pedalu gazu, albo przepustnicy nie pamietam. Efekt jest przerażający, wiem, ale po skaskowaniu bledu na wlaczonym silniku powinno ustapic. Jeśli nie ustapi, mozliwe, ze faktycznie jest cos uszkodzone.

 

good luck

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za podpowiedz właśnie już tak robiłem i bez efektu raz udało mi się skasować błędy powiedzmy gdzieś przez 15 min autko chodziło elegancko po tym czasie znowu zapaliła się kontrola trakcji Check i znowu ta sama sytuacja auto padaczka....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak teraz tylko jeździłem na benzynie w ogóle usterka pojawiła się podczas powrotu do domu z majowego weekendu najpierw był spadek mocy a póżniej już w ogóle nie dało się jechać jeszcze jak jechałem cały czas z jednostajną prędkością to jeszcze jakoś dojechałem...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie wyciągnąłem kolektor ssący za dużo nie widzę ale jak już mam na wierzchu powymieniam wszystkie oringi i zaślepki w sumie jedna gumowa zaślepka jest spękana i od razu wymienię odme nie duże pieniądze a już będzie spokój i kolejny element wyeliminowany, jeśli ktos jeszcze miałby akieś pomyśly jak to ugryżć to będe wdzięczny za każdą sugestie już trzeci tydzień bez auta :|
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czekaj czekaj, Ty tu w ogole przepustnicy nie masz, bo to valvetronic jest? zrób jeszcze adaptacje pedału gazu (potencjometra) jak nie pomoże, to chyba trzeba szukać przyczyny w faktycznej usterce tego elementu, skoro błąd wraca po jakimś czasie coś jest jednak nietak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ty tu w ogole przepustnicy nie masz, bo to valvetronic jest?

To jest silnik typu M z przepustnicą,bez valvetronika.

Nie odpowiedziałeś czy problem jest na LPG czy jak jedziesz na benzynie to go nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje za zainteresowanie w typ silniku jest przepustnica,odnośnie jazdy na benzynie i gazem błędy i praca silnika jest bez zmian...jak złożę wszystko do kupy spróbuje pobawić się w adaptacje chociaż w cdif jjeśli chodzi o bmw to jest słaby zakres możliwości żeby zrobić co kolwiek :?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Miałem podobnie i problem tkwił w sterowniku, zrobiłem test włożyłem sterownik do zamrażalnika na 1h i problem wystąpił a jak powstał w garażu ogrzewany wszystko wróciło do normy. Podobno płyta sterownika się rozwarstwia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...

INFO dla wszystkich mających ten problem.

 

Szukając rozwiązania lub znalezienia przyczyny uszkodzenia ECU udało mi się dotrzeć do tematu za oceanu gdzieś gość miał dokładnie ten sam problem w Z4.

Na tym forum nikt nie jest wstanie podać przyczyny uszkodzenia, czy jest to wada fizyczna, czy nie etc.

Osoba, która chciała mi to naprawić oznajmiła, iż uszkodzona jest pamięć.

Mówię okay uszkodzenie fizyczne nic poradzę trza płacić.

 

Jednakże wracając do wątku gościa za oceanu... tenże Pan napisał, iż zrobił on update ECU i problem znikł.

Jako, że do mojego sterownika nie było żadnego update-u wgrałem dokładnie ten sam soft jaki miałem- kabelek Viaken + WinKPF.

Na początku oczywiście wyrąbało się milion razy, ale nie była to wina kabelka tylko moich początków z konfiguracją tego wszystkiego.

Po tym jak spędziłem tydzień w samochodzie udało się wgrać nowy soft.

 

Co najlepsze problem został ROZWIĄZANY!

 

Nie znam się na tych sterownikach, ale na pewno nie jest to uszkodzenie MECHANICZNE, bo jaki wpływ miałby nowy soft do tego.

Jedynie mogę przypuszczać, że faktycznie jest jakiś problem z pamięcią lub tez np. po 10 latach coś się zmienia z 0 na 1 i komputer ma z tym problem.

Ale tutaj tylko wróżę. Ważne że działa i 1000zł w kieszeni.

Jednak radzę przed robotą kupić parę piwek, bo nerwy biorą. :)

 

JEŚLI KTOŚ SZUKAŁBY POMOCY JAK SOBIE PORADZIĆ Z PROBLEMEM MOGĘ COŚ PODPOWIEDZIEĆ ----- ZA DARMO!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 3 lata później...
Odgrzebię temat. I co Panowie doszedł ktoś w czym tkwi problem? Obecnie męczę się z tym samym: o różnych porach i bez zasady czy szybko jadę czy wolno wywala mi dwa błędy co jakiś czas od przepustnicy: 28B3 (pozycja przepustnicy, adaptacja ciągła) i 2796 (regulacja położenia przepustnicy - błąd adaptacji). Wymieniłem przepustnicę - nie pomogło. Kupiłem używany sterownik silnika - został zaprogramowany do auta - nie pomogło. Usuwałem adaptację przepustnicy - nie pomogło. Usuwałem błąd na odpalonym silniku - też nie pomogło. Już nie wiem w czym szukać dalej...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.