Skocz do zawartości

N43B20 143km wady/zalety


kubaj123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Co sądzicie o tym silniku? Przeglądam forum ale takie raczej szczątkowe informacje znajduje na temat awaryjności i zalet? Jakie macie z nim problemy na co zwrócić uwagę oraz co sie często psuje i jest kosztowne?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jak we współczesnych autach bywa ekologia jest na pierwszym planie,silnik slabo nadaje sie na miasto uwzgledniajac oczywiscie małe przeloty.

Jak to w BMW bywa cewki,bywa że wtryskiwacze których cene notabene idać na reke klientom BMW podniosło o ponad 100% no i sławny nie tylko w naszych silnikach NOX.Z racji małej ilości tych motorow dużo nie można powiedziec ale szukanie nie boli bo tematów jest kilka i mozna przez analogie porownac ich wady i zalety n N53 gdzie wszystkie w/w podzespoły sa tożsame. :mrgreen:łącznie z rozrządem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co znalazłęm to troche problemów o cewkach, co do NOX czytałem, że w 116i jest masakryczny problem z tym ale w zasadzie nic więcej nie znalazłem, nadal szukam i nie mogę znależć normalnego tematu gdzie ludzie się wypowiadają na temat wad zamiast pisać jakieś totalne bzdety. Jakbyście coś mieli to podrzućcie tutaj.

 

Czemu myślisz, że 18i nie nadaje się na małe przeloty? spalanie 8-10 w mieście nie jest aż takie złe. Chyba, że o coś innego Ci chodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla n43 warto pamiętać w skrócie:

-jak w każdym benzyniaku czujnika wałka lub wału (200 zł siemens), ewentualnie elektrozawory vanos (czujniki oe tylko, 400 zł)

-nox, pada zawsze, trzeba wymienić po prostu (nowy 1600 zł, używka 200-300 zł)

-trzeba dbać o świece - regularnie wymieniać - jak w każdym benzyniaku (ngk 40 zł/szt, lub denso 9 zł/szt)

-wgrać nowy soft do samochodu (ten ostatni z 2011 roku, koszt 50-200 zł)

-cewki czasem padają, najlepsze dostępne do delphi (cena nie duża poniżej 100 zł za sztukę)

-wtryskiwacze podobno się psują, więc albo wymiana na nowe (po zmianach to duża kwota bo 900 zł/szt, ale jak padnie jeden to można tylko ten jeden wymienić) albo szukanie używanych i ryzyko

-co 80.000 wymiana napinacza rozrządu (poniżej 100 zł)

-olej co 10.000km (5W30)

-ran na jakiś czas trzeba mocno przegonić na autostradzie by wypalić siarkę z katalizatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jeszcze byś polecił do wymiany od razu przy kupnie? Mam książkę serwisowa i widzę ze hamulce przod i tył wymienione 2k km temu i faktycznie tak jest ale iskra wymieniona była wg książki 23miesiace temu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej na bank wymieniam z racji tego ze auto serwisowane tylko aso pewnie było to wiadomo co ile był wymieniany. Podpial bym jeszcze go pod laptopa ale kurde akurat teraz mi padł... :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Z racji, że znalazłem taki temat to nie zakładam nowego.

Znajomy sprzedaje swoje E92 z 2010 z silnikiem N43 w wersji 143KM w manualu i zastanawiam się nad nim. Chciałbym poznać opinię o tym silniku i jego dynamice (lub jej braku).

Było:

BMW E60 525D WBANC51020B134888 - Rozbita

BMW E60 525D WBANC51080B130215 177KM -> 221KM + xHP Stage 3 - Sprzedana

Aktualnie:

Mercedes W212 E200 CGI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Borsuczek napisał(a):

Taki słaby silnik w nadwoziu Coupe to tragedia. Samochód znudzi się po 1 - 2 miesiącach. Ten konkretny jest jeszcze skomplikowany i drogi w obsłudze. 

Co rozumiesz przez drogi? Bo to dość subiektywne.

Pomimo tego silnika to jest dobrze wyposażony i to mnie kusi. Ma zrobiony rozrząd 40 tys. temu + wymienione wtryski około 20 tys. temu.

Kojarzę, że ten motor N43 ma właśnie problemy z wtryskami, ale czy coś poza tym?

Było:

BMW E60 525D WBANC51020B134888 - Rozbita

BMW E60 525D WBANC51080B130215 177KM -> 221KM + xHP Stage 3 - Sprzedana

Aktualnie:

Mercedes W212 E200 CGI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W dniu 23.01.2024 o 20:42, Aaronier0O napisał(a):

Co rozumiesz przez drogi? Bo to dość subiektywne.

Pomimo tego silnika to jest dobrze wyposażony i to mnie kusi. Ma zrobiony rozrząd 40 tys. temu + wymienione wtryski około 20 tys. temu.

Kojarzę, że ten motor N43 ma właśnie problemy z wtryskami, ale czy coś poza tym?

+ problemy z egr, smarowaniem (czeste zatarcia silnikow), elektryczna pompa wody, vanosy, zawor cisnienia oleju, wisienka : walka z nox. Zasada jest jedna w e9x, nie kupuje sie n43. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat ja diesla w ostateczności bym kupił, mało już jeżdżę i żal mi męczyć taki silnik, dlatego też swoje E60 przepchnąłem. Ogólnie te benzyniaki w BMW po 2008 to jakieś parodie silników pod względem awaryjności. Chyba zacznę szukać Mercedesa 😂

Było:

BMW E60 525D WBANC51020B134888 - Rozbita

BMW E60 525D WBANC51080B130215 177KM -> 221KM + xHP Stage 3 - Sprzedana

Aktualnie:

Mercedes W212 E200 CGI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N43 może być całkiem pojemna skarbonka, szczególnie jak ma już przebieg 200k +. Ponadto z dużą rezerwą bym podchodził do deklarowanej historii serwisowej. Wymiana wtryskiwaczy - wszystkich? Na nowe? Dlaczego? Jak bardzo chcesz kupić to znajdź kogoś kto umie zdiagnozować ten silnik z INPA. Jeśli nie możesz zdiagnozować to odpuść. Jak silnik nie był utrzymywany w sprawności ze świadomością jego specyfiki to szansa na to że trafisz na minę jest 99%.

Edytowane przez VagaBim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam od 5 lat drogi w utrzymaniu a tak to ok

Wtryski 6tys

Kat 2tys

Noxem 1800zl

Rozrzad 2tys

Czujnik i regulator cisnienia oleju 900zl

Najechane 250tys, silnik zaciera się przez lejace wtryski każdy jeździ do bólu bo drogie a potem efekty , wymiana oleju co 8tys to podstawa 

Gdyby nie drogie wtryski to moim zdaniem silnik ok 

Podstawa tego silnika to tryb uwarstwiony wszelkie wykodowania noxa prowadzą do problemów 

Drugi problem to mało kto potrafi dobrze zdiagnozować silnik ,  trzeba samemu się nauczyć w warsztatach mają znikome pojęcie o n43 

 

Edytowane przez Adam12345
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dobry silnik to taki ktorego nie musisz sie uczyc diagnozowac i latac z laptopem czy chodzi w jakims tam dziwnym trybie... n43 to najgorszy silniki jaki bmw stworzylo. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kkx5 napisał(a):

Dobry silnik to taki ktorego nie musisz sie uczyc diagnozowac i latac z laptopem czy chodzi w jakims tam dziwnym trybie... n43 to najgorszy silniki jaki bmw stworzylo. 

To jest twoje  zdanie i opinia ja nie latam z laptopem a ten dziwny tryb ma istotne znaczenie 

Większość negatywnych opinii jest od ludzi którzy nigdy nie mieli tego silnika i od mechaników którzy nie potrafią prawidłowo  zdiagnozować go

Tak jak pisałem wada tego silnika są słabe i drogie wtryski uszkodzone doprowadzaja do wielu problemów 

Edytowane przez Adam12345
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Adam12345 napisał(a):

To jest twoje  zdanie i opinia ja nie latam z laptopem a ten dziwny tryb ma istotne znaczenie 

Większość negatywnych opinii jest od ludzi którzy nigdy nie mieli tego silnika i od mechaników którzy nie potrafią prawidłowo  zdiagnozować go

Tak jak pisałem wada tego silnika są słabe i drogie wtryski uszkodzone doprowadzaja do wielu problemów 

Tak, to nie jest silnik typu „ kup i zapomnij”. 
Ma skomplikowane sterowanie i dlatego jest trudny w diagnostyce a dobra diagnostyka nie jest oferowana przez warsztaty, nawet te autoryzowane bo czy właściciel kilkunastoletniego samochodu jest gotów zapłacić realną cenę tej usługi. I tu się koło zamyka. To jest silnik dla hobbystów. Jestem użytkownikiem E90 z N43 od lat. Satysfakcja z utrzymania tego silnika w stanie perfekcyjnym - ogromna. Ale tanio nie jest. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, VagaBim napisał(a):

Tak, to nie jest silnik typu „ kup i zapomnij”. 
Ma skomplikowane sterowanie i dlatego jest trudny w diagnostyce a dobra diagnostyka nie jest oferowana przez warsztaty, nawet te autoryzowane bo czy właściciel kilkunastoletniego samochodu jest gotów zapłacić realną cenę tej usługi. I tu się koło zamyka. To jest silnik dla hobbystów. Jestem użytkownikiem E90 z N43 od lat. Satysfakcja z utrzymania tego silnika w stanie perfekcyjnym - ogromna. Ale tanio nie jest. 

Dokładnie!!!

Przez pseudo fachowców od.n43 wydałbym tysiące zł nie potrzebnie 

Miałem problem z ciśnieniem oleju raz za wysokie raz za niskie , w inpie brak żądanego cisnienia oleju . Diagnoza tu na forum i przez mechaników - sterownik i pompa oleju do wymiany .

Co się okazało walnięty zawor regulacji cisnienoa oleju , 

Pseudo fachowcy od n43 nawet nie widzą,  ze przy temperaturze poniżej 0 jest brak żądanego cisnienia pompa pracuje pelna mocą na biegu jałowym  dopiero gdy temperatura oleju jest powyżej 0 cisnienie spada do2,7 bara i pokazuje się wtedy żądane ale co słyszałem panie pompa i sterownik do wymiany 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.