Skocz do zawartości

530i M54B30 Uszcalka głowicy, pompa ABS, skrzynia biegów


szybki873

Rekomendowane odpowiedzi

viewtopic.php?f=72&t=117890

 

Witajcie drodzy forumowicze.

Jest to mój pierwszy post i od razu mam problem a nawet trzy. Od niedawna jestem nie do końca szczęśliwym posiadaczem e39 z 2000 roku z silnikiem 3.0 231KM.

1. Delikatnie ubywa płynu w układzie chłodzenia. Robi się w nim spore ciśnienie a czasem nawet kopci się z pod maski, przypuszczam że korek puszcza i płyn dostaje się na kolektor wydechowy oraz osłony i odparowuje, stąd ten dym a raczej para. Diagnoza najgorsza dla mnie padnięta uszczelka pod głowicą. Pytałem w dwóch warsztatach, Opole M Serwis 2500zł (uszczelki, planowanie, prowadnice itd wszystko nowe) zaprzyjaźniony warsztat 1000 max 1200( mechanik twierdzi że nie ma co ruszać prowadnic zaworów bo fabryki się nie poprawi reszta jak wyżej). Warsztat w Opolu ma same pozytywne opinie na tym forum i powiem szczerze że zgłupiałem i nie wiem co zrobić bo różnica w cenie spora.

2. Nie mogę wyłączyć kontroli trakcji i tu moje przypuszczenie że ktoś założył pompę która nie ma tej funkcji. Czy można w prosty sposób rozróżnić która pompa obsługuje kontrole trakcji a która nie?

3. Skrzynia biegów ze słynną zieloną naklejką, trochę przeciąga na czwartym biegu po za tym wszystko ok. Olej pewnie nigdy nie wymieniany bo podobno się nie wymienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

1. Robili Ci test układu chłodzenia? Sprawdzenie czy pojawiają się spaliny?

Jak nie to nie koniecznie od razu do roboty głowica. Może być zapowietrzony, uwalona pompa wody, albo termostat.

 

3. Z tego co wiem to można wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Testu mi nikt nie robił. Zauważyłem jedynie że wąż jest bardzo twardy i ta para która nie daje mi spokoju. Trudno zlokalizować skąd wycieka płyn. Zapowitrzony nie jest. Różnica w cenie za usługę jest potężna.

3. Można ale czy trzeba i czy po wymianie może porawić sie zmiana biegów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.a grzeje się ? przelew jest?

2. Często urywa się przeciera linka która dławi przepustnicę (przynajmniej tak było u mnie) źle przeczytałem myślałem że nie możesz włączyć i ciągle Ci świeci :mad2:

3. Tak wymienia się olej

Edytowane przez ambience
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Nie mogę wyłączyć kontroli trakcji i tu moje przypuszczenie że ktoś założył pompę która nie ma tej funkcji. Czy można w prosty sposób rozróżnić która pompa obsługuje kontrole trakcji a która nie?

3. Skrzynia biegów ze słynną zieloną naklejką, trochę przeciąga na czwartym biegu po za tym wszystko ok. Olej pewnie nigdy nie wymieniany bo podobno się nie wymienia.

 

ad.2 Raczej nie ma takiej możliwości, bo chyba w każdej E39 występowała kontrola trakcji

ad.3 Możesz spróbować takiej metody: przekręcasz kluczyk w pozycję zapłon,potem wciskasz pedał gazu do oporu i trzymasz przez 30 sekund, skrzynia powinna skasować zapamiętany tryb jazdy i będzie "uczyć" Się na nowo - czy działa?tego nie wiem, ale dosyć często opisywana metoda na forach - może i nie pomoże, ale nie zaszkodzi

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niestety nie został rozwiązany główny problem dla którego założyłem ten wątek a mianowicie, cena za usługę wymiany uszczelki pod głowicą.

Moim zdaniem w tym przypadku problemem jest diagnoza, a właściwie jej brak, a nie cena za wymianę uszczelki.

Nie masz pojęcia co mu Dołęga a chcesz wymieniać uszczelke na chybił trafił.

Zrób test co2 w płynie chłodzącym. Może ucieka Ci np spod pompy wody, albo jest po prostu zapowietrzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie został rozwiązany główny problem dla którego założyłem ten wątek a mianowicie, cena za usługę wymiany uszczelki pod głowicą.

 

Kolego u siebie zmieniałem głowicę, bo we wcześniejszej pękł kanał wodny. Wszystko reanimował mi również znajomy mechanik to cała przyjemność robocizny z częściami do uzbrojenia głowicy wyniosła mnie 1700zł plus zakup drugiej. Więc ta Twoja naprawa za 1000zł słabo Się prezentuje zwłaszcza, że posiadasz większą motornię to i ceny pewnie nieco inne będą

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do wycieku i dymienia sprawdź pompę wody jak mi ciekła to tak dymiło ze po podniesieniu maski silnika nie było widać :)

co do trakcji to sprawdź czy ja masz włączona czy możesz starcic przyczepność może jakiś magik miał sterownik abs do roboty i zrobił tak zeby kontrolka sie nie swiecila i sprzedal auto. podlacz kompa i zobacz bledy

a skrzynie to dla mnie magia :) wiec sie nie wypowiadam

 

czemu odrazu uszczelka ?!?!?!? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio przy okazji dłuższej wycieczki udało mi się znaleźć wyciek płynu, miejsce niefortunne i trudno jednoznacznie stwierdzić czy to na 100% uszczelka pod głowicą. Autko wylądowało w warsztacie w Opolu i stoi tam już tydzień. Puki co zero odzewu.

https://www.youtube.com/watch?v=wQUEJFE9pso&feature=youtu.be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód odebrany, winowajcą okazał się dolny wąż do parownika, jeden wymieniłem bo był zgnieciony a drugiego nie sprawdziłem i tak w zasadzie to sam sobie winny jestem. Przejechałem 300 km i póki co jest ok. Martwi mnie trochę jasny olej na korku wlewu, nie ma go dużo taki mały nalot, na bagnecie ok. Pojeździmy zobaczymy. Rozwiązał się też problem kontroli trakcji która na pewno działa a wyłączyć go nie można najprawdopodobniej z powodu uszkodzonego guzika. Dzięki za pomoc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten jasny olej, czy tam nalot jak piszesz to normalne zjawisko występujące podczas pokonywania krótkich odcinków drogi, gdy silnik nie zdąży nagrzać Się do optymalnej temperatury i wytrąca Się woda(para) i powstaje takie masełko olejowe. Zrób nieco dłuższą trasę i powinno zniknąć
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Racyej obstawiam inną przyczynę. . ja też nie mogłem wyłączyć. Sprawdziłem linkę od TC i skasowałem błąd.. i pomogło. Źle zrobiłem ze nie zobaczyłem jaki błąd się pojawił tylko go wykasowałem. Ale nie mam problemu do dzisiaj. A nie chciała zgasnąć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Daniel, w M54 przepustnica jest już elektronicznie sterowana, nie ma linki, więc może faktycznie był tylko guzik.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.