Skocz do zawartości

Jak doprowadzić swój silnik do czystości technicznej w E9x


Rivasi

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 135
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Chetnie bym go zastosowal u siebie bo faktycznie jak kiedys wlalem do V8 w cadillacu to silnik sie wyraznie wyciszyl. Ale tutaj boje sie zeby mi nie pozatykal kanalow czy czegos tam i zeby sie nie skonczylo jak koledze z panewka... Ma ktos jakies doswiadczenia z tym AR9300?
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie czy cos tam jak mowisz... :) nie ma fizycznej mozliwosci aby "cos tam" sie zatkalo oprocz w wyobrazni ludzi ktorzy nie dbali o silnik i nmaja specyficzna wyovraznie tego co sie dzieje w silniku. AR9300 jest zasadniczo olejem a produkt wlasciwy ktory osiada na sciankach ma wielkosc nanometrowa czyli mowimy o czastkach wielkosci o MILLION razy mniejsza niz milimetr... porownaj do wielkosci jakiegokolwiek kanaliku w twoim silniku. NAwet kanaliki odplywowe w pierscieniach maja wielkosc liczona w milimetrach a panewki sie obracaja przez zbyt wydluzone terminy wymiany oleju.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc Rivasi,

 

Zblizam sie do kolejnej, 3ciej wymiany oleju odkad posiadam samochod.

 

Przy pierwszej wymianie poszla LM Pro-Line Flush 500ml na 6.5l oleju (producent niby zaleca 50ml na 5l oleju), nowy olej (Mobil 1 0W-40 New Life Fully Synthetic Engine Oil 0W40) 6.2litra i do tego AR2300

 

Przy drugiej wymianie poszla AR2820 400ml na 6.5l oleju, nowy olej (Mobil 1 0W-40 New Life Fully Synthetic Engine Oil 0W40) 6.2litra i do tego AR9100.

 

Przy trzeciej wymianie planuje wlac ponownie LM Pro-Line Flush 500ml na 6.5l oleju, nowy olej (Mobil 1 0W-40 New Life Fully Synthetic Engine Oil 0W40) 6.2litra i tutaj mam dylemat AR9100 ponownie czy moze AR9300??

 

Jakie sa roznice procz ceny...? Czy moze ponownie zalac AR2300 i poczyscic jeszcze troche silnik aby przy czwartej wymianie zalac AR9100?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZALEJ AR9300 JEZELI CIE STAC;

Ponowne AR2300 DOPIERO ZA JAKIES 60 TYS KM JEZELI uzywasz regularnie 9100

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zostało mi ok 1700 tys.km do wymiany oleju i zrobienia ostatniej fazy (czyszczenie olejowe i zalanie archeoil 9100) czy zamiast archeoil 9100 bo 9300 nie ma ,mogę zalać archeoil 9200 bo chyba jest lepszy od 9100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Witam, a napiszę ktoś czy podczas procesu "czyszczenia" zmienia się zużycie oleju? Czy podczas drugiego etapu, dalej N52 tak bierze, czy np już po 2tys km widać jakąś poprawę? Pytam, bo na dniach sam zaczynam ratować swoje N52. Na 1 etap mam LM Engine Flush, na drugi z Wawy już jedzie do mnie AR2300, ale ja zaleje olejem Valvoline Synpower 5W40. Jestem bardzo ciekaw rezultatów... Oby pomogło :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Rivasi,

 

sprawa wygląda następująco.

Samochód kupiłem okazyjnie od rodziny. Niestety poprzednia właścicielka nie zmieniała prawdopodobnie oleju przez jakieś 50 tysięcy i okres ok. 4 lat. Samochód był jeżdżony powoli i po mieście.

Od razu po kupnie zmieniłem olej i wszystkie filtry. Zalany jest Castrol Edge 5W30 (niestety nie mam pewności czy mi Panowie zalali C3 pod DPF czy w ogóle jakąś podróbę). Zrobiłem jakieś 2 tysiące na nim. Miałem padnięte też termostaty. Wymienione 2 tygodnie temu.

 

Z tych przyczyn, zastanawiam się czy nie zmienić jeszcze raz oleju w przyszłym miesiącu i przejść na Motula 8100 Xclean+ 5W30 albo wymienionego przez Ciebie Fuchs'a.

Z budżetem trochę słabo, bo muszę też wymienić xenona i silent-bloki, więc zastanawiam się nad jakąś uproszczoną wersją czyszczenia.

np. zalać tego Xenum albo Xado i zlać u nowego zaufanego mechanika gorący olej.

Pytanie co potem? Czy wlać już docelowy olej i wymienić filtr?

Czy jeszcze lepiej będzie nie zmieniając filtra zalać nowy olej, przejechać się bądź na biegu jałowym rozgrzać, wlać płukankę płyskawiczną np. LM pro line, dać jej się pokręcić,

zlać olej i dopiero wtedy zmienić filtr i zalać nowy olej?

 

Czy taka uproszczona wersja jest poprawna i czy w ogóle ta operacja nie będzie ryzykowna ze względu na niedbałość poprzedniego właściciela? (Silnik ma 100 tysięcy przebiegu i jak na razie chodzi wzorowo, pali dosyć sporo)

 

Będę wdzięczny za odp. i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najtansza koncepcja wiarygodna to do obecnego oleju zalewasz AR2300 i jezdzisz na nim 7000 tys km a potem wymieniasz na np motula albo valvoline C3

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Boję się tylko, że jeżdżę teraz na oleju nie przystosowanym do DPF. Chyba, że wszystkie Castrole Edge mają LL-04.

Dlatego chciałem zmienić olej w przyszłym miesiącu u zaufanego mechanika i mieć czyste sumienie.

A przed tą operacją myślałem czy nie zalać jakiegoś Xenum czy błyskawicznej LM.

Nie będzie to mieć sensu lub będzie ryzykowne?

 

Edit:

Ewentualnie jeśli na czyszczenie chciałbym przeznaczyć większe środki to czy mogę zrobić tak jak piszesz + przed wymianą oleju zalać Xenum albo błyskawiczną, zlać olej założyć nowy filtr, zalać nowy olej, pokręcić nowy olej, zlać go po 20 minutach, zmienić znowu filtr i zalać ponownie nowy olej i na nim jeździć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Szybkie pytanie odnosnie Archoil 2300:

 

Czy wasz preparat rowniez mial baardzo gesta konstytencje, tak ze musieliscie wyciskac go z opakowania ? (mam opakowanie 500g, gdyz tylko takie bylo dostepne)

Przed wlaniem do silnika, polozylem na goracy grzejnik, zeby preparat zmienil swoja strukture, Archoil 9100 jest juz spoko, tzn ma plynna konsystencje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to normalne zreszta w pierwszym poscie jest sposob sie obchodzenia z preparatem:) (wlozyc na minute do wody 50 stopni).

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

 

Mam pytanie odnośnie zastosowania oleju płuczącego:

http://xado.pl/autochemia/preparaty-do-silnika/dla-ukladu-olejowego/olej-pluczacy

 

Czy płukanka wykonana za pomocą takiego oleju może być równie skuteczna jak procedura z pierwszego posta?

Czy ten preparat bezpieczny jest dla mojego silnika M57T2 z dpf'em?

 

Wymieniam olej co 7tys. km tylko Millers EE LL C3, za każdym razem z jakąś płukanką, lecz chcę przygotować silnik pod Xado 1 stage maximum i zastanawiam się mocno nad tym olejem płuczącym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ale mozna zastapic tym olejem pluczacym plukanie zwyklym olejem i da to lepsze wyniki. Stosowalem ten preparat dwa razy w moim silniku i nic sie nie stalo. Nie probowalem w innychtym bardziej z dpfem, najepiej zapytac producenta.

 

tak na marginesie uzywalem i xado stage 1 i AR9300. W mojej ocenie, AR9300 daje bardziej odczuwalne wyniki.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Ja wymieniłem oleju z szybką płukanką, zalałam nowy olej i ar9100 na 15tyś wymieniłem, następnie dodałem 2300 i przejechałam 12tyś(ar2300 był zalany trochę później niż olej 6tyś.)

I teraz moje pytanie przy zalanym ar 2300 mogę dodac

dodatkowo ar2820 i spuścić olej. Czy może mieć to jakieś pozytywne lub negatywne skutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
przed samą wymianą na 20 min przed spuszczeniem starego oleju jak najbardziej możesz dolać 2820. Sam tak zrobiłem - jazda 8tys km z 2300 i na sam koniec bezpośrednio przed zlaniem na wolnych obrotach 2820.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

witam .

m54b30

ponad 350tys km automat.jazda dynamiczna.

wymiana co 10tys km z plukanka na zmiane raz pro tec (zielona) a raz LM plukanka czarna PRO.

auto mam od 2009 roku.

wymiana albo co rok albo 10000km

 

od 4 wymian uzywam plukanek i olej valvoline 5w50 vr1.

 

20000km uzylem archoil AR9300.

teraz pytanie ,czy po tych manewrach z plukankami ,byl silnik odpowiednio wyczyszczony ?

 

#dodam ze plukanki trzymam po 2 godz na jalowym .bo 15 min mozna se w buty wlozyc. :cry2:

 

bmw exepert z wroclawia tez tak doradzali zeby plukanke ponad 1 godz trzymac ,bo od godzina dopiero brudy sie zaczynaj rozpuszczac.

 

teraz mam zakupione vr1 5w50 i plukanke PRO TEC engine flusch... i co dalej wlac ?jak bedzie juz nowy olej?

 

lepjej 9100 ,ar 9300 czy ta dluga ar2300(na 10.000km)?

 

na zmienolej.pl maja 9100 ale 9300 nie ma dostepna.

jak zakupywalem 2 lata temu AR9300 to koszt byl 200 pln a teraz kosztuje 360pln.

jak by byla taka lipa to by chyba nie drozalo o 60% :mad2:

 

 

pozdrawienia z bremen

 

a jeszcze dodam w ramach ciekawostki ze oleju wchodzi 6,3l a po uzyciu plukanki LM trzymanej 2 godz na jalowym zlecialo czarnej smoly oklo 8 litrow..ja i mechanik bylismy w szoku -skad to sie wzielo?

 

moze ktos ma jakies wytlumaczenie na taki objaw.

dodam ze auto bylo w szwajcarji na 1 wlascicielu do 230 tys na castrolu chowane ,czyli wymiany co 25 tys km, jak ASO/bög przykazal :duh:

z mojä bee nie idzie sie nudzic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
A jeśli zżera mi oleju litr/1000km - powinienem co dolewkę oleju dolewać archoil 2300? Jestem w pierwszym etapie. Silnik N52. Bardzo duży nagar widoczny na sprężynach valvetronica. Elementy pokrywy widocznie się wyczyściły (płukanka, zmiana oleju i ar2300 1000km).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc


Co myślicie o dolewaniu czegoś takiego jak ceramizer do oleju?

Zauważyłem przepocenie na IC od strony turbiny (sama turbina nie hałasuje, nie ma luzów ale pewnie przepuszcza trochę olej albo coś oleju z odmy leci - dość mocno dmucha) mechanik twierdzi ze zalanie ceramizera załatwi problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.