Skocz do zawartości

dodatkowa turbina bmw 330d e46


lishman

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, zależało by mi na precyzyjnej odpowiedzi z waszej strony bo zapewne znajduje się tu paru ludzi znających się w tych sprawach. Problem polega na tym ze chciałbym wycisnąć więcej mocy z mojego auta. Zastanawiałem się na dodatkową turbosprężarka czy to dobry pomysł? Jakie wiążą się z tym koszta ? Czy możecie polecić coś konkretnego co do turbo? Wiem że chip sporo dale ale wolałbym ewentualnie go montować po wmontowaniu turbiny. Liczę na dobre rady. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co mi wiadomo możesz jedynie turbinę seryjną w 330D 184KM czyli GT 2256V zamienić na GT 2260V od E60.Po modach ECU i założeniu wydajniejszego coolera można coś około 240KM uzyskać i to to tyle jak na ten model, bo idąc dalej już trzeba by było wymieniać wtryskiwacze na wydajniejsze np.od wersji E90 335D a te z kolei nie pasują do wersji 184KM.Zresztą są tu pewnie mądrzejsi ode mnie to niech się wypowiedzą.Najlepiej zapytaj chłopaków w dziale Chiptuning a zapewne dowiesz się więcej na ten temat.Ja bynajmniej nie widziałem podstawowej wersji 330D z twin turbo.Jaki masz silnik w swoim aucie M57 184KM czy M57N 204KM?Jeśli ten drugi to spoko coś około 300KM możesz atakować
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się do tematu. A z czego intercoler założyć żeby nie trzeba było ciąć pół przodu. Mam też 184 km i chętnie bym zrobił więcej ale nie samym programem żeby org. turbo się nie rozleciało po roku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzałem progjektu bi turbo jeszcze na forum i niegdzie indziej, zeb założyć fmic to trzeba sciągnąć zderzak nie trzeba nic ciąć, z przedlifra da sie ukrećić pare koni wiećęj ale z werscji 204 konie jest duzo łatwiej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu sam miałem zamiar wsadzić bi-turbo do swojego auta jednak jest to bardzo duży koszt. Plany się zmieniły i wsadzić planuję hybrydowe turbo, mocniejsze sprzęgło i parę innych dodatków i zobaczymy jak to będzie:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobienie biturbo mija się z sensem, bo duże koszta i sporo problemów. Lepiej zainwestować w FMIC, większe turbo, wtryski, sprzęgło i dopiero spiąć to wszystko ładnie programem np w TCperformance - polecam, bo u mnie działa bardzo dobrze ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu kolega z forum Wrocławskiego zapodał hybrydową turbinę. Macie namiary na tego coolera gdzie i za ile można go kupić. Mi by stykło tak 240km i i momentu 500Nm. http://www.maxbimmer.pl/f29/%5Blukasbmw%5De46-330d-m-pak-blue-matt-19-a-27491/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duży nakład finansowy i mały przyrost mocy.... Dobra seria po programie ~225hp. A wy mówicie tutaj o ~ 240hp, gdzie nakład finansowy nie mniej jak 2tyś.... Sprzęgło i przeniesienie napędu swoja drogą. To że teraz wam wał napędowy nie lata pod autem, nie będzie oznaczało że jak dostanie ~500nm, nie skończy się na zmianie podpory wału, i sprzęgła.... Nie mniej jednak jeżeli problem z paliwem został by rozwiązany, i auto mogło by osiągnąć ~280hp, gra warta świeczki. A tak zmienicie podstawowe i dość drogie elementy, aby uzyskać ~15hp.

 

Podliczcie sobie: Turbo + fmic, i na 90% podpora wału+przegub+sprzęgło za ile hp względem samego programu ?

Problem ten sam co w m47, potrzebne były wydajniejsze wtryskiwacze, chyba że coś w tej dziedzinie się zmieniło. M47 też uchodził za problematyczny aby uzyskać 200hp, ze 136. A jednak się udało, ponieważ kolega z forum miał informację gdzie takowe wtryskiwacze kupić/zamówić. Nie mniej jednak, ile to wszystko kosztowało zna sam autor,i jak zapewne się orientujecie, nakład finansowy był dużo większy, niż uzyskanie ~300hp w m57n....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W m57 nie opłaca się robić nic więcej jak program i wycięcie kata głównego. Na zdrowej serii po tym masz okolice 220km i 500nm

W m57 wąskim gardłem jest układ paliwowy i montowanie większego turbo mija się z celem. Z wtryskami nic nie zrobisz, bo nie ma z czego podmienić.

Chyba, że nie masz co robić z pieniędzmi i dla kilkunastu koni chcesz zmieniać turbo.

Po samym programie za chwilę najpewniej może polecieć przeniesienie napędu: sprzęgło, podpory wału, łącznik elastyczny co daję kwotę kilku tysięcy. Nie licząc turbo wtrysków itp, jesteś tego świadom robiąc program w kilkunastoletnim samochodzie ?

A jak ~220km to mało, sprzedaj i kup m57n.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś tam słyszałem że wtryski z 335d pasują ale do m57n. Nie wiem jak z m57. A gdzie na dolnymśląsku polecicie dobrego programistę z hamownią jak by co? Motor mam naprawdę zdrowy jak i całe auto na pewno go nie zmienię na inne. Ale trochę mi mocy brakuje po tych moich górkach na tą wagę 184km to już nie szał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lishman jak widać to albo marzyciel, albo troll internetowy albo gimbus...teraz jest temat o dodatkowej turbinie w jego 330d a trochę wcześniej był temat swapa jego 316i na m54b25...za miesiąc będzie nitro w jego m3 :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani jedna opcja przypisana przez ciebie do mnie nie pasuje. Tak jest, Wcześniejsze autko było 316 e46 zmieniłem na 330d licząc na większą frajdę jazdy. Chodzi o samą moc i wygodę auta. wystarczało na początek teraz jest za mało kucy. Chętnie podciagnolbym ja ile wlezie. Cały czas śledzę temat. Apropo zgadles z m3, w przyszłości na pewno biorę pod uwagę tez zmianę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.