Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie, zależało by mi na precyzyjnej odpowiedzi z waszej strony bo zapewne znajduje się tu paru ludzi znających się w tych sprawach. Problem polega na tym ze chciałbym wycisnąć więcej mocy z mojego auta. Zastanawiałem się na dodatkową turbosprężarka czy to dobry pomysł? Jakie wiążą się z tym koszta ? Czy możecie polecić coś konkretnego co do turbo? Wiem że chip sporo dale ale wolałbym ewentualnie go montować po wmontowaniu turbiny. Liczę na dobre rady. :)
Opublikowano
z tego co mi wiadomo możesz jedynie turbinę seryjną w 330D 184KM czyli GT 2256V zamienić na GT 2260V od E60.Po modach ECU i założeniu wydajniejszego coolera można coś około 240KM uzyskać i to to tyle jak na ten model, bo idąc dalej już trzeba by było wymieniać wtryskiwacze na wydajniejsze np.od wersji E90 335D a te z kolei nie pasują do wersji 184KM.Zresztą są tu pewnie mądrzejsi ode mnie to niech się wypowiedzą.Najlepiej zapytaj chłopaków w dziale Chiptuning a zapewne dowiesz się więcej na ten temat.Ja bynajmniej nie widziałem podstawowej wersji 330D z twin turbo.Jaki masz silnik w swoim aucie M57 184KM czy M57N 204KM?Jeśli ten drugi to spoko coś około 300KM możesz atakować
Opublikowano
Podpinam się do tematu. A z czego intercoler założyć żeby nie trzeba było ciąć pół przodu. Mam też 184 km i chętnie bym zrobił więcej ale nie samym programem żeby org. turbo się nie rozleciało po roku.
Opublikowano
Jakiś czas temu sam miałem zamiar wsadzić bi-turbo do swojego auta jednak jest to bardzo duży koszt. Plany się zmieniły i wsadzić planuję hybrydowe turbo, mocniejsze sprzęgło i parę innych dodatków i zobaczymy jak to będzie:)
Opublikowano
zrobienie biturbo mija się z sensem, bo duże koszta i sporo problemów. Lepiej zainwestować w FMIC, większe turbo, wtryski, sprzęgło i dopiero spiąć to wszystko ładnie programem np w TCperformance - polecam, bo u mnie działa bardzo dobrze ;)
Opublikowano
Co to jest FMIC ? Jak najbardziej interesuje mnie zwiększenie turbo. Co proponujecie? Jaka turbina bd pasowała do mojego silnika
Opublikowano

Duży nakład finansowy i mały przyrost mocy.... Dobra seria po programie ~225hp. A wy mówicie tutaj o ~ 240hp, gdzie nakład finansowy nie mniej jak 2tyś.... Sprzęgło i przeniesienie napędu swoja drogą. To że teraz wam wał napędowy nie lata pod autem, nie będzie oznaczało że jak dostanie ~500nm, nie skończy się na zmianie podpory wału, i sprzęgła.... Nie mniej jednak jeżeli problem z paliwem został by rozwiązany, i auto mogło by osiągnąć ~280hp, gra warta świeczki. A tak zmienicie podstawowe i dość drogie elementy, aby uzyskać ~15hp.

 

Podliczcie sobie: Turbo + fmic, i na 90% podpora wału+przegub+sprzęgło za ile hp względem samego programu ?

Problem ten sam co w m47, potrzebne były wydajniejsze wtryskiwacze, chyba że coś w tej dziedzinie się zmieniło. M47 też uchodził za problematyczny aby uzyskać 200hp, ze 136. A jednak się udało, ponieważ kolega z forum miał informację gdzie takowe wtryskiwacze kupić/zamówić. Nie mniej jednak, ile to wszystko kosztowało zna sam autor,i jak zapewne się orientujecie, nakład finansowy był dużo większy, niż uzyskanie ~300hp w m57n....

Opublikowano

W m57 nie opłaca się robić nic więcej jak program i wycięcie kata głównego. Na zdrowej serii po tym masz okolice 220km i 500nm

W m57 wąskim gardłem jest układ paliwowy i montowanie większego turbo mija się z celem. Z wtryskami nic nie zrobisz, bo nie ma z czego podmienić.

Chyba, że nie masz co robić z pieniędzmi i dla kilkunastu koni chcesz zmieniać turbo.

Po samym programie za chwilę najpewniej może polecieć przeniesienie napędu: sprzęgło, podpory wału, łącznik elastyczny co daję kwotę kilku tysięcy. Nie licząc turbo wtrysków itp, jesteś tego świadom robiąc program w kilkunastoletnim samochodzie ?

A jak ~220km to mało, sprzedaj i kup m57n.

Opublikowano
Gdzieś tam słyszałem że wtryski z 335d pasują ale do m57n. Nie wiem jak z m57. A gdzie na dolnymśląsku polecicie dobrego programistę z hamownią jak by co? Motor mam naprawdę zdrowy jak i całe auto na pewno go nie zmienię na inne. Ale trochę mi mocy brakuje po tych moich górkach na tą wagę 184km to już nie szał.
Opublikowano
A co sądzicie o c tronic z Żernik-Wrocławskich? Kolega u nich robił Mondeo ST i jest zadowolony.
Opublikowano
Ani jedna opcja przypisana przez ciebie do mnie nie pasuje. Tak jest, Wcześniejsze autko było 316 e46 zmieniłem na 330d licząc na większą frajdę jazdy. Chodzi o samą moc i wygodę auta. wystarczało na początek teraz jest za mało kucy. Chętnie podciagnolbym ja ile wlezie. Cały czas śledzę temat. Apropo zgadles z m3, w przyszłości na pewno biorę pod uwagę tez zmianę.
  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.