Skocz do zawartości

E90 325i:Pali olej 1 litr na 800/1000km


Dawid1984

Rekomendowane odpowiedzi

Polecam link dla zainteresowanych

http://www.youtube.com/watch?v=9Ze_qD22JiU#t=99

 

Poprzednik N52 - M54. Duzo osob ma problemy z pierscieniami olejowymi w tym silniku.

Moze u nas jest podobnie?

 

W komentarzach pod filmikiem autor podaje link do forum w ktorym opisane sa "metody walki" z tym problemem.

(Niestety po angielsku)

N57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie nie spr jeszcze czy to nie odma i jej wezyki. Ale chyba tak duza konsumcja nie powoduje zapachana odma. Poza tym pewnie mniejsza bylabyc tez moc i lekkie falowanie. Problem sa na 95% pierscienie. Ale ich naprawa nie jest oplacalana. Dlatego probuje z Arch. Ciekaw jestem jaki silnik w e90 2.5l nie bierze w ogole oleju. :-)

 

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

ENJOY THE RIDE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam zestaw to 400 zl ale z uzczelkami i pewnie kilkoma panewkami i robocizna wyjdzie jakies 4000 zl.

problem mozna jednak przewalczyc bo tu chodzi o pierscienie gdzie sie gromadzi osad carbonowy.

 

W moim silniku zuzycie bylo okolo 1L/1500 km na poczatku, po wyianie odmy i wezy spadlo do 1L/2500 km po metodologi chemicznej poszlo na 1L/8100 km, po uszczelniaczach ponizej 1L na 10000 tys km (wymieniam co 10 tys km).

 

opisze metode jak dostane ostatnia analize oleju po wymianie (moze w tym tygodniu) i jak sie pluskwa mi odczepi od tylka. :norty:

 

tak naprawde jest to ten sam efekt (wymycie karbonu) co w video tylko ze robiony jak w poscie jak doprowadzic silnik do czystosci technicznej w tym dziale czyli mniej inwazyjnie ale rownierz wolniej bo trzeba przejechac 7 tys km aby karbon sie rozpuscil.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zewnetrzna w tym silniku (nie da sie jej wyczyscic trzeba ja wymienic), w poprzednim wbudowana, wbudowana sie czysci jednoczesnie jak sie czysci silnik do czystosci technicznej, potem wystarczy ja utrzymywac czyli raz na tydzien przegnac sie na autostradzie i raz na dwie wymiany oleju dodac AR9100.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

opisze metode jak dostane ostatnia analize oleju po wymianie (moze w tym tygodniu)

 

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

 

- Następny co oleje analizuje i co tam wyanalizowałeś?? Że silniki pyrka złotem??

 

i raz na dwie wymiany oleju dodac AR9100.

 

NIEWĄTPLIWIE POMOŻE, proponuję razem z wodą święconą i wściekłym zielem, a na koniec sól rypnąć przez lewe ramie!!!

 

I jakby wszystko jasne w tym momencie. Może jeszcze zróbcie sobie każdy po analizie oleju. Croom is back a razem z nim jego wierny uczeń "niewiedzy olejowej" Rivasi oraz ich głupoty, naciąganie ludzi i sraczka na forum. Zanim ktoś jednego, albo drugiego posłucha, radzę sobie zajrzeć na inne fora, m. in. Toyoty Avensis, z którego go w końcu chyba pogonili ale i tak samo tutaj kwiatki się znajdą.

 

Panowie nie słuchajcie tych głupot!

 

ok nie czytalem ale masz racje, naprawde totalnie racje ale to nie zmienia mojej propozycji, po prostu bedziesz mogl w drugim poscie klepac cegly ktore beda pokazywac moja niewiedze, marnosc, lipnosc i twoja Absolutna racje i nawet jstem gotow robic po kazdym poscie link NA CZERWONO bezposredniodo twojego postu ktory osmieszy moje gryzmole. I lektura bedzie prostsza i kazdy bedzie mogl poznac twoje zdanie bezposrednio z drugiego postu bo link bedzie do odpowiedzi na moj post (jezeli cos pomyle to mnie skorygujesz i zmienie link) i nikt nie bedzie ci kontestowal twojej racji. I owca cala i wilk syty. Twoje zdanie nie zgubi sie w dwodziestu postach i kontrpostach, kazdy jednym kliknieciem bedzie mogl sie dowiedziec ze ja pisze bzdury referujac sie do ciebie. Przyznam szczerze ze to moze byc nawet ciekawe i dodatkowo ani w moim a jeszcze bardziej w twoim poscie nie bede kontestowal tego co pisesz. Nie pisne ani slowa. i nawet w moim podpisie dodam referencje natychmiast !

 

Co o tym myslisz ?? :?:

 

Jak ty tak czytasz ze zrozumieniem, jak piszesz, to szczerze Ci współczuję. Dużymi literami - GDZIE JEST TE 6/7 OSÓB KTÓRYM TO POMOGŁO - bo jak na razie jesteś ty i Twoje banialuki, które opowiadasz na temat tego silnika, czujników, oleju i wszystkiego razem do kupy. Miałeś podać konkrety. Tobie, że Ci pomogło, to nie wierzę, bo nawet jakby Ci nie pomogło, to byś napisał inaczej, bo na kłamaniu już Cię też raz przyłapałem i edytowaniu postów.

 

Dyrdymały które napisałeś w tym temacie i w innych:

 

- że czujnik poziomu oleju bada też jego jakość

- coś o Estrach i popiołach, ale nie zrozumiałem Twojej nienagannej polszczyzny na tyle, żeby to przetrawić i zrozumieć, o co Ci chodzi

- że Flash Point oleju silnikowego jest podawany po to, aby wiedzieć czy olej będzie brudził czy nie i jeżeli jest niski, to silnik go więcej przepala i że Castrol ma niższy od innych olei i dlatego jest kiepski.

- że wierzysz w amerykański rynek olejów silnikowych i uważasz ich produkty za bardzo dobre, bo funkcjonują tam lepiej stowarzyszenia konsumenckie (no bardzo ciekawe, że w Europie ich nie ma) i to chyba przebiło wszystkie Twoje wcześniejsze głupoty.

 

To Cię doszczętnie kompromituje i udowadnia, że guzik wiesz o problemie, silnikach, oleju i dodatkach do nich. Coś się naczytałeś, nie bardzo to rozumiesz i chcesz uchodzić za mędrca w tej dziedzinie i robisz błoto z tego wątku. Mało tego, zaczynam wątpić, że masz jakikolwiek z olejem, albo miałeś i pytanie czy w ogóle masz BMW, a nie piszesz tutaj, żeby ludziom nawkręcać i mieć z tego ubaw.

 

DO RESZTY:

Kolega zalał, dajcie mu przejechać ten tysiąc kilometrów i zobaczymy ile są warte obietnice Rivasiego. Sami sobie dajcie spokój na razie, bo tylko sobie kosztów dorzucicie i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki dokladnie masz silnik.

 

Ja w moim N52 sprawdzalem i wychodzi na to ze mam wbudowana w pokrywe...

 

 

czyli masz N52b25n (lub k) z czarna pokrywa. ja mam N52b25 przed liftem a poprzedni to byl N52B30 po lifcie tez z czarna pokrywa i odma wewnetrza.

 

Mialem problem z zatkana odma jak wszyscy po pewnym przebiegu i jezdzie w miescie i AR2300 przy czyszeniu silnika ja przeczyscil.

 

Dzwonilem do Atlantic motorcar ktorzy odkryli de facto problem (http://atlanticmotorcar.com/bmw-n52-engine-breather-update-2/) i to oni mi podpowiedzieli ze wymiana nie zawsze jest konieczna i ze mozna to wyplukac. Oprocz AR2300 jescze mozna przepuscic degreaser recznie co jest szybsze tylko ze potem trzeba zrobic plukanke olejowa albo wlasnej roboty albo uzyc plukanki wyspejalizowanej typu https://www.xado.sklep.pl/pl/p/Olej-pluczacy/252

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Obawiam sie, ze problemem moze byc raczej peknieta membrama w obudowie - linki:

 

 

http://www.e90post.com/forums/showpost.php?p=18085709&postcount=1

 

http://vanos-bmw.com/membrane-for-cover-n51-n52-n52n-bmw-11127552281

 

 

O ile membrama jest cala I archoil mogl/moze ja przeczyscic, o tyle jesli jest peknieta to tylko wymiana, niestety.

W sobote pojezdilem na wysokich obrotach, w niedziele odpalilem dopiero wieczorem I zauwazylem ze troche go trzesie. Kurcze czyzby jakies felerne paliwo? Albo jakis wtrysk znowu?

 

Poniedzialek - sroda jezdzilem spokojniej I trzesienia zaraz po odpaleniu nie bylo.

Zaczyna mi sie cos tutaj ukladac w jakas tam calosc... Czyzby czas na pokrywe?

N57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Obawiam sie, ze problemem moze byc raczej peknieta membrama w obudowie - linki:

 

 

http://www.e90post.com/forums/showpost.php?p=18085709&postcount=1

 

http://vanos-bmw.com/membrane-for-cover-n51-n52-n52n-bmw-11127552281

 

 

O ile membrama jest cala I archoil mogl/moze ja przeczyscic, o tyle jesli jest peknieta to tylko wymiana, niestety.

W sobote pojezdilem na wysokich obrotach, w niedziele odpalilem dopiero wieczorem I zauwazylem ze troche go trzesie. Kurcze czyzby jakies felerne paliwo? Albo jakis wtrysk znowu?

 

Poniedzialek - sroda jezdzilem spokojniej I trzesienia zaraz po odpaleniu nie bylo.

Zaczyna mi sie cos tutaj ukladac w jakas tam calosc... Czyzby czas na pokrywe?

 

Sprawdzales ta membrane u siebie? Wyglada na to ze w drugim linku sprzedaja ja osobno. W BMW mozesz kupic tylko caly cover.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peknieta membrana to raczej w autach juz z bardzo powaznym przebiegiem i okolo 10 letniego stazu, zazwyczaj to kanaliki sa zatkane tym syfem co widac w pierwszym linku. Chociaz warto tez sprawdzic membrane oczywiscie. Mozna ja zreszta kupic w niemczech sama, sprobuje odnalesc link.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzales ta membrane u siebie? Wyglada na to ze w drugim linku sprzedaja ja osobno. W BMW mozesz kupic tylko caly cover.

 

Wlasnie nie za bardzo bo u mnie w n53 jest troszke inaczej

zbudowana. Nie ma tego krocca z boku tak jak w drugim linku (jest zaslepiony)

 

Poza tym jak nie bede mial drugiej pokrywy obok nie bede eksperymentowal z podwazaniem srubokretem. :)

 

@Rivasi - tez tak mysle, ale dopoki nie spruboje to sie nie dowiem.

 

W miedzyczasie przyszedl archoil 6400. Jak sciagne pokrywe to zobacze jak wyglada silnik i wtedy zapadnie decyzja czy 9300 czy tylko 9100.

N57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzales ta membrane u siebie? Wyglada na to ze w drugim linku sprzedaja ja osobno. W BMW mozesz kupic tylko caly cover.

 

Wlasnie nie za bardzo bo u mnie w n53 jest troszke inaczej

zbudowana. Nie ma tego krocca z boku tak jak w drugim linku (jest zaslepiony)

 

Poza tym jak nie bede mial drugiej pokrywy obok nie bede eksperymentowal z podwazaniem srubokretem. :)

 

@Rivasi - tez tak mysle, ale dopoki nie spruboje to sie nie dowiem.

 

W miedzyczasie przyszedl archoil 6400. Jak sciagne pokrywe to zobacze jak wyglada silnik i wtedy zapadnie decyzja czy 9300 czy tylko 9100.

 

 

Duza jest roznica miedzy AR9300 a AR9100??

 

Poki co wymienialem olej w swoim silniku juz dwa razy i za kazdym razem robilem plukanke a do oleju wlewalem AR9100. Nawet dzis jak odkrece korek wlewu oleju to wciaz widac nagar w srodku silnika (na tych sprezynkach glownie - nie wiem co to jest...). Powoli zbliam sie do 3ciej wymiany, Mobil1 New Life juz czeka razem z filtrem oleju. Pytanie czy moze faktycznie lepiej zalac AR9300 jak jest mocniejszy?

 

PS. Tez ostatnio kupilem AR6400 i oryginalny dodatek BMW. Na pierwszy ogien poszedl oryginal. Faktycznie jakby aksamitniej jezdzil teraz. Na poczatku po zalaniu kilka razy po zdjeciu nogi z gazu jakby szarpnal ale to naprawde ze 3x lub 4x razy. Odczekam jeszcze ze 2-3 pelne baki i zaleje AR6400. Daj znac jak u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Peknieta membrana to raczej w autach juz z bardzo powaznym przebiegiem i okolo 10 letniego stazu, zazwyczaj to kanaliki sa zatkane tym syfem co widac w pierwszym linku. Chociaz warto tez sprawdzic membrane oczywiscie. Mozna ja zreszta kupic w niemczech sama, sprobuje odnalesc link.

 

 

Dzieki Rivasi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rivasi chciałeś, żebym znalazł więcej głupot, które tutaj popełniłeś na tym forum, które wykażą, że kompletnie się nie znasz i wpychasz ludziom g..no. Proszę bardzo, poniżej wrzucam popis Twojego braku podstawowej wiedzy na temat olejów silnikowych.

 

 

 

 

Typical Characteristics

SAE Viscosity 5w30

Specific Gravity (at 15°C) 0.849

Kinematic Viscosity (at 100°C, cSt) 12.1

Kinematic Viscosity (at 40°C, cSt) 72.1

Viscosity Index 165

Pour Point (°C) -39

Flash Point (°C) >200

Cold Crank Viscosity (cP) 6,600

 

Millersa XF Longlife C3 5W-30 ktory chcesz kupic, ostatnia jego wersja czyli ta ktora jest do kuienia to :

SAE klasa lepkości:…5W30

Ciężar właściwy przy 15C…0,853

Lepkość kinematyczna przy 100C…11,7 cSt

Lepkość kinematyczna przy 40C…72,0 cSt

Indeks lepkości…162

Temperatura krzepnięcia…<-30 C

Temperatura zapłonu…>200 C

Lepkość na zimno przy -30C…6,600 cP max

 

Amsoil (http://www.amsoil.com/lit/databulletins/g2808.pdf lepszy jednak szczegolnie w zimie bo :

Cold Crank Viscosity (cP) 6,600 : to jest minimum niezbedne aby miescic sie w normie API SN, to jest zaden dobry Wynik amsoil 5884 jest o Niebo lepszy to 15% latwiejszt start

Pour point -30 to jest troche nisko jak na warunki krakowskie... zima bywa ze temperatura spada w nocy do tych -33... a olej ma tndencje do pogarszania wlasciwosci jak sie starzeje...winter is coming Amsoil ma -44 to daje pewien zapas

Flash Point (°C) >200 : To jest wynik ponizej krytyki, ponizej 205 stopni olej ma wysoka tendencje do spalania. dobry olej to wynik ktory ma 230 i wiecej. Amsoil ma 240.

 

dodtakowo Amsoil to LOW SAPS a Millers MID SAPS

 

I nie mow z Amsoil jest trudny do znalezienia w KRK, oficjalny dystrybutor w polsce jest w krakowie. :mrgreen:

 

po kolei co i jak:

 

CCV to nie jest normatyw dla API tylko dla SAE, a API opiera się na SAE

 

Millers nie podaje na swojej stronie konkretnych danych tylko używa znaku >, a 6600 to granica dla CCV przy -30oC dla olejów 5W - na jakiej więc podstawie piszesz, że Amsoil jest lepszy o 15% chyba tylko na podstawie własnej wybujałej wyobraźni.

 

Nie widziałem zimy w Polsce, gdzie temperatura w nocy spadła by do -33 w nocy, za swojego życia. To też nic nie znaczy, że jak Amsoil ma punkt krzepnięcia przy -44oC to że da radę go napompować przy -33oC bo olej w tej temperaturze często może być już cieczą nieniutonowską (wiesz w ogóle co to znaczy i jakie to ma właściwości fizyczne?) Już nie wspomnę, że najniższa temperatura w Polsce była zanotowana - 40oC podczas wojny. Od 1963 nie było poniżej -35oC ale t tak na marginesie.

 

O Flash Point Ci pisałem już, więc mam nadzieję, że przyswoiłeś. To nie jest tendencja do spalania, tylko do stworzenia się potencjalnie niebezpiecznej mikstury z par, która może ulec zapłonowi. Człowiek logiczny, wiedziałby że jak coś wyparuje z oleju, to równie dobrze może już nigdy do tego oleju nie wrócić, więc temperatura zapłonu par, jest bez znaczenia. Człowiek o wiedzy inżyniera, wiedziałby że ta gdziem olej może spłonąć, jest o wiele wyższa temperatura i olej się utlenia w warstwach, a nie w parach. Człowiek o podstawowej wiedzy chemicznej wiedziałby natomiast, że to nie olej paruje, tylko związki lotne w nim zawarte, które wykazując dane tendencje do opuszczania oleju w danej temperaturze, na szczęście temperatura oleju, nawet chwilowa nie przekracza w silnikach osobowych 150oC i stąd biorąc pod uwagę margines bezpieczeństwa, dotyczący rozcieńczania paliwem (o czym już Ci pisałem), te 200oC jest w zupełności wystarczające. 240oC jest dla ludzi takich jak ty, którzy łykają jak dzik żołędzie i jest w ogóle bez sensu, no chyba, że mam do czynienia z autem wyścigowym na gaźniku, jakich dużo u jankesów jeździ i niespalone paliwo leje się do miski przysłowiowymi strumieniami. Także poniżej krytyki jest to co ludziom tutaj wypisujesz za dyrdymały. Już o tym, że są dwa sposoby mierzenia tego czynnika może pisał nie będę, albo nie czytaj, bo jak napisałeś - czytać Ci się nie chce (ciekawe jaką szkołę skończyłeś) i się zmęczysz od nadmiaru wiedzy, ale jeden sposób to badanie w otwartym naczyniu, a drugi w zamkniętym i wyniki potrafią się różnić o 10-15oC, a Castrol, którego tutaj obsrywasz wszem i wobec, właśnie bada swoje oleje w zamkniętym naczyniu. Dziecko z podstawówki, po pierwszych lekcjach chemii, będzie wiedziało, że łatwiej stężenie gazów utrzymać pod pokrywą, niż w otwartej i niekontrolowanej atmosferze. A odpowiednie stężenie jest potrzebne do zapłonu, dość wspomnieć, że olej jako ciecz, paruje dużo wcześniej.

 

Amsoil jest LOW SAPS tylko i wyłącznie we własnej ocenie. Brak jakichkolwiek danych to potwierdzających, bo API tego nie normuje, a ACEA ten wynalazek nie posiada, pomimo, iż to "europejska formuła", to jak widać z Europą ma tyle wspólnego, co Twoje opowieści ze stanem faktycznym. Na dokładkę dodam, że z tego cytatu chłopak wybrał sobie olej bardzo dobry, a ty go przekonałeś do oleju, o którym guzik wiadomo, poza tym, że ma Flash Point na poziomie 240 i ludzie średnio kumaci się tym jarają. Bo norm też nie ma, a jedynie rekomendacje, że można ten olej stosować w miejscach, które wymagają norm, ale słowa o tym, że normy spełnia, co jest jakby wymogiem, żeby to jednoznacznie stwierdzić. Bardzo sprytne.. Nigdzie approved ani nic takiego. Mobil przynajmniej jasno pisze, że w ich ocenie olej spełnia także. A Amsoil, no cóż, czego się spodziewać po małej fabryczce, która żeby się przebić w każdym możliwym punkcie brzydko się chwyta i kombinuje, wciskając ludziom bzdury i kity - jak jakieś testy z kulkami, które oni przyjmują, bo nie mają wiedzy. Na szczęście jest to marginalna firma, z bardzo średnim produktem i poza kilkoma nawiedzonymi piewcami religii olejowej, mało kto stosuje ich produkty, które w USA są śmiesznie tanie, żeby się przebić, a w Polsce horrendalnie drogie. M. in. dlatego że płyną statkiem przez Ocean Atlantycki, ale również, że główni ich dystrybutorzy liczą kaskę z opowiadania dyrdymałów i dokładają sowitą marżę, za swe opowieści dziwnej treści. No i oczywiście stowarzyszenia konsumenckie działające w USA, też swój rachunek wystawiają, bo nie działają rzecz jasna za darmo.

 

Także zmierz się z tym kolego Rivasi i z tym jak mało wiesz, a jak wysokie ego masz. Może przynajmniej zamilkniesz i przestaniesz ludziom robić wodę z mózgu. Archoil to jedna wielka ściema i gówno. Żadnych rzetelnych badań, żadnych rzetelnych testów, czy nawet jakiejkolwiek normy. Stosują to tylko ludzie, o tak małej wiedzy jak ty i tacy, którzy uwierzyli w ich gadanie. Zmiana składu oleju silnikowego, który jest badany i którego dokładna formuła to największa tajemnica i skarb firm olejowych, na podstawie "internatów" za pomocą środków podejrzanej jakości, co najwyżej może dać efekt placebo. W dużej ilości przypadków, likwidując jedną przypadłość, obnaży albo dołoży silnikowi w innych względach. Głównym składnikiem takich wynalazków są modyfikatory tarcia i dodatki VI, które przede wszystkim się rozpadają, po drugie zostawiają ten tajemniczy SYF w silniku, jak jest ich za dużo i olej nie jest przygotowany, aby je wyłapać w odpowiednim momencie. To tyle i jeszcze raz, bo widzę, że już Ci się kilku ludzi udało naciągnąć - skończ tą nędzną propagandę. Chcesz, napisz że stosujesz, pokaż realne dowody, że Ci to pomogło i paru innym osobom, wtedy będzie można myśleć. Mówiłeś, że z 7 ludzi, którzy to zastosowali, u 6 trwale spadło zużycie oleju 6/7. Proszę o dowód i osoby, u których to się wydarzyło i efekt utrzymał się po wlaniu świeżego oleju, już bez żadnych dodatków. Bez takiego dowodu, nie ma o czym mówić i są to takie same bajki wyssane z palca, jak te, które opowiadasz o oleju silnikowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Duza jest roznica miedzy AR9300 a AR9100??

 

To dwa rozne srodki. AR9100 to duza dawka boru do ochronny silnika (glowny skladnik ochronny wielu olejow np Motula lub Amsoila tylko w 9100 jest go po prostu duzo wiecej) i srodek ktory utrzymuje silnik w czystosci. AR9300 to produkt odpowiadajacy Ceratech firmy liquimoly i powinno sie go zastosowac dopiero po czyszczeniu silnika.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Duza jest roznica miedzy AR9300 a AR9100??

 

To dwa rozne srodki. AR9100 to duza dawka boru do ochronny silnika (glowny skladnik ochronny wielu olejow np Motula lub Amsoila tylko w 9100 jest go po prostu duzo wiecej) i srodek ktory utrzymuje silnik w czystosci. AR9300 to produkt odpowiadajacy Ceratech firmy liquimoly i powinno sie go zastosowac dopiero po czyszczeniu silnika.

 

 

Dzieki Rivasi.

Jak czesto zalecane jest zalewac AR9100? Tak jak pisalem nadal mam nagar widoczny przez wlew oleju. Czy jak bede go dolewal do kazdej wymiany oleju to moze w czyms zaszkodzic czy raczej nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w niczymy nie zaszkodzi, po dwoch wymianach wymyjesz caly nagar jednoczesnie, szybciej i bardziej dokladnie jest AR2300 ale 9100 tez zrobi swoje tylko potrzebuje wiecej czasu.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w niczymy nie zaszkodzi, po dwoch wymianach wymyjesz caly nagar jednoczesnie, szybciej i bardziej dokladnie jest AR2300 ale 9100 tez zrobi swoje tylko potrzebuje wiecej czasu.

 

Ten AR2300 zalewasz i dawkujesz tak samo jak AR9100 czy jakos inaczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AR2300 dawkujesz wedlug instrukcji, zalewasz na swiezy olej, jezdzisz 7 tys i zlewasz. Dobrze jest zrobic po AR2300 plukanke olejowa czyli po wymaniu oleju gdzie jest AR2300 zalewasz nowy olej, wlewasz plukanke liqui moly,dajesz sie krecic 20 min i go wylewasz a potem zalewasz docelowo olej na wymiane. Raczej nie mieszac AR2300 i 9100 w tym samym oleju.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AR2300 dawkujesz wedlug instrukcji, zalewasz na swiezy olej, jezdzisz 7 tys i zlewasz. Dobrze jest zrobic po AR2300 plukanke olejowa czyli po wymaniu oleju gdzie jest AR2300 zalewasz nowy olej, wlewasz plukanke liqui moly,dajesz sie krecic 20 min i go wylewasz a potem zalewasz docelowo olej na wymiane. Raczej nie mieszac AR2300 i 9100 w tym samym oleju.

 

Cześć Rivasi, pozwól, że pomęczę Cię kilkoma dodatkowymi pytaniami - jak mówią, kto pyta nie błądzi, a chciał bym poznać Twoje zdanie :)

 

Jaką płukankę lepiej zastosować w kroku drugim, ar2820, czy liqui moly?

Czy na te 20 minut (z płukanką) mogę zalać dowolny olej (syntetyk, np Texaco...), czy raczej ważne aby spełniał normę BMW?

Czy docelowo warto rzeczywiście zmienić na Mobil 1 new life? Czy pozostanie przy Castrolu nie będzie błędem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma znaczenie jaka plukanke zalejesz chodzi o to zeby dobrze oczyscic silnik z pozostaloci starych olejow, ja osobiscie uzywam liqui moly.

Zalej olej spelniajacy norme BMW LL01, dla swietego spokoju.

Docelowo olej dobierasz wedlug twoich potrzeb, Mobil new life 0W40 jest produktem dosyc uniwesalnym szczegolnie jezeli stoisz na dworze i w zime temperatury bywaja niskie albo jezdzisz w warunkach trudnych i tutaj ten olej robiu roznice. Jezeli masz bardziej zwyczajny sposob uzytkowania samochodu lepkosc 5W40 bedzie lepszym wyborem. JA aktualnie zmienilem uzytkowanie samochodu i przeszedlem na 5W40 (motul xcess) a przy wymianie za dwa tygodnie sprobuje jeszcze innego 5W40 prawdopodbnie jakiegos LL04 aby zobaczyc czy sa jakies znaczace roznice.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

archoil 6400 - auto mniej szarpie na zimnym :cool2: Podobne mam odczucia jak u kol. @domelsnake : silnik aksamitniej chodzi (chodz ja mam wtrysk bezposredni)

 

archoil 9100 - zalalem tylko jego, gdyz u mnie silnik jest czysty i jest ciszej. Castrola juz nie zaleje.

 

Pokrywy nie zmieniam bo nic na nia nie wskazuje... narazie.

 

Wraz z mobilem 0w40, archoilami 6400 i 9100 ok 600km I dalej trzyma poziom max. Za dwa tygodnie chcemy jechac na Nurburgring I w Dolomity, wiec sie okaze co I jak.

 

Jesli to nie pierscionki to zostaja tylko uszczelniacze bo silnik jest suchy z zewnatrz jak pieprz, a wiec nimi sie zajme po powrocie oraz wyczyscze dolot.

N57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro jestem omówiony na wymianę oleju.

W pierwszej kolejności płukanka ar2820 + mobil X1 5W-40.

Następnie zmiana na docelowy olej... i tu mam dylemat. U mojego mechanika dostępne na miejscu są 2 oleje, wspomniany wcześniej Mobil x1 5w-40 ( spełniający normę LL01) oraz Mobil XE 5W-30 (norma LL04).

Nie eksploatuje samochodu w jakiś super trudnych warunkach, styl jazdy też raczej umiarkowany (wiadomo, czasami po rozgrzaniu, wkręcę silnik ponad 5k obrotów), głownie dojazdy do pracy 10km, raz w tygodniu dłuższa trasa (100-150km), raz na miesiąc trasa ok 300-400km.

 

Proszę o radę który olej lepiej docelowo zalać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.