Skocz do zawartości

E90 325i:Pali olej 1 litr na 800/1000km


Dawid1984

Rekomendowane odpowiedzi

czytam i własnym oczom nie wierzę :O

 

też mi tyle łykał. sam wymieniłem i to tylko uszczelniacze. zrobiłem 2 tys km. ani grama oleju nie ubyło a silnik pracuje równiutko.

 

mineral to do malucha !

 

Piotrks86 - jak trudna jest wymiana takich uszczelniaczy? Czy trzeba sciagac glowice - bo zdania sa podzielone..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytam i własnym oczom nie wierzę :O

 

też mi tyle łykał. sam wymieniłem i to tylko uszczelniacze. zrobiłem 2 tys km. ani grama oleju nie ubyło a silnik pracuje równiutko.

 

mineral to do malucha !

 

Piotrks86 - jak trudna jest wymiana takich uszczelniaczy? Czy trzeba sciagac glowice - bo zdania sa podzielone..?

Kolego nie ma żadnych zdań podzielonych , przecież jest napisane na forum ,że da się to zrobić bez ściągania głowicy i na dodatek koledzy to robili :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem to pierwszy raz i trochę się zeszło. Musiałem się sporo pytać na forum i sprzedawcy blokady rozrządu. Inaczej nie dałbym rady.

 

Jak silnik równo i cicho pracuje (zakładamy wtedy że tylko uszczelniacze są zużyte a pierścienie ok) to lepiej zrobić bez ściągania głowicy bo mniejsze koszta.

Jeżeli podejrzewasz że pierścienie nie trzymają lub masz wątpliwości co do szczelności uszczelki pod głowicą to lepiej ją ściągnąć i ocenić stan cylindrów.

W większości przypadków nie trzeba ściągać głowicy ale niektórym mechanikom tak wygodniej bo oddają głowicę do kompleksowej naprawy i mają z głowy. No i nie muszą się martwić że zawór im wpadnie do cylindra. Te silniki są ciasne i ciężko się wymienia uszczelniacze, zwłaszcza te na ostatnim cylindrze bo trzeba wchodzić pod maskę (ja sobie siedziałem na pasie przednim).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja robiłem to pierwszy raz i trochę się zeszło. Musiałem się sporo pytać na forum i sprzedawcy blokady rozrządu. Inaczej nie dałbym rady.

 

Jak silnik równo i cicho pracuje (zakładamy wtedy że tylko uszczelniacze są zużyte a pierścienie ok) to lepiej zrobić bez ściągania głowicy bo mniejsze koszta.

Jeżeli podejrzewasz że pierścienie nie trzymają lub masz wątpliwości co do szczelności uszczelki pod głowicą to lepiej ją ściągnąć i ocenić stan cylindrów.

W większości przypadków nie trzeba ściągać głowicy ale niektórym mechanikom tak wygodniej bo oddają głowicę do kompleksowej naprawy i mają z głowy. No i nie muszą się martwić że zawór im wpadnie do cylindra. Te silniki są ciasne i ciężko się wymienia uszczelniacze, zwłaszcza te na ostatnim cylindrze bo trzeba wchodzić pod maskę (ja sobie siedziałem na pasie przednim).

 

 

No to troche zabawy widze jest z tym....

 

Sa na forum jakies manuale jak sie do tego zabrac i od czego najlepiej zaczac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kalendarzowy miesiąc :D ale tylko dlatego że spodziewałem się szybkiej roboty i nie miałem odpowiedniej wiedzy i narzędzi.

 

Myślałem że wystarczy zrobić prostą "dźwignię" to rozpięcia zamków zaworowych ale nie mam spawarki i mi nie wyszło. Kupiłem ściskacz z allegro ale był za gruby. Więc zrobiłem coś samemu. Pewnie to czytałeś: viewtopic.php?f=70&t=252029&start=90#p1956897 sporo tu zdjęć.

Potem musiałem wypożyczyć inną blokadę bo do mojej blokady musiałbym zdjąć pompę vacum a jako że nie puszczała oleju to bałem się że po jej wykręceniu będzie z nią potem problem. Dużo było rozkręcania. Dodatkowo wymieniłem sobie płyn chłodniczy (cały a nie tylko z chłodnicy) poprzez odkręcenie płytki plastikowej z tyłu głowicy. To też zajmowało czas. W międzyczasie wpadł mi zawór do cylindra i musiałem kombinować.

Na koniec pytanie na forum jak ustawić VVT i potem bawienie się z instalacją INPY i DIS oraz nauczenie się tego.

 

Jak się nie ma wprawy i wiedzy (oraz dużo czasu) jak to robić to będzie bardzo trudno. Ale za to jaka satysfakcja :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kalendarzowy miesiąc :D ale tylko dlatego że spodziewałem się szybkiej roboty i nie miałem odpowiedniej wiedzy i narzędzi.

 

Myślałem że wystarczy zrobić prostą "dźwignię" to rozpięcia zamków zaworowych ale nie mam spawarki i mi nie wyszło. Kupiłem ściskacz z allegro ale był za gruby. Więc zrobiłem coś samemu. Pewnie to czytałeś: viewtopic.php?f=70&t=252029&start=90#p1956897 sporo tu zdjęć.

Potem musiałem wypożyczyć inną blokadę bo do mojej blokady musiałbym zdjąć pompę vacum a jako że nie puszczała oleju to bałem się że po jej wykręceniu będzie z nią potem problem. Dużo było rozkręcania. Dodatkowo wymieniłem sobie płyn chłodniczy (cały a nie tylko z chłodnicy) poprzez odkręcenie płytki plastikowej z tyłu głowicy. To też zajmowało czas. W międzyczasie wpadł mi zawór do cylindra i musiałem kombinować.

Na koniec pytanie na forum jak ustawić VVT i potem bawienie się z instalacją INPY i DIS oraz nauczenie się tego.

 

Jak się nie ma wprawy i wiedzy (oraz dużo czasu) jak to robić to będzie bardzo trudno. Ale za to jaka satysfakcja :D

 

 

Nie mam ani miesiaca ani wprawy niestety...

 

Raczej na pewno bede oddawal w rece fachowca... dzieki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie robiłem tego codziennie i nie od rana do wieczora ;) żeby nie było że jeden dzień odkręcałem jakąś śrubkę :P

w między czasie oczywiście pracowałem. musiałem też czekać parę dni na przesyłki narzędzi.

 

 

Dawid1984

adaptacje to się robi jak się wymienia jakieś podzespoły. nie wiem co jest w Twoim silniku ale możliwe że też trzeba będzie podpiąć pod kompa i poustawiać parę rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod koniec tyg. Oddaje fure na diagnoze. Chyba skusze sie na plukanke, i zobacze jak bedzie bral na wiosne, bo w sumie gwarancji ze wydam na naprawe 2-3 kola a poprawa bedzie taka jak po dolaniu liqui daje do myslenia. Jesli nic nie da to wtedy w ost. sie zastanowie co dalej. Jestem dobrej mysli. :-)
ENJOY THE RIDE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Ok. Diagnoza zrobiona w klinice BMW -uszczelniacze do wymiany. Najpierw zmieniam jeszcze świece oraz cewke, bo mam błąd 6 cylindra. Zaczynam się zastanawiać, jeśli je naprawie jak wpłynie to na spalanie oleju :?: :?: Wiem, że silnik Nowy nigdy już nie będzie. Może ktoś napisać jak to wyglądało po naprawie? Jeśli spali mi z 1litr na 4000-5000 km to będzie spoko. Gorzej jak to będzie znacznie mniej a wypluje sporo kasy na naprawę. Zaczynam się zastanawiać, czy naprawiać go już teraz, bo w sumie mogę jeszcze tego oleju trochę podolewać;/ Mogą siąść katalizatory jednak można je wyjąć i jeździć dalej. Chętnie zrobiłbym tą naprawę ale boję się końcowego efektu :roll: a z kasą też za super nie stoję :?
ENJOY THE RIDE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie oleju nic nie bierze po wymianie uszczelniaczy. Więc warto to zrobić. Jaki koszt za wymianę Ci zaproponowali bo słyszałem że do 4 cylindrowych to około 600-800 zł z uszczelką pokrywy zaworów więc całkiem spoko.

Wycięcie katów i olej na dolewkę też kosztuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem wkręcam ale przeważnie do 4tys.

Trochę drogo ale nie wiem co tam jeszcze będą robić. Z wymianą oleju?

Wersja ze zdejmowaniem głowicy czy bez? Ja nie zdejmowałem.

 

Sporo osób na forum robiło uszczelniacze i chyba wszyscy zadowoleni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez zdejmowania glowicy. Ile km zrobiles juz po wymianie uszczelniaczy? No tanio nie jest a pewnosci niby nie mam ale mysle ze bedzie dobrze. No ja chcialbym nieraz uslyszec moje r6 powyzej 5 tysi:-) po rozgrzaniu silnika. Ponoc pierwsze 15 km powinmo sie robic max do 3 tysi na nierozgrzanym silniku.
ENJOY THE RIDE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zimnego nigdy nie rozkręcam powyżej 3 tys.

 

Zrobiłem już około 3tys. km bo w zimę mało jeździłem.

 

U mnie jedyna bolączka to chrobotanie przy ruszaniu. Zaczęło się w momencie kiedy wymieniłem olej po zakupie. Na starym oleju (smoła- nie wiem co to było) było cicho a z nowym olejem chrobocze. Mam nowy napinacz rozrządu i ten dźwięk też jest. Może łańcuch się wyciągnął. Ale na wolnych obrotach i w czasie jazdy jest idealnie. Tylko przy ruszaniu z małym gazem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam problem z braniem oleju - muszę dolewać litr na ok 2000 km, silnik to N52B25.

Gdzie można zrobić diagnozę, czy to uszczelniacze? ASO ogarnie temat?

 

Kolego Dawid, proszę pochwal się na forum po wymianie uszczelniaczy, czy coś to dało.

 

Panowie naprawde polecam zrobic na poczatek plukanke i zalac odpowiednie srodki czyszczace/rewitalizujace uszczelki w silniku.

 

Moj N52 bral 1l oleju na 1600km. Kolega Rivasi z forum polecil zrobic mi na poczatek plukanke i zalac odpowiedni olej. Pierwsza plukane zrobilem Liqui Moly Pro Pro-Line nastepnie zalalem Mobil1 New Life i do tego Archoil AR2300, od razu zauwazylem ze silnik bral duzo mniej oleju nie wspominajac ze aksamitniej i cieszj pracowal. Po 7k mil zrobilem dugra plukanke - tym razem Archoil AR2802, zalalem Mobil1 New Life i do tego Archoil AR9100. Poki co jeszcze oleju nie dolewalem ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 litr na 800 km to zadne uszczelniacze w 325i. Uszczelniacze to 1 litr na 3000 tys. Masz problem z piercieniami tlokow K, znany problem silnikow 2.5 litra.

zobacz post Jak dbac o swoje BMW przez K8v8M.

 

Jedyna mozliwosc zeby nie wydac 10000 zl nanaprawe silnika z wymiana tlokow to sprobowac tak zwane utwardzenie pierscieni. jak to zrobil Domelsnake :

 

 

Panowie naprawde polecam zrobic na poczatek plukanke i zalac odpowiednie srodki czyszczace/rewitalizujace uszczelki w silniku.

 

Moj N52 bral 1l oleju na 1600km. Kolega Rivasi z forum polecil zrobic mi na poczatek plukanke i zalac odpowiedni olej. Pierwsza plukane zrobilem Liqui Moly Pro Pro-Line nastepnie zalalem Mobil1 New Life i do tego Archoil AR2300, od razu zauwazylem ze silnik bral duzo mniej oleju nie wspominajac ze aksamitniej i cieszj pracowal. Po 7k mil zrobilem dugra plukanke - tym razem Archoil AR2802, zalalem Mobil1 New Life i do tego Archoil AR9100. Poki co jeszcze oleju nie dolewalem ;-)

 

To dziala jezeli pierscien nie jest jeszcze przesuniety wzgledem otworu centralnego a wiec nie wiem czy u ciebie zadziala bo juz masz duza konsumpcje ale jest szansa i to mniejszy koszt niz wymiana tlokow/silnika. JA bym zalecal jeszcze skonczyc caly cykl z Archoil 9300 jezeli sa efekty pozytywne. Dodatkowo na koniec tego procesu trzeba wymienic odme z wezami bo ona jest zatkana i bierze rownierz olej.

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

link do tematu :

viewtopic.php?f=70&t=262051

 

Puma o ktorej mowa to :

 

PUMA BMW Measure no 29192927-01, subject : N52, N52K/B25

 

jezeli chcesz obszerny opis problemu (ja musialem przez niego przejsc) to ci wrzucilem moj telefon na priv.

 

tutaj kopia Pumy bo w BMW c jej nie dadza...

 

http://i.imgur.com/346m2NL.jpg

 

i nie naprawial NIC do poki nie wiesz co jest nie tak bo zrodla sa mnogie przy twoim problemie ale jezeli sie je dac rozwiazac tymczasowa to jezeli nie rozwiazesz problemu z tlokami to problemy naprawione wruca.

 

MAsz jedna fajna sprawe nie masz problemu z glowica bo twoj samochod jest z 2005 :)

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rivasi czy RealOem powie mi dokladnie czy mam w swoim silniku Tloki typu "K"?

 

jezeli masz wersje europejska to tak, jezeli amerykanska to nie jestem pewien czy zachowuje pochodzeni czesci :

U mnie to wygladalo tak :

 

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=VT11&mospid=48835&btnr=11_3186&hg=11&fg=20&lang=en

 

KS to tloki typu K o ktorych mowa.

 

NA dole mozesz zobaczyc czesc ktora sie nazywa :

 

Repair kit piston rings .

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.