Skocz do zawartości

F20 M135i xDrive kola na zime


lisu_82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

w piatek odbieram swoja jedynke M135i xDrive,kola letnie 18" przod: 7,5Jx18 225/40 tyl: 8Jx18 245/35 RunFlat.Musze dokupic kola zimowe i mam kilka pytan:

 

1. Czy na te kola mozna zalozyc wszystkie cztery opony zimowe np.7,5Jx18 225/40?

2. Czy musze zalozyc 2 rozne komplety?

3.Czy moge kupic opony z felgami 17" 225/45 (podobno jak sie ma sportowe hamulce to tylko 18"-tak powiedzieli u dealera)

 

W tych sprawach jestem laikiem wiec prosze o wyrozumialosc i konkretne odpowiedzi. Wielkie dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Ja zamówiłem same oryginalne felgi 17 do mojego m135ixdrve - a do tego potem zimowe opony - oczywiście nie runflat - polecam takie rozwiązanie - oczywiście 17 ki pasują do m135ixdrive. Polecam 17 tki z pakietu sport takie srebrno- czarne - sprawiają wrażenie 18 tek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale dlaczego "oczywiście nie runflat"...?

Tak twardo jest w 1er na 18 calach?

 

Dla mnie runflat'y zdecydowanie przeważają swoimi zaletami, o ile ma się dwa pełne komplety kół (bez konieczności zdejmowania opon co sezon).

Zgodzę się, że w przypadku M135i profil przód 40 i tył 35 (w rozmiarze kół 18 cali) jest niewielki i pewnie jest "twardawo" (bo rozumiem, że to dla Ciebie jest największą wadą).

Ale z drugiej strony właśnie przy niskim profilu, mając runflat'y, dużo trudniej jest uszkodzić felgę i samą oponę z uwagi na dużo wytrzymalsze boki tych opon...

 

W każdym razie w 5er na niewiele większym profilu 245/45R18 jest mięciutko.

W 1er mam doświadczenia tylko z 16 cali (205/55R16) i też na runflatach jest miękko (lato Pirelli, zima Conti).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twardsze boki w runflatach to gorsze trzymanie na szybko pokonywanych zakrętach ,szczególnie gdy moc jest duża ( nie przez przypadek m135i mają standardowo nie runflaty - opona jest bardziej plastyczna, bardziej trzyma. Ta cecha jeszcze bardziej wyraźna jest w runflatach zimowych, szczególnie przy bardzo niskich temperaturach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Faktycznie, M135i w standardzie wyjeżdża na zwykłych oponach.

Co ciekawe F10/F11 nawet w najmocniejszych wersjach (550i oraz M550d) mają w standardzie RunFlat'y...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć,

 

No to niezły wysyp, ja odbieram swoja m135i xdrive na koniec tego tygodnia od dealera. No i teraz oczywiście kwestia opon, przy czym BMW pisze do mnie takie coś:

 

"Producent BMW zaleca i sugeruje aby samochody BMW w zimie, jeździły na 4 oponach o takich samych rozmiarach. BMW nie bierze odpowiedzialności za sytuacje w której samochód jeździ w zimie na oponach różnych rozmiarów."

 

Trochę mnie to zdziwiło bo miałem plan na zakup opon zimowych dokładnie w rozmiarach letnich, przynajmniej na ten kończący się sezon jazdę na tych samych felgach. Czy ktoś może potwierdzić że rzeczywiście różne rozmiary opon przód/tył w zimie mogą spowodować iż " BMW nie weźmie odpowiedzialności za sytuacje w której samochód jeździ w zimie na oponach różnych rozmiarów " - cokolwiek by to nie miało znaczyć. Swoją drogą poprosiłem ich o wskazanie w umowie gwarancyjnej, serwisowej, czy gdziekolwiek informacji iż tak jest w istocie i jakie mogą być konsekwencję dokonania czynu karalnego bo wygląda mi to na działanie sprzedażowe raczej.

 

Naturalnie BMW sugeruje gotowy komplet komplet 4 kół zimowych (18 cali) za 6.473 zł netto, lub można kupić na rynku co wychodzi trochę taniej.

 

Inna opcja to dać sobie spokój w tym sezonie, ciepło już jest i wiosna za pasem i ku temu się chyba skłaniam

 

Podro,

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem daj już sobie w tym roku spokój z zimówkami, przejeździłem tak dwa lata heh, ale miałem auto brata na zimówkach w razie czego pod ręką, zdecydowałem się na zakup zimówek dopiero w tym roku, - Ultragrip 9 i 16`tki alu, trudno mówić o zimie w tym roku ale na to co było to zestaw żyleta. Na lato mam 19`tki, mam wrażenie, że na 16` szybciej się zbiera.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam na lato 7,5 cala przód tył 8 cali. Ale na zimę 7,5 na obie osie. Widać to w specyfikacji BMW i na rożnych stronach producentów ogumienia np. Michelin gdzie właśnie jest zaznaczone że na zimę preferowane jest np w moim przypadku właśnie 7,5 cala na obie osie, a na lato tylna oś szersza.

 

Odnośnie pisania że nie ma zimy itd, wystarczy np. w marcu gdzie mamy piękno pogodę w południe plus 10 stopni wyjechać rano o 5 rano gdzie była mgła i leki przymrozek na wiadukcie i się zaczyna balet. Tak wlanie miałem ładnych kilka lat temu, gdzie dobre opony mi tyłek uratowały. Właśnie od takich sytuacji są opony. To trochę jak z polisą AC właściwie płacimy ogromne pieniądze i po co nam te koszty. Dla świętego spokoju. Zakładaj opony nawet jak by zostało 2 tygodnie zimy i tak musisz kupić opony czy to będzie teraz czy na jesieni. Może nawet teraz dostaniesz dobry rabat na koniec sezonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
No pewnie że się pochwalę, jak w końcu przestanie rzucać żabami i wypoleruję :-)

Swoją drogą przynajmniej w Warszawie przez kilka ostatnich dni spotkałem ze 3 sztuki, białą, niebieską jak moja i szarą. Ciekawy wysyp :-)

To sie masz fajnie ja przez 5 miesiecy spotkałem jedną 2 i to w diesel m235i jak narazie jedna jedyna osamotniona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...

Cześć wszystkim,

 

podczepię się pod temat. Za trochę ponad miesiąc będę odbierał F20 i oczywiście pojawia się temat zimówek. Mój pierwotny plan zakładał zakup felg 19-calowych na lato, a fabryczne 18-tki miałyby być kompletem zimowym. Trochę mnie jednak zbiły z tropu te wytyczne BMW o konieczności stosowania opon w identycznym rozmiarze dla przodu i dla tyłu, które były przytoczone kilka postów wcześniej. Czy ktoś ma pomysł co może być przyczyną konieczności stosowania czterech takich samych opon? I co może być konsekwencją, poza nieplanową wizytą w rowie? ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylna os w kazdym aucie powinna miec lepsza (lub przynajmniej taka sama) przyczepnosc jak przednia. Dlatego w lato w naszych beemkach stosuje sie szersze opony z tylu, aby nadrabialy trakcje. W zimie na odwrot - szersze opony mialy by gorsza przyczepnosc niz wezsze - przednie.

Dlatego bmw stosuje taka zasade :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, rozsądne wytłumaczenie :)

 

Ciekawe jak to ma się do xDrive, ale to już byłoby chyba raczej gdybanie.

w xdrive sprawy mają się inaczej przy inny oponach wariuje napęd coś tam se żle oblicza i jest problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim m135i kupiłem na zimę 17" rial x10. Z dekielkami z logiem "bmw" wyglądają naprawdę bardzo przyzwoicie. Postaram się wkrótce wrzucić jakieś zdjęcie jak to ogółem wygląda z autem, muszę tylko je umyć. :shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, rozsądne wytłumaczenie :)

 

Ciekawe jak to ma się do xDrive, ale to już byłoby chyba raczej gdybanie.

w xdrive sprawy mają się inaczej przy inny oponach wariuje napęd coś tam se żle oblicza i jest problem

Do napędów xdrive dopuszczone są tylko opony RF. Już trzeci fachowiec mi to powiedział. Osobiście preferuję zwykłe opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.