Skocz do zawartości

[F10/F11 xDrive] Wymiana oleju w skrzyni rozdzielczej xDrive


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Proszę o pomoc posiadam BMW 3GT 328i Xdrive 180kw z 2016r.

Czy olej TF0870/DTF1 nada się ?

Oraz czy wymienia się w przednim i tylnim moście? i ile tego oleju do przedniego i tylnego starczy 1 litr?

  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 112
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wymieniłem dzisiaj olej w xdrive.

Był dość czarny. Udało się go odessać jakieś 450-500 ml. Nowy ma kolor słomkowy i dość dziwnie pachnie.

Pojeżdżę trochę i wymienię znów. Zostało mi jeszcze z pół litra …

Opublikowano

Ja wymieniłem w sobotę, kolor dość ciemny ale nie śmierdział, odessałem około pół litra. Do gumowej rurki dołączyłem 20cm miedzianej rurki hamulcowej, po odpowiednim powyginaniu doszła mi do samego dna, a jest tam ciasno i gumowym wężykiem do dna raczej się nie dojdzie.

Po wymianie kalibracja btoolem i gotowe.

Opublikowano
A tak zrobiłem profilaktycznie, nowy olej inna lepkość może być więc wykasowałem nastawy, czy należy robić trudno powiedzieć jedni robią inni nie.
Opublikowano
A tak zrobiłem profilaktycznie, nowy olej inna lepkość może być więc wykasowałem nastawy, czy należy robić trudno powiedzieć jedni robią inni nie.

 

Żadnej kalibracji vtg

Opublikowano
W swoim aucie wymieniałem olej w VTG i również nie robiłem kalibracji.
Opublikowano

Wymieniałem, żadnej kalibracji nie robiłem - jedynie lać ori olej nie revenol - gdyż revenol ponoć jest bardziej uniwersalny, ma większą gęstość.. na starsze auta styknie


@edit

Z rozpędu napisałem, gdzie już wcześniej wypowiedziałem się w tym wątku o to samo - proszę Admina o usunięcie wpisu

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,


Bmw F10 528ix 2011r wyskoczył mi błąd VTG (Skrzynia rozdzielcza) - 440102 - Pogorszenie parametrów oleju. Auto czasem szarpnie przy ruszaniu.

Mam zamiar wymienić olej w tej skrzyni, który już zakupiłem, ale czytałem też, że trzeba wykasować adaptację. Moje pytanie, czy jestem w stanie to zrobić urządzeniem diagnostycznym DELPHI, który w VTG ma opcję "zerowanie modułu sterowania" lub BMWAiCoder z kablem enet?

Czy kasowanie adaptacji/programowanie (różne opisy znalazłem) skrzyni rozdzielczej polega tylko na wyzerowanie parametrów i skrzynia sama się przyuczy czy jest to wprowadzanie jakichś konkretnych parametrów?

Jeżeli tymi programami nie mogę tego zrobić, to skąd mogę pobrać program ISTA+ (bo pewnie tym można to ogarnąć) i którą wersję najlepiej pobrać żeby bez problemu obsłużyć F10 z 2011r.? Trochę o tym czytałem ale mam mętlik i nie wiem, którą wersję tego programu załatwić. Będę wdzięczny za pomoc.

Ewentualnie kto by mi to ogarnął w okolicach Oświęcimia?

  • 2 lata później...
Opublikowano

Czy taką kalibracje/adaptacje należy robić w jakiś specjalnych warunkach? Np po dłuższej jezdzie jak VTG jest rozgrzany? Czy mozna tak normalnie bez żadnego rozgrzewania? 

Opublikowano (edytowane)

Robiłem i na ciepło i na zimno i nie ma to chyba żadnego znaczenia. W każdym razie różnic nie zauważyłem.

W ogóle zastanawia mnie w jakim celu jest ta funkcja, bo po przeprowadzeniu takiej kalibracji (np. po wymianie oleju) wartości po kolejnej jeździe wracają do tych sprzed kalibracji. Bardziej sensowny jest reset adaptacji, który resetuje licznik przejechanych km na oleju. Ta funkcja jest w Bimmer Tool, w ISTA'cie 4.39.20 tego nie widzę, jest tylko kalibracja która nie resetuje licznika km oleju. 

Edytowane przez jarekf
Opublikowano

Właśnie po wymianie niezrobiłem adaptacji, i po kilkuset kilometrach pojawił się błąd vtg, że jakas norma jest po za zakresem tolerancji czy coś w tym stylu (dosłownie nie pamietam). Wiec wykonałem kalibracje i jest w porządku. 
Z tego co sie dowiadywałem kalibracja sprawdza dwa skrajne punkty położenia czegoś co tam się rusza i coś ustawia 🙂

Opublikowano

Dodam jeszcze, że VTG „kalibruje się” po każdorazowej jeździe i wyłączeniu silnika. Zauważyłem, że przy spokojnej jeździe kąt kalibracji się nie zmienia ale już po ostrym ogniu na autostradzie czy dynamicznej jeździe po zakrętach ten kąt kalibracji się zmienia. 
 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.