Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Od jakiegoś czasu tylna klapa oraz tylna szyba otwierają się coraz ciężej. Wie ktoś może jak się je smaruje? Szukałem na forum ale nie znalazłem nic w tym temacie...
Opublikowano
Tak, wiem. Najlepiej to kupić od razu nowy samochód. Ale do tego czasu byłbym wdzięczny za podpowiedź czy są tam jakieś smarowniczki? Sporo śrub tam widzę i domyślam się, że trzeba którąś wykręcić i wpuścić tam smar... Pomoże ktoś?
Opublikowano

prawdopodobnie siłowniki się wyrabiają

można na próbę zwykłym wd40 psiknąć i zobaczyć czy coś pomoże

jeżeli nie to tylko nowe siłowniki ale ori, zamienniki po prostu nie dają zazwyczaj rady (zazwyczaj, bo czasem są ok)

Opublikowano
Siłowniki nie są problemem bo bardzo opornie działa również podnoszenie samej tylnej szyby a tam siłowniki nie działają... Myślałem, że te zawiasy jakoś specjalnie się smaruje... czyli co? Jak WD40 nie pomoże to wymiana zawiasów??? 400zł sztuka... :shock:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Ja używam zwykłego oleju (silnikowego). Co jakiś czas (3-4 razy w roku) po kilka kropli na każdy ruchomy przegub. Nie polecam WD40 bo daje efekt na krótko, a potem jest jeszcze gorzej - lepszy jest zwykły olej. Oczywiście można tez kupić specjalną oliwę do maszyn precyzyjnych. W zimę sprężyny są mniej efektywne i może być efekt jakby zawiasy były zatarte. Klapa jest bardzo ciężka, a zawiasy są na samej krawędzi, zatem nie ma przeciwwagi (są nimi sprężyny). Warto poobserwować, czy nie ma efektu przeginania mocowań zawiasów co by świadczyło o zatarciu. Edytowane przez multilab
Opublikowano

Do wszelakiej masci zawiasow powinno sie stosowac odpowiednie smary.

Ja na zawiasy drzwi stosuje wylacznie takie cos:

 

WURTH BIAŁY SMAR PÓŁSTAŁY 500ml HSW-100 SIEDLCE FV

 

http://www.elektrovip.pl/pol_pm_WURTH-BIALY-SMAR-POLSTALY-500ml-HSW-100-SIEDLCE-FV-36601_1.jpg

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano

Ten bialy smar sie nie nadaje, nie ma wlasciwosci penetrujacych. Przerabialem go. Najlepiej wd 40 pare dni pozniej jakis olej. Moze byc silnikowy. A w lato jak jest goraco to zwyczajny smar lozyskowy, fajnie sie rozpuszcza w upaly I troche penetruje zawiasy. Pozniej 2 razy w roku smarem poprawiac.

Co do silownikow to jeden po 3 latach mi przerdzewial, szukam uzywanego teraz. Nie wiem z czego robia te auta ale nawet na emblematach wyskakuja purchle po paru zimowych miesiacach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.