Skocz do zawartości

co myślicie o zamiennikach DPF


pmk1986

Rekomendowane odpowiedzi

Ja kupiłem JMJ do mojej. Na dniach pewnie będę wymieniał, więc zdam relacje, jak to na tym się odpycha. Wygląda w miarę solidnie. Oryginalny mam podobno kompletnie spalony, ewidentnie mocno zapchany jest i popalony na wylot (?), zobaczymy jak będzie po montażu nowego zamiennika. Kupowałem z Kadexa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, wczoraj odebrałem auto od mechanika. DPF JMJ zamontowany, nie słyszałem o problemach montażowych, ani jakichkolwiek innych uwag, co do jakości. Mam zdjęcia DPFa przed montażem i wolnej chwili wrzucę tutaj aby go pokazać. Wygląda dosyć solidnie.


Jak auto się odpycha, to trudno powiedzieć, bo nie miałem okazji wypróbować. Na pewno pracuje ciszej i większą kulturą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Podepnę się pod temat- mam także zamontowany zamiennik firmy JMJ

Montowałem go rok temu, jak dotąd zero problemu,nawet jak się pokonuje małe dystanse.

Minus to czarna rura wydechowa i trochę gorszy zapach z rury.

Jak umyłem na myjni rurę wydechową to czarna była dopiero po ok.80-100 km

Więc coś tam przepuszcza- na pewno nie dymi tak jak z wyciętym filtrem.

Zbudowany jest z katalizatora- spiralne ułożenie i wkładu ceramicznego (kordieryt)

Oryginalny filtr jest cały ceramiczny bez katalizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z forumowiczów robił mycie dpf w profesjonalnej firmie?

Niedawno w aucie znajomego (F10 520d 184KM) był myty dpf - koszt samego mycia ok 500zł, czas ok 3 godziny. Po umyciu auto ożyło i zaczęło normalnie jeździć. Niestety nie wiem na ile trwały jest taki zabieg i jak wygląda rura wydechowa. Przed myciem była brudna i prawie wcale nie wydostawały się spaliny.

Inny kolega ok miesiąc temu mył DPF w Niemczech, auto to X5 E70 3.0d 235KM. Cała usługa to koszt to 800 euro (tak mówił). Dostał pełen wydruk z diagnostyki filtra oraz pokazano mu wszystkie zanieczyszczenia które wydostano z filtra oraz ich wagę itp. Filtr po tej operacji działa jak nowy.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Super, dzieki za odpowiedz. Chetnie przeczytamy wiecej i takie opinie buduja nam lepszy obraz tych zamiennikow.

Pozdrawiam

 

Wrzucam foty dpf-a.

https://zapodaj.net/e80efc70d6704.jpg.html

https://zapodaj.net/10c86b2d3c8e7.jpg.html

https://zapodaj.net/5e47e4434e276.jpg.html

https://zapodaj.net/73eb8ac8ba67d.jpg.html

https://zapodaj.net/5b1909e9b2ba7.jpg.html

https://zapodaj.net/6c0d9cbcd9257.jpg.html

https://zapodaj.net/9350008e63ad2.jpg.html

https://zapodaj.net/5f50dd65e502f.jpg.html


Co do samego użytkowania po przejechaniu ok. 300 km i długiego stania w korkach na 1 listopada:

1. spalanie na trasie przy jeździe 80-90 na dystansie ok 110 km - średnie, wg wskazań komputera wyniosło 7.5 l - to jest dla mnie szok, mimo, że jechałem stosunkowo wolno, to jedna wyprzedziłem kilka razy. A jechałem załadowany, 2 osoby dorosłe, dziecko + ekwipunek.

2. kultura pracy silnika spokojniejsza, ale uwaga, wymieniałem termostaty i czyściłem EGR + dolot. Ten ostatni podobno stał. Podejrzewam, że uszkodzony termostat główny oraz zapchany egr był przyczyną, która poprzedni filtr po prostu spaliła i zdewastowała. Nie wiem, czy się wypalał w ogóle, ale była w nim dziura, jakby specjalnie zrobiona, aby spaliny miały ujście.

3. przyspieszenia nie miałem okazji sprawdzić, dlatego nie będę się wypowiadała, czasami mam wrażenie, że auto jest petarda, a czasami, że tak se. Jest też ciszej i może to sprawia, że wrażenia z jazdy wskazują na mniejsze odejście.

4. rura wydechowa jest czysta, w sensie na zewnątrz i na obwódkach. Wcześniej kopciło i było wszystko osmolone i był smród. Wiadomo, że z tłumika końcowego syf, który przez lata sie nagromadził będzie mi wylatywał jeszcze zapewne.

5. zapach spalin, jest jakby normalniejszy, ale nie jest to taki słodki zapach, jak w nowych dieslach, jest bardziej gryzący, ale oczywiście bez porównania.

6. nie robiłem resetu ustawień dopalania, dopiero to muszę zrobić.

7. klapy z kolektora miałem już wcześniej usunięte.


Ale uwaga! Moim zdaniem, DPF nie ma za wiele wspólnego z kopceniem, wiadomo, trochę wyłapuje, bo to jego rola. U mnie za kopcenie prawdopodobnie odpowiedzialny był zasyfiony EGR i dolot. Coś bowiem, ten DPF musiało tak uszkodzić. Wniosek tego taki, że zanim, cokolwiek zrobimy z DPF to warto sprawdzić termostaty, w tym termostat egr i samego EGRa. Bo szkoda nowego syfić, a i sam efekt dymienia może tylko nieco się zmniejszyć.


Kolejna uwaga - Dpf, który kupiłem, nie miał zestawu montażowego, a do jego montażu użyto oryginałów zamówionych w ASO - koszt chyba 340 zł brutto. Akurat to rekomenduje, aby mieć gwarancje spasowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.