Skocz do zawartości

(e39) zakup i remont silnika. Czy jest sens?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Na wstępie zaznaczę ze sprawą nie dotyczy mojego autka tylko bardziej rozbija się o nadmiar wolnego czasu :-).

 

Raz w życiu dokonałem kompletnego remontu silnika co prawda 5 cylindrowego. Zrobiłem to hobbystycznie i leżał sobie aż kiedyś akurat się przydał i został wsadzony do wozu (nie mojego, lecz kolegi). Silnik chodził rewelacyjnie, na tyle zafascynowala mnie ta operacja, że obiecałem sobie iż w następnym aucie dokonam podobnego zabiegu oczywiście jak zajdzie taka potrzeba. Potrzeby jako tako nie ma ale myślę nad zakupem 2.8 na podwójnym vanosie i wyremontowanie słupka od a do z łącznie z regeneracja vanosów i wszystkiego co się da :-).

Nie wiem tylko jak z dostępnością części, wiem jedynie ile rozrząd i ile vanosy w serwisie koszty są spore ale na to akurat nie zwracam uwagi, powoli będę sobie kompletowal wszystko.

Pytanie czy ktoś z Was robił lub zna kogoś kto w razie czego służy poradą odnośnie takiego zabiegu.

Remont będzie obejmował w zasadzie wszystko od czyszczenia poprzez wymiany pierścieni, panewek, szlifowanie bloku, głowicy, wału, wszystkie nowe uszczelki itp. Tez zastanawiam się nad nowymi wtryskami oraz zostanie odnowionych dużo rzeczy z osprzętu jak alternator rozrusznik itp. Rolki, pompy i inne podzespoły nowe. Podejrzewam że z kosztami wyjdzie podobnie jak całe auto ale to tak jak pisałem nie jest najważniejsze.

Opublikowano
Chce, kupić z zajechanym silnikiem czy co? Bo zwykle jeśli trzeba coś robić to tylko głowice ew panewki. Przy dużym przebiegu możesz miec problem z gładziami cylindrów które są pokryte twarda warstwa a regeneracja samych cylindrów to koszta kilku tysięcy
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tego bloku nie szlifujesz.

Remont będzie kosztowny < bardzo kosztowny>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
z mechanika nie ma problemu w tym silniku pod warunkiem że gładzie cylindrowe są w bardzo dobrym stanie bo w innym razie nie ma sensu naprawy takiego silnika... Tak jak było opisane wcześniej tych cylindrów się nie szlifuje one są pokryte specjalną powłoką chyba nicasil-ową jeżeli dobrze pamiętam... Jedyny problem, który mógłby być to z ustawieniem podwójnego vanosa z pojedyńczym jest dużo łatwiej... także w trakcie ewentualnego remontu chętnie służę pomocą...
Opublikowano

Nie opłaca się I to głupi pomysł

Szkoda kasy ani to old timer ani żadna szczególną produkcja by tak inwestować. Szkoda twojego czasu u kasy.

Kup lepiej w dobrym stanie i rób co zrobić trzeba ale nie nad programowo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.