Skocz do zawartości

Zawieszenie 226A problem


bajer151

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od września tego roku jestem posiadaczem E90, 2005 r, z silnikiem N46. Samochód posiada sportowe dostosowanie podwozia 226A. Jeździ się tym bardzo fajnie ale jest jeden problem. Jak do samochodu wsiądą 4 osoby to tył bardzo nisko siedzi i nawet na nie dużych dziurach przycieram podwoziem. Nie wiem czy jest to normalna sprawa z tym zawieszeniem czy po prostu sprężyny są już zmęczone (przebieg 164 000 km). Wcześniej jeździłem Audi A3 Sportback o podobnym przebiegu i też z opcją sportowego zawieszenia ale tam coś takiego nie miało miejsca. Czy może mi ktoś napisać czy jest to normalne zachowanie czy jednak jest coś nie tak? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Masz cos nie halo kolego. U siebie tez mam sportowe dostosowanie podwozia i ładując bagażnik i dwoje ludkow na siedzenia, ledwie widzę różnice w docisku miedzy pelnym a pustym.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na podnośnik i obejrzyj dokładnie zawieszenie. Możliwe ze amortyzatory są zmienione i są zbyt miękkie. Samochód jest osadzony nisko ale przy pełnym załadunku( na właściwych podzespołach zawieszenia) nie powinien "szurac" po asfalcie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie też mi się tak wydawało. Muszę sprawdzić dokładnie to zawieszenie, ale bardziej stawiam na sprężyny niż amory bo podczas jazdy nie ma żadnych stuków, a na badaniu technicznym wykazały po około 70%. W razie gdyby to były sprężyny to z tego co wyczytałem Eibach ProKit załatwi sprawę i powinno być podobnie jak w oryginale.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amory masz sprawne? Moja jak umieraly jej amortyzatory tez klapnela na glebe, tak ze jak parkowalem to zderzakiem o krawezniki rylem. Po wymianie amorow na wlasciwe dla zamieszenia 226A, auto wrocilo do wlasciwej wysokosci :D

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amory masz sprawne? Moja jak umieraly jej amortyzatory tez klapnela na glebe, tak ze jak parkowalem to zderzakiem o krawezniki rylem. Po wymianie amorow na wlasciwe dla zamieszenia 226A, auto wrocilo do wlasciwej wysokosci :D

 

A możesz podać na jakie amory się zdecydowałeś do tego zawieszenia? Oryginał czy zamiennik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem kupic BILSTEIN B8, ale ciezko bylo to zamowic w jakimkolwiek sklepie.

Kazdy sklepikarz chcial byc madrzejszy i wciskal B4 czy tez Monroe, a do 226A z BILSTEINA ma byc B8, ewentualnie od biedy B6.

Generalnie jezeli chodzi o tlumienie to B6 da rade spokojnie ale przez dluzszy skok auto idzie do gory i nie opada, czyli stoi jak koza wysoko :nienie:

Ceny B8 i B6 sa bardzo zblizone.

Reasumujac kupilem Sachs.

Jezeli chodzi o Sachs to dla 226A tez nie moze byc zwykly amor Sachsa, jak znajde rachunek to podam numery dla potomnych.

Jest to Sachs opisany jako dla sportowego ustawienia / trudnych warunkow.

Jezeli dobrze pamietam to dla preLCI, czyli takiego E90 jakie Ty masz maja byc numery:

przod: 311407 i 311408 i tyl: 311411

dla wersji LCI

przod: 311405 i 311406 i tyl: 311410

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzisiaj sprawdzone całe zawieszenie. Amortyzatory przód po 75% tył prawy 71% lewy 68 %. Wszystko suche, żadnych luzów. Byłem prawie przekonany że to amortyzatory ale teraz nie wiem już sam co o tym myśleć. Jakieś propozycje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przejezdzasz przez policjanta to auto Ci sie kladzie przodem, czy nie? Mam na mysli, czy robi uklonik;)

Jezeli tak to olej te cale testy i mieniaj amory, te testy sa dla idiotow i w sumie nic nie dowodza, a mierza tylko sztywnosc calego ukladu.

Ja bedac na ROF i majac wylane amory przeszedlem sciezke zdrowia bez problemu podczas przegladu. Nie pamietam ile procent tam bylo ale diagnosta zachwalal jakie to zdrowe mam zawiedzenia, a ja myslalem w duchu jak zjade z rolek przez te wylane amory bo auto tak poszlo w dol, ze wrecz brzuchem tarlo jak na rolki wjezdzalem.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłem żeby moje BMW sie komuś kłaniało ale zwrócę na to uwagę ;) po świętach jestem umówiony do znajomego mechanika który weźmie autko na podnośnik i sprawdzi co i jak. Tylko zastanawiam się czy za wysokość zawieszenia nie odpowiadają bardziej sprężyny niż amory bo amory są bardziej od tłumienia nierówności (chyba że się myle to proszę o sprostowanie) ???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mnie coś jest nie tak ze sprężynami, nawet jakby amory nie trzymały to auto by skakało i nie trzymało się drogi jak powinno a tu chodzi o o że przy obciążeniu auto za mocno się ugina...

jak mam te zawieszenie i praktycznie nie ma rożnicy czy jade sam czy w komplecie-auto tak samo stoi...

 

audi jest decydowanie wyższe od bmw, jak kupiłem swoją to też trochę się zdziwiłem że nie mogę pod kraweżnik podjechać lub czepiam spodem jak są duże dziury...

zdecydowanie te zawieszenie jest do szybkiej jazdy a nie jeżdzenia po dziurach!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz sprężyny i koniecznie ustawienie goemetrii , pamiętaj że dla zawieszenia 226A są inne kąty ustawienia tyłu ( może ktoś ustawił pod zwykłe i koła przycierają o ranty błotników ) :oops:

Czyszczenie zaworów w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa , modyfikacje mechaniczne

Montaż pompy dwutłokowej z N57 do N47 to już robimy

Pompy wtryskowe do n47 sprzedaż montaż ,...

Pompy Walbro 450 bezkoszowe do N54 N55 sprawdzone na naszych projektach obsługują 500+ KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dlaczego wy tych sprezyn sie czepiacie, jezeli nie pekly to nic im nie jest. Mowimy tu o sprezynach dla opcji 226A, a sa one takie same jak dla techniki M (czytaj twarde). Samo zawieszenie dla M jest bardziej skomplikowane niz to 226A, ale sprezyny sa takie same.

Ja stawiam caly czas na amortyzatory bo sam to przerabialem,.

Jezeli masz sztywna sprezyne w aucie ktore wazy samo 1,6 tony to co ma skakac? Auto wisi na sprezynie i tyle. Wpadniesz w dziure to sie troche ugina ale nic wiecej.

Jezdzi calkiem ok, moja przy wylanych amortyzatorach dopiero przy duzych predkosciach i wpadnieciu w szereg nierownosci zaczynala sie zachowywac dziwnie, ale przy jezdzie w miescie nie robila zadnych problemow. Torowiska, nierownosci itp przejezdzala calkiem ok, jedyny objaw to taki ze jak przejezdzalem przez policjanta to przy zjezdzie z niego jak przednie kola zjechaly juz na asfalt to przod szedl nizej ugial sie raz. (napisze jeszcze raz ze przod ugial sie tylko raz a amory mialem wylane, dla innych marek aut takie zachowanie jest jaknajbardziej poprawne ale nie w BMW z sportowym zawiasem).

Teraz po wymianie, samochod podnosi sie na lezacym policjancie i opada zgodnie z tajektoria tej gorki i nic sie nie ugina nawet troche. Idzie jak gokart.

 

Jak juz uporasz sie z problemem to napisz co bylo, aby zostalo na przyszlosc.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Samo zawieszenie dla M jest bardziej skomplikowane niz to 226A, ale sprezyny sa takie same.

Ja stawiam caly czas na amortyzatory bo sam to przerabialem (...)

 

Masz na myśli zawias M-Pakietowy? Prócz innych numerów amortyzatorów, pozostałe numery części są identyczne. Notabene konia z rzędem temu, kto wyjaśni czym faktycznie różnią się amortyzatory od Sportowego Dostosowania Nadwozia od M-pakietowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troche wyszlo mi maslo maslane. Piszac, ze sa takie same mialem na mysli wysokosc.

Czyli dla auta z takim samym wyposarzeniem, czy to bedzie sprezyna M-pakietowa czy z opcji 226A to obie beda mialy taka sama wysokosc i beda krotsze od zwyklego zawiasu o 15mm.

Dla zwyklego zawiasu sprezyny maja oznaczenie C, dla zawiasu sportowego D. I teraz zaleznie od napchania auta rozroznia sie ich twardosc.

Najtwardsze to D7 i siedza one przy 335D na przodzie, na tyle nie widzialem twardziej niz D5. (ale moze w jakiejs wersji kombi sa tez twardsze tego nie wiem)

I teraz ustosunkowujac sie do wypowiedzi kolegi powyzej, to faktycznie bardzo ciezko jest okreslic zaleznosc twardosci do masy.

Przy czym jeszcze przy twardszych sprezynach z tylu szly takze grubsze stabilizatory.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj samochód wylądował na podnośniku i okazało się że tylne amortyzatory są wylane. Najdziwniejsze jest to że cały czas pokazywały po około 70% :) Czy orientuje się ktoś jakie amortyzatory poza Sachs będą pasowały do tego typu zawieszenia? Dzisiaj proponowano mi KAYABA przeznaczone dla zawieszenia sportowego w cenie 200 zł za sztukę plus odboje i osłony. Czytałem też coś o Bilstein B4 Sport ale sam nie wiem co wybrać, bo ile ludzi tyle opinii. Zastanawiam się czy nie wymienić od razu przodu w komplecie ale przód jest suchy i nie ma tam żadnych luzów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.