Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przepraszam ze poruszam taki temat, ale naprawde szukalem na forum i nie bardzo znalalzlem, mam takie pytanie, poniewaz ucieka mi woda spod zbiorniczka wyrownawczego raz w jednym miejscu z polaczenia weza, obejma za slabo chyba trzyma, zmienie to i chcialbym sie dowiedziec czy przez to moze byc zapowietrzony uklad? chce dolac teraz plyn, tylko nie chce zeby bylo tam powietrze, daltego prosze o pomoc jak najlepiej to zrobic

BMW E35 1,8 is coupe silnik m42

dziekuje i pozdrawiam, przepraszam jezeli jest to jakas oczywista sprawa

Opublikowano

Nie wiem jak jest w iS ale przypuszczam ze podobnie jak w innych modelach 4 cylindrowych.

Z góry na chłodnicy obok korka wlew płynu jest taka nakrędka (odpowietrznik).

- dolewasz płyn do zbiorniczka do pelna

- odkrecaszten odpowietrznik

- zapalasz auto

- nawiew ustawiasz na maxymalną temperature i uruchamiasz dmuchawe

- pod autem w okolicy chłodnicy stawiasz jakis zbiornik na plyn który bedzie wylewal się przez odpowietrznik

- auto sobie pracuje, a ty dolewasz plyn aż do momentu kiedy przez ten odpowietrznik przestaje uchodzic powietrze tylko sam płym.

- cala operacja moze trwac ok 20 min i układ ma być odpowietrzony.

 

Pozdrawiam

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
Opublikowano
dzieki wielkie, powiedz mi jeszcze czy mam mocno ustawic wianie w aucie czy nie?! tzn na jakim biegu wentylatora? a ten odpowietrznik to bedzie jakas sruba czy cos? nie moge teraz zajzec, ale jutro postaram sie to zrobic! jeszcze raz dzieki, no i oczywisice rozumiem ze mam to zaczac robic na zimny silniku?! aha jeszcze jedno, ile wogole wchodzi plynu do is, bo nie wiem ile musze zakupic, wiem ze nie wiadomo ile moze brakowac i tu jest pies pogrzebany!
Opublikowano

Witam

 

Co do płynu to sprawdze w książce i Ci powiem ale na pewno nie mniej niż 5,5 l.

Wianie ustaw na max lub na 2 wystarczy w skali do 4.

Odpowietrznik to taka śruba odkręcasz ją nie koniecznie do końca wkrętakiem prostym lub krzyżakiem.

Najlepiej odpowietrzanie zrobić jak silnik nie jest zbyt nagrzany, odpowietrzasz aż perzestanie bulgotać powietrze z odpowietrznika, trzeba zagrzać auto , musi się termostat otworzyć. Końcowe odpowietrzanie robisz już na rozgrzanym silniku.

 

Pozdrawiam

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
Opublikowano
Z tym uruchamianiem dmuchawy to bym się wstrzymał, czemu to ma służyć, jeśli otwarciu elektrozaworów to lepiej nie włączać dmuchawy, silnik szybciej dojdzie do optymalnej temperatury.
http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Opublikowano
Witam kolegów. Ja niestety w swoim aucie mam problem z odpowietrzeniem dlatego dopinam się pod ten temacik aby nie zakładac nowych postów. Moje auto posiada silnik m50 2,5l. Odpowietrznik jest w chłodnicy obok korka. Nalewam pełny zbiornik wyrównawczy płynu az po sam korek. Odpalam, czekam az się nagrzeje i popuszczam odpowietrznik. Z układu ucieka powietrze. W kabinie robi się ciepło, z odpowietrznika idzie juz sam płyn. Ale jest tu mały problem. Wszystkie weze pozatym górnym co wraca z silnika do chłodnicy i tym dolnym z prawej strony auta co idzie płyn na silnik cała reszta jest bardzo twarda. Nie idze ich scisnąc. Weze co idą do nagrzewnicy albo te co podgrzewają przepustnice. Wszystko bardzo twarde. Tak jakby tam powietrze siedziało. No nic daje lekko po gazie i trzymam równo na około 2tys obr. Temperatura na wskazniku zaczyna zpadac do zera. Dopiero jak poluzowałem odpowietrznik to zowu sie wyrownała do polowy skali. Wsiadłem w samochód i zrobilem 100km. Po około 20 zrobiło sie w kabinie zimno, weze nadal twarde a wskazówka tep lezy ponizej niebieskiego pola. Zaczynam podejrzewac juz padniety silnik. Czy ktos moze mi cos doradzic?
Opublikowano
Witam kolegów. Ja niestety w swoim aucie mam problem z odpowietrzeniem dlatego dopinam się pod ten temacik aby nie zakładac nowych postów. Moje auto posiada silnik m50 2,5l. Odpowietrznik jest w chłodnicy obok korka. Nalewam pełny zbiornik wyrównawczy płynu az po sam korek. Odpalam, czekam az się nagrzeje i popuszczam odpowietrznik. Z układu ucieka powietrze. W kabinie robi się ciepło, z odpowietrznika idzie juz sam płyn. Ale jest tu mały problem. Wszystkie weze pozatym górnym co wraca z silnika do chłodnicy i tym dolnym z prawej strony auta co idzie płyn na silnik cała reszta jest bardzo twarda. Nie idze ich scisnąc. Weze co idą do nagrzewnicy albo te co podgrzewają przepustnice. Wszystko bardzo twarde. Tak jakby tam powietrze siedziało. No nic daje lekko po gazie i trzymam równo na około 2tys obr. Temperatura na wskazniku zaczyna zpadac do zera. Dopiero jak poluzowałem odpowietrznik to zowu sie wyrownała do polowy skali. Wsiadłem w samochód i zrobilem 100km. Po około 20 zrobiło sie w kabinie zimno, weze nadal twarde a wskazówka tep lezy ponizej niebieskiego pola. Zaczynam podejrzewac juz padniety silnik. Czy ktos moze mi cos doradzic?

 

Nie chcę Cię martwić, ale miałem identyczne objawy w silniku 2.2l w Oplu. Okazało się, że głowica ma pęknięcie i "pompuje" układ.

 

Pzdr,

Opublikowano
Witam Panowie! Wzialem sie dzisiaj z ten uklad chlodzenia, zalalem plyn do zbiorniczka wyrownawczego, odkrecilem srube odpowietrzajaca na chlodnicy i co sie okazalo: jak sciagnalem calkowice srube to pod nia byl plyn, wogole nie bylo slychac powietrza, odplailem silnik to zalalo polowe auta, ale ok, zostawilem na troche, dolalem jesczze plynu, ale caly czas przez otowr po srubie wylewal sie plyn, czy to oznacza ze uklad jest ok? trzyma mi wskazowke typowo w pionie! stalo auto zapalone na placu okolo 25minut i nic, wszystko bylo ok! ale wiatrak chodzi mi razem z obrotami silnika i to mnie martwi! nie wiem co z tym zrobic, kurcze no....
Opublikowano

Do Adi0583

Nie możesz dolewać płynu na maksa pod korek.Na zborniczku z boku masz kreskę z napisem KALT/COLD i gdy auto jest zimne a układ odpowietrzony to na tym poziomie ma być płyn.Ta poduszka powietrzna jest zostawiona specjalnie,gdyż ze wzorstem temperatura płynu jego objętość się zwiększy.

Poszukajcie starsze posty bo tam naprawde były opisane sprawdzone sposoby odpowietrzania układu chłodzenia.

A spróbuj pojeździć z nie dokręconym korkiem ( tylko tak aby płyn się nie wylewał)Zobacz co się będzie działo.

Opublikowano
odpowietrzałem juz na wszystkie sposoby. Po zakończonym odpowietrzaniu płynu jest na połowie zbiorniczka czyli dokładnie na kresce. Ale nic to nie daje i tak po chwili wskazówka opada a w kabinie się zimno robi. A takie pytanie. Gdyby była peknieta głowica albo poszła uszczelka to czy temperatura płynu ni e powinna tak wzrosnąc ze wywaliłoby płyn? U mnie cisnienie nie wzrosło na tyle aby mi się silnik zagotował albo zeby płyn wywaliło. Zauwazyłem jeszcze inna zecz. Jak juz odpowietrzam i trzymam równo na gazie na jkis 2tys obr przez chwile to nagle silnik zasysa mi połowe płynu ze zbiorniczka do układu. Tylko jeszcze nie ustaliłem gdzie się on podziewa bo jest tak jakby nagle wyparował a z wydechów nawet dymka czy pary a nie mam kata tylko przelotowy wydech wiec nie zpala płynu. Takze jak odpowietrzam to tylko na chwile bo potem i tak to muszę na nowo robic. A powiedzcie mi co się bedzie działo jak bedzie padniety korek zbiorniczka wyrównawczego. Czytałem gdzies ze jak padniety jest ten korek to sie moze układ zapowietrzac. Prawda to?
Opublikowano
Witam Panowie! Wzialem sie dzisiaj z ten uklad chlodzenia, zalalem plyn do zbiorniczka wyrownawczego, odkrecilem srube odpowietrzajaca na chlodnicy i co sie okazalo: jak sciagnalem calkowice srube to pod nia byl plyn, wogole nie bylo slychac powietrza, odplailem silnik to zalalo polowe auta, ale ok, zostawilem na troche, dolalem jesczze plynu, ale caly czas przez otowr po srubie wylewal sie plyn, czy to oznacza ze uklad jest ok? trzyma mi wskazowke typowo w pionie! stalo auto zapalone na placu okolo 25minut i nic, wszystko bylo ok! ale wiatrak chodzi mi razem z obrotami silnika i to mnie martwi! nie wiem co z tym zrobic, kurcze no....

 

Z tegpo co piszesz to wszystko masz ok. Ja zawsze podkladalem zbiornik pod chlodnice zeby nie porozlewac tego plynu który wylewa się przez odpowietrznik. Wiatrak chodzil ci cały czas dlatego bo jest zamontowany razem z Visko (sprzęgło wiskotyczne). Powinien kręcić się ciągle, w momencie osiagni ęcia wysokiej temp. obraca się z większą prędkościa (zasprzęgla się) z prędkością obrotów silnika.

 

Pozdrawiam

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
Opublikowano
no wlasnie u mnie visko chodzi razem z obrotami silnika i nie wiem czy trzeba to ruszac czy nie, skoro auto mi sie nie przegrzewa, jak trzeba to i zagrzeje w srodku!
Opublikowano

Tak ma chodzić, jak auto jest zimne to wentylator obraca się wolniej niż obroty wałka, jak się nagrzeje to wiskoza się zasprzęgla i wentylator obraca się tak szybko jak obroty silnika.

Tak dziala Visko.

 

Pozdrawiam

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
Opublikowano
no wlasnie, a u mnie czy zimne czy cieple, to visko zasuwa tak jak sie na pedal gazu nacisnie, jedynie na luzie spoko chodzi! poprzedni wlasciciel mi powiedzil ze nie jest zaspawane, tylko ze jakies blaszki sie nie stykaja! ale nie bardzo wiem co i jak..
Opublikowano

Chyba że ktoś coś mieszał przy tym Visko. Najważniejsze aby się silnik nie przegrzewał, jak na liczniku wskazówka stoi w pionie to jest dobrze. Niektórzy zaspawują Visko na sztywno z wałkiem, samochód się nieprzegrzeje, ale może się uszkodzić wentylator. Kręci się w tedy tak jak obroty silnika.

Jak podobnie jest u ciebie, to lepiej od razu wymienić to Visko, ja za swoje dałem 150 zł u nas w sklepie. Ale ceny się wachają nawet do 300 zł.

Wymiana jest prosta i na pewno sobie poradzisz.

 

Pozdrwiam

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
Opublikowano
no a jak bedzie zaspawane to nie bedzie problemu zeby je odkrecic i wyciagnac? czytalem ze tam jest lewy gwint, wiec kreca sie srobki inaczej tak?
Opublikowano

Dokladnie tam jest lewy gwint.

Najpierw demontujesz ten plastikowy tunel, tak aby nic nie przeszkadzało w wyjęciu wiatraka.

Nie pamietam jakim kluczem sie odkreca (może 22) tę śrube, stawia troche opór ale się odkręci.

Jak już sciągniesz to wiatrak sobie odkręcisz na stole kluczem typu inbus.

Następnie nowe Visko dokrecasz do wiatraka i dalej w odwrotnej kolejności.

 

Pozdraqwiam

http://ziomal.resmoto.com - Strefa BMW serii 3.
  • 5 lat później...
Opublikowano

Podepnę sie pod temat

Mam problem chciałem wymienic płyn w chłodnicy więc odkreciłem śrube spustowa w chłodnicy i dolne węże żeby wylał sie stary płyn wylało sie go około 3l dziwne ale nic z tego co wiem powinno wejść około 11l płynu do mojego silnika m50b20 a weszło tylko 6l a gdzie reszta? Jak spuszczałem płyn to bujałem autem na kazda strone żeby wszystko spuścić nawet przekręciłem silnikiem żeby się pompa przekreciła ale nic zalałem te 6l odpowietrzyłęm niby się auto nie grzeje wskazówka w pionie ogrzewanie działa ale nie tak jak powinno być chyba bo zaczyna grzac dopiero po poniesieniu się wskazówki za niebieskie pole co mogę jeszcze zrobić żeby weszło te 11l płynu?

Opublikowano
Podepnę sie pod temat

Mam problem chciałem wymienic płyn w chłodnicy więc odkreciłem śrube spustowa w chłodnicy i dolne węże żeby wylał sie stary płyn wylało sie go około 3l dziwne ale nic z tego co wiem powinno wejść około 11l płynu do mojego silnika m50b20 a weszło tylko 6l a gdzie reszta? Jak spuszczałem płyn to bujałem autem na kazda strone żeby wszystko spuścić nawet przekręciłem silnikiem żeby się pompa przekreciła ale nic zalałem te 6l odpowietrzyłęm niby się auto nie grzeje wskazówka w pionie ogrzewanie działa ale nie tak jak powinno być chyba bo zaczyna grzac dopiero po poniesieniu się wskazówki za niebieskie pole co mogę jeszcze zrobić żeby weszło te 11l płynu?

Z ogrzewaniem to norma, u mnie też za niebieskim polem dopiero grzeje.

PS a nie mówiłem by samochód do góry nogami postawić to by wszystko wyleciało :norty:

tel. 514.99.46.99
Opublikowano
koledzy mam taką prośbę szukajcie dobrze na forum bo te wszystkie tematy już były poruszane i wszystko jest opisane a co do wisko to jeżeli cały czas chodzi tak samo przy zimnym i rozgrzanym silniku to znaczy że jest do wymiany bo to pogarsza nagrzewanie silnika i co za tym idzie zwiększa spalanie paliwa po drugie jeżeli węże są bardzo napęczniałe to albo uszczelka pod głowicą do wymiany albo pęknięta głowica i pompuje ciśnienie w układ i pamiętajcie że jeżeli odpowietrza się układ chłodzenia to trzeba rozgrzać auto tak żeby termostat był otwarty i dopiero powoli dolewać płynu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.