Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, przypadkiem dopatrzyłam się żę auto jest przechylone badziej na prawą strone. Mąż był u mechanika i ten stwierdził że jest OK i że sprężyny są całe. Zrobiliśmy zdjecia, dodam że ciśnienie OK, auto postawiliśmy na prostej nawierzchni, mierzyliśmy wszystke koła w taki sposób http://imageshack.com/a/img901/1113/jHxwDi.jpg

Wynik mieżenia +- 1mm :

Prawy tył - różnica 14mm http://imageshack.com/a/img674/8783/Teen1w.jpg

Lewy tył - różnica 31mm http://imageshack.com/a/img746/8325/P4vk1V.jpg

Prawy przód - różica 28mm http://imageshack.com/a/img538/9107/xKneCD.jpg

Lewy Przód - różnica 39mm http://imageshack.com/a/img537/7151/gRvdZ1.jpg

Po uśrednieniu przodu względem tyłu wychodzi że:

przód prześwit opona/nadkole-> 28+39/2 = 33,5mm

tył prześwit opona/nadkole -> 14+31/2 = 23mm

Czy przód i tył nie powinien mieć takiego samego prześwitu, bo wychodzi że u mnie średnio tyl jest niżej w stosuku do przodu o 10mm ?

 

Dodam, że bede wymieniać wszystkie amortyzatory+odbije ( już zamówione ), mąż podpowiada mi czy mogą być np sparciałe i peknięte gómy w których mocowana jest spreżyna z prawej strony z tyłu i że np przy mocnym uderzeniu taka sparciała góma mogła pękąć i dla tego auto sidało ?

Czy może jak okaże się że wszystko wygląda OK to może zamieić prawą tylą spreżye z lewą tylną?

 

 

 

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jesteś pewna że auto stało na równym miejscu? też mi sie kiedyś zdawało że siadło mi zawieszenie z jednej strony, co się okazało parking pod sklepem był delikatnie pochylony.
Opublikowano

jezeli nie pomylilas sie z pomiarai, to nie jest dobrze

 

przod i tyl powinne miec ten sam przeswit, dopuszczalnie roznica max 3 mm ale na korzysc tylu.

 

Lewa i prawa to juz wiekszy problem... ponad 1,5 cm roznicy... miedzy lewa a prawa strona auta

Ja bym pojechal najpierw zrobic geometrie nadwozia pray takich roznicach jezeli faktycznie dobrze miezylas bo to mi nie wyglada na gume tylko na rame...

 

Dla ciebie lepiej by bylo ze cos zle zmierzylas bo przy takich roznicach nie da sie autem jezdzic, bo kiedys po prostu nie skrecisz i to sie zdarzy zawsze podczas duzego wysilku na rame czyli ostry skret troche za szybko. I naprawde zmierz auto zanim cos wymienisz bo wszystko wyrownasz ale to nie zmienia ewentualnego stanu pojazdu.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po pierwsze zle mierzone jest,ale i nawet podczas tego pomiaru sa za duze roznice,raczej auto dosatlo ,tak jak rivasi pisze 3-5mm jest tolerowane.
Opublikowano (edytowane)

Jak pisałam, auto stalo na równej, nie pochyłej drodze i mierzyłam najdokładniej jak sie dało, zdjęcia moga przekłamywać ale to milimetry. Czyli może być że auto było po cieżkim przejściu ?

Przed zakupem auto sprawdziliśmy czujnikiem lakieru i wyszło tylko że było po polerce, średnio na całośći było 90~110 mikrometrów, żadnych śladów szpachli czy innych kombinacji, ALE przedni zderzak był lakierowany i nie zgadzaja się szczeliny maski, po prawej stronie jest powiedzmy 5mm na całej dlugości maski, a po lewej 3mm, reszta ideanlnie. W zawieszeniu wszystko ok poza cieknącym prawym tylnym amortyzatorem, komputer zaś pokazywał podczas sprawdzania i teraz po dwóch tygodniach używania auta błąd termostatu. JAk dzwoniliśmy do ASO Ireland to nie mają ić w rejestrze poważego poza obsługą serwisową.

Jeżeli rama trafiona jest to znaczy że jest winowajca kiepskiego prowadzenia sie auta jak jade po nierównościach, auto mi "myszkuje" jazda jest wrecz męcząca, cały czas trzeba kontrować, jak droga jest idealna 0 problemów, a ja myślałam że złe prowadzenie wynika z cieknącego tylnego amortyzatora-jak na razie to moje domysły, mechanikiem nie jestem. Niedługo wymienie amortyzatory i pojade na zbieżność. Mają tu nowy sprzęt wiec chyba rame po przejściach diagnosta wykryje, czy jak to wygląda ?

Co teraz ?

Edytowane przez Basia_one
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
złe prowadzenie to pewno kwestia zawieszenia sportowego i opon runflat, jeżeli na koleinach myszkuje a na równej drodze jest dobrze.
Opublikowano

Słabo mi :cry2: :mad2:

Mąż mówi żebym się nie martwiła że coś sie wykombinuje. Jemu za komuny maluch siadł bo zgniło nadkole tylne, to zespawali z kumplem pieć tależyków, tych co trzymaja gume sprężyny na właściwym miejscu, wspawali tego "hamburgera" w podwozie + gumy miedzyzwojowe i było super.

 

W sumie Rvasi musze faktycznie znaleść jakiś zakład gdzie mi zrobią badanie punktów bazowych podwozia, a co do ramy to znalazłam na tym forum takie cos niestety nie mogłam zacytować wiec wkleje z tąd viewtopic.php?t=31790

Postprzez LukaszPL » 07 Sie 2006 22:25

misiek_525i napisał(a):... no , to dobry fachowiec musi być skoro twierdzi że " rama jest krzywa " pewnie ostatnio robił Trabanta albo Wartburga bo tam rama to jest na pewno :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Dokladnie! BMW nie jest zbudowane na zadnej ramie. :mad2: To nie ZUK :norty:

 

Mój mechanik 2x sprawdzał zawieszenie i niby OK ale na parkigu stoją dwa moje auta odok siebie i wyraźnie bmw "leci" na prawo. Jak taki laik jak to widzi to musi coś być na rzeczy. Jak by coś mam 6 miesiecy gwarancji od dilera, adwokat bedzie miał pole do popisu w razie czego.

Opublikowano
Dziś wieczorem mąż jedzie do znajomego blacharza auto pomierzyć, jak bedzie krzywo to najpierw adwokat i rzeczosnawca, a poźniej za dupe dilera i zwrot pieniedzy+koszta, oby do tego nie doszlo, ładne to moje autko jest.
Opublikowano

Mi tez siedzi nizej na prawej stronie (przod).

Na seryjnym zawiasie prawa 7-8mm nizej niz lewa strona.

Po wymianie amortyzatorow -to samo.

Po wymianie sprezyn na kileny obnizajace prawa strona nizej o ok 4-5mm.

Zrobilismy experyment i na parkingu pod praca sprawdzalismy tylko bmw i KAZDA byla nizsza po prawej stronie.

To jest ok ale jak kierowca siedzi po lewej. Ale ja siadam po prawej (uk) i jak jade sam to na serii jest 10-11mm.

Sprawdzcie dokladnie swoje auta -prawa strona nizej...

Opublikowano
3 do 4 mm to norma naprezenia ale tu jest 1,5 cm a to juz daleko od normy

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

Auto sprawdzone i pomierzone u szpeców od geometrii kół i u blacharza, wszystko jest ok. Do wymiany sprężyny+gumy, z przodu sprężyny nierówno "osiadły" i opony do wymiany przednie.

Teraz myśle czy czasem nie bedzie lepszym pomysłem kupienie nie Run Flat dla lepszego prowadzenia po nierównościach + dojazdówka w pokrowcu w bagażniku.

Opublikowano

będzie lepszym dla Ciebie(komfort podróżowania i koszt opony) i dla auta(więcej nierówności pochłania opona - mniej dostaje zawieszenie)

 

U mnie była kolosalna różnica - jest też dużo ciszej

Opublikowano
Auto sprawdzone i pomierzone u szpeców od geometrii kół i u blacharza, wszystko jest ok. Do wymiany sprężyny+gumy, z przodu sprężyny nierówno "osiadły" i opony do wymiany przednie.

Teraz myśle czy czasem nie bedzie lepszym pomysłem kupienie nie Run Flat dla lepszego prowadzenia po nierównościach + dojazdówka w pokrowcu w bagażniku.

t

 

na run flatach masz lepsze (czytaj bardziej precyzyjne) prowadzenie po nierownosciach tylko ze jest mniej komfortu, ciesz sie ze to tylko sprezyny i gumy a nie rama ! :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Z funflat rezygnują tylko chytrusy na kasę. Auto ma zawieszenie do tych opon i dawanie zwykłych pogarsza trakcję, nie powiem co może być w zakręcie przy ostrzejszej jeździe, upsan upsan.
Opublikowano
Z funflat rezygnują tylko chytrusy na kasę. Auto ma zawieszenie do tych opon i dawanie zwykłych pogarsza trakcję, nie powiem co może być w zakręcie przy ostrzejszej jeździe, upsan upsan.

Chytrusy ? :) moim zdaniem wiekszy komfort jazdy decyduje o wyborze zwyklych opon, choc cena tez napewno ma dodatkwe znaczenie. Zawieszenie jak i runflaty napewno niebyly projektowane pod nasze drogi.

 

Pozatym zawsze cos sie moze stac na drodze, wiec zakladanie, ze moze szczelic opona to przesada (pewnie z 90% aut na drogach ma zwykle opony)

Opublikowano
Z funflat rezygnują tylko chytrusy na kasę. Auto ma zawieszenie do tych opon i dawanie zwykłych pogarsza trakcję, nie powiem co może być w zakręcie przy ostrzejszej jeździe, upsan upsan.

Powiedz mi, jak jeździ się na "funflatach" :lol:

Ja runflaty ściągnąłem zarówno z letnich jak i zimowych po kilkuset km, bo nie odpowiadał mi komfort podróżowania. I to jest jedyna przyczyna, zapewne jak napisał Lendio, 90% uzytkowników.

-------------------

Artur

Opublikowano
Ja runflaty ściągnąłem zarówno z letnich jak i zimowych po kilkuset km, bo nie odpowiadał mi komfort podróżowania. I to jest jedyna przyczyna, zapewne jak napisał Lendio, 90% uzytkowników.

Mi również nie odpowiadał komfort na oponach runflat i z nich zrezygnowałem.

Opublikowano
Ale sadze ze nikt sie nie sprzecza ze na normalnych jest bardziej konfortowo ale ewidentnie runflaty daja bardziej wyczuwalny samochod, po prostu czujesz szyne, zawieszenie jest regulowane do runflatow, nawet zestawy wyspecjalizowane tuningowe sa regulowane do runflatow

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
Blacharz pomierzył z tego co widziałam cos pod maska i potem zdjeli plastiki z podwozia i cos tam mierzył, a w drugim warsztacie gdzie koła ustawiają, wjechali na podnośnik i z tego co mi mówił to sprawdzał po fabrycznych ustawieniach, poprzyczepiał czujniki do kól, obejrzał cały spód i powiedział że jest wszystko na 100% OK, nic nie było naciagane ani takie tam historie i że wszystko pasuje. A i jedna sprężyna niżej siadła z przodu ale już nie pamiętam czy lewa czy prawa, wiec zamówiłam cztery.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.