Skocz do zawartości

E36 320 Problem z odpaleniem na mrozie


mlnn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od jakiegos czasu mam problem z odpaleniem zimnego silnika. Zdarza sie to zawsze w niskie temperatury np. Takie jak aktualnie, szczegolnie rano. Dodam ze jak Bmka sie nagrzeje to w przeciagu kilku h nie ma problemu. Staram sie jej nie krecic dluzej niz 6-8 sec. Czuc benzyne podczas proby odpalania i slychac jakby niektore gary zalapywaly a wtedy wskaznik spalania skacze. Wtedy przerywam probe i zaczyynam znowu krecic ale tylko tak zeby slyszec rozrusznik i wskaznik spalania zostaje na zero w bezruchu po kilku sec slysze dziwny zgrzyt jakby rozrusznik przez chwile przystopowal i od razu ruszyl ponownie na chwile zapala sie abs i silnik uff chodzi. Co moze powodowac problem? Sswiece wymienilem, cewek nie sprawdzalem myslalem zeby je zmierzyc miernikiem podobno powinny miec 0,8 ohma. Kable wydaja mi sie ok przebic nie widzialem moze zajrze dokladniej bo pokrywa to plastik. Czy to moze byc przez czujnik polozenia walka? Auto ma sek instalacje gazowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec nie chce się ściągnąć tej pokrywy plastikowej,

i sprawdzić czy są przebicia,

przy okazji okaże się że tam kabli nie ma, już będziesz pewny że to nie przewody wysokiego napięcia.

Pod kolektorem jest złącze czujników wału i wałka,

Znaleźć na forum jaka oporność i multimetr w łapę i wiadomo na czym stoisz.

Itd.... itd.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec nie chce się ściągnąć tej pokrywy plastikowej,

i sprawdzić czy są przebicia,

przy okazji okaże się że tam kabli nie ma, już będziesz pewny że to nie przewody wysokiego napięcia.

Pod kolektorem jest złącze czujników wału i wałka,

Znaleźć na forum jaka oporność i multimetr w łapę i wiadomo na czym stoisz.

Itd.... itd.....

Tam chyba nie mam kabli wysokiego napiecia, sa tam fajkocewki, dobrze mówie?

 

Chodzilo mi o pokrywe zaworow to jest plastik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Brak iskry na 1 i 6 cylindrze, wiecie o może chodzić? Problem jest w temperatury około 0 stopni i niżej. Wtedy mi nie chciał odpalać. Świece, cewki sprawdzone - sprawne

 

A jak w tej sytuacji wyglądają świece ??

Obecnie BMW E36 Compact 96r M43B16 -> M50B25 <- w dążeniu do ideału
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zostaje ci to co jest przed cewkami i swiecami czyli jakies przewody sygnałowe etc. Po prostu się cofasz od swiecy poprzez cewke potem dalej kablami, może jakies uszkodzenie kabla, wtyczki, może gdzieś woda siedzi, coś zasniedziało etc.

 

Kable całe. Sprawdzone - sprawne

 

Brak iskry na 1 i 6 cylindrze, wiecie o może chodzić? Problem jest w temperatury około 0 stopni i niżej. Wtedy mi nie chciał odpalać. Świece, cewki sprawdzone - sprawne

 

A jak w tej sytuacji wyglądają świece ??

 

Pisałem - cewki swiece, sprawne, odpinane były i na innym cylidrze podawały iskre... Problem wygląda jakby od strony kompa który nie daje prądu na świece

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że spore forum, a jednak do pomocy mało kto się garnie.... no cóż trudno, po swojemu będe robił.

 

Podejrzenie padło na kompresje. Zmierzona, na każdym cylindrze ~14 bar z hakiem. Do komputera nie mogę się w ogóle podłączyć, błąd komunikacji. Dlatego teraz obstawiam że to jego wina, nie podaje iskry na 1 i 6 cylidner - kable sprawdzone, sprawne - zdolne do przewodzenia prądu.

 

Niedługo próbuje z kompem.

 

Pytanko do Was, jeżeli czujnik położenia wału jest uszkodzony, nie będzie iskry na wszystkich cewkach?

 

Za co odpowiada czujnik wałka rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prawej stronie swoich postów, widzisz swój nick, a pod nim ważne motto ZANIM ZAPYTASZ -POSZUKAJ

a ty zakładasz nowy temat.

 

Na wszystkie twoje pytania są odpowiedzi na forum.

 

Tu masz link- kliknij w niego

viewtopic.php?f=68&t=187051

Edytowane przez cymeryjczyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prawej stronie swoich postów, widzisz swój nick, a pod nim ważne motto ZANIM ZAPYTASZ -POSZUKAJ

a ty zakładasz nowy temat.

 

Na wszystkie twoje pytania są odpowiedzi na forum.

 

Tu masz link- kliknij w niego

viewtopic.php?f=68&t=187051

 

Dzieki za rade jednak nawet Twój wisiłek z szukaniem mi nie pomoże :| ponieważ u mnie pompa paliwa chodzi po przekręceniu kluczyka :)

 

 

To samo, dałeś mi tematy w których nie było odpowiedzi lub były padnięte czujniki wału, bo nie dawały iskry na WSZYSTKIE ŚWIECE, albo gdzie nie było iskry i nie działała pompa paliwa, u mnie działa, słychać ją po przekręceniu kluczyka. Pozatym podczas próby odpalania czuć benzynę a z wydechu wydobywa się dymek.

 

Ktoś następny poratuje :) ?

 

Ponawiam pytanie, z odpalaniem miałem problem zawsze w chłodne dni. Czasami po mękach mogła zagadać, czuć benzyne podczas próby odpalania. Nie mam iskry na 1 i 6 cylindrze, świece cewki podmienione i dalej jakby od kompa sygnał nie szedł. Kable sprawdzone, przewodzą. Nie mogę się połączyć z komputerem - błąd komunikacji, czy to może być jego wina?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawdz masy na silnik i kompa.Taki objaw może dawać uszkodzony czujnik wału lub wałka.Główny problem to to że Twój komp się nie łączy i trzeba szukać w ciemno.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzyj dokładnie wtyk od sterownika.Czy nie ma tam ZIELENI.Piny od sterownika również.

ok, dzieki

 

Sprawdz masy na silnik i kompa.Taki objaw może dawać uszkodzony czujnik wału lub wałka.Główny problem to to że Twój komp się nie łączy i trzeba szukać w ciemno.

 

Też podejrzewałem czujnik wału lub wałka, możecie mi powiedzieć za co one odpowiadają? Z tego co wyszukałem tutaj to pisali że czujnik wału padniety nie przekaże iskry w ogóle na żadną cewkę, a mnie to zastanawia bo mam na 4 garach oprócz 1 i 6.

 

Za co odpowiada czunik wałka rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czujnik wałka odpowiada za rozpoznanie pierwszego cylindra,rozpoczęcie wtrysku paliwa oraz oraz określenie fazy tłoka i rozpoczęcie podawania iskry.Czujnik wału generuje iskrę w równych odstępach ale nie jest w stanie rozpoznać pierwszego cylindra w GMP(górne martwe położenie).W silniku czterosuwowym każdy tłok na dwa obroty wału czyli pełny cykl silnika czterosuwowego znajduje się 2 razy w GMP. Raz gdy kończy suw wydechu i zaczyna suw ssania(wtedy iskra nie jest potrzebna) i drugi raz gdy kończy suw sprężania i ma nastąpić iskra (właśnie to położenie ma określić czujnik wałka).Bez czujnika wałka iskra może występować nie na wszystkich cylindrach i nie w tym suwie pracy co trzeba.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu udało mi się ogarnąć kogoś z lepszym kompem, bez problemu mój bmw-komp został wykryty i zanatowano 47 błędów z czujnikiem wału i grzałką sondy lambda, niedługo biore się za wymianę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samochod stal po 3 tyg nie palenia, po wymianie czujnika położenia wału odpalil :) :) :) i czuć że ma dużo wiecej mocy. Niestety bajka się skończyła jak włączyć się gaz i zaczeło nim szarpać i zgasł ;p także gaz do regulacji.

 

Po wyjęciu starego czujnika okazało się że to jakiś noname, napewno nie oryginał, pewnie topran lub inne badziewie.

 

Problem na chwile obecną rozwiązany, zobacze po pracy, bo aq zostałem do ładownia bo już nie miał siły odpalać drugi raz, albo się zalał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchajcie, mam kolejny problem, tak jak wspominałem, wczoraj wymieniłem czujnik wału korbowego, zaczłem kręcić po 1sec - odpalił, co w ogóle w moich oczach zrobiło furore i byłem w niezłym szoku :), po chwili zgasiłem i spróbowałem ponownie, znowu ładnie odpalił, przejechałem się kawałek, jak wróciłem zaczął załączać się gaz - sekwencja (od 25oC wody) silnik zaczął nie równo pracować, falowały obroty, tragedia w porównaniu z benzyną bo po odpaleniu czułem jakby silnik dostał drugą młodość. W końcu na postoju gdy obroty falowały na biegu jałowym przy włączonym gazie, silnik zgasł, próbowałem zakręcić nie chciał odpalić. Teraz na noc zostawiłem AQ pod prostownik bo myślałem że słaby. Dalej to samo, sprawdzałem wtyczkę od czujnika wału - jest w porządku, w czym może być problem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli na benzynie ladnie chodzi a na gazie nie chce to rozwiazanie juz masz. Wizyta u gazownika podlaczy pod kompa i zaraz wszystko bedzie wiadome na moje oko moze cos byc z wtryskiwaczami pewnie jeden juz pada i dlatego nie rowno chodzi i gasnie. ile km juz zrobiles na gazie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli na benzynie ladnie chodzi a na gazie nie chce to rozwiazanie juz masz. Wizyta u gazownika podlaczy pod kompa i zaraz wszystko bedzie wiadome na moje oko moze cos byc z wtryskiwaczami pewnie jeden juz pada i dlatego nie rowno chodzi i gasnie. ile km juz zrobiles na gazie?

 

:| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :| :|

 

pisałem że wymieniłem czujnik wału korbowego, gaz pracował dobrze na starym czujniku, dzieki nowemu czujnikowi zmieniła się synchro iskry i jej moc pewnie - przez to gaz zaczął wariować. Gaz jest do ustawienia jeżeli mi odpali to pojade i ustawie, gadałem juz z gazownikiem, ma prawo gaz szaleć na nowym czujniku wału korb. i trzeba teraz ustawic. Teraz beta mi nie odpala nie wiem czemu, będe z kompem dziś sprawdzał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, podłączony znowu do kompa, nie pokazuje błędu czujnika wału korbowego. Nie pokazuje żadnych błędów przy odpalaniu, przy diagnostyce podczas kręcenia rozrusznikiem komputer nie zczytuje prędności obrotowej silnika cały czas stoi na 0. czyzby przez nowy wymieniony czujnik wału korbowego? jest wadliwy czy moze ma przerwe w obwodzie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy czujnik wyjęty i co dziwne nie pokazuje żadnych wartości miernikiem, stary troche odbiega od katalogowych:

 

http://iv.pl/images/04972347898821191390.jpg

 

Musze sprawdzić jeszcze wtyczkę od czujnika która idzie do kompa. Wiecie może które piny są od niej? Nie mogę tego znaleźć.

 

//edit:

ok, sprawdziłem wtyk od czujnika wału > wtyczkę od kompa, szukałem pinów na czuja bo ad mi nie pokazała, przejścia są, zwarcia nie ma. Jutro wymieniam czujnik w sklepie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.