Skocz do zawartości

brak ogrzewania powyzej 120 km/h e 46 330d


piter10047

Rekomendowane odpowiedzi

Temperatura silnika jest ok przy wyzszych i nizszych obrotach silnika test 7 elekterozawory wymienilem co prawda na uzywane ale tak naprawde nie wiem jak sprawdzic czy sa dobre trmostat tez niedawno wymienialem- :modlitwa: to moze jednak pompa? nie wiem :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 99% termostat do wymiany :cool2:

Czemu? Jeśli ma prawidłowa temperaturę to na 100 nie. Mogą być elektrozawory. Zawalona nagrzewnica, niewydolna pompa wody

Bo miałem to samo u siebie ,wolna jazda temperatura 84 powyżej 120 82 i ogrzewanie sie traciło do tego stopnia że jeżdziłem w kurtce (zeszła zima gdzie dochodziło do -20 )

Wymieniłem termostat na nowy i wolna jazda 88 powyżej 120 92,aż sam się zdziwiłem .że taka mała różnica w temperaturze ma taki wpływ na ogrzewanie. Przynajmniej u mnie tak było i wymiana mi pomogła,dodam że pompę wody wymieniałem rok wcześniej jak termostat. Wracając do tematu to kolega już wymienił termostat i nie pomogło ,to pozostaje mu szukać przyczyny w tym co napisałeś

KOZIOL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

dorzucę kilka groszy od siebie. Niestety dokładnie nie opiszę jak to wyglądało bo wiem już to co mówił mi mechanik. W moim przypadku podczas wyższych prędkości i najlepiej ciut dalszej odległości niż od świateł do świateł nie działała żaluzja i wpadało zimne powietrze pod wpływem pędu do kabiny. Naprawa okazała się śmiesznie prosta i tania a rozwiązała mało przyjemny problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie w każdym e46 są żaluzje. Ja np. nie mam i nawet przy -20 z nadmuchu ładnie wieje ciepłe powietrze.

Podstawa to sprawne termostaty i zawory.

Syf w nagrzewnicy można raczej wykluczyć, bo wtedy cały czas byłby problem z ciepłym powietrzem, a nie tylko przy wyższych prędkościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

często pompy z plastikowym wirnikiem nie wydalały przy wyższych obrotach. Taki jak opisujesz przypadek zdarza się rzadko i niestety często trzeba wymieniać graty na ślepo zaczynając od tego co można zrobić samemu jak np czyszczenie zaworków.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
A 330d wychodziły z żaluzjami ? U mnie nie ma wcale i problemu takiego nie posiadam

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A 330d wychodziły z żaluzjami ? U mnie nie ma wcale i problemu takiego nie posiadam

 

Nie będziesz miał problemu ,gdy zamyka się termostat.

Zdemontuj termostat ,to będziesz miał właśnie taki problem jak kolega.

Oczywiście,że 330d wychodziły z żaluzjami.

 

Wracając do tematu to jeśli prędkość pojazdu (120 km/h)ma wpływ na ogrzewanie to oznacza,że w czasie jazdy wystudza sie układ chłodzenia.

Termostat w tej sytuacji powinien się zamknąć i powstanie znów mały obieg (odcięta zostanie chłodnica),wtedy ukłąd chłodzenia będzie znów utrzymywał prawidłową temperaturę,nie będzie się wychładzał.

Jest to jedna z możliwych przyczyn braku ogrzewania,żeby ją wyeliminować,tak jak pisałem wcześniej proponuję sprawdzić,czy po uruchomieniu zimnego silnika chłodnica nie nagrzewa się razem z silnikiem.

W tej sytuacji czujnik temperatury na desce rozdzielczej powinien to wyłapać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie , autor wątku już sprawdzał temperaturę w ukrytym menu i podobno jest prawidłowa , czyli główny i żaluzje tu nie wchodzą w grę, obecnie autor rozgryza sam układ ogrzewania i obiecał że napisze po rozwiązaniu broblemu.

Ps

Niech sprawdzi czy węże nie są pozamieniane miejscami.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam. Mam ten sam problem co autor tematu, brak ogrzewania powyżej 100 km/h .Problem związany jest raczej z obrotami silnika powyżej 2200 obr/min.niż z prędkością ponieważ na postoju grzeje a gdy przytrzymam obroty powyżej danej wartości przestaje grzać. Dodam że silnik prawidłowo się nagrzewa i trzyma temperaturę.

Prośba do autora wątku aby napisał co u niego było przyczyną tego problemu.

Każde porady mile widziane. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisany przez Ciebie problem jest związany z działaniem termostatu. Przypuszczam że problem polega na niewłaściwej pracy termostatu tzn zamykaniu się lub otwieraniu przy nieodpowiedniej temperaturze silnika. Wskazania temperatury na wskaźnika mogą być OK. Podobny objaw daje też mocno zapowietrzony układ chłodzenia. |Poduszka powietrzna w nagrzewnicy będzie zakłócała jego pracę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki za odpowiedz. Sprawdziłem jeszcze temperaturę silnika w teście nr 7 . Przy 90 stopniach temperatury jak przekroczę obroty silnika powyżej 2 tys. to temperatura momentalnie w ciągu kilkunastu sekund spada do 85,84 stopni i przestaje grzać. Jak odpuszczę gaz to powoli wraca do 90 stopni. Układ wcześniej został odpowietrzony ale to nic nie pomogło więc raczej pozostaje termostat do wymiany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.