Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Problem z BMW E60 530d automat, przebieg 240 000tys.

Wymieniony został olej w skrzyni wraz z filtrem.

Dzieje się to przy stałej prędkości, auto normalnie przyśpiesza i jeździ.

Objawy pozostały i na pewno to nie jest konwerter

Ktoś miał taki problem?

 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
na jakiej podstawie wykluczasz konwerter?

 

wlasnie ... masz u mnie etat jesliu potrafisz to robic ze 100% skutecznoscia :)

 

egr raczej nie bedzie tak energicznie wachlowal obrotami i wyglada mi to na sprzeglo hydrokinetyczne ktore jest uszkodzone lub zle sterowane .

 

przy jakiej predkosci i na jakim biego odczuwasz to najbardziej ?

Opublikowano
Gdyby był to hydrokinetyk to energicznie by ta wskazówka latała. Trzeba byłoby sprawdzić live date podczas jazdy i ocenić parametry ,szczególnie co się dzieje przy tym falowaniu. Może gdzieś spada ciśnienie paliwa i przez to te skoki.

Używane części do BMW e36 e38 e39 e46 e53 e60 e87 e90 f01 f10 f30

tel .: 731 885 885 Zapraszam :)


http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=39682621

Opublikowano
Gdyby był to hydrokinetyk to energicznie by ta wskazówka latała

 

sadzisz ze od polowy filmu rusza sie leniwie ? to jak wg Ciebie powinny wygladac enerbgiczne ruchy ? wiadomo ze nikt nie poleci kupowac czy regenerowac sprzegla hydro bez uprzedniej diagnozy jednak z wlasnego doswiadczenia i wieloletiej praktyki wiem ze objawy pokazane na filmie w duzym stopniu wskazuja na sprzeglo . stad moje pytanie o predkosc i bieg oraz czy sa wyczuwalne objawy

Opublikowano

jezeli to przy stalej predkosci alb o delikatnym przyspieszaniu obstawiam skrzynie...

Teraz tak: skrzynie Wasze chodza troche jakby byly na slizgajacym sie sprzegle lub zapiete jak manual... w 1wszym wypadku nie ma zapietego lockupa i skrzynia idzie na poslizgu (nie ma tracych sie tarczek ale dlatego ze moc przekazywana jest w konw przez "powiew oleju"/dlatego automat w przeciwienstwie do sprzgla suchego nadaje sie do przenoszenia duzych momentow)... w drugim przypadku dla osczednosci paliwa itp skrzynia "zapina" stale polaczenie i nie ma poslizgu (lockup)

Z tegp co wiem w regulacji tego poslizgu bierze udzial prawdop jakis elektrozawor (moze sie przycina?)... ale bym obstawial jednak konwerter. Jezeli to to...to kumaty mechanik konwerter moze wymienic i pewnie z olejem i filtrem i robota mechanika zmiescisz sie w 3 kolach all (sa firmy sprzedajace regenerowane konwertery z 6m gwarancja/swoj musisz oddac/).. nowy konwerter bedzie pewnie masakrycznie drogi

Jezeli dojdzie do rozbiorki skrzyni (i to bedzie robil "serwis automatow") bo cos tam .... to stuknie pewnie z 5 kola (liczac przymusowa wymiane oleje po tysiacu km - standardowy trik naprawiaczy skrzyn... taki maly myk by z oskubanego z kasy na naprawe jeszcze troche grosza za miesiac wyciagnac b o inaczej nie bedzie mial gwarancji)

Łelkam w swiecie starych automatow firmy ZF

Pozdrawiam,

Przemek

zanim zaczniesz grzebac w skrzyni miej 100% pewnosci, ze to np nie jakies skaczace nierowno ladowanie T czy inne niedomagania silnika - gdy moc silnika bedzie skaczaca to na uslizgu w konwerterze mozesz miec efekt skaczacych obrotow pewnie (haslo diagnostyka: i nie chodzi mi o sprawdzenie korekcji wtryskow i czy termostat trzyma ale prawdziwa diagnostyke)

Czy wraz ze skokami obrotow jest jakas telepawka autem czy efekt przejazdu po tarce?

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano (edytowane)

Jeśli słychać chrobotanie dobiegające z okolic skrzyni jest to konwerter, było już na forum. Przy konwerterze padniętym wskazówka obrotomierza chodzi bardziej spokojniej i wyczuwalniej, góra dół góra dół bez nerwowych ruchów. Czasami przy walniętym konwerterze pokarze błąd DTC ale nie zawsze.

Również objaw padniętego konwertera to przy zatrzymywaniu i ruszaniu czuć takie zatelepanie autem, popchnięcie (tak jak czasami automatyczna skrzynia zrzuci bieg dojeżdzając np do świateł lub zatrzymując się - skrzynia ZF) tylko jest to częsciej i bardziej wyczuwalne i mocniejsze popchnięcie niekoniecznie miłe.

 

Tak zachowuje się wskazówka przy walniętym konwerterze :

 

http://www.youtube.com/watch?v=O26rJDiw5No

 

Edytowane przez lukae
BMW - Radość z Jazdy
Opublikowano
na jakiej podstawie wykluczasz konwerter?

 

wlasnie ... masz u mnie etat jesliu potrafisz to robic ze 100% skutecznoscia :)

 

egr raczej nie bedzie tak energicznie wachlowal obrotami i wyglada mi to na sprzeglo hydrokinetyczne ktore jest uszkodzone lub zle sterowane .

 

przy jakiej predkosci i na jakim biego odczuwasz to najbardziej ?

 

Przecież piszę ,że miałem identycznie tak samo zachowywała się wskazówka .Zrób ograniczenie egr-a w disie i jeżeli nie pomoże to będziesz miał pewność 100% ,że to nie przez egr.Ja też kombinowałem na wszystkie sposoby inny przepływomierz itp i nic.Dopiero przez przypadek jak ograniczyłem egr problem znikł.Zaznacze ,że właściciele e90 też z tym się borykają i to na manualu.

Opublikowano
Mozna zlogowac przeplyw powietrza, ladowanie t i dawke paliwa w trakcie delikatnego przyspiesxania i sprawdzic czy przypadkiem tam falowania nie widac...jakies falowe spadki cisnienia czy przwladowania t moga wplynac na falowo generowana moc... A wiec i nierowny poslizg na skrzyni

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano (edytowane)

Hej,

Mam takie same objawy tyle tylko ze gdy już zaczną falować obroty i wcisnę mocno gaz zdarza się telepać autem.

Przy ruszaniu czy zatrzymywaniu auto zachowuję sie zupełnie normalnie nic nie czuć. Pojawia się to przy stałej predkości zazwyczaj przy 1500 -2000 obr lub przy mocniejszym przyśpieszaniu choć w tym przypadku nie za każdym razem.

To że właściciele e90 też się z tym problemem borykają i to na manualu to też słyszałem, jest nawet u nas temat na forum viewtopic.php?f=70&t=116274 ale ile osób tyle diagnoz i nikt nie wie o co chodzi :(

Co do odłączenia EGR Disem słyszałem ze nie da się go całkowicie wyłączyć tylko można mu ograniczyć pracę. Może ktoś dać jakąś instrukcję jak to ogarnąć.

 

Poniżej moj przypadek

https://www.youtube.com/watch?v=PAhCJQgRKIc;

 

 

Pozdrawiam

Thommy

Edytowane przez Thommy
Opublikowano
Hej,

Mam takie same objawy tyle tylko ze gdy już zaczną falować obroty i wcisnę mocno gaz zdarza się telepać autem.

Przy ruszaniu czy zatrzymywaniu auto zachowuję sie zupełnie normalnie nic nie czuć. Pojawia się to przy stałej predkości zazwyczaj przy 1500 -2000 obr lub przy mocniejszym przyśpieszaniu choć w tym przypadku nie za każdym razem.

To że właściciele e90 też się z tym problemem borykają i to na manualu to też słyszałem, jest nawet u nas temat na forum viewtopic.php?f=70&t=116274 ale ile osób tyle diagnoz i nikt nie wie o co chodzi :(

Co do odłączenia EGR Disem słyszałem ze nie da się go całkowicie wyłączyć tylko można mu ograniczyć pracę. Może ktoś dać jakąś instrukcję jak to ogarnąć.

 

Poniżej moj przypadek

https://www.youtube.com/watch?v=PAhCJQgRKIc;

 

Pozdrawiam

Thommy

 

Ograniczenie egr

viewtopic.php?f=69&t=112204

 

Opublikowano
kolego miałem podobnie w e60 3.0d przy przebiegu 120tys. czyszczenie egr i przeczyszczenie wtrysków załatwiło sprawę ,radość zjazdy powróciła. :D
Opublikowano
Witam, miałem dokładnie te same obiawy, wskazówka przy ok. 1500obr/min zaczynała energicznie szaleć. Błąd w kompie świadczył o uwalonej sterowniku na listwie paliwa, który wymieniłem na nowy ori i nie pomogło. Po jakimś tygodniu od wymiany żona jadąc w trasę zadzwoniła do mnie mówiąc ze auto dziwnie sie zachowywało przy wjeździe na autostradę, zaczęło trząść całym autem wiec pojechała tak przez pare km z prędkością 80km/h i ustało. Od tego czasu problem sie nie pojawia. Jak dla mnie, jak teraz o tym myśle to winowajca było cos na listwie paliwa (paproch, nagar, cokolwiek) co w końcu zostało przetrawione przez silnik ;) cała akcja z falującymi obrotami zaczęła sie od kiepskiej jakości paliw zalanej w pośpiech na osiedlowej stacji...
Why so serious... ?
Opublikowano

Witam.

Stała prędkość zazwyczaj w przedziale 60-120 km/h lub delikatne przyśpieszanie w tym przedziale prędkości.

Falowanie obrotów oraz odpływ i przypływ dynamiki z tym związany. Często szarpie jakby się jechało po tarce. Przy ruszaniu brak płynności , szarpnięcie przy ruszaniu.

 

OBJAWY PADAJĄCEGO KONWERTERA.

 

Nie działający poprawnie układ recyrkulacji spalin daje faktycznie bardzo podobny objaw. Zazwyczaj wystarczy wymiana zaworka i kasacja adaptacji przepływomierza.

Amator w prosty sposób może ustalić czy to konwerter siada czy EGR się uchyla i przydusza spalinami motor.

 

Jak ? Należy zdjąć rurkę podciśnieniową z "Przepustnicy EGR" Jeśli po tej czynności problem zniknie wiemy że trzeba zabrać się za naprawę układu EGR . Jeśli pływanie obrotów , szarpanie itp. dalej będą występować możemy być pewni że to konwerter.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

 

Jak ? Należy zdjąć rurkę podciśnieniową z "Przepustnicy EGR"

Rurkę trzeba zaślepić ? czy nie trzeba na czas testów ?

Opublikowano
Oczywiście że zaślepić, choćby po to aby vacum nie wciągało do zaworka zanieczyszczeń.

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
kolego miałem podobnie w e60 3.0d przy przebiegu 120tys. czyszczenie egr i przeczyszczenie wtrysków załatwiło sprawę ,radość zjazdy powróciła. :D

 

Jak i czym czyściłeś wtryski?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

U mnie ostatnio falowanie było bardzo delikatne, momentami tak małe ze praktycznie nie zauważalne także nie wyklucza to konwertera, ale nadal występowało szarpanie przy delikatnym przyspieszaniu.

link do posta z filmikiem viewtopic.php?f=73&t=274997

Szarpało praktycznie za każdym razem na trzecim biegu miedzy 40-50 km/h i czasami przy wyższych prędkościach na pozostałych biegach.

na dzień dzisiejszy a właściwie wczorajszy, konwerter wymieniony + miska, przelotka, olej.

Gorik z chłopakami z firmy (wielkie dzięki :) ) sprawę załatwili w ok 4 godzinki (sama robota) nie liczę czasu na ostygnięcie skrzyni.

Efekt :lol: Auto jeździ jak marzenie, żadnego szarpania czy falowania obrotów.

Także jeżeli macie takie objawy jak moje to niestety konwerter, ale wymieniacie i znowu banan na twarzy :lol:

Opublikowano

a odłączenie zaworu EGR nie spowoduje jakiegoś błędu typu check engine ? lub innych krzaków na desce ?

a co w zaworze może się zepsuć ?

Opublikowano

Wyskoczy Check Engine, ale jak podłączysz spowrotem i chwile pojeździsz to sam zniknie.

Jak go zaślepisz z obu stron to nic się nie stanie.

Sprawdzałem osobiście :)

  • 1 rok później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, miałem dokładnie te same obiawy, wskazówka przy ok. 1500obr/min zaczynała energicznie szaleć. Błąd w kompie świadczył o uwalonej sterowniku na listwie paliwa, który wymieniłem na nowy ori i nie pomogło. Po jakimś tygodniu od wymiany żona jadąc w trasę zadzwoniła do mnie mówiąc ze auto dziwnie sie zachowywało przy wjeździe na autostradę, zaczęło trząść całym autem wiec pojechała tak przez pare km z prędkością 80km/h i ustało. Od tego czasu problem sie nie pojawia. Jak dla mnie, jak teraz o tym myśle to winowajca było cos na listwie paliwa (paproch, nagar, cokolwiek) co w końcu zostało przetrawione przez silnik ;) cała akcja z falującymi obrotami zaczęła sie od kiepskiej jakości paliw zalanej w pośpiech na osiedlowej stacji...

 

A adaptacje nowego czujnika zrobiłeś wcześniej?

 

Zrobię filmik bo u mnie też skacze ale nie szarpie ani żadnych innych problemów nie mam.

Stał prędkość i od czasu do czasu podskoczy troszkę. Po wcześniejszych filmikach nie jest to konwerter a egr przyduszony w ISTA.

Muszę jeszcze sprawdzić jak to działa powyżej 2500 obrotów bo egr powinien być wyłączony

 

Ps. Powyżej 2500 obrotów nie ma tych dolegliwości wiedz AGR do czyszczenia no i dodam że spalanie też się podwyższa przy tych skokach.

Pewnie dla tego pali mi teraz 4.6 litra

 

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

EGR wyczyszczony, symptomy pozostały te same co na filmiku wyżej. Teraz trzeba wziąć laptopa i sprawdzać dalej.

 

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/20170314_144457_zpsubikj14k.jpg

http://i1033.photobucket.com/albums/a419/speed1211/20170314_152029_zpsigqz68pq.jpg

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Kolega spróbuj zrzucić adaptacji skrzyni i zrób od nowa adaptacji , mnie to pomogło...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.