Skocz do zawartości

E39 530dA wyciek Ropy - zdjęcia - POMOCY


orzel_man

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Koledzy pomóżcie,

wczoraj zauważyłem wyciek ropy przy wężykach idących od filtra paliwa do pompy.

w poprzedniej beci wężyki się po prostu zużyły i wymiana zlikwidowała problem... ale tutaj chyba sprawa jest poważniejsza.

czytałem od wyciekach z górnej części pompy.... i obawiam się że w moim przypadku tak właśnie będzie.

Czy polecicie jakiś warsztat od pomp w okolicach trójmiasta, olsztyna ?

w Iławie ponoć robią dobrze.

czy może zacząć od węży ? ale wg mnie cieknie z górnej części po całości jakby się rozszczelniła,

będę wdzięczny za wszelką pomoc.

żona ma rodzić za tydzień drugiego malucha i bez fury będzie ciężko...

a przed zimą trzeba zrobić koniecznie bo jak mrozy będą to poleci po całości.

 

 

http://i61.tinypic.com/21cv1k.jpg

http://i57.tinypic.com/mkzvb6.jpg

http://i58.tinypic.com/2zoj868.jpg

http://i61.tinypic.com/wi7uqq.jpg

Edytowane przez orzel_man
Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

tak właśnie zrobiłem...

stąd w miarę czysto na fotkach....

na 80 % spod górnej kopułki leci.

dzwoniłem do Iławy... mogą zrobić za 600... chyba cena w miarę standardowa z wyjęciem pompy...

cholera ciągle coś....

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzisiaj po drodze do pracy zrobiłem kolejny test i dokładnie się przyjrzałem...

wygląda na to że najwięcej ropy jest w okolicach węży... chyba lepiej zacząć od tego...W okolicy węża powrotnego jest dość mokro...

może wiatr rozwiewa tą ropę jakoś po całej pompie i wydaje się że cieknie z pompy... oby tak było.

Czy jak skrócę węże i dam nowe opaski to będzie ok ?

czy lepiej wymienić całe węże ?

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pomocy!!

Please

Podczas rozbierania węży pękł króciec od przewodu powrotu,

ten do którego wpada Przelew od wtrysków.

 

Można sam króciec kupić ?

czy cału przewód muszę.... kupiłem w sklepie trójnik, na przewód pasuje, ale nie ma redukcji żeby założyć na wąż przelewowy.

Próbowałem to jakoś połączyć , zakleiłem klejem dwuskłądnikowym, ale i tak delikatnie kapie z przelewu....

poza tym i tak pompa do uszczelnienia idzie.

delikatnie poci się spod pokrywki.

czy mogę tak przejechać 100km ?

tyla mam do zakładu który naprawia,

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możesz tak przejechać 100km? Pewnie tak tylko nie butuj zbyt surowo auta. U mnie jak się pompa rozszczelniła to leciała z niej ropa ciurkiem aż całą osłonę pod silnikiem miałem uwaloną (w zagłębieniach ropa stała jak kałuża). Ja za uszczelnienie pompy (wyjęcie, rozebranie, wymianę wszystkich uszczelnień - jest ich tam coś koło 26-27 sztuk - zmontowanie) zapłaciłem 600pln. Do tego 55pln płaciłem za oryginalny zestaw uszczelnień Boscha - wtedy handlowała tym firma właśnie z Wrocławia. Nie wiem jak teraz.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Spoko dzięki za odpowiedź

Jestem umówiony na poniedziałek,

robiłem już u nich wtryski w poprzedniej, wszystko fachowo i jak trzeba.

Mam nadzieję że teraz też dadzą radę,

O pompę się nie boję, ale o rozbieranie całego auta,... bo pewnie kolektor trzeba będzie zwalać,...

dzisiaj jeszcze do tego urwał mi się króciec od przelewu... ten co idzie do powrotu od pompy... cholera... ori w serwisie 254zl :shock: :shock: :shock: kawał gumy i plastiku szok.

kupiłem trójnik, klej dwuskładnikowy, taśma samowulkanizująca i daje rade...

 

Kumpel podskoczył wieczorem i się potwierdziło... poszły bąble spod górnej części pompy...

ale widać to było tylko jak jeden patrzył a drugi odpalał.

więc 100% pompa do uszczelnienia,...

jeżdżę z reguły normalnie... no cóż przez weekend trzeba będzie trochę emerycko polatać....

oj chyba kolejna to będzie benzynka... trudno się mówi... trzeba moment poświęcić na rzecz mniejszej awaryjności...miejmy nadzieję

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No i Cóż,

Wioze auto na Lawecie do Iławy...

niestety, dzisiaj rano po nocy, jak odpaliłem auto (były problemy z odpaleniem) z pompy zaczęła się fontanna piany...

masakra...

szok jak szybko to postąpiło...

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eeeeeee - jak piana to jeszcze początek. U mnie już leciała ropa bez piany. Niczym wodospad lecący po skałach - to dopiero był widok. :D Najlepsze było to, że nie zauważyłem wtedy jakiegoś spadku osiągów. Odpalało też dość normalnie. Mój mechanik się sam dziwił, że mimo takiego popuszczania dość normalnie auto jeździło.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

DoklAdnie tak to wyglada jak opisujesz...

Tylko u mnie narazie z piana... Ale widok przerażający jak pęknięta tętnica.

Bleee... Mam nadzieje ze Panowie doktorzy uzdrowią auto.

Myślecie ze wywalanie Egr i danie pełnego przelotu może mieć wpływ na żywotność pompy??

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi się aby brak EGR miał wpływ na pompę CR.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja śmiem zaryzykować tezę, ze wpływ na uszczelnienia nie tylko pompy, ale i wtryskiwaczy ma ciągłe lanie paliwa typu verwa, przez te uszlachetniacze i całą dodaną chemię wypłukuje szlam i sprzyja powstawaniu nieszczelności starych już uszczelek.

 

Vervę polecam tankować raz na jakiś czas, a najlepiej zwykły ON i co 10tyś km wlewać preparat do czyszczenia wtrysków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja śmiem zaryzykować tezę, ze wpływ na uszczelnienia nie tylko pompy, ale i wtryskiwaczy ma ciągłe lanie paliwa typu verwa, przez te uszlachetniacze i całą dodaną chemię wypłukuje szlam i sprzyja powstawaniu nieszczelności starych już uszczelek.

 

i co 10tyś km wlewać preparat do czyszczenia wtrysków.

 

Jak na mnie to poleciłeś to co odradziłeś wyżej :wink:

Preparaty czyszczące wtryski to nic innego jak właśnie bardzo agresywna i skondensowana chemia, która ma za zadanie wyczyścić coś, co przez lata i tysiące kilometrów zbierało się w układzie wtryskowym.

Spotkałem się już że taki preparat za dobrze wyczyścił układ paliwowy i oderwane syfy z wnętrza układu zalepiły na amen wtryskiwacze, z tego co pamiętam chodziło o silnik N47 w e92.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo te paliwa typu "premium" to się leje właśnie co jakiś czas. One mają to do siebie, że są suche jeśli chodzi o skład. Zwykły ON jest o tyle lepszy, że trochę lepiej jakby smaruje więc najlepiej co jakiś czas wlać zwykłego paliwa. Co do tych dodatków - jeśli się stosuje markowe produkty to gadanie, że coś tam aż tak mocno wypłucze itp można między bajki włożyć. Jak np taki Diesel Spulung od LM wlewasz na 70 litrów ON to niech mi ktoś powie, że to aż tak mocno skondensowane, że wyżre nie wiadomo co.

Ja co jakiś czas stosuję ten preparat i nic złego się nie dzieje. Nawet bym powiedział, że delikatnie korekty wtrysków w INPA się optymalizują.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to mi żeście trochę ćwiekami zabili.

Tankuje na shellu paliwo nitro+ od jakiegoś czasu. ...

Wcześniej z pompa nic sie nie działo. ...

To dziadostwo mogło rozwalić pompę.

Chciałem dobrze dla bety a tu sie okazuje ze mogłem zaszkodzić.

Szkoda ze po fakcie sie dowiedziałem.

Zacznę zwykły on tankować. A może lepiej ruska.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no - może też nie popadaj w skrajności. Jak z reguły tankuję zwykły ON i czasem ten z kategorii premium. Mimo tego mi też pompa się rozszczelniła. Tu raczej chodzi o fakt, że po tylu latach eksploatacji uszczelnienia robią się twarde jak plastik i przestają trzymać. Jak wiadomo - uszczelki to część eksploatacyjna, nie są wieczne i po jakimś przebiegu po prostu trzeba to wywalić i założyć nowe. Mi pompa puściła rok po kupnie auta (pewnie polskie paliwo trochę to przyspieszyło) jak miałem 216 000 km przebiegu. Teraz mam 310 000 i - odpukać - czysto i sucho przy pompie.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie ponad 350tyś, pompa nie tknięta, to prędzej u mnie pora, niż u ciebie ;]

 

 

Manolito, chodzi mi o to, że przy uszczelkach ze sporym zuzyciem (stwardnieniem), szlam powstały przez cały okres sprzyja uszczelnieniu, a nawet bardziej szlam uszczelnia niz sama uszczelka.

Jak wypłuczemy ten szlam, to przyspieszymy proces, w ktorym potrzebna bedzie wymiana uszczelek.

 

Jesli mialeś przeciek rok po zakupie i to przy ~210tyś, to pewnie poprzednik lał non-stop to "super" paliwo..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy 225 tys. też zaczęła lać, w zimie po odpaleniu była niezła kałuża pod autem,ale po chwili jak się troszkę rozgrzał silnik to już nie leciało,przed odpaleniem wystarczyło włączyć webasto na chwile i to wystarczało,żeby nie było powodzi ;) lub jak było na plusie tak z 10 stopni to już też nie ciekło, chodziła i odpalała bez zastrzeżeń,nie zauważyłem żadnych zmian.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli mialeś przeciek rok po zakupie i to przy ~210tyś, to pewnie poprzednik lał non-stop to "super" paliwo..

Moje auto jest z Niemiec więc jest to prawdopodobne, że takie paliwo było tam lane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dobra,

jestem po zabiegu... nawet wyszło 50zl taniej.

odebrałem auto w takim stanie w jakim zostawiłem, z tym że pompa została zregenerowana,

wszystkie uszczelnienia we wszystkich 3 sekcjach,

Ogólnie majster powiedział że pompa ma zdecydowanie większy przebieg niż to co wskazują zegary - 209tys.

albo ktoś zalewał jakieś dziadoskie paliwo...

mi ciężko powiedzieć co jest.

Fakt jest faktem, że auto zostało uzdrowione, wracałem 100 km po naprawie, wszystko śmiga jak należy, może nawet ciszej pracuje, ale już sam nie wiem czy mi się nie zdaje tylko.

dzięki wszystkim za pomoc.

Mam nadzieję że będzie spokoj na kilka kolejnych lat...

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Widzę że coś się kolega orientuje.

Jak bym przesłał Ci wydruki z pompy do byłbyś w stanie coś więcej powiedzieć...

bo ja się nie znam do końca na tym.

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko z tymi moto-h to też nie do końca jest to miarodajne. Już nie raz była na forach dyskusja o tym i nie raz pisano, że w aucie jeżdżącym po autostradach będzie inny przelicznik tych moto-h niż w aucie, które dużo jeździło w warunkach miejskich (częstsze odpalanie i gaszenie silnika). Poza tym - o ile dobrze pamiętam - u mnie po wrzuceniu nowszego sterownika silnika zmieniła się wartość tych moto-h (prawdopodobnie był on skopiowany z jakiejś bazy / może innego auta) więc nie można na to ślepo patrzeć. Lepiej posprawdzać przebieg w różnych modułach - to jest mimo wszystko bardziej miarodajne.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.