Skocz do zawartości

EDC plus sprężyny obniżające vs Adaptive Drive


maciek_w

Rekomendowane odpowiedzi

Mili Forumowicze,

 

Wybieram finalne wyposażenie do auta i powoli dostaję szału z powodu konieczności decydowania w ciemno (brak możliwości sprawdzenia wszystkich opcji przed zakupem, bo dealerzy nie mają odpowiednich aut do jazd testowych....).

 

Już pal licho silnik (535d vs 535i - jak tu mądrze wybrać, jeśli nigdzie nie da się pojeździć i posłuchać?). Teraz z lektury wszelkich forów wniskuję, że autem ze "zwykłym" EDC nie da się jeździć, bo buja jak statek na falach nawet w ustawieniu sport. A dla mnie to nieakceptowalne. Nie chcę puchowej kanapy. Ponieważ wybieram wersję xdrive, odpada możliwość zamówienia zawieszenia sportowego (opcja 704).

 

Pytania:

 

1) jak jest z tą miękkością trybu sport w zawieszeniu EDC?

2) czy w wersji z Adaptive drive zawieszenie jest twardsze?

3) jak obie wersje pracują ze sprężynami obniżającymi H&R (mam takie w obecnym aucie: oplu insignii) albo ACS?

4) może znacie dealera (albo inne miejsce), który byłby na tyle miły, aby użyczyć do jazdy testowej auto wyposażone w EDC i drugie z AD, żeby móc zrobić porównanie?

 

Pozdrawiam i dziękuję!

m.

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam edc od 2010r. Dla mnie f10 po e60 i e92 było szokiem, jak jest miękkie.

1 Sport w edc jest taki jak standard w e60 lub miększy. Nie da się tego tak porównać do końca, niby na sport amortyzatory są twardsze ale nadal mają ogromny skok co w połączeniu z masą ~1.8t. nie zachęca do skręcania.

2 chyba nie, AD to aktywne EDC. Jeździłem x6 z AD, mi to nie do końca pasuje, w jednym zakręcie zadziała dobrze w innym nie tak jak bym chciał, wolę zachowanie bardziej przewidywalne, czyli stałą charakterystykę.

3 Ludzie (głównie w usa, bo u nas mało kto jeszcze modzi f10) chwalą sobie ACS, HR za twarde i nie bardzo gra z miękkimi amorami. Ja bym na twoim miejscu wziął standardowe zawieszenie, wtedy nie masz całej elektroniki w zawieszeniu, spokojnie zmieniasz sobie zawieszenie na sprężyny ACS i może od razu np bilstein b8 i masz sprawdzony, bezproblemowy zestaw. Potem kiedyś jak będziesz sprzedawał zakładasz nowiutką serię i jest cacy. Ja bym tak zrobił jakbym teraz kupował. Na edc skusił mnie stealer, gadał, że to dwa samochody w jednym bla bla bla, a wyszła jedna kanapa :)

Dopóki nie ma nowego 35i do f10 wybrałbym 35d, 35i jednak trochę łapie zadyszki. I to piszę ja, odwieczny przeciwnik klekotów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też wolałbym 535d od 535i . Oczywiście całe życie jeżdżę benzyną, i dalej będę jeździł. Następne kupię właśnie 535i, ale już ze zmodyfikowanym, mocniejszym silnikiem w G30.

Jak chcesz benzynę, to weź 550i :twisted: ostatnie V8 dostępne w cywilnej wersji. Ale Ty głównie po mieście będziesz jeździć, to pewnie spalanie mogłoby być za wysokie.

Ja mam AD, w trybie sport mam dość twardo, ale nie potrafię tego porównać z innym zawiasem.

Wydaje mi się, że jak chcesz modzić zawias, to zawieszenie standardowe będzie najlepsze do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na v8 budżet za krotki :( . Niestety.

 

Odnosząc się do sugestii: nie myślałem o standardowym zawieszeniu jako bazie do zmiany. Jakiś czas temu przez ok pół roku miałem 520d właśnie na standardowym i było masakrycznie miękko.

 

Hmm... Może to jest jakaś myśl, żeby w to miejsce włożyć pasywne rozwiązanie jakiegoś tunera... Nie ma może na forum kogoś, kto jeździ np na gwintowanych KW i umiałby powiedzieć coś z doświadczenia? Bardzo chętnie skorzystałbym z takiej wiedzy.

 

Pozdrawiam,

m.

 

Ps. Moje auto przejedzie pewnie 70-80% przebiegu w mieście. Korki, światła co 200m, podjazdy pod górę w garażach. Straszne warunki do jazdy w kontekście spalania...

 

 

via Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co pakować się w gwint, na zloty jeździsz? :) Najlepszym zawieszeniem dla ludzi przyzwyczajonych do poprzednich bmw jest zawieszenie M. Nie możesz go wybrać więc zamontuj prosty zestaw ale wysokiej jakości. Będziesz jeździł po mieście czyli po dziurach, wskoczy pewnie jakieś konkretniejsze koło, najmarniej 19" a może 20", więc pamiętaj też o trwałości całego zestawu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenia M nie można mieć w wersji z x-drive. Chyba, że da się to zainstalować jako retrofit? Jakie są techniczne powody, dla których tej opcji BMW nie daje "z fabryki"?

 

Swoją drogą, dzisiaj jechałem 528i na 19" kołach i standardowym zawieszeniu. Zupełnie inna jazda niż z 17". Mniej bujania, mniej miękkości. Przyzwoicie, co stwierdzam z ulgą.

 

A "gwint" po co? Nie musi być. Wystarczą pewnie sprężyny. Patrzeć nie mogę na te przepaści między kołami i nadwoziem... Całe plemiona pigmejów mogłyby w nich zamieszkać... :(

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się jako retrofit. Nigdzie jeszcze nie czytałem, żeby ktoś miał z tym problemy.

Kiedyś czytałem wywiad z poprzednim szefem działu M, Gerchardem Richterem. Dla bmw samochód sportowy miał mieć zawsze tylny napęd, iXy miały być bardziej użytkowe. Dlatego nie ma X w M3/M5. Z tego samego powodu Gerchard nie godził się na M7 i X5M itp. Wg niego samochody M miały najpierw się prowadzić, potem hamować a dopiero w trzeciej kolejności przyspieszać. Na pewno zdawał sobie też sprawę z ograniczeń jakie ma napęd X w bmw dlatego nie wpuszczał go do warsztatów M. Nie godził się też na turbo...

Ale teraz on już tam nie pracuje, mamy na tym stołku marketingowca a nie inżyniera, Franciscusa Meela który przeszedł z działu Audi quattro... No i zaczął robotę od über diesela z iXem, dźwiękiem silnika z głośników i srebrnych lusterek :)

Odpowiadając na twoje pytanie, chodzi tylko o tradycję i filozofię marki.

ps

A propos zmian, pojawił się "pakiet sportowy" do f10, niby ma koła M i tylny zderzak, ale nie ma M: przedniego zderzaka, foteli (!), kierownicy (!), podsufitki. Więc się nie pomyl przy konfiguracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady!

 

Zwróciłem uwagę na to, że są dwa pakiety i dwa razy sprawdziłem, który wybieram. Mega podoba mi się wnętrze z alcantarą, więc będzie "pełny" m pakiet :)

 

A o retrofit m zawieszenia popytam, kiedy auto już będzie u mnie.

 

m.

 

via Tapatalk

Pierwszy SUV... pierwsze V8...

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam u siebie EDC w F11 LCI, przesiadka po E61 w M pakiecie. Wrażenia:Prowadzenie dużo gorsze- brak precyzji i "gokartowości samochodu. Też walczyłem z pływaniem i miałem zmieniać sprezyny na twardsze. Jednak pozostałem przy fabrycznych i się przyzwyczaiłem. Bardzo ważne jest pilnowanie ciśnienia w oponach - musi byc tak jak podaje producent na nalepce. Jedziesz na wakacje, obciązasz samochód - musisz dopompować do wartosci na nalepce- inaczej pływa i jest wrazliwy na wiatr boczny..... Tyłek bardzo się przyzwyczaja do komfortu. Dodatkowo komfort przy parkowaniu -zderzak wysoko i nie zawadzasz o nic. pojeżdziłem ostanio ostrzej i po mimo wychyłów bocznych auto trzyma się na zakrętach bardzo dobrze. Czy wybrał bym ponownie EDC- tak, bo świetnie pasuje do dostojnego samochodu. Auto płynie po każdej nawierzchnii.

Do szaleństw po drodzę i lataniach po łukach i tak zawsze są fajniejsze mniejsze modele BMW az do serii 4 włącznie.Inne BMW są po prostu za ciężkie aby miały tak lubianą zwinność.

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję taką konfigurację dla maciek_w

 

Dane:

Model 535d xDrive limuzyna (F10)

Pojemność: 2993 cm3

Silnik: diesel

Rok produkcji: 2013

Przebieg: 22 231 km

Kolor: 300 - Biel alpejska

 

Wyposażenie:

Samochód BMW F10 535d xDrive limuzyna po służbowy z sieci BMW z Niemiec

 

Wyposażenie dodatkowe:

UNI Lakier niemetalizowany - 300 - Biel alpejska

NASW Ekskluzywna skóra Nappa o rozszerzonym zakresie - Czarny | czarny

1CC Funkcja Auto Start/Stop

1CD Odzysk energii hamowania

258 Opony z funkcją jazdy awaryjnej

2ND Obręcze kół ze stopu lekkiego Double Spoke 351 M z ogumieniem mieszanym, 19 cali

2TB Sportowa automatyczna skrzynia biegów Steptronic, 8-biegowa

2VA Adaptive Drive

2VB Czujnik ciśnienia opon

316 Automatyczne otwieranie / zamykanie bagażnika

320 Rezygnacja z emblematu modelu

322 Dostęp komfortowy

323 System domykania drzwi

337 Pakiet sportowy M

358 Szyba przednia odbijająca promienie słoneczne

3AG Kamera cofania

403 Szklany dach, elektryczny

415 Roleta przeciwsłoneczna dla szyby tylnej

416 Rolety przeciwsłoneczne

423 Dywaniki welurowe

428 Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

430 Lusterka zewnętrzne i wewnętrzne przyciemniane automatycznie

431 Lusterko wewnętrzne przyciemniane automatycznie

441 Pakiet dla palących

455 Aktywne fotele przednie

456 Komfortowe fotele przednie, regulowane elektrycznie

465 Dzielone i składane oparcie kanapy z tyłu

488 Podparcie lędźwiowe w fotelach przednich

494 Ogrzewanie foteli przednich

496 Ogrzewanie zewnętrznych siedzeń tylnych

4M8 Lampki do czytania na tylnej kanapie BMW Individual

4NB Klimatyzacja automatyczna, 4-strefowa

4U1 Aplikacje ceramiczne na elementach obsługi

4UR Oświetlenie ambientowe

508 Czujniki parkowania (PDC), z przodu i z tyłu

522 Reflektory biksenonowe z układem spryskiwaczy

524 Reflektory adaptacyjne

575 Dodatkowe gniazda 12V

5AC Asystent świateł drogowych

5AD Ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu

5AG Ostrzeganie przed zmianą pasa ruchu

5DF Aktywny tempomat z funkcją Stop&Go

5DL Kamera Surround View

601 Funkcja TV DVB-T

609 System nawigacyjny Professional z 10,2-calowym kolorowym ekranem i 12 GB twardym dyskiem

610 Wyświetlacz BMW Head-Up

614 Internet

615 Aktywacja dostępu do Internetu

654 Tuner DAB do odbioru cyfrowych stacji radiowych

696 Zmieniarka DVD, na 6 płyt

6AA Usługi BMW TeleServices

6AB Aktywacja BMW TeleServices

6F2 System Bang & Olufsen High End Surround Sound z 16 głośnikami i aktywnym 16 kanałowym wzmacniaczem o mocy 1 000 W

6FH System rozrywki z tyłu Professional

6NF Rozszerzenie interfejsu audio o telefony typu „smartphone”

6NH Zestaw głośnomówiący Bluetooth z interfejsem audio USB

6NR Apps

6WB Wielofunkcyjny zestaw wskaźników na desce rozdzielczej (10,25")

710 Sportowa skórzana kierownica M

715 Pakiet aerodynamiczny M

754 Tylny spojler M

760 Obramowania Shadow Line BMW Individual, na wysoki połysk

761 Szyby przeciwsłoneczne BMW Individual

775 Podsufitka BMW Individual w kolorze antracytowym

8TH Ostrzeżenie o ograniczeniach prędkości

XE7 Listwy wewnętrzne BMW Individual czarny lakier fortepianowy

 

Cena nowego samochodu u Dealera BMW: 500 396,00 PLN

 

Pomimo EDC i Adaptive drive nowa F10 535 xdrive nie jedzie jak e60 i na lato będą twardsze sprężyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ale to moim zdaniem jest bardzo przydatne, warto wydać kasę

A zwłaszcza na AD EDC i skrzynię oraz system B&O.

 

258 Opony z funkcją jazdy awaryjnej

2ND Obręcze kół ze stopu lekkiego Double Spoke 351 M z ogumieniem mieszanym, 19 cali

2TB Sportowa automatyczna skrzynia biegów Steptronic, 8-biegowa

2VA Adaptive Drive

2VB Czujnik ciśnienia opon

316 Automatyczne otwieranie / zamykanie bagażnika

320 Rezygnacja z emblematu modelu

322 Dostęp komfortowy

323 System domykania drzwi

5DF Aktywny tempomat z funkcją Stop&Go

5DL Kamera Surround View

601 Funkcja TV DVB-T

609 System nawigacyjny Professional z 10,2-calowym kolorowym ekranem i 12 GB twardym dyskiem

610 Wyświetlacz BMW Head-Up

6F2 System Bang & Olufsen High End Surround Sound z 16 głośnikami i aktywnym 16 kanałowym wzmacniaczem o mocy 1 000 W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.