Skocz do zawartości

[5XX] szarpanie skrzyni automatycznej


monogramus

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 197
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
''Bylem u najlepszego speca od BMW w okolicy i mówi ze brak oleju daje inne objawy'' co na to ten ''spec'' ? bez wymiany oleju ta skrzynia i tak długo nie pożyje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście ze dziękuje kolegom gorikowi i andrzejowi, którzy od początku kierowali mnie w dobra stronę, co do speca to aż dziwne, u niego może spotkać fury typu najnowsze M3 albo M4, może to świadomie robił żebym do niego wrócił z rozwalona skrzynia, kto to wie, na ta chwile skrzynia pracuje tak jak wcześniej, mega płynnie przerzuca biegi niezależnie od trybu i obrotów, wsteczny tak samo, prze przełączaniu z D, N, R nie ma żadnego szaprniecia czy coś takiego, wiec żadnych przypadłości na które czasem narzekają koledzy z mniejszym przebiegiem, co do wymiany oleju, ja mam ponad 270tys km, i nawet tu na forum przewija się dużo opinie ze wymiana oleju przy takim przebiegu jest bardzo ryzykowna i może przynieść negatywne skutki, przeczytałem cały 31 stronicowy temat o wymianie oleju w automacie w F10 i nie było tam nikogo kto by wymieniał olej przy +250tys km, chyba nawet +200tys km nie było nikogo, wiec mam dużo wątpliwości
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, to podpowiedzcie teraz mi. Olej w skrzyni wymieniany 8tys temu przy przebiegu 162tys (528i xdrive). Od pewnego czasu przy zatrzymywaniu się kiedy skrzynia zrzuca na "1" czuję szarpnięcie. Miał ktoś coś takiego, może wynikać z jazdy w większości po mieście? Dzieje się to kiedy skrzynia jest zimna, po rozgrzaniu ustępuje. Dodatkowo zauważyłem, że samochód po dłuższym czasie nie pozwala wrzucić biegu z P na D ani z P na R. Pomaga trochę przygazowanie silnikiem na P. Wtedy da się wrzucić bieg.


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Kolego majkel207 to jak to było z tym olejem bo nie ogarnalem :D miałeś go za mało i dlatego ci skrzynia szarpała ? Ja w moim 530d jestem świeżo po wymianie kazałem mu przy okazji zrobić adaptacje . Powiedział ze zalał płyn ksiazkowo oraz wykasował różne programy skrzyni (podobno był ustawiony jakiś do ciągnięcia przyczepy dlatego tak szarpał przy starcie ) po wykasowaniu skrzynia chodziła aksamitnie i przy dojezdzaniu do skrzyżowania nie było czuć ani redukcji ani szarpnięć przy starcie. Ale po kilkuset km znowu ten sam program się załączył i znowu poszarpuje :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie brakowało ok 1,5l i tez z początku było ok ale z czasem zaczęło szarpać i to narastało, dolałem i jest wszystko ok, ciekawe co mechanik rozumiał przez dolanie książkowe? jaki masz przebieg, czasami po wymianie oleju z dużym przebiegiem pojawiają się problemy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tez bylem na sprawdzeniu skrzyni. Brakowalo 0.8 litra oleju. Dolali i jest roznica ale i tak umowilem sie na pelna wymianę oleju z plukaniem. Sprawdzili skrzynie i niby jest ok. Przebieg 110 tys

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dodam jeszcze jedno pytanie, może spoktał się ktoś z takim zachowaniem skrzyni:


Otóż, skrzynia delikatnie szarpie mi podczas ruszania z pełnego zatrzymania. Dzieje się to tylko podczas "pierwszego ruchu kół" każdorazowo po pełnym zatrzymaniu, jeśli samochód choć miminalnie się toczy to szarpnięcie nie występuje. Dodatkowo:

- Szarpnięcie występuje tylko na jedynce, reszta biegów zmieniana jest wzorowo

- Szarpnięcie występuje tylko na pozycji D, nie występuje na S , M i co ciekawe nie występuje również na D jeśli ruszam z Auto Hold'a

- Temperatura skrzyni nie ma znaczenia

- Po przeprowadzeniu adaptacji skrzyni szarpanie ustąpiło na 1 dzień. Adaptacja wyglądała następująco: Diagnosta "skasował wartości" po czym pozwalaliśmy autu wbić po kolei każdy bieg z pełnego zatrzymania podczas spokojnego rozpędzania, a następnie zredukować każdy bieg aż do pełnego zatrzymania. Powtórzyliśmy to kilkukrotnie.

Piszę o tym ponieważ to była druga przeprowadzona adaptacja. Pierwszy diagnosta po prostu skasował mi wartości i powiedział, żebym przez 100km jeździł "bardzo spokojnie, potem normalnie" ten zabieg nie pomógł nawet na chwile.

- auto: F11 535d przebieg 185000, ja oleju nie wymieniałem, jednak widziałem, że założona jest miska firmy Vaico, więc przypuszczam, że poprzedni właściciel musiał zmieniać.


Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Prośba do użytkowników ZF8HP. Od pewnego czasu jestem poważnie zaniepokojony pracą mojej skrzyni.

Gdy zwalniam prawie do zera i noga wraca na gaz jest następująca reakcja skrzyni ( jest wtedy na 2 biegu)-przyśpiesza i nagle odpuszcza na moment i dalej ciągnie i włącza 3 itd - towarzyszy temu zjawisku "odpuszczenia" leciutkie szarpnięcie. Skąd wiem ze na 2 biegu??? Bo przełączam na M2 i ruszam - i jest dokładnie takie zachowanie. Z całkowitego zatrzymania jest wszystko ok. Biegi zmienia ładnie, chociaż wyczuwalnie. Co się może dziać??? Olej zmieniony 20 tyś km temu, adaptacja zrobiona nic nie zmienia , nowy soft nic nie zmienił. Czyżby the end skrzyni. Ktoś doradzi, a może po prostu sprawdzi jak to jest u niego. Czy na M2 o początku do prawie max obrotów ciągnie równo. Proszę o podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez wymieniałem olej i robiłem adaptacje . Bo miałem tak ze dojeżdżam do skrzyżowania od puszczam gaz zawalniam chce przyspieszyć silnik się wkręca słychać turbinę ale brak reakcji ze strony skrzyni tak jakby łapała po dwóch sekundach no i szarpnięcie . Po adaptacji nie było tego problemu ale po kilkuset km znowu się pojawił :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Nie mogę sobie z tym poradzić. Wk...mnie to okrutnie. Jakaś nerwowa ta skrzynia się zrobiła. Byłem już u dwóch skrzyniarzy. Obaj zaoferowali czyszczenie mechatronika, podobno po wymianie oleju lubi się zasyfić....trochę nie rozumiem czym, olej wlewa się nowy. Sugerowano mi też reduktor VTG czyli x drive ale po wypięciu wtyczki nic się nie zmieniło po za tym że coś zaczęło wyć - chyba ten reduktor. Po ponownym wpięciu wszystko cicho. Jednak skrzynia jak chodziła tak chodziła. Miałem tylko wrażenie że mniej czułem redukcje i auto było bardziej osowiałe i powolne. Już głupi jestem...

Może ktoś jeszcze coś wniesie do sprawy....poczekamy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak samo dodatkowo ostatnio nie mogłem od razu ruszyć do tyłu po postoju nocnym.Dzisiaj byłem u mechanika brakowało 550ml oleju po dolaniu dziala idealnie.Ok 15000km temu wymieniłem olej.Miska skrzyni sucha.Musial mechanik poprzednio za malo dolac.Przy okazji powymienialem oleje w mostach i reduktorze .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bodajże przy rozgrzanej do 40 stopni czy jakos tak. Olej dosc powieksza swoja objętość dlatego jak sie na zimnym dowali do pełna to bedzie go za duzo.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
w tych temperaturach co teraz 2 minuty po odpaleniu jest 40 stopni, co innego w zimie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poziomu oleju ze jest ok, jestem pewny na 99 %. Ten 1 % to błąd statystyczny:-) Przy temp oleju 40% sprawdzany i tylko leciutko się sączył z otworu wlewowego. Obstawiam ten Xdrive. Czekam na podmianę, oczywiście na próbę. Potem jeśli to nie to zaryzykuję czyszczenie mechatroniki. A potem się chyba poddam....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli mogę jeszcze po marudzić to proszę o wyrozumiałość i doczytanie do końca.

Chodzi o to że byłem już u kilku machaników włacznie z serwisem.

Jak kupiłem to szarpał na rondach i łukach drogi. Pojechałem do fachowców od BMW gdzie zawsze jeździłem Wymieniłem olej i skalibrowałem. Pomogło ( zrobiłem jazdę próbną -uznałem temat za załatwiony) ale w tym samym dniu wymieniłem również olej w ASB uradowany ze z xdrivem temat załatwiony i się zaczęło. Teraz nie wiem czy na tej jeździe próbnej nie zauważyłem że jednak problem zniknął tylko na skrętach czy stało się coś innego że szarpie teraz w innych sytuacjach. Mam na mysli zmiany biegów, trzyma często na biegach jak by nie wysprzęglał, w trakcie jazdy czuje tak jakbym jechał lekko zatrzymywany, czuję lekkie mrowienie napędów. Jak odpinam wtyczkę tych efektów nie ma , jedzie gładko jak po stole. Jednak biegi zmienia wyczuwalnie. No i wyje reduktor jak się wypnie wtyczkę.

Co do xdrive to powiem tak, jak kupowałem to odwiedziłem serwis i było wszystko ślicznie. Ostatnią rzeczą jaką trzeba było dopełnić to zrobić przegląd techniczny bo miał się skończyć za 2 dni.. Pojechaliśmy po wizycie w serwisie na stację diagnostyczną z poprzednim właścicielem. Cały czas ja jechałem i ponieważ to nie moje 1 BMW wyczuł bym że coś jest nie tak z ASB lub napędami. Wybraliśmy pierwszą z brzegu stacje diagnostyczną żeby nie jeżdzić bez potrzeby. Przy okazji mówię sobie jeszcze popatrzę sobie od spodu i takie tam ....

No i diagnosta wsiadł i na rolki....stałem obok...puścił rolki i nie wiem co zrobił ale nagle na wyświetlaczu pojawił się błąd napędów 4x4. Wsadziłem głowę do środka żeby doczytać ale komunikat zniknął. Pytam co Pan zrobił...a on ze sprawdza hamulce.

Potem po tym przeglądzie przejechałem jeszcze z kilometr do mojego samochodu a właściciel wrócił do domu i umówliśmy się na finalizację zakupu u niego w domu.

Po dwóch dniach od zakupu wyczułem problem z xdrive i zaczęła się akcja...i trawa do dzisiaj.

Dlatego sobie myslę że xdrive a w zasadzie olej nie pomógł, a samochód uszkodzono na stacji diagnostycznej.

Dzieki za wytrwałość jeśli doczytaliście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mnie teraz zaskoczyłeś.

Czyli moje rozumowanie jest nie trafione.

Wiem na pewno ze tego dnia wymieniłem olej w tych dwóch rzeczach. Jedna przed wymianą ( xdrive) nie działał poprawnie, druga ( skrzynia) działała idealnie.

Mój mechanik od skrzyń powiedział tak - olej nie naprawi uszkodzeń mechanicznych x drive, od tego by zaczął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.