Skocz do zawartości

320 - WYSOKIE OBROTY - help


zwitek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Moze ktoś spotkał się z takim przypadkiem i może cos podpowiedzieć .

Od pewnego niedługiego czasu wzrosły mi obroty silnika zarówno na Pb i LPG do 1500-2000 na biegu jałowym czasami spadaja do normalnych lecz po kolejnym odpaleniu silnika ponownie rosną ( silnik w temeraturze pracy 90 stopni )

Zauważyłem że po odłaczeniu przewodu elektrycznego z czujnika po przeciwnej stronie mechanizmu otwarcia przepustnicy w zasadzie na drugim końcu przepustnicy obroty silnika spadaja do właściwych . Przy ponownym podłaczeniu słychać odgłos jakby silniczka który jakby doładowywał powietrze do kolektora i obroty znowu rosną .

Troche namieszałem ale cóz nie jestem fachowcem a BMW mam od niedawna.

Licze że ktoś moze mi pomóc .

Pozdrawiam ZWITEK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

myślę,że masz problem z silknikiem krokowym,który ustala wolne obroty.

Silniczek znajduję się pod kolektorem ssącym.Moze wymycie jej załatwi sprawe.Poszukaj jeszcze w starszych postach bo duzo było o falujących obrotach itp.

 

Pzdr Olek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

myślę,że masz problem z silknikiem krokowym,który ustala wolne obroty.

Silniczek znajduję się pod kolektorem ssącym.Moze wymycie jej załatwi sprawe.Poszukaj jeszcze w starszych postach bo duzo było o falujących obrotach itp.

 

Pzdr Olek

 

Witam dzieki za odpowiedź tak myslałem że to cos pod kolektorem nazywa sie silnikiem krokowym. Cięzki dostep odkreciłem pokrywę filtra oleju i posiniaczyłem sobie reke aby sie do nie go dostac ale nie wpadłem na to aby cos z nim zrobić. Muszę zobaczyc z tym WD-40

Mam nadzieje że pomoże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

może ten link ci pomoże ... jest tam wiele ciekawych rzeczy

 

http://www.bmwe36tips.20m.com/unstable-idle.htm

 

Cześć dzieki za link szkoda tylko że nie po polsku ale obrazek przejrzysty co któreś słowo też zrozumiałe widzę że poprzednik miał racje i trzeba zająć się silniczkiem krokowym Zaraz go wykręcam.

Szukałem też we wczesniejszych postach oczywiście tylko nic co by odpowiadało moim objawom nie zauważyłem

pozdrawiam Witek

Czekam oczywiscie na dalsze sugesteie.

 

Jak opanuje te obroty to dam znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wytrzymałem do soboty i wyciagnąłem silnik krokowy przedmuchałem go i prysnąłem do wnetrza WD-40.

Niestety nie pomogło obroty nadal utrzymuja sie w granicach 1500-2000.

Może to czujnik kąta otwarcia przepustnicy daje sygnał cały czas do silnika krokowego Chyba trzeba będzie odwiedzić fachowca

 

Moze ktos ma jeszcze jakis pomysł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Położenie przepustnicy w m50 mierzy potencjometr. Rezystancja przy zamknietej przepustnicy 1000 om +/- 200. Całkowita 4,7 kom.

Zakres zmina napiecia 0.5V do 5V.

Silniczek krokowy przemywaj TYLKO benzyną. WD 40 jest srodkiem tłustym, przesłona w siniczku i nie tylko będzie łapać wszystkie zanieczyszczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak byłem u mechanika który jednoznacznie stwierdził ze uszkodzony jest czujnik kata otwarcia przepustnicy. Ostatnio wymieniał taki w matizie i kosztował 160 zł mówił ze do BMW to pewnie ze 3 x droższy bedzie.

Wróciłem do domu otworzyłem maske popatrzyłem na silnik rozkręciłem kilka elementów dostałem sie do czujnika , rozebrałem go podgiąłem dwie blaszki przeczyściłem styki skreciłem wszystke elementy wczesniej wykrecone odpaliłem silnik i co ........ i mam idealne obroty w granicach 800-900 obr/min

Normalnie jestem z siebie dumny Ciekawe jak długo podziała.

Pozdrawiam wszystkich i dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
no i mam taki sam problem tylko ze mi obroty skacza nawet do 4 tys.. a jak tam twoja dziala dalej... a i jak sie dostac do tego mechanizmu sterujacego odchyleniem przepustnicy ???

 

pozdrawiam maciek

 

Moje BMW sprzedałem w sierpniu znajomemu i jak do tej porzero problemów , ani jednej awarii , obroty idealne . Polecam przeczyszczenie tego czujnika kąta otwarcia przepustnicy naprawde działa Jak masz krótki wkretak to może uda sie go wykrecic bez rozbierania innych elementów . Ja rozkręciłem kilka plastików żeby było łatwiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
w zasadzie było to dośc dawno iza bardzo nie pamietam trzeba odkręcić , zdemontować kilka plastików żeby było łatwiejsze dojście do śrubek i trzeba miec krótki wkretak krzyzowy . po wyciagnieciu czujnika widac co trzeba przeczyścic ja uzyłem do tego wacika i perfum Autem od kilku miesiecy jeździ mój kolega i do dzisiaj niema problemów z obrotami a mechanicy naciagali mnie na nowy czujnik za 400 zł Na pewno dasz sobie radę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieki za info,

czy mozesz chociaz mniej wiecej podec lokalizacje czujnika o ktorym pisales - w ktorym sa te balszki ktore regulowales - ten czujnik jest pod kolektorem ssacym? z boku? na dolocie? blok silnika? okolice przepustnicy?

kazda informacja bedzie cenna

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest czarnyi jest redłuzniem osi przepustnicy przykęcony jest na krzyzowe znajduje sie przy kolektorze ssącym - ta metalowa obudowa w której jest przepustnica pomiedzy kolektorem ssącym a rurą od filtra powietrza -znajdziesz na bank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.