Skocz do zawartości

e34-540 automat na manuala


witek540

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich! mam pewien"mały problem" skrzynia w mojej 540iA z 1993 roku byla juz 2 razy naprawiana za okolo 8 tys i [bAD] sie 3 raz !!!zdecydowalem sie na zamiane skrzyni z automatycznej na manuala 6 biegowego. czy ktos probowal takiej zminay bo nie mam juz cierpliwosci do tego automata i szkoda mi kasy na KOLEJNA NAPRAWE, a moze ktos ma taka skrzynie na sprzedaz, dzieki ,witek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Co nieco już o tym było... Niestety część postów na ten temat zginęła przy zeszłorocznej awarii serwera.

Zajrzyj tu i tu.

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.nadarzyn.com.pl/body/index.html , to stronka na temat automatów, chyba jeden z lepszych warsztatów w Polsce. Gdzie robiłes te remonciki skrzyni?????? powinna byc gwarancja na taka robote za taka kase, automat dobrze zrobiony, a za taka kase mozna wyremontowac do nowosci automata, naprawde duzo przezyje i przejezdzi wiele kilometrow, poprostu ktos kto to robił [bAD] sprawe. I jezeli bym mial doradzac, to sprzedał bym prędzej tego co masz i kupiłbym manuala niz bawił sie w wymiane skrzyń, mniej nerwow, i czasu i pieniedzy.

Pozdrawiam

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia byla naprawiana u pana wszechwiedzacego w Nadarzynie! trwalo to okolo miesiaca, kolesie tylko chlali wode i wstawali okolo 11:00, po około 6 miesiacach padla i okazalo sie ze byl plyn chlodniczy w skrzyni i tarczki (okleiny na nich) sie rozpuscily! i nie bylo jeszcze biegu wstecznego, nastepna naprawa byla w toruniu i wszystko bylo ok ale zniknal wsteczny po jakis 10 msc, dlatego chce manualna skrzynke i znalazlem caly komplet z pedalami,kolem zamachowym i hydraulika za 4 tys i sie zastanawiam.

 

p.s. kazdy daje gwarancje, ale jak sie zepsuje to za rozebranie chca 1 tys zl +czesci takze robia w [bAD] pozadnych ludzi.

Mam caly katlog czesci skrzyn ZF i to co mi wymieniali kosztowalo 400 zł a ja zaplacilem za wszystko 1 raz 3 tys 2 raz ponad 4. moglem zaplacic 8 tys ale zeby przejechalo to z 300 tys, a tak w ogole odkad sie zepsula 1 raz to zaczalem jezdzic jak dziadek po 80, zadnych startow itd i jak widac oplacilo mi sie hehehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widze ze masz podobne przezycia jak ja, tylko ja to przezywałem w mercedesie, i od tego czasu nigdy ale to przenigdy nie chce automata, raz ze lubie sam decydowac kiedy zmieniam bieg, a dwa koszty naprawy czy wymiany są strasznie wysokie, a manualu przynjamniej wiem ile zapłace i za co bo na manualach sie prawie kazdy się zna, a mechanizm jest dosc prosty takze kitu nikt nie moze wcisnąc. Dlatego proponuje psrzedac zapalencowi automatów, bo takich tez znam duzo co przerabiaja z manuala na automat, a sobie zafundowac manuala.

Pozdrawiam

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Wszystko ladnie i pieknie, ale znajdz tu teraz inne e34 540 w manualu - tyle ich bylo, ze jeszcze sie z taka nie spotkalem. Teraz przynajmniej wiesz, czym jezdzisz. A moze warto zrobic ten automat i sprzedac jako sprawny ... tylko w innym warsztacie :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a przypomnialo mi sie cos...jak ktos ma zamiar naprawia automatyczna skrzynie to moje rady:

1) jezeli "spece" rozbiora skrzynie to zapytac o czesci, katalog mozna znalezc w *.pdf na necie i zadzwonic do ZF Polska www.renz.pl i zapytac o ceny ktore sa smiesznie tanie, te przynajmniej co wymieniali mi

2) jezeli chodzi o olej np. w ZF 5hp30 czyli 540 740 840 niektore 850 potrzebuja "specyficznego oleju tylko Z serwisu BMW" Ci oszusci licza sobie wtedy okolo 70 zl za 1 litr- a potrzeba ponad 8,zalezy co robia nawet 13, w rzeczywistosci jest to olej ESSO LT (green)ktorego 20 litrowa beczka kosztuje około 320 zł czyli 16zl/1litr!!!!

3) u mnie podobno byla spawana chlodnica oleju?! jak sie okazalo nie skutecznie, takze radze ja dobrze sprawdzic przed zalozeniem

4) i brac gwarance podpisaną a nie [bAD] słowną bo to nic nie warte.

5) a co do techniki jazdy automatem-moj sam mial zepsuta skrzynie przy przebiegu: 175 000, a potem 195 0000 i teraz 212 000 takze fabryka zrobila ja na okolo 150k, a spece i wladcy skrzyni w nadarzynie i w toruniu na okolo 20 tys. Niech przyjdzie ta Unia i wykonczy oszustow i nacigaczy!

aktualnie chyba rozbiore skrzynie z znajomym, szukam manual repair do tej skrzyni...napisze co zrobilem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...a przypomnialo mi sie cos...jak ktos ma zamiar naprawia automatyczna skrzynie to moje rady:

1) jezeli "spece" rozbiora skrzynie to zapytac o czesci, katalog mozna znalezc w *.pdf na necie i zadzwonic do ZF Polska www.renz.pl i zapytac o ceny ktore sa smiesznie tanie, te przynajmniej co wymieniali mi

2) jezeli chodzi o olej np. w ZF 5hp30 czyli 540 740 840 niektore 850 potrzebuja "specyficznego oleju tylko Z serwisu BMW" Ci oszusci licza sobie wtedy okolo 70 zl za 1 litr- a potrzeba ponad 8,zalezy co robia nawet 13, w rzeczywistosci jest to olej ESSO LT (green)ktorego 20 litrowa beczka kosztuje około 320 zł czyli 16zl/1litr!!!!

3) u mnie podobno byla spawana chlodnica oleju?! jak sie okazalo nie skutecznie, takze radze ja dobrze sprawdzic przed zalozeniem

4) i brac gwarance podpisaną a nie [bAD] słowną bo to nic nie warte.

5) a co do techniki jazdy automatem-moj sam mial zepsuta skrzynie przy przebiegu: 175 000, a potem 195 0000 i teraz 212 000 takze fabryka zrobila ja na okolo 150k, a spece i wladcy skrzyni w nadarzynie i w toruniu na okolo 20 tys. Niech przyjdzie ta Unia i wykonczy oszustow i nacigaczy!

aktualnie chyba rozbiore skrzynie z znajomym, szukam manual repair do tej skrzyni...napisze co zrobilem

 

ten pijak z Nadarzyna ma kolesia w Niemczech, który jest jeszcze bardziej twardogłowy... Ma gdzies w niemczech warsztat - jak o tym pisze to co najmniej w takiej skali, jak by to był warsztat ulokowany w fabryce BMW... szkoda wogóle pisac o takich ludziach... jak ktoś znajdzie warsztat który cos wykonał i naprawde ludzie byli fachowcami to niech napisze...

Ja naprawiałem w Samko - na razie nie wiem czy dobrze to zrobili.. bo mam jakiś defekt (ale nie sprawdziłem czy to czasem nie podpora wału)... - ale nawet gdyby wszystko było OK, to ten zakład także OSZUKUJE... Zapłaciłem 2800 - i dostałem FV na 1200 (Brutto) :shock: Jak spytałem dlaczedo 1200 to mi powiedzili, że jak chce FV na 2800 to musze dopłacić 2800 + 22Vat :shock: :shock:

Oczywiście dowiedziałem sie o tym przy odbieraniu samochodu... cena przed naprawą po rozebraniu skrzyni została ustalona na 2800...

 

Wcześniej to nie powiedzą Ci ile to może kosztować... bo niby nie potrafią sobie policzyć kosztów naprawy (których wykonują ok 3-4 dziennie). Jak ja bym naprawiał 3 skrzynie dziennie to po miesiącu wpadłbym w taką rutynę, że mógłbym bez problemu powiedzieć co jest uszkodzone.... - a nawet jeśli nie to mógłbym prosto obliczyć ile kosztuje u mnie średnia naprawa skrzyni... ilość / wartość ....

 

Wiecie dlaczego tego nie mówią ??

Bo jak już Ci skrzynię wyjmą i rozbiorą to liczą na to, że nie odjedziesz z zakładu... i że juz Cie mają w kieszeni... :twisted:

 

Rozumie, że można chcieć max 100 PLN za godzinę roboty (FACHOWCA)... ale nie 300 PLN ?? (stawki oficjalne to ok 10-30 PLN / h )

A częsci.. to już wogóle żenujące... mówią Ci, że coś kosztuje 1500 PLN a faktycznie kosztuje z 200 PLN...

 

Chyba sam otworze sobie taki warsztat.... (to już drugi biznes - po naprawie klimatyzacji) który jest tak prosty do zrobienia, że aż się prosi... :lol:

 

Kto zna normalny i tani (znaczy wyliczający faktyczne koszty) warsztat... powyżej 3000 to się opłaca kupiś skrzynie w niemczech !!! i ją tam zamienić i przywieść w samochodzie a stara wywalić na śmietnik !!!

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem wyciek oleju ze swojej skrzyni (e34 525iA). Za pierwszym razem trafiłem do warsztatu przy Al.Wilanowskiej, nie pamiętam nazwy, ale ich warsztat jest za komisem samochodowym i z al. widać go i duże loga BMW i ZF. Sam szef jezdzi e32 (750iA L) i twierdził, że się na tym doskonale zna i chwali się wypadami na zloty M Powera. Zostawiłem samochód... po 3 dniach odebrałem i... olej leciał, ale mniej. Oczywiscie dowiedziałem się czego tam nie zrobili i regenerowali! Powodem wycieku było ponoć jakiś niedokręcony simmering. Oj, ja głupi w to uwierzyłem i zostawiłem znów autko. Wieczorkiem odebrałem i znów po 2 dniach kapało! @##%$^!!!!

Ostatecznie skrzynię zrobiłem w Samko, zapłaciłem 1000 zł z rachuneczkiem i gwranacją (6 msc). Od tej pory, a mineło 1,5 roku autko śmiga, jest suchutko.

Pomijając względy o których pisał Pawel, Samko zna się na robocie.

Pozdrawiam

Eulem

E39 [E34/E36]

a tu gram: http://s1.metaldamage.pl/c.php?uid=227838

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem wyciek oleju ze swojej skrzyni (e34 525iA). Za pierwszym razem trafiłem do warsztatu przy Al.Wilanowskiej, nie pamiętam nazwy, ale ich warsztat jest za komisem samochodowym i z al. widać go i duże loga BMW i ZF. Sam szef jezdzi e32 (750iA L) i twierdził, że się na tym doskonale zna i chwali się wypadami na zloty M Powera. Zostawiłem samochód... po 3 dniach odebrałem i... olej leciał, ale mniej. Oczywiscie dowiedziałem się czego tam nie zrobili i regenerowali! Powodem wycieku było ponoć jakiś niedokręcony simmering. Oj, ja głupi w to uwierzyłem i zostawiłem znów autko. Wieczorkiem odebrałem i znów po 2 dniach kapało! @##%$^!!!!

Ostatecznie skrzynię zrobiłem w Samko, zapłaciłem 1000 zł z rachuneczkiem i gwranacją (6 msc). Od tej pory, a mineło 1,5 roku autko śmiga, jest suchutko.

Pomijając względy o których pisał Pawel, Samko zna się na robocie.

 

Chcesz mi powiedzieć, ze za wymiane simmeringu (bo leciał Ci olej) zapłaciłeś 1000 PLN ?? Nie miałes żadnej innej awarii ??

 

Jeśli tak to gratuluje.. firmie Samko...

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez większych problemów taką skrzynie zażucasz. Potrzebujesz tylko innej manualnej od jakiegokolwiek V8. Musisz także dobrać inne sprzęgło i wał. Z tego co kojarze trzeba było też coś zrobić z zapłonem.

 

olega przerabiał skrzynie w swojej 540i z automata własnie na 6-biegowy manual oraz w 740i na 5 - biegowy.

 

Co do kosztów to nie wiem, ale taka przeróbka nie jest aż taką filozofią i pasuje skrzynia od każdego V8 nie tylko od 4.0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mi sie wydaje ze szkoda na to prądu, trzeba duzo rzeczy dokupic i wymienic np pedaly, silownik sprzegla, kolo zamachowe i kupe innych bzdur. kazda skrzynia pasuje pod wzgledem montazu ale przelozenia sa inne wiec nie bardzo oplaca sie wkladac skrzynie inna niz powinna byc ze wzgledu na osiagi

generalnie takie zmiany w aucie sie nie oplacaja

jesli chcesz to zadzwon do bmw w wejherowie a tam powinni ci pomoc, mam o nich jak najlepsze zdanie bo nawet jak wymysle sobie ze cos mi nie tak dziala jak trzeba to rozbiora pol auta i jak nic nie znajda to nie kasuja, wiec nie sa naciagaczami tel 058 672 69 55 wew 15, naprawde warto chociaz sie zapytac

pozdrawiam maciej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadam Marcinowi

 

Firmie Samko zapłaciłem 1000 zł nie za wymianę simmeringu, a za... no właśnie zapomniałem :oops: miało to związek z regeneracją jakiegoś elementu.

Innymi słowy Samko robiło to samo co Ci partacze z al. Wilanowskiej :twisted: tyle, że skutecznie.

Pozdrawiam

Eulem

E39 [E34/E36]

a tu gram: http://s1.metaldamage.pl/c.php?uid=227838

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynie naprawia mi moj znajomy, wymienilismy juz spalone tarczki biegu wstecznego i separatory za 70 zl + pekniety"kosz" za 480 zl, jutro bedzie skladal wiec zobaczymy!

 

P.s. jak to jest przyczyna to zaplace około 900 zł z nowym olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.