Skocz do zawartości

Wycięty DPF, niebieski dym, nierówne przyspieszanie


pietras124

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

Na początku chciałbym nadmienić, że dopiero rozpoczynam karierę (;D) na tym jakże fantastycznym forum najlepszej marki samochodów na świecie i proszę o wyrozumiałość :D. Jestem posiadaczem e90 z 2006 roku z silnikiem 2.0 d i mocą 163km (przebieg 177tyś.) i mam z nią ,,mały" problem. Auto zostało kupione w marcu 2013r. i z uwagi na to, że jest to moje pierwsze BMW byłem pod dużym wrażeniem osiągów tego auta. Po miesiącu użytkowania zacząłem odczuwać, że nie zawsze idzie tak jak to było od razu po kupnie. Z czasem coraz rzadziej przyspieszała tak jak powinna ale miała momenty, że szła lepiej. Dopiero przed wakacjami tego roku zacząłem się bardziej interesować co może być przyczyną takiego obrotu sprawy, więc pojechałem do chłopaka w pobliżu mojego miasta, który sprawdził ją na komputerze. Wymieniłem wszystkie świece razem z wszystkimi filtrami i olejem w maju. Samochód chodził tak samo. Zdecydowałem się przejechać na hamownię w Łodzi. Wykres wyglądał w miarę spoko z tym, że ,,uciekło" 10km mocy. Podjechałem ponownie na komputer - tym razem do Łodzi tam gdzie była na hamowni. Nie wykazało żadnego błędu. Wyjechaliśmy na miasto żeby sprawdzić jak to wygląda. Podczas jazdy mechanik stwierdził, że mam zapchany filtr DPF i jeden wtrysk delikatnie przelewa. Zdecydowałem się wywalić DPF. Zaprzyjaźniony mechanik zrobił co trzeba i zaprowadził samochód do chłopaka , u którego pierwszy raz sprawdzałem ją na kompie żeby zmienił program i dodatkowo dodał jej ze 30km mocy i 80nm. Gdy po raz pierwszy została oddana do tego chłopaka nie stwierdził niczego niepokojącego z turbiną. Po chipie i ponownym sprawdzeniu uznał że turbina późno ,,wstaje"... Wsiadłem żeby się przejechać i zobaczyć jak chodzi po wycięciu dpf i chipie. Niestety bardzo się rozczarowałem. Gdy ruszyłem od razu depnąłem ale nie chciała w ogóle ciągnąć od dołu. Gdy weszła na wyższe odbroty czuć było że chce przyspieszać ale coś ją blokowało i przez chwile dostawała kopa i znów muł i tak w kółko. Jeżdżę już 3 miesiące z tym problemem i zauważyłem że dzieje się tak gdy dodam powyżej połowy gazu. Im więcej gazu tym większy muł. Trzeba odpowiednio operować gazem żeby dobrze przyspieszyła. Jest jeszcze jeden problem a mianowicie niebieski dym gdy stoi na wolnych obrotach. Podczas przyspieszania nie leci w ogóle. Potrzebuję pomocy bo nie wiem co robić. Z góry dziękuję za odpowiedź :).

Poniżej wrzucam link do filmiku z dymienia ;D

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czego ty doprowadziłeś to auto... :cry2: trzeba było kupic audi, a nie robić taka siare. :duh:

Jedz do porządnego warsztatu, byc moze do ASO jesli jest taka potrzeba. Napraw silnik, załóż dpf.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może został wgrany jakiś gotowiec z ogromnym ciśnieniem doładowania i turbinka ostatecznie skonała, moim zdaniem niebieski dym to nic innego jak uszczelnienie łożyskowania turbosprężarki. Oddaj samochód do kogoś kto zna się na samochodach, a zacznij wszystko od wgrania fabrycznego softu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry troche sie wkurzylem.

Teraz do rzeczy.

Po pierwsze zarządzaj zwrotu kasy od tego pseudotunera i przywrócenia programu fabrycznego.

Żaden porządny tuner nie robi programu w niesprawnym aucie. Auto musi być sprawne w stu procentach dopiero wtedy można robić chip.

Jesli wycięty Dpf to musi to być powiązane z odpowiednia modyfikacja softu by komp pracował tak jakby go nie było.

Uszkodzenie Dpf jest zwykle efektem uszkodzenia silnika lub jego osprzętu.

Do sprawdzenia jest turbo, wtryski etc. To musi zrobic ktoś kto sie na tym dobrze zna.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli się tam gromadzi to co to oznacza? :D

Ze jest luz. Puszcza olej do silnika ktory sie spala i stad niebieski dym. Turbo do wymiany.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem o jeszcze jednej rzeczy powiedzieć. Dwa miesiące temu oddałem ja do mechanika żeby przeczyścił EGR i kolektor i okazało się że nie ma jednej klapki w kolektorze. Czy mogła ona uszkodzić turbinę? i Czy lepiej wywalić je wszystkie? Czy jak nie ma jednej klapki to ma to jakiś wpływ na prace silnika?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem o jeszcze jednej rzeczy powiedzieć. Dwa miesiące temu oddałem ja do mechanika żeby przeczyścił EGR i kolektor i okazało się że nie ma jednej klapki w kolektorze. Czy mogła ona uszkodzić turbinę? i Czy lepiej wywalić je wszystkie? Czy jak nie ma jednej klapki to ma to jakiś wpływ na prace silnika?

Oczywiscie. Sprawdź czy nie jest wyszczerbiona łopatka.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.