Skocz do zawartości

insane.mr

Zarejestrowani
  • Postów

    39
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E90 320D 199KM 2006
  • Lokalizacja
    Tarnów

Osiągnięcia insane.mr

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. Temat rozwiązany po 2 latach (raczej mi się nie śpieszyło - obstawiałem że to sterownik turbiny i liczyłem się z wydatkami) podjechałem do tunera i w skrócie: 1.wgraliśmy oryginalny soft - turbina ciągnie równo do końca, nie czuć ropy z wydechu (auto bez dpf, na wadliwym programie było czuć trochę ropę z wydechu, korekty wtrysków od 0,4 do -1,2, przy pełnym gazie chmura dymu) 2. wgraliśmy jakąś mapę na ciśnienie 2,7bara - turbo ciągnie równo do samego końca, korekty wtrysków 0,2 do -0,4, brak dymku, brak zapachu ropy z wydechu. 3. Program na 2,7bara wgraliśmy tymczasowo ale docelowo jak będzie chwila czasu to się mamy umówić na zrobienie programu na podstawie oryginału z mojego auta + hamownia, tak żeby było to już zestrojone jak należy :) Mogę się mylić ale przypuszczamy że stary program był robiony pod turbinę ze słaba kondycją i był pod nią dostrojony - coś tam musiało być przekombinowane chyba z dawkami paliwa... teraz to mogę tylko gdybać ale najważniejsze jest to że autko ciągnie jak oszalałe do odcinki :) Moje spostrzeżenia z jazdy: Auto na starym programie dymiło, ale miało bardzo duże uderzenie mocy od samego dołu do około 2500obrotów - powyżej brak mocy Auto na oryginalnym programie... - niby 163KM ale polotu zero... Auto na tymczasowym programie, sprawdzane tylko pod inpą (turbo trzyma 2720, 2715) - różnica w porównaniu do oryginału znacząca, w porównaniu do wadliwego programu - przyrost mocy następuję łagodniej i trochę wyżej (od około 1800 obrotów).
  2. Na początek wypnij wtyczkę od przepływomierza i zobacz czy jest różnica
  3. Na słupku pływaku znajdują się 2 kulki, jeśli przy zimnym płynie dolna kulka jest rowno z gwintem do zakręcania korka to masz poziom Max, analogicznie jeśli górna kulka jest równo z gwintem to masz Min. Jeśli płyn jest w normie to widać go normalnie w zbiorniku
  4. Niestety auto kupiłem po programie, przesiadłem się ze 100 konnego benzyniaka nie byłem w stanie rozeznać że coś jest nie tak ponieważ "tak szło" co najlepsze przed zakupem sprawdzałem samochód u gościa polecanego przez forum, i nie stwierdził nieprawidłowości, (może byli w zmowie? ale to ja go zaproponowałem) z drugiej strony trochę się nie dziwię, ostatnio przewiozłem gościa który ma 520d z 2010 184KM w automacie i był pod wrażeniem a w aucie było 5 chłopa (do 2700 obrotów turbo ładuje prawidłowo i czuć wysoki moment). Kontaktowałem się z firmą która robiła program i odpowiedzieli że nie ma żadnych limiterów przy wyższych obrotach, chyba mają rację bo w przedziale powyżej 2700 obrotów po puszczeniu gazu i ponownym wciśnięciu na pół sekundy widać że ciśnienie żądane jest ponad 2600 i momentalnie leci do 2100, u mnie turbo od około 1700 obrotów żąda 2695, gdzieś od 2000 do 2700 obrotów ładuje 2730 i nie mam pojęcia dlaczego po przekroczeniu 2700 (około) się sypie:(
  5. Korzystałem dwukrotnie w przeciągu pół roku z Liqui moly diesel spülung, lałem paliwo "premium" z BP(stacja przelotowa na trasie Rzeszów karków, niesamowity przemiał) i ORLEN(nowa, 3 letnia stacja) korekcje na 4 cylindrze miałem -1,7 do -2, reszta 0,3 do 0,7 po zalaniu silnik pracował łagodniej ale korekcje na 4 cylindrze wahały się od -1,5 do-2 czyli bez zmian. Była zima ktoś na forum wrzucił porównanie ON z różnych stacji po 24h przy chyba -25stopni, od tej pory zacząłem tankować tylko na STATOIL i LOTOS paliwa premium ( nie mają bio dodatków w zimie albo mają ich dużo mniej) i co się okazało.... Kiedy podpiąłem inpę nie moglem uwierzyć własnym oczom, korekcja na 4 cylindrze -0,6, od tego czasu zrobiłem 6 tys km, korekcja nadal się utrzymuje na takim poziomie nawet na ON letnim aktualnie tankuję głowinie na STATOIL MILESA . Reasumując zanim zaczniecie wydawać kasę na dodatki proponuję zatankować paliwo dobrej jakości, wyjeżdżenie zbiornika i weryfikację bo może wcale nie są potrzebne dodatkowe specyfiki.
  6. Witajcie, odnawiam temat, olałem problem ale wczoraj trochę się bawiłem: Wszystkie info: auto ciągnie do około 2700 obrotów, ciśnienie zadane 2695 odczytane 2730 (przepływka 1300) w przedziale 2700-3000 obrotów ecu zaczyna zmniejszać ciśnienie zadane do 2100 - odczytane 2100; przepływka 1300 (na 5 i 6 biegu cofa ekonomizer) w przedziale 2700-3000 obrotów kiedy puszczę nogę z gazu i wcisnę na maxa z powrotem dosłownie na pół sekundy ciśnienie zadane podskakuje na 2600+ i od razu redukcja zadanego do 2100. (przepływka około 1100) od 3000 obrotów ciśnienie żądane 2100 - a odczytane rośnie aż do 2600+ ( przy 4500 obrotów) - następuje odcięcie Co ciekawe na tempomacie przy stałej prędkości np 80km/h na 5 biegu ciśnienie żądane 1300-odczytane 1450, przy bucie w podłogę do 2700 obrotów brak przeładowania. Samochód lubi puścić dyma przy bucie w podłogę, po wypięciu przepływki i EGR dymu nie widać, auto idzie słabiej ale nie ma to wpływu na obcięcie mocy, które nadal występuję identycznie jak z wpiętym egr i przepływką. Wymieniłem także czujnik ciśnienie doładowania - bez różnicy. Turbo Mitsubishi :( sprawdziłem turbo u Bocian, 0 poprawy, odpowiedź: "Twoja turbina działa jak najbardziej prawidłowo, co widać do 3000 obr. Zmienna geometria działa idealnie, nie zacina się nigdzie, pracuje płynnie - jest w dobrym stanie. Sterownik również był sprawdzany na testerze i funkcjonuje prawidłowo. Przepływ powietrza jest taki jak w fabrycznie nowej turbinie. Gdyby była żle ustawiona, wartość zadana nie pokrywała by się z rzeczywistą od samego początku. Na100% możesz wyeliminować turbinę. Gdzieś musi być błąd w sterowaniu, możliwe że w oprogramowaniu albo nieprawidłowy odczyt z któregoś czujnika - powyżej 3000 obr." Wstępnie jestem umówiony na kolejną diagnozę, gość po wpięciu pod kompa na szybko stwierdził że jest usunięta tablica błędów i chyba nie obejdzie się bez aktualizacji softu co za tym idzie utratą programu, chciałbym tego uniknąć ponieważ: aktualizacja około 300 nowy program 1200 + to co jest zje**ne aż strach myśleć, Koledzy proszę o pomoc, ja osobiście obstawiam sterownik turbiny, ale może miał ktoś identyczny albo zbliżony przypadek? można to jakoś stwierdzić w 100%? Jeśli turbo do wymiany to wkładam turbo GT2056V od 525D 177KM + większy IC i robię program 200KM+ no ale wiadomo że wtedy 4k nie moje, przy aucie wartym 28k-30k to trochę duży nakład finansowy w stosunku do wartości, a planuję jeździć nim jakieś 2-3 lata jeszcze.
  7. Koledzy chciałbym się upewnić czy w mojej E90 320D 2006 na pewno aku. jest do wymiany. Sprawa wygląda następująco: Samochód stoi na zewnątrz, dzisiejszej nocy trochę go przemroziło, temperatura sięgnęła -17 st C. Odpalam przy - 8 a tu ledwo przekręciło i samochód z trudem odpalił, wyglądało to tak jakby wszedł na 500 obr później 850 i dopiero na 1000 obr. W tamtym roku wymienione świece i sterownik, podpiąłem pod inpę, wyskoczył tylko błąd podgrzewacza filtra paliwa, żadnego błędu świecy. Wyłączyłem silnik i sprawdzam napięcie w INPIE: 12V z hakiem, próbuje odpalić a napięcie spadło chwilowo do 8V, po rozruchu wskoczyło gdzieś w okolicach 15-18. Wtryski: 1. +0,8 2 + 0,4 3 + 0,4 4 - 1,6 Prawdopodobnie akumulator jest od nowości w samochodzie.
  8. Koledzy! W sobotę byłem w PIM Kraków - warsztat chwalony przez użytkowników forum, niestety nie udało im się nic zdiagnozować. Zaproponowali wgranie najnowszego softu i dopiero wtedy diagnozę. Jednak nie bardzo mnie to przekonuje. Mam pytanie, co się dzieje kiedy przepływomierz zawyża? Wyczytałem, że komputer dawkuje za dużo paliwa co wiąże się z dymkiem. I rzeczywiście zauważalna jest za moim samochodem czarna chmura przez chwilę przy mocnym wciśnięciu gazu. Do tej pory myślałem, że jest to spowodowane programem i brakiem DPF. Dzisiaj mam jednak wątpliwości. Analizowałem filmik po raz setny i wymyśliłem teorię, że ECU poprzez zmniejszenie doładowania chce zminimalizować zapotrzebowanie na powietrze idąc dalej zbyt dużą dawkę paliwa. Nie wiem czy dobrze kombinuję bo na samochodach się nie znam, jeśli jestem w błędzie to mnie nie zlinczujcie :P Dla przypomnienia filmik na piątym biegu: https://www.dropbox.com/s/ghvbmnw94uq9yx0/bmw-sprint5.mp4
  9. Cześć, najlepiej znaleść kogoś ogarniętego w BMW podpiąć pod komputer, odczytać błędy i wykonać live testy - jest szansa, że się coś rozjaśni.
  10. Jeśli masz błąd 4587 może to dotyczyć podgrzewacza filtra.
  11. Koledzy próbuję w tym dziale, ponieważ w e90 lipa :(. Auto po programie na 199KM, m47n2 2006r, 250k przebieg, fabrycznie bez DPF, po sprawdzeniu turbiny okazało się, że jest OK, samochód w przedziale 2800-3000 obrotów traci moc (im wyższy bieg tym jest to bardziej odczuwalne) od 4-6 biegu ekonomizer się cofa na chwilę. Analizowałem ciśnienie żądane i rzeczywiste na 5 biegu i wychodzą cuda. do-2800 obrotów - zadane ciśnienie 2699 - turbo ładuje do 2740 2800-3000 obrotów - zadane ciśnienie maleje do 2100 - turbo ładuje 2100 ponad 3000 obrotów - zadane ciśnienie 2100 - turbo zaczyna przeładowywać do 2700- po czym następuje odcięcie mocy. Po odcięciu zadane ciśnienie 1700 - turbo ładuje 1700. filmik z inpy: https://www.dropbox.com/s/ghvbmnw94uq9yx0/bmw-sprint5.mp4 Błędy: E R R O R M E M O R Y --------------------------------------- Date: 22.04.2014 16:17:43 ECU: D60M47A0 JobStatus: OKAY Variant: D60M47A0 ------------------------------------------------------------- RESULT: 2 error in error memory ! ------------------------------------------------------------- 4587 4587 fuel filter Error counter: 2 Logistic counter: 40 1. Umweltsatz Mileage 245448 km Engine speed 827.47 1/min coolant temperature 86.27 °C Rail pressure Actual 299.33 bar Injection quantity 10.63 mg/Hub Air mass per cylinder 478.92 mg/Hub Charge pressure Actualwert 1023.99 mbar pre-discharge flow index value 99.90 l/h Battery Voltage 14500.44 mV Vehicle speed 0.00 km/h fuel temperature 34.06 °C 2. Umweltsatz Mileage 245464 km Engine speed 855.05 1/min coolant temperature 83.25 °C Rail pressure Actual 322.96 bar Injection quantity 8.66 mg/Hub Air mass per cylinder 460.02 mg/Hub C harge pressure Actualwert 984.61 mbar pre-discharge flow index value 99.90 l/h Battery Voltage 11893.62 mV Vehicle speed 0.00 km/h fuel temperature 57.15 °C Filter verstopft Test conditions not yet fulfilled Error present now and already stored Error would not cause a warning lamp to light up Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Error code: 45 87 74 06 00 00 02 28 77 D9 1E 88 26 1B 4C 68 64 59 00 54 77 DB 1F 85 29 16 49 64 64 49 00 6B ------------------------------------------------------------- 4521 4521 air charge control, control deviation Error counter: 2 Logistic counter: 36 1. Umweltsatz Mileage 245624 km Engine speed 3365.05 1/min coolant temperature 92.29 °C Rail pressure Actual 1606.93 bar Injection quantity 67.74 mg/Hub Air mass per cylinder 1184.70 mg/Hub Charge pressure Actualwert 2510.76 mbar Pedal value sensor 99.21 % duty cycle exhaust refeed actuator 4.73 % duty cycle air charge pressure controller 6.30 % Environment pressure 974.76 mbar 2. Umweltsatz Mileage 245624 km Engine speed 3613.29 1/min coolant temperature 91.28 °C Rail pressure Actual 1599.05 bar Injection quantity 68.13 mg/Hub Air mass per cylinder 1191.00 mg/Hub Charge pressure Actualwert 2510.76 mbar Pedal value sensor 99.21 % duty cycle exhaust refeed actuator 4.73 % duty cycle air charge pressure controller 6.30 % Environment pressure 974.76 mbar Ladedruck zu hoch/negative Regelabweichung Test conditions not yet fulfilled Error not occurred yet Error would not cause a warning lamp to light up Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Fehler in Entprellphase Error code: 45 21 12 06 00 00 02 24 77 EF 7A 8E CC AC BC FF 7E 06 08 63 77 EF 83 8D CB AD BD FF 7E 06 08 63 Jest podejrzenie, że to może czujnik ciśnienia na kolektorze ale jak to zdiagnozować za pomocą INPY?
  12. Może sprawdź czujnik ciśnienia doładowania http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3717-instalacja-ssaca-agr-ze-sterow-klapami/i48480/kL/sN/r2006/m11 nr 19 Oki dzięki za radę, jak go sprawdzić? Wypiąć i sprawdzic parametry w inpie?
  13. wracam do tematu, turbo sprawdzone u Mariusza Bociana i niestety wszystko z nim ok :(, Analizowałem filmik z inpy klatka po klatce i widać że: ECU żąda 2699 i takie ciśnienie jest osiągnięte, po czym żądane ciśnienie maleje do 2100 - turbo dostosowuje się do tego ciśnienia, dzieje się to w zakresie 2800-3000 paliwo zostaje odcięte ekonomizer się cofa. Następny etap: komputer nadal żąda 2100 a turbo zaczyna przeładowywać do 2700 i wtedy następuję odcięcie. Na co teraz zwrócić uwagę? Katalizator? (nie mam DPF) EGR? może przetwornik ciśnienia 11747796634 ?
  14. No dobra a jak wytłumaczyć to że zadane ciśnienie maleje z 2700 na 2100?
  15. Witam ponownie, wiem że trochę truję z tematem ale wiadomo że chyba nikt z nas nie lubi wydawać kasy niepotrzebnie, dlatego zacząłem podchodzić do mojego problemu z większym dystansem. Po konsultacjach z kilkoma użytkownikami przez PW chciałbym przedstawić przed szerszym gronem filmiki z inpy. Jazda od 3 do 6 przy pedale w podłodze https://www.dropbox.com/s/znnzny038cha9la/bmw-3-6.mp4 Jazda na 5 przy pedale w podłodze https://www.dropbox.com/s/ghvbmnw94uq9yx0/bmw-sprint5.mp4 Pedał na obu filmikach mam w podłodze, fajnie to widać na tym drugim jak ecu zaczyna żądać 2100 zamiast 2700 (dzieje się to gdzieś przed 3000 tys obrotów)i wtedy turbo ładuje 2100 ale po przekroczeniu 3000obr turbo zaczyna przeładowywać, ecu nadal żąda 2100 a turbo daje ponad 2500 dlatego błąd 4521. Przesłałem te filmiki do firmy w której poprzedni właściciel robił program, oto odpowiedź: "Witam! Teraz zauważyłem dopiero, że program robiony był ponad rok temu, a klient przez cały rok ani słowa nie skarżył się na program. Rozmawiałem z kolegą który zajmuje się u nas modyfikacjami i powiedział, że w sofcie wartość doładowania jest ustawiona na "nie zmienną" tzn. w sensie że soft nie odpuszcza na wyższych biegach i obrotach. Powiedział, że zwykle tego typu problemu są spowodowane albo kontrolerem doładowania albo czujnikiem ciśnienia doładowania. Zmodyfikowaliśmy około 40 aut z takim silnikiem i nigdzie ten problem nie występuje. Proszę sprawdzić mechanicznie auto." W związku z powyższym mam kilka pytań: Czy w tych turbo występuje kontroler doładowania albo czujnik ciśnienia doładowania który nie jest zintegrowane z turbiną i podlega wymianie? Czy Waszym zdaniem problem jest z turbo a nie softem? Możecie polecić mi gości znających się na turbo z okolic Tarnowa?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.