Skocz do zawartości

bmw e 60 530d pompa vacum,agr,przepustnica


matthiasmoc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, czy ktoś może mi powiedzieć jakie powinno być podciśnienie na pompie vacum, czy zawsze powinno być takie same?( mam na myśli bieg jałowy) i jak w praktyce to zmierzyć? Wymieniłem sterowanie AGR pod kolektorem, przewody podciśnienia ,AGR wyczyszczony,membrana sprawna a niekiedy przy ruszaniu normalnym bez mocnego wciskania pedału przyspieszenia pojawia się czarny dym. Prawie zawsze to występuje kiedy silnik nie jest całkiem dogrzany. Podejrzewam że została pompa vacum która być może daje za małe podciśnienie i niepoprawnie steruje AGR em. Zauważyłem że nieraz samochód przy gaszeniu nie drgnie a niekiedy zatelepie budą . Mam przepustnice i czy ona powinna być zawsze otwarta całkowicie na wolnych obrotach? .Wiem że być może poruszyłem kilka wątków naraz ale wydaje mi się że jest to razem bardzo powiązane. Może ktoś się podzieli ze mną doświadczeniem i wiedzą fachową

Maciej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie przydymiania- sprawdzałeś korekty wtryskiwaczy?

Odnośnie telepania przy gaszeniu- jeżeli zdarza się to sporadycznie, to ja bym obstawiał, że czasem gasisz auto zanim turbo się uspokoi. :wink: Przepustnica w dieslu ma za zadanie odcięcie dopływu powietrza do kolektora ssącego i zaduszenie silnika. Jeśli turbo pracuje na podwyższonych obrotach, to pompuje więcej powietrza i wtedy gaszenie jest bardziej toporne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica powinna być zamknięta na biegu jałowym a sama vacum pompa rzadko siada,prędzej zawory sterujące podciśnieniem.Pedał hamulca jest twardy czy "normalny"?

wymieniłem jeden zawór sterujący podciśnieniem który znajduje się pod kolektorem obok bagnetu, piszesz zawory masz na myśli jeszcze inny?. Natomias pedał wydaje się normalny , nie mam porównania z innym bmw ale np u znajomego toyota yaris 4 letnia ma bardziej czułe hamulce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie przydymiania- sprawdzałeś korekty wtryskiwaczy?

Odnośnie telepania przy gaszeniu- jeżeli zdarza się to sporadycznie, to ja bym obstawiał, że czasem gasisz auto zanim turbo się uspokoi. :wink: Przepustnica w dieslu ma za zadanie odcięcie dopływu powietrza do kolektora ssącego i zaduszenie silnika. Jeśli turbo pracuje na podwyższonych obrotach, to pompuje więcej powietrza i wtedy gaszenie jest bardziej toporne.

Korekty mam b.dobre +,- 1. Auto zawsze gaszę jak turbo zejdzie z obrotów, jak rano zapalam też nie przekraczam 2000 obr. do zagrzania silnika. Moje podejrzenie pada na agr , nie mówię że nie pracuje, pytanie jest czy prawidłowo. Wiem że niektóre otwierają się przy 4,5 lub 6 mbar. Przy jakich wartościach powinien się otworzyć ten właściwy? Szkoda że nie mam możliwości podmienić z innego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Przepustnica powinna być zamknięta na biegu jałowym a sama vacum pompa rzadko siada,prędzej zawory sterujące podciśnieniem.Pedał hamulca jest twardy czy "normalny"?

Witam, wczoraj sprawdzałem przepustnicę i na 100% jest otwarta na biegu jałowym, jesteś tego pewny że powinna być zamknięta? zamyka się tylko gdy gaszę silnik i mimo wszystko nieraz zatelepie budą. Wiesz może jakie powinno być podciśnienie na pompie vacum i czy powinno być takie same na biegu jałowym i na wyższych obrotach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaślep kolego egr, i problem czarnego bąka znika jak ręką odjął :)

Sprzedam bmw e36 http://tablica.pl/oferta/bmw-318i-e36-CID5-ID4w39t.html?action=show&id=66505631


...nawet gdy rodzinie twej łzy do oczu się cisną,przenigdy nie współpracuj z pi.......ą policja.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaślep kolego egr, i problem czarnego bąka znika jak ręką odjął :)

Chętnie bym to zrobił ale nie wiem czy nie będzie skutków ubocznych, poza tym mam nową mapę zrobioną przez kolegę Capaza i nie wiem czy mogę czy coś się nie stanie wiem że trzeba to zrobić programowo bo inaczej wywala błąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie żadnych skutków ubocznych, ja tak mam od jakiegoś roku i nic złego się nie dzieje.

A problem czarnego dymku zniknął.

Sprzedam bmw e36 http://tablica.pl/oferta/bmw-318i-e36-CID5-ID4w39t.html?action=show&id=66505631


...nawet gdy rodzinie twej łzy do oczu się cisną,przenigdy nie współpracuj z pi.......ą policja.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam, czy ktoś może mi powiedzieć jakie powinno być podciśnienie na pompie vacum, czy zawsze powinno być takie same?( mam na myśli bieg jałowy) i jak w praktyce to zmierzyć? Wymieniłem sterowanie AGR pod kolektorem, przewody podciśnienia ,AGR wyczyszczony,membrana sprawna a niekiedy przy ruszaniu normalnym bez mocnego wciskania pedału przyspieszenia pojawia się czarny dym. Prawie zawsze to występuje kiedy silnik nie jest całkiem dogrzany. Podejrzewam że została pompa vacum która być może daje za małe podciśnienie i niepoprawnie steruje AGR em. Zauważyłem że nieraz samochód przy gaszeniu nie drgnie a niekiedy zatelepie budą . Mam przepustnice i czy ona powinna być zawsze otwarta całkowicie na wolnych obrotach? .Wiem że być może poruszyłem kilka wątków naraz ale wydaje mi się że jest to razem bardzo powiązane. Może ktoś się podzieli ze mną doświadczeniem i wiedzą fachową

Maciej

Ponawiam pytanie, czy ktoś wie jakie powinno być podciśnienie na pompie vacum na wolnych obrotach i jak to fizycznie zmierzyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
witam, tez mnie ciekawi wartosc podcisnienia jaka powinna byc, u mnie na biegu jalowym pokazuje 0,9 po dodaniu gazu idzie do gory, ogolnie mam problem z drzeniem auta po wymianie poduch na nowe i bawie sie w sprawdzenie podcisnienia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaślep kolego egr, i problem czarnego bąka znika jak ręką odjął :)

Chętnie bym to zrobił ale nie wiem czy nie będzie skutków ubocznych, poza tym mam nową mapę zrobioną przez kolegę Capaza i nie wiem czy mogę czy coś się nie stanie wiem że trzeba to zrobić programowo bo inaczej wywala błąd

Witam.

Odłącz przewód podciśnieniowy od egr i go zaślep, wyskoczy błąd ale nic nie powinno się dziać, sprawdź czy wtedy puszcza "bąka", sprawdź jeszcze raz węże podciśnienia czy dobrze założone,, poza tym jakie masz odczyty przepływomierza, ciśnnienia doładowania w danej chwili czy pokrywają się z wartościami rzeczywistymi? szczelność dolotu, czy auto ma moc?

..pasja to moje życie..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Witam, czy pompa waku jest taka sama do wszystkich e60 ? Wiem że mam spadek cisnienia (co skutkuje, jakieś problemy z turbo, problem z hamulcem drżenie auta) do wymiany chyba też serwo czy też inaczej pompa hamulcowa ale chcę zacząć od waku pompy która delikatnie się przycina.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.