Skocz do zawartości

pejec

Zarejestrowani
  • Postów

    90
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O pejec

  • Urodziny 09.07.1989

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61 530D 2004
  • Lokalizacja
    Warszawa

Osiągnięcia pejec

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. Panowie, odświeżę temat. U mnie sytuacja wygląda nastepujaco: w e34 518 94 rok czasem podczas jazdy jak zamykam lub otwieram szyby, gaśnie radio, centralny zamek, podświetlenie kabiny i rozrusznik. Silnik do momentu wyłączenia pracuje normalnie. Jak zgadza, to już nie odpalę, bo rozrusznik nie kręci. Cała reszta, jak np podświetlane zegarów, OBC czy nawet zarowka w bagażniku, działają. Raz miałem taką sytuację podczas jazdy po dolkach. Pomaga dopiero reset kompa przez odpiecie i zmasowanie klemy +.
  2. Ja kiedyś zamówiłem żeliwny odlew z allegro i nie pasował, jakiś błąd przy produkcji się wkradł. Dopasowałem od Range Rovera L322 z 3-litrowym dieslem BMW.
  3. pejec

    skrzynia 535d do 530d

    Nie wiem jak jest w poliftowej wersji, ale przed liftingiem są inne. 530d ma 6hp-26, a 535d ma 6hp-28. Sam konwerter podobno podejdzie, ale skrzynia nie- przynajmniej nie plug and play. :wink:
  4. Możesz jeszcze sprawdzić krzyżak kolumny kierowniczej, podobno czasem to właśnie on powoduje takie wibracje i wrażenie luzu. Drążki kierownicze są raczej łatwe do zdiagnozowania zwłaszcza na szarpakach, a przy zużytej maglownicy miałbyś takie głuche popukiwanie na drobnych nierównościach, np. przejeździe kolejowym.
  5. Witam. Załącza Ci się tryb wypalania DPF. Jeżeli samoistnie się kończy w czasie jazdy, to wszystko jest ok. Jeśli dzieje się to często, to kontroluj poziom oleju- czy się nie podnosi. Podczas trybu wypalania zwiększa się dawka paliwa, a jej nadmiar może spływać do miski i rozrzedzać olej. Swoją drogą nie rozumiem sensu instalowania DPF. Cały syf, który zbiera podczas codziennego użytkowania jest przepalany i wyrzucany podczas procedury wypalania.
  6. Wtedy temat odpuściłem do zimy. Kiedy się ochłodziło silnik przerywał tuż po odpaleniu- po dodaniu gazu się stabilizował. Po sprawdzeniu korekcji okazało się, że drugi wtryskiwacz miał ponad 2 na plusie. Po wymianie wtryskiwacza problemy z przerywaniem na zimnym i pukaniem ustały. Teraz niestety znów przerabiam ten temat, ale nie mam kiedy i za co jechać do mechanika. :wink:
  7. Po usunięciu klapek kultura pracy silnika lekko się pogarsza. U mnie też chodzi jak ciągnik, zanim się rozgrzeje.
  8. pejec

    BMW E60 vs SAAB 9-5 III

    Współczesny Saab 95, to najprościej rzecz ujmując nieco solidniej wykonany Opel Insignia. Silniki, skrzynie biegów, elektryka, zawieszenie i napędy są identyczne. No i już ich nie produkują, bo fabryka upadła. :wink: Mam dwóch znajomych którzy posiadają takie Saaby (jeden handluje Saabami, a drugi je serwisuje) i na chwilę obecną obaj je sobie chwalą.
  9. Nikt nie mówi o aluminiowych kolektorach, tylko żeliwnych. Żeliwny kolektor ze starszych modeli wpi....la się do E60/E61 pre lci, bo jest wytrzymalszy od fabrycznego blaszanego i nie pęka. :wink: Niestety coś za coś- blaszany kolektor jest gładki w środku i posiada na wylocie blaszkę rozdzielającą jego komorę na pół, dzięki czemu ma lepszy przepływ spalin niż żeliwny.
  10. To zależy w jakim stanie jest sama skrzynia. Jeśli nie wydaje żadnych niepokojących dźwięków, a w oleju nie ma opiłków, to powinna wystarczyć wymiana konwertera.
  11. Ja miałem u siebie przelotówkę, ale w większości na oryginalnych rurach. Bardzo ładny bulgot z wydechu. Stojąc za autem niemal nie słychać, że to diesel. :wink: Musiałem jednak założyć tłumik końcowy, bo córcia spać nie mogła, jak tata ostrzej jeździł autem. :) Jeśli chcesz założyć przelotówkę, to najlepiej z kwasówki 2.5-3 cale po całości. Wtedy będzie ładnie śpiewać (jak na diesla oczywiście). Jeśli masz DPF, to trzeba będzie go usunąć mechanicznie i programowo. Dla najlepszego efektu dźwiękowego musisz też wyciąć katalizator, a wtedy trzeba już mieć kogoś znajomego na stacji diagnostycznej. :) Tylko po tym zabiegu musisz się liczyć ze smrodem z wydechu i trochę mniejszym momentem na dole. Turbo bez oporu na wyjściu później budzi się do życia, ale za to jest zdrowsze. Jeśli nie masz daleko do stolicy, to mogę Ci polecić chłopaków, którzy taki wydech zrobią Ci za coś około 2 tysi na gotowo jeśli miałby być z tłumikiem końcowym Magnaflow. Jeśli bez, to będzie taniej jakieś 300 PLN. Kata i DPF możesz sprzedać za +/- 500 (zależnie jak teraz płacą).
  12. Falujące obroty, to objaw zużytego konwertera. Gdzieś czytałem, że podobno do 6HP-26 można założyć konwerter od 6HP-28, który jest wytrzymalszy. Niestety nie mam 100% pewności czy to prawda.
  13. http://i260.photobucket.com/albums/ii29/GearShift2008/6HP26/6-speedupgrades.jpg Tu masz pokazane, która skrzynia ile wytrzymuje. Ja mam 6HP-26. Przy 620 NM już powoli dziękuje za współpracę, ale była zaniedbana przez poprzedniego właściciela.
  14. Odnośnie przydymiania- sprawdzałeś korekty wtryskiwaczy? Odnośnie telepania przy gaszeniu- jeżeli zdarza się to sporadycznie, to ja bym obstawiał, że czasem gasisz auto zanim turbo się uspokoi. :wink: Przepustnica w dieslu ma za zadanie odcięcie dopływu powietrza do kolektora ssącego i zaduszenie silnika. Jeśli turbo pracuje na podwyższonych obrotach, to pompuje więcej powietrza i wtedy gaszenie jest bardziej toporne.
  15. Potwierdzam- miałem wcześniej zalany castrol i chodził jak traktor. Po zmianie na motul x-clean jest dużo ciszej.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.