Skocz do zawartości

[318i n42b20 143km] - Kilka pytań po zakupie


peter.a

Rekomendowane odpowiedzi

Sukces. :) Czujnik wymieniony, całość złożona, samochód odpalił. Muszę go jeszcze przetestować na dłuższej trasie. Wczoraj tylko się przejechałem. Nie wiem czy to tylko wrażenie spowodowane długim niejeżdżeniem, ale wydaje mi się że auto zyskało na mocy. Szczególnie w przedziale do 3 tys. Podczas przejażdżki nie wystąpiło również dziwne piszczenie o którym pisałem w innym wątku/poscie. Po odpaleniu samochodu słychać ostrzeżenie a na komputerze pokazuje mi temp na zewnątrz, wczoraj 2 stopnie. To normalne? Ostrzeżenie o niskiej temperaturze?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 132
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Tak, od 3 stopni ostrzega.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zakupie swojego BMW byłem w ASO. Komputer pokazywał błąd czujnika temperatury zasysanego powietrza. Stwierdzili, że wymaga to dokładniejszej analizy, którą wtedy opuściłem, bo miałem w mojej ocenie ważniejsze rzeczy do zrobienia w aucie. Od czego zacząć by samemu zlokalizować problem? Czy nawet się w to nie bawić i pojechać do jakiegoś miejscowego magika od BMW tudzież ASO?

 

PS. Ostrzeżenie to takie piknięcie po odpaleniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sukces. :) Czujnik wymieniony, całość złożona, samochód odpalił. Muszę go jeszcze przetestować na dłuższej trasie. Wczoraj tylko się przejechałem. Nie wiem czy to tylko wrażenie spowodowane długim niejeżdżeniem, ale wydaje mi się że auto zyskało na mocy. Szczególnie w przedziale do 3 tys. Podczas przejażdżki nie wystąpiło również dziwne piszczenie o którym pisałem w innym wątku/poscie. Po odpaleniu samochodu słychać ostrzeżenie a na komputerze pokazuje mi temp na zewnątrz, wczoraj 2 stopnie. To normalne? Ostrzeżenie o niskiej temperaturze?

 

Trzeba bylo od razu sie sluchac i wymieniac czujnik a nie wstyd marce BMW na skrzyzowaniach robic z pchaniem auta :D :D :cool2: :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po zakupie swojego BMW byłem w ASO. Komputer pokazywał błąd czujnika temperatury zasysanego powietrza. Stwierdzili, że wymaga to dokładniejszej analizy, którą wtedy opuściłem, bo miałem w mojej ocenie ważniejsze rzeczy do zrobienia w aucie. Od czego zacząć by samemu zlokalizować problem? Czy nawet się w to nie bawić i pojechać do jakiegoś miejscowego magika od BMW tudzież ASO?

 

PS. Ostrzeżenie to takie piknięcie po odpaleniu?

 

Czujnik powietrza zintegrowany jest z przeplywomierzam, jego nalezy wymienic. Znajduje sie tam gdzie filtr powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko czy jakieś inne usterki mogą powodować ww. błąd? Skoro stwierdzili że potrzebna jest dokładniejsza analiza to czy może tak być? Jak wielki może to mieć wpływ na spalanie? Jakiś ma na pewno jednak czy jest szansa, że po wymianie zauważę różnicę w spalaniu? Polecicie jakiś dobry zamiennik?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie masz spalanie? Podpowiem co do tego czy jest w normie. Co do usterki nie chce doradzać. Jeszcze nie jestem ekspertem.

 

Tak w ogóle to zapomniałem o najgorszym. Z pospiechu podczas podnoszenia auta zapomniałem zamknąć maskę. Efektem jest uszkodzony grill i dosyć głęboka rysa zaraz nad nim. Strasznie mnie to wkurzyło, szczególnie że lakier jest w zajebistym stanie. Ehhh, grill i tak był do wymiany ale nad rysą muszę pogłówkować. :mad2:

 

Wrzucę fotki wieczorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miasto 10.5-11, na trasie 9. Czytając gdzieś ile pali innym wydaje mi się, że można coś jeszcze z tego urwać. Nie jeżdżę jak wariat, ale może być tak, że nie potrafię jeździć tym autem ekonomicznie. No i gdyby ktoś chciał mi powiedzieć, że kupiłem dwulitrowe BMW i muszę liczyć się z dużym spalaniem to odpowiadam: akceptuję to, jednak tak jak pisałem powyżej mam wrażenie, że można coś jeszcze urwać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi ten sam silnik pali na miescie 8,5-9 l a mam do pracy 8km

a na trasie 6l dodam ze jezdze na oleju 5-30 motul .

wiec troche dużo ci pali .

a co do separatora oleju to można go całego rozkręcić i wyczyścić w środku z masła . węże też można przeczyścić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co sądzisz peter.a o moim spalaniu? Masz podobnie czy mniej?

 

Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć. Wszystko zależy od tego jakie to trasa i jakie to miasto. Twoje wyniki mogą być w normie. Mam propozycje.

 

Zatankuj auto do pełna. Jedź sobie na pustą trasę w godzinach nocnych. Staraj się jechać według zasad ecodrivingu. Raczej nie przekraczaj 100 km/h. Po skończeniu trasy zatankuj znowu do pełna i oblicz spalanie. Mi na takiej trasie na której w sumie jeszcze trochę aut jechało spaliłem 6,8l. Spalanie z komputera jeśli dobrze pamiętam 7.5. Jeśli w takiej trasie będziesz miał 9litrów to zacząłbym się zastanawiać co jest przyczyną. :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
trasa katowice - toruń 6l 130km/h na krajówce.

Tyle to diesel spala. Ja jadac z ta predkoscia nie mam szans zejsc ponizej 7 ltr.

Wiec jesli masz takie spalanie,to albo sciema,albo szacuneczek. :shock:

 

Potwierdzam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując. Wczoraj zrobiłem jednym ciągiem trasę 100km. Wszystko jest w porządku. Auto nie zgasło podczas trasy, i normalnie odpalało po przyjeździe do domu. Zaryzykuje stwierdzenie że problem został rozwiązany. Dzięki wszystkim za pomoc, auto znowu cieszy. :)

 

Dodatkowo dzisiaj z ciekawości przeglądałem ogłoszenia z mojego regionu. Ten sam sprzedawca od którego kupiłem samochód wystawił sprowadzone bmw. Rocznik 2002, 318i n42, stan tak jak w przypadku mojego praktycznie idealny. Jestem pozytywnie zaskoczony przebiegiem bo sprzedawca wpisał 240 tys, a mógł 150 ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez byłem zaskoczony spalaniem ale tyle mi pali te bmw, producent tez przewiduje takie spalanie .

zmienicie stacje benzynowe bo z Katowice do Bułgari , Primorsko auto zaladowane spaliło mi 6.5l dodam ze jechałem przez Rumunię i przez przypadek wjechałem do Bukareszti . osoby które były w Rumuni to wiedzą jak tam drogi wyglądają . w Polsce zatankowałem do pełna bak i drugi raz zatankowałem w Rumuni , za drugim tankowaniem dojechałem do Primorska i jeszcze mi zostało dodam ze to około 1700km za jednym razem 24 godziny jechałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
trasa katowice - toruń 6l 130km/h na krajówce.

 

Nie ma takiej opcji przy tej predkosci. 1700km robisz w 18h przy sredniej 130. Wiem cos o tym bo mam tyle do uk. 6l jest do osiagniecia przy 90km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla tych co nigdny nie jechali z katowic do torunia dodam ze 70% to trasa a 30% miasto i nie zawsze szło pogonic do 130

dodam ze ta sama tras i ta sama prędkość golf 3 z silnikiem 1.6 75KM spalił 7l

do pracy mam 8km średnia prędkość na komputerze 37km/h wiadomo trzeba z garażu wyjechać zamknąć garaż i światła po drodze i spalanie 8.6l dla nie dowiarków moge zrobić zdjęcia .

http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/bmw/seria-3/e46/sedan/silnik-benzynowy-318-i-143km-2001-2005/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, auto częściej siedzi w garażu niż jeździ. Wczoraj po południu powitała mnie kontrolka płynu chłodniczego wraz z zajebiście dużym wyciekiem. Pisałem o tym że podczas wymiany kolektora pojawił się wyciek po przygięciu jednej rury ale niestety to nie to. Owa rura jest całkowicie sucha. Na dolnej osłonie silnika miałem dosłownie morze płynu... :/ Dodatkowo co mnie mega martwi - sprawdziłem olej i na bagnecie pojawiło się masło. W dwóch miejscach trochę na dole bagnetu i trochę na końcu skali. Nie wiem czy to wiązać z wyciekiem bo zrobiło się zimno i od 2 tygodni robię tylko krótkie trasy. Dosłownie kilka km. Dla tego silnika przy takich warunkach to "normalne".

 

Jakieś sugestie, skąd może być wyciek jak go najlepiej zdiagnozować? Ehhhh :mad2:

 

Poniżej zdjęcia + film.

 

 

http://wgrajo.pl/img/imag0163.jpg

 

Dodatkowo zmierzyłem wysokość nakrętki napinacza rozrządu. Ktoś dawał zdjęcie poglądowe nowej wersji napinacza w porównaniu do starej. Mi mój wygląda na nowy. Może ktoś potwierdzić? Wysokość śruby to 6-8mm. Ciężko dokładnie zmierzyć w tym miejscu. Widzę że stary napinacz ma dużo szerszą/wyższą nakrętkę więc taka dokładność powinna wystarczyć. Poniżej zdjęcia. Jeśli ktoś ma pewność proszę o potwierdzenie czy jest to nowa wersja czy stara.

 

http://wgrajo.pl/img/imag0161.jpg

 

http://wgrajo.pl/img/imag0162.jpg

 

Jeszcze jedna rzecz. Czy można jeździć bez tej pokrywy którą się zdejmuje jako pierwszą. Chodzi mi o tą która wchodzi do filtra powietrza i jest na 2 zatrzaski od frontu i jeden po lewej stronie na dole. Na te przednie zatrzaski jest jakiś patent czy trzeba na wcisk tą pokrywę dać? Bo wydaje mi się ze to wciskanie wymaga chyba za dużej siły . :)

 

Pozdrawiam i bardzo liczę na pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do płynu

Jakieś sugestie, skąd może być wyciek jak go najlepiej zdiagnozować?

Wymyć i osuszyć silnik i jak od razu nie widać to poczekać jak sie silnik nagrzeje i na kanale wszystko zobaczysz.

A jak chcesz abyśmy Ci my wirtualnie to wskazali to ustaw 4-6 kamer daj dobre oświetlenie wszystko nagraj itd ...

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Napinacz masz ten nowszy

- wytrzyj cały ten mokry temat na silniku i obserwuj

- owszem można jeździć bez tej 'pierwszej' osłony (dwie przednie zapinki mają kołeczki w środku, kołeczki podważyć trzeba śrubokrętem płaskim tak aby te kołeczki wyszły do góry ..wtedy ten zatrzask luźno ładnie wychodzi)

Edytowane przez Nest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.