Skocz do zawartości

zawieszenie - noszenie na koleinach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

W E36/95 od pewnego czasu mam duży problem z utrzmaniem auta na drodze koleiny , tzw wyrównywanie asfaltu drapaczami. Jest wrażenie jakby tył chodził ( może to tylko wrażenie) wymianiałem tuleje przednie wachaczy tylnych, sworznie dolne wachaczy przednich i końcówkę, w pozostałych w ASO nie dopatrzyli się luzu. Ustawiałem też u nich całą geometrię i jak był tak jest. Dodam ,że to pływanie jest już oprzy 40 km/h mam wrażenie że gdzieś musi być b duży luz a nikt nie może go znaleźć. Przednie amortyzatory są właściwie do wymiany ale sądząc że dzieje się to prz b. małej prędkości nie wiem czy wymiana coś poprawi.

Ucieczki samochodu są bardzo poważne dochodzi do tego,że mam problem po wyprzedzeniu z powrotem na pas. Dodam że nie jest to wina opon , zmienione na nowe autem przejechałem bez problemu 120 tys a teraz walcze z tym gdzie można kasa leci a poprawy nie widać. Może ktoś spotkał się z tym problemem.

Pozdraiwiam

Arek

Opublikowano
Miałem podobny problem w E36 1.6. Odwiedziłem dwa warsztaty w których próbowano ustawić zbieżność. Dopiero w trzecim fachowiec dopatrzył się że jest źle ustawiony kąt pochylenia koła. Po zmianie przestało nosić samochodem.
Opublikowano
Niestety z tego co wiem w E-36 nie ma regulacji kąta koła przedniego. sam miałem ten problem ale jak się okazało po wymianie opon na nowe przestał się bujać. Koła przednie były węższe od tylnich i na koleinach źle się prowadziło.
Opublikowano
W e21 zbieznośc ustawia sie z obciązonym autkiem, może w nowszych tez tak jest? Wiem, że przy żle ustawionej przód pływa na wybojach, oprócz ruchu do góry czy w dół, zjeżdża w bok. Inny objaw to Cieżko skręcająca kierownica na zakrętach, ale w e21 nie mam wspomagania, bo ktos wymontowal pompe i rury.
Opublikowano

Witam !

Podejrzewam że także wymieniałeś gumy na końcu wahaczy (łączenie do karoserii pod ścianą grodziową) i podejrzewam że kupiłeś od normalnej betki!! :roll:

Kup od M3 kosztują gdzieś około 60 PLN za sztukę.

Różnią się tym od normalnych że są dużo szywniejsze i dzięki temi nie pozwalają tak mocno się ruszać wahaczowi!

Jak coś to dzwoń to Ci wytłumaczę o co chodzi!! 502 08 76 79

 

Pozdrawiam!

 

Dominges

BIAŁA E36

Opublikowano
Niewiem czy to coś da. Ja jak robiłem z zawieszeniem też doszukiwałem się luzów. Wydawało się jakby autko nie mogło się zmieścić w koleinach. Wymieniałem gumy na końcu wahacza dwa razy pierwsze były jakieś z hurtowni a potem orginały z ASO BMW. Te drugie mam do dziś i jest dobrze ale niestety u mnie to nie to było powodem noszenia. Miałem także listwe układu kierowniczego do wymiany (biła na dziurach) i po wymianie jazda się poprawiła, ale tak jak mówie po zmianie opon na konkrety poprzestało.
Opublikowano

Prawdę mówiąc gdy byłem pod autem w ASO zwróciem im uwagę na te odboje wachaczy ale powiedzieli że nie są w złym stane tak na oko tak na oko po dojćiu wachacza do jednej strony sostało 5-6 mm luzu nie wiem ile tam ma być ale biorąc pod uwagę precyzję przy ustawianiu geometrii wydaje się być dużo, wymienie jutro te gumy uchwyty łączące stabilizator z wachaczem też wyglądały nie bardzo ale powiedzieli w ASO że nosi nie od tego .... tak między nami to mam wrażenie że oni laskę kładą na nas i najważniejsza jest kasa nie wiedza i doświadczenie, jak nosi zmień auto w salonie są bierz co chcesz.

Dzięki za rady

Pozdrawiam

Arek z Torunia

Opublikowano

Jestem bardzo ciekawy czy udalo ci sie rozwiazac ten problem, bo u mnie tez w E36/95 dzieje sie to samo tylko ze dopiero przy wiekszych predkosciach (tak gdzies od 80 km/h), mam takie wrazenie ze auto nie miesci sie w dolach kolein i "wyskakuje" z nich, wymienialem ostatnio sworzen krotki wahacza przedniego i koncowke stabilizatora, mam tez troszke wybita gume (taka tuleja) trzymajaca wahacz do karoserii, ale powedzieli mi ze jeszcze moze byc. Geometrie tez ustawilem. Nie wiem jeszcze czy to moze miec cos do rzeczy ale z przodu mam szersze opony niz z tylu (15" 205/60 a tyl 15" 195/65).

Jak uda ci sie rozwiazac ten problem to daj znac jak to zrobiles.

Opublikowano

Witam

W dalszym ciągu po wymianie kolejno tulei tylnych przednich wachaczy na te M3 nic się nie zmieniło stał się sztywniejszy ale dalej nosi, faktycznie wrażenie jest takie jakby nie mógł się zmieścić w koleinach opony z tyłu i przodu mam równe 205/60/15. Jutro zamierzam jeszczew wymienić drążki kierownicze gdy byłem pod autem wydaało mi się że jest jakiś luz jak go reką wyczułem to w rzeczywistości może być dość duży.

Własciwie wszystkie tuleje i sworznie przedniego zawieszenia wymienione, łaczniki stabilizatora też i żadnej poprawy zaczynam mieć wrażenie że to może być przekładnia

Może ktoś wie jak sprawdzić czy przekładnia jest OK?

Pozdrawiam

Arek z Torunia E36

Opublikowano

Panowie to wsztstko przez gumy łączące wahacz z karoserią, nawet wymiana na nowe nic nie da jeśli będą seryjne nie wzmocnione.

Seryjne są za słabe i powodują że wahacz się rusza a co za tym idzie rusza się też koło. Możecie sprawdzić w momencie kiedy skręcicie lekko koło i kopniecie mocniej w okonkę. Koło się ruszy do tyłu i do przodu. To samo jest na koleinacH.

JEŚLI BĘDZIECIE WYMIENIAĆ TO TYLKO MA GIMY OD M3

JA TAK ZROBIŁEM I JEST OKI!!

 

pozdrówka

Biała E36

Opublikowano
Mialem cos podobnego u siebie E-36 z tym ze bylo czuc ze ucieka tyl na koleinach i faktycznie tak bylo myslalem ze moze jakies luzy w zawieszeniu ale okazalo sie ze tylne lewe kolo nie mialo zbieznosci tak wiec moja rada dobrze ustaw geometrie szczegolnie w tylnych kolach i w dobrym warsztacie a najlepiej w warsztacie w ktorym wykonuja tylko takie uslugi zwiazane z sama geometrja ja bylem u wielu i nic dopiero gdy znalazlem dobrego fahmana nastapila poprawa.Pozdrawiam! Daj znac czy pomoglo!
Wojz
  • 2 lata później...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

MAM PODOBNY PROBLEM TYLKO ZE PRZY PREDKOSCI POWYZEJ 100 KILOMETRÓW WCHODZAC W ŁUK CZUJE JAK KIEROWNICE DRŻY.

PODEJŻEWAM KOŃCÓWKI DRĄŻKOW KIEROWNICZYCH

MOZE BYC INNY POWÓD?

 

POZDRAWIAM

Opublikowano
sprawdzalem dzis u siebie te "silentblocki" .. bo mam podobny problem z tym rzucaniem w koleinach .. wiec u mnie te koncowki jak i inne wachacza sa jeszcze dobre ... jutro podjade na diagnostyke sprawdzic tylnie amory bo prawdopodobnie one sa przyczyna bujania :?
Opublikowano
moja też nosiła ale w momencie gdy przejeżdżałem przez jakąś studzienkę. Przednie koła jak przechodziły było ok a gdy najeżdżałem tyłem było takie uczucie jak by mie ktoś popchnął z boku w tył auta take wachnięcie lewo -prawo. Poradziłem sobie z tym wymieniająć tuleje wachaczy tylnych wzdłużnych, te do karoserii i do tego geometria. I jeszcze jedno nie oszukujmy sie im koła szersze tym bardziej właśnie nosi na koleinach, ja mam standard 195 i jest ok.
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
a moim zdaniem masz za szerokie opony? Choć wcale tak nie musi być.

Popieram, miałem podobny problem w trasie non-stop musiałem walczyć z kierownicą - bo autko na koleinach jeździło jak chciało :duh: - powodem były niestandardowe felgi i oponki 205 (rozmiar zalecany), wystarczyło zmienić oponki na 195 i jest :cool2:, w przyszłości planuje powrót do 205 jak tylko zmienie felgi na orginalne :!:

marzenie : E34 M5

http://img266.imageshack.us/img266/9927/540podpisnj4.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.