Skocz do zawartości

Auto Start/Stop i żywtność turbiny - jaki to ma wpływ?


unky

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
kodowali ci to specjalnie by Ci zapamietywal ostatnie ustawienie czy juz to miales bo w tym linki napisane jest ze auta od jakiegos czasu maja juz to zakodowane jako domyslnie czyli jak ktos bedzie chcial uzywac to sobie to wlaczy.

http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=729556&page=6

 

 

Wcześniej miałem standardowo tzn. przy każdym odpaleniu auta było na ON.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

"W następujących sytuacjach silnik nie zostanie

automatycznie wyłączony:

(...)

▷ Silnik nie jest rozgrzany do temperatury roboczej.

 

A przy launch control w instrukcji z kolei pisza, że funkcja dostępna jest

"gdy silnik osiągnie *temperaturę roboczą*, a więc po nieprzerwanej jeździe na odcinku co najmniej 10 kilometrów".

 

Ciekawe z tą *temperaturą roboczą* bo u mnie przy aktualnej pogodzie auto gasnie na SS jak przejade ledwie kawalek i silnik jest w zasadzie zimny...

 

 

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tu jest ciekawy artykuł nt. tego jakie oszczędnosci daje Auto Start-Stop (co prawda test na Maździe, ale to jest raczej bez większej róznicy)

http://autokult.pl/3248,czy-uklad-start-stop-naprawde-daje-oszczednosci

 

Dla tych, którym nie chce się czytać streszczenie: oszczędność rzędu 0.2 l/100 km :)

 

Swoją droga ostatnio przy przeglądzie rozmawiałem w ASO na ten temat. W tymże ASO prowadzą sobie taką staystykę, o ile wzrosła awaryjność turbosprężarek od czasu wprowadzenia pzez BMW seryjnych układów Start-Stop.

I co ciekawe na razie podobno wychodzi im, że awaryjność nie wzrosła w sposób możliwy do zauważenia. Wymieniają nadal tak samo dużo turbosprężarek, jak wcześniej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bratu w nawet nie rocznym F30 w godzinach szczytu rozrusznik odmówił posłuszeństwa i pozwolił sobie zatrzymać autko na lewym pasie przed światłami...

(przebieg był chyba koło 30tys km :mrgreen: )

- ta myśl nigdy nie pozwoli mi spokojnie użytkować tego g...a - (wyłącznie moje zdanie)

 

Ja ustrojstwo wyłączam zaraz po wciśnięciu START...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO mi powiedziano że przełączenie start/stop w tryb ostatniego ustawienia mimo że robione w serwisie Aso wiąże sie z utratą gwarancji ,czy to prawda?

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO mi powiedziano że przełączenie start/stop w tryb ostatniego ustawienia mimo że robione w serwisie Aso wiąże sie z utratą gwarancji ,czy to prawda?

 

Tak, jak to że jest coraz więcej debili którzy w to wierzą.

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy do mnie pijesz z tym debilem ,ale w Poniedziałek odbieram auto i chciałem dopytać czy to prawda czy bujdy na resorach.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam dobrze osobę która ustawi to za 100zł w 10 min. W każdym większym mieście są osoby które to potrafią i bez problemu znajdziecie je na forum. Wystarczy podać miasto i zapytać, ktoś się zgłosi na priv.

Nie pisze wprost bo zasady forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma błędu po zmianie tej funkcji.

Jeśli ktoś ci spali moduł (nie wiem nawet czy się da) to i tak go nie odczytają :) więc skorzystasz z gwarancji. Jeśli zepsuje się półoś to nikt nie zwróci uwagi na s/s. Oczywiście jakieś ryzyko zawsze jest ale jeszcze nie słyszałem (na forum międzynarodowym jak i w PL) by ktoś miał problemy w aso. Sam mam zmienionych kilkanaście opcji w chyba wszystkich modułach i od 2010r żadne aso nie robiło mi problemów, a miałem kilka poważniejszych napraw gwarancyjnych (mam przedłużoną).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niby skąd ma być błąd ASS?? To jest normalna funkcja do zakodowania, a że BMW koduje fabrycznie na ON zawsze, to tak zostaje. Na przykład niektórzy mają składanie lusterek przy zamykaniu auta a inni nie. Wiele funkcji jest kodowanych zależnie od rynku na jaki idzie auto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
ewentualnie online jeśli ktoś posiada E-sys
:?:

 

Moduł CAS (3000)

 

Aktywacja pamięci ASS: TC_MSA_MEMORY nicht_aktiv -> aktiv

Całkowite wyłączenie ASS: TC_MSA_DEFAULT_OFF nicht_aktiv -> aktiv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Ludzie!! Dajcie spokój z tym "chłodzeniem" turbiny. Pisałem już kilka razy. Tu nie chodzi o chłodzenie, a o smarowanie rozpędzonego wirnika turbosprężarki. Jeżeli silnik jest wyłączany nagle przestaje działać obieg oleju a turbina kręci się jeszcze bo nie zdążyła wyhamować. Najczęściej samo zaparkowanie, podjechanie w miejsce postoju, a robimy to na wolnych obrotach jest wystarczające. W korku gdy działa ASS albo po prostu gdy podjeżdżamy do skrzyżowania to też nikt nie jedzie sekundę wcześniej z butem w podłodze i obrotami silnika 4000 na minutę, bo widząc przed nami auta zwalniamy i dojeżdżamy do tego miejsca już bez używania gazu. Cały ten temat jest bezsensowny bo żeby problem powstał system ASS musiałby zadziałać kilka sekund po wyhamowaniu z olbrzymiej, dłużej utrzymywanej prędkości, nagle do zera i zatrzymaniu auta. Wtedy turbina jest bardzo rozgrzana, bardzo rozpędzona i nagły brak przepływu oleju jest niebezpieczny. Tylko czy jesteście pewni, że wtedy ASS zadziała od razu??? Wątpię. Zresztą niech ktoś wykona taką sztukę o której napisałem, bo w realnych warunkach się to nie zdarza.

 

Już bardziej wykańczacie turbinę jadąc, jak to wielu się chwali, non stop 180-200 km/h przez setki km autostradą, albo dając w palnik od razu po odpaleniu zimnego auta. ;)

 

Bardzo prosty przykład: autostrada i bramki. Od momentu puszczenia gazu do wyhamowania, nie mija raczej więcej niż 4-5 sekund max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chyba sobie jaja robisz. :) Bramki na autostradzie widać z kilometra i są oznakowane. Już około 500 m. przed są ograniczenia prędkości do 70 i potem do 40 km/h. Do momentu zatrzymania przy bramce mija spokojnie pół minuty albo więcej od chwili gdy odejmiesz nogę z gazu z prędkościi 120-130 km/h. Jakie 4-5 sekund???

 

Porozmawiajcie sobie z właścicielami wypożyczalni autolawet. W tych autach nikt nie dba o turbinę a jazda już nawet 110 km/h to już ponad 3 tys. obrotów na minutę. Po 100 km jazdy ktoś zjeżdża na parking i wyłącza auto. Spytajcie się czy ich zmartwieniem są turbosprężarki w tych autach i co ile je wymieniają lub remontują. Się zdziwicie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
w autach od roku 2012. W 2011 trzeba dopisywać OMSA

 

O co chodzi z tym dopisaniem OMSA w rocznikach 2011 ? Mam problem właśnie z wyłączeniem na stałe tej funkcji start/stop memory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porozmawiajcie sobie z właścicielami wypożyczalni autolawet. W tych autach nikt nie dba o turbinę a jazda już nawet 110 km/h to już ponad 3 tys. obrotów na minutę. Po 100 km jazdy ktoś zjeżdża na parking i wyłącza auto. Spytajcie się czy ich zmartwieniem są turbosprężarki w tych autach i co ile je wymieniają lub remontują. Się zdziwicie. ;)

Tyko ze w wypożyczalniach zmieniają samochody co kilka miesięcy to kiedy te turbiny się tam maja zepsuć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.