Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kodowali ci to specjalnie by Ci zapamietywal ostatnie ustawienie czy juz to miales bo w tym linki napisane jest ze auta od jakiegos czasu maja juz to zakodowane jako domyslnie czyli jak ktos bedzie chcial uzywac to sobie to wlaczy.

http://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=729556&page=6

 

 

Wcześniej miałem standardowo tzn. przy każdym odpaleniu auta było na ON.

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

"W następujących sytuacjach silnik nie zostanie

automatycznie wyłączony:

(...)

▷ Silnik nie jest rozgrzany do temperatury roboczej.

 

A przy launch control w instrukcji z kolei pisza, że funkcja dostępna jest

"gdy silnik osiągnie *temperaturę roboczą*, a więc po nieprzerwanej jeździe na odcinku co najmniej 10 kilometrów".

 

Ciekawe z tą *temperaturą roboczą* bo u mnie przy aktualnej pogodzie auto gasnie na SS jak przejade ledwie kawalek i silnik jest w zasadzie zimny...

 

 

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tu jest ciekawy artykuł nt. tego jakie oszczędnosci daje Auto Start-Stop (co prawda test na Maździe, ale to jest raczej bez większej róznicy)

http://autokult.pl/3248,czy-uklad-start-stop-naprawde-daje-oszczednosci

 

Dla tych, którym nie chce się czytać streszczenie: oszczędność rzędu 0.2 l/100 km :)

 

Swoją droga ostatnio przy przeglądzie rozmawiałem w ASO na ten temat. W tymże ASO prowadzą sobie taką staystykę, o ile wzrosła awaryjność turbosprężarek od czasu wprowadzenia pzez BMW seryjnych układów Start-Stop.

I co ciekawe na razie podobno wychodzi im, że awaryjność nie wzrosła w sposób możliwy do zauważenia. Wymieniają nadal tak samo dużo turbosprężarek, jak wcześniej :D

Opublikowano

Bratu w nawet nie rocznym F30 w godzinach szczytu rozrusznik odmówił posłuszeństwa i pozwolił sobie zatrzymać autko na lewym pasie przed światłami...

(przebieg był chyba koło 30tys km :mrgreen: )

- ta myśl nigdy nie pozwoli mi spokojnie użytkować tego g...a - (wyłącznie moje zdanie)

 

Ja ustrojstwo wyłączam zaraz po wciśnięciu START...

Opublikowano
W ASO mi powiedziano że przełączenie start/stop w tryb ostatniego ustawienia mimo że robione w serwisie Aso wiąże sie z utratą gwarancji ,czy to prawda?

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Widze ze w ASO jest ostatnio jak w zoo, coraz ciekawsze okazy sie pojawiaja :mrgreen:
Opublikowano
W ASO mi powiedziano że przełączenie start/stop w tryb ostatniego ustawienia mimo że robione w serwisie Aso wiąże sie z utratą gwarancji ,czy to prawda?

 

Tak, jak to że jest coraz więcej debili którzy w to wierzą.

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano
Nie wiem czy do mnie pijesz z tym debilem ,ale w Poniedziałek odbieram auto i chciałem dopytać czy to prawda czy bujdy na resorach.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano
Nie, nie do Ciebie. Debil by nie pytał tylko uwierzył w to co usłyszał.
"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano
Pozatym w ASO Dobrzański w Krakowie nie ma możliwości zaprogramowania tej funkcji :(

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Każde ASO ma taka możliwość!!Nie ma utraty gwarancji to jest opcja wprowadzona przez BMW!!

Może nie oddałeś do ASO?

Opublikowano
Dzwoniłem 30min temu i usłyszałem ze nie ma takiej możliwości i za żadne pieniądze u Dobrzańskiego

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano

Znam dobrze osobę która ustawi to za 100zł w 10 min. W każdym większym mieście są osoby które to potrafią i bez problemu znajdziecie je na forum. Wystarczy podać miasto i zapytać, ktoś się zgłosi na priv.

Nie pisze wprost bo zasady forum.

Opublikowano
Super,a co z gwarancją? Jeżeli komp zapisze błąd s/s to jestem ugotowany na przeglądzie?

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano

Nie ma błędu po zmianie tej funkcji.

Jeśli ktoś ci spali moduł (nie wiem nawet czy się da) to i tak go nie odczytają :) więc skorzystasz z gwarancji. Jeśli zepsuje się półoś to nikt nie zwróci uwagi na s/s. Oczywiście jakieś ryzyko zawsze jest ale jeszcze nie słyszałem (na forum międzynarodowym jak i w PL) by ktoś miał problemy w aso. Sam mam zmienionych kilkanaście opcji w chyba wszystkich modułach i od 2010r żadne aso nie robiło mi problemów, a miałem kilka poważniejszych napraw gwarancyjnych (mam przedłużoną).

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Nikt nic nie zauważy :)

W poprzednim F25 dokładałem nawi i nie było problemu z gwarancją :)

ASS mam zawsze wyłączony natychmiast po kupnie w każdym.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niby skąd ma być błąd ASS?? To jest normalna funkcja do zakodowania, a że BMW koduje fabrycznie na ON zawsze, to tak zostaje. Na przykład niektórzy mają składanie lusterek przy zamykaniu auta a inni nie. Wiele funkcji jest kodowanych zależnie od rynku na jaki idzie auto.
  • 2 lata później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ewentualnie online jeśli ktoś posiada E-sys
:?:

 

Moduł CAS (3000)

 

Aktywacja pamięci ASS: TC_MSA_MEMORY nicht_aktiv -> aktiv

Całkowite wyłączenie ASS: TC_MSA_DEFAULT_OFF nicht_aktiv -> aktiv

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Ludzie!! Dajcie spokój z tym "chłodzeniem" turbiny. Pisałem już kilka razy. Tu nie chodzi o chłodzenie, a o smarowanie rozpędzonego wirnika turbosprężarki. Jeżeli silnik jest wyłączany nagle przestaje działać obieg oleju a turbina kręci się jeszcze bo nie zdążyła wyhamować. Najczęściej samo zaparkowanie, podjechanie w miejsce postoju, a robimy to na wolnych obrotach jest wystarczające. W korku gdy działa ASS albo po prostu gdy podjeżdżamy do skrzyżowania to też nikt nie jedzie sekundę wcześniej z butem w podłodze i obrotami silnika 4000 na minutę, bo widząc przed nami auta zwalniamy i dojeżdżamy do tego miejsca już bez używania gazu. Cały ten temat jest bezsensowny bo żeby problem powstał system ASS musiałby zadziałać kilka sekund po wyhamowaniu z olbrzymiej, dłużej utrzymywanej prędkości, nagle do zera i zatrzymaniu auta. Wtedy turbina jest bardzo rozgrzana, bardzo rozpędzona i nagły brak przepływu oleju jest niebezpieczny. Tylko czy jesteście pewni, że wtedy ASS zadziała od razu??? Wątpię. Zresztą niech ktoś wykona taką sztukę o której napisałem, bo w realnych warunkach się to nie zdarza.

 

Już bardziej wykańczacie turbinę jadąc, jak to wielu się chwali, non stop 180-200 km/h przez setki km autostradą, albo dając w palnik od razu po odpaleniu zimnego auta. ;)

 

Bardzo prosty przykład: autostrada i bramki. Od momentu puszczenia gazu do wyhamowania, nie mija raczej więcej niż 4-5 sekund max.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chyba sobie jaja robisz. :) Bramki na autostradzie widać z kilometra i są oznakowane. Już około 500 m. przed są ograniczenia prędkości do 70 i potem do 40 km/h. Do momentu zatrzymania przy bramce mija spokojnie pół minuty albo więcej od chwili gdy odejmiesz nogę z gazu z prędkościi 120-130 km/h. Jakie 4-5 sekund???

 

Porozmawiajcie sobie z właścicielami wypożyczalni autolawet. W tych autach nikt nie dba o turbinę a jazda już nawet 110 km/h to już ponad 3 tys. obrotów na minutę. Po 100 km jazdy ktoś zjeżdża na parking i wyłącza auto. Spytajcie się czy ich zmartwieniem są turbosprężarki w tych autach i co ile je wymieniają lub remontują. Się zdziwicie. ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w autach od roku 2012. W 2011 trzeba dopisywać OMSA

 

O co chodzi z tym dopisaniem OMSA w rocznikach 2011 ? Mam problem właśnie z wyłączeniem na stałe tej funkcji start/stop memory.

Opublikowano
Porozmawiajcie sobie z właścicielami wypożyczalni autolawet. W tych autach nikt nie dba o turbinę a jazda już nawet 110 km/h to już ponad 3 tys. obrotów na minutę. Po 100 km jazdy ktoś zjeżdża na parking i wyłącza auto. Spytajcie się czy ich zmartwieniem są turbosprężarki w tych autach i co ile je wymieniają lub remontują. Się zdziwicie. ;)

Tyko ze w wypożyczalniach zmieniają samochody co kilka miesięcy to kiedy te turbiny się tam maja zepsuć

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.