Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ,

 

Kupiłem BMW e92 z silnikiem M57n2 2007 3.0d 231km w automacie z przebiegiem 163.000km serwisowany co 15-20 tyś km w BMW .

Przy przebiegu 208.000 km jadąc autostrada mocno przyspieszając samochód zredukował z 4ki na 3ke przy 120 km/h i po dwóch sekundach silnik padł :cry:

Co się okazało po rozebraniu silnika że dolny łańcuch rozrządu się urwał , pokrzywiło siedem zaworów w głowicy , dwa wałki rozrządu są krzywe , dwie Dźwigienki zaworowe rozerwało , śruby pokrzywione połamane na pół ,

 

Tydzień później jak kupiłem samochód pojechałem się zapytać do BMW M-cars w krakowie , czy powinno wymienić sie rozrząd i olej do skrzyni to odpowiedział ze nie wymienia się już łańcuchów a co do skrzyni to to ze są zalewane szczelnie jednorazowo coś takiego , uwierzyłem rok później łańcuch się urwał :cool2: a jak to naprawie to rok później padnie skrzynia :mrgreen:

 

 

Co teraz wymiana całego silnika na jakiś inny używany czy naprawa tego ?

W tej chwili głowice oddałem na regeneracje i jest jak nowa ale wałków rozrządu nie ma szans naprawić a kupić używane do tego silnika ciężko bo nie mogę znaleźć a nowe to spory wydatek .

 

Wałek rozrządu zaworów ssących 2 543,16 zł

11 31 7 791 579

 

Wałek rozrządu zaworów wydechowych 2 543,16 zł

11 31 7 791 580

  • Odpowiedzi 148
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Olej w skrzyni wymienia sie co ok 100 kkm. To sa zalecenia producenta skrzyni. Co do silnika - kwestia jego obecnego stanu i kosztów naprawy. Jesli naprawa nie wyjdzie dużo drożej od wymiany to imho jest to lepsza opcja. Przynajmniej rozrząd będziesz miał nowy. Jesli to jest tylko ok 6-7 tysięcy to bym naprawiał.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Kiedyś, przy okazji innego auta, zaparłem się naprawiłem padnięty motor.

Teraz, bogatszy w doświadczenia już bym tego nie robił, lepiej kupić drugi motor i wymienić. Na Allegro te silniki są od 4 do 6 tyś.


http://emoty.blox.pl/resource/4_1_107v.gif

" Producenci dopuszczają zużycie 1 litra oleju na 1000 km. To tak, jakby uznać, że człowiek mający 38,5 st C jest zdrowy."

Opublikowano

Tylko wymiana na używany, ale nieruszany. W życiu bym nie naprawiał, nikt Ci tego fabrycznie nie poskłada, daj sobie spokój. Sam słupek 4-5k i masz spokój. Nie słyszałem o zerwaniach w M57, ale wiadomo, że zawsze coś może się zdarzyć.

 

Możesz kupić ten, ale odbierz osobiście i sprawdź.

http://allegro.pl/silnik-bmw-3-0d-m57-tue2-231km-e60-e61-e90-e65-gwr-i4435268071.html

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

He tak sa ale zauważ ze większość proponuje '' wezmę twój na wymianę'' he a jak myślisz po co? bo go zrobi tanim kosztem wymyje i za miesiąc z kim innym wymieni . hehehe :8)

Jeśli kupować inny motor to tylko ze sprawdzonego źródła a najlepiej jak będzie jeszcze siedzieć w samochodzie.

Opublikowano

Być może tak jest, ale to łatwo sprawdzić z mechanikiem. Jesli głowica ruszana to odpuszczasz i tyle.

Ja bym na pewno nie naprawiał.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Tylko wymiana na używany, ale nieruszany. W życiu bym nie naprawiał, nikt Ci tego fabrycznie nie poskłada, daj sobie spokój. Sam słupek 4-5k i masz spokój. Nie słyszałem o zerwaniach w M57, ale wiadomo, że zawsze coś może się zdarzyć.

 

Możesz kupić ten, ale odbierz osobiście i sprawdź.

http://allegro.pl/silnik-bmw-3-0d-m57-tue2-231km-e60-e61-e90-e65-gwr-i4435268071.html

 

 

HEHEHEHEHE nie słyszałeś to jest nagminne bardzo dużo pęka łańcuszków

Opublikowano
(...)

Tydzień później jak kupiłem samochód pojechałem się zapytać do BMW M-cars w krakowie , czy powinno wymienić sie rozrząd i olej do skrzyni to odpowiedział ze nie wymienia się już łańcuchów a co do skrzyni to to ze są zalewane szczelnie jednorazowo coś takiego , uwierzyłem rok później łańcuch się urwał :cool2: a jak to naprawie to rok później padnie skrzynia :mrgreen: (...)

 

W M-carsie mają problem przy czytaniu ze zrozumieniem. Na skrzyni napisane jest "Life Time Oil" a nie "Forever Lasting Oil". Różnica jest zasadnicza.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

słyszałem o przypadkach zerwania łańcucha w m57n2 ale w ciężkich klocach jak X5,

a tu e92 i przy tak śmiesznym przebiegu...

 

jak już tylko używka

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
słyszałem o przypadkach zerwania łańcucha w m57n2 ale w ciężkich klocach jak X5,

a tu e92 i przy tak śmiesznym przebiegu...

 

jak już tylko używka

Masa samochodu niema żadnego związku z ewentualnym zerwaniem łańcucha . Siła która napędza samochód przekazywana jest poprzez wał, a nie łańcuch rozrządu.

Opublikowano
słyszałem o przypadkach zerwania łańcucha w m57n2 ale w ciężkich klocach jak X5,

a tu e92 i przy tak śmiesznym przebiegu...

 

jak już tylko używka

Masa samochodu niema żadnego związku z ewentualnym zerwaniem łańcucha . Siła która napędza samochód przekazywana jest poprzez wał, a nie łańcuch rozrządu.

 

ma to jakiś sens, co nie zmienia faktu przypadków w x5tkach :wink:

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ,

 

Samochód został naprawiony ale nie do końca , powiedzcie mi czy da się ustawić wałki rozrządu poprawnie bez używania tych specjalnych narzędzi ,

Chodzi oto ze silnik odpalił ale nie równo się kręci i skaczą mu obroty wskazówka obrotów sobie drga i aż drzwi kiedy są otwarte się trzęsą , przy 6tym cylindrze jak jest kolektor dolotowy to sprawdzaliśmy i te rury do każdego cylindra są zimne a 6ta jest gorąca ,

 

http://www.pixenli.com/images/mini/1409/1409253952075320400.jpg

Voir l'image en grand

 

silnik nie równo się kręci i jest jakiś hałas co może być tego przyczyną ?

 

- złe ustawienie wałków nawet o jeden ząbek ? ( ustawialiśmy bez tych specjalnych narzędzi )

- hydrauliczne popychacze ? coś nimi nie tak ?

- krzywy zawór przy 6 tym cylindrze ? ( wymieniono 7 zaworów podczas regeneracji głowicy gościu twierdzi ze reszta sprawna )

 

Tak jak by jeden zawór na 6 cylindrze się nie domykał do końca i ciepło zamiast uciekać z cylindra to jeszcze się dostaje do kolektora

 

Pomocy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Opublikowano
jak wałki są źle ustawione to nie powinno być tak ze we wszystkich albo przynajmniej dwóch - trzech tłokach zawory tez by nierówno pracowały synchronicznie ? , czemu tylko jeden ???
  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.