Skocz do zawartości

320d Podejrzewam brak mocy


pajak1989

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Nie widziałem na forum żadnej powitalni to chce w tym pierwszym poście się przywitać.

Jestem Andrzej z okolic Elbląga. Dokładnie Młynary.

Dwa tyg temu stałem się szczęśliwym posiadaczem E46 2.0d 150km w sedanie z 2001.

Rok temu miałem E46 1.9 118 km sprzedałem (czego do dziś żałuję) przed wyjazdem do Anglii. Wróciłem kupiłem A3 110km pojeździłem sprzedałem i mam ponownie E46!!!

 

 

A teraz o problemie...

3-ka w bęzynie szła fajnie

A3 110 KM szła fajnie

Moja nowsza 3-ka jedzie ale chyba gdzieś uciekło jej pare koni.

 

Klapki wywaliłem własnoręcznie. Przewody podciśnienia zmieniłem...

 

Zależało by mi na tym czy jest tu jakiś forumowicz który ma 3-kę w diesel-ku 150 konną i mieszka jakoś niedaleko bym mógł porównać moc auta. Może czepiam się całego ale takie sprawdzenie rozwiało by moje wątpliwości czy coś jest nie tak. Jeśli okażę się że coś nie gra to wtedy pojadę na komputer.

 

Jeśli mój post napisałem nie w tym miejscu to przepraszam i proszę o przeniesienie w odpowiednie miejsce.

 

Pozdrawiam właścicieli BMW! :) :D

Edytowane przez pajak1989
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Andrzeju! Też jestem z okolic Elbląga. Czy Twoja BMW E46 jest srebrna ? Ostatnio widziałem taką w Młynarach. Mało osób znajdziesz tutaj z okolic warmi i mazur, możesz spróbować na forum z elbląga. Możesz nagrać film wrzucić gdzieś i podesłać tutaj, na pewno ktoś mając taki sam motor się wypowie.

 

PS: Zmień tytuł, aby admin nie zablokował wątku.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=117886

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nikogo nie znajdziesz nagraj film z testem elastyczności, ze stałych obrotów przy 80km/h zacznij przyśpieszać do 120km/h na 4 biegu i wrzuć na forum.

 

Zamów sobie interfejs zamiast jechać na komputer. Wyniesie Cię na pewno taniej niż diagnostyka przy okazji będziesz miał na przyszłość - a uwierz, przyda Ci się jeszcze nie raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nikogo nie znajdziesz nagraj film z testem elastyczności, ze stałych obrotów przy 80km/h zacznij przyśpieszać do 120km/h na 4 biegu i wrzuć na forum.

 

Zamów sobie interfejs zamiast jechać na komputer. Wyniesie Cię na pewno taniej niż diagnostyka przy okazji będziesz miał na przyszłość - a uwierz, przyda Ci się jeszcze nie raz.

 

Jaki powinien być czas w kombiku ?

Sprzedam:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nikogo nie znajdziesz nagraj film z testem elastyczności, ze stałych obrotów przy 80km/h zacznij przyśpieszać do 120km/h na 4 biegu i wrzuć na forum.

 

Zamów sobie interfejs zamiast jechać na komputer. Wyniesie Cię na pewno taniej niż diagnostyka przy okazji będziesz miał na przyszłość - a uwierz, przyda Ci się jeszcze nie raz.

 

Jaki powinien być czas w kombiku ?

Ja robiłem test w lutym, było chłodniej na pewno, ja ~98kg + pasażerka ~50kg, około 2/5 baku i pusty bagażnik wyszło jakieś 7,5-8s. Zamulenia auta u siebie nie zaobserwowałem. Popatrz sobie filmy na youtube E46 320d 0-100, jakiś obraz na pewno one dają jak to autko powinno się zbierać.

 

Tak się zbierał u mnie: https://www.youtube.com/watch?v=GLU7qsNHpYc#t=194

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profilaktycznie sobie ogarnij czyszczenie elektrozaworów ( tych sitek ), EGR, filtr powietrza i paliwa zmień. Po tych zabiegach u mnie auto nie do poznania było:) Jak kupiłem to wydawało mi się, że super idzie ale po wyjeździe z garażu po robocie tych rzeczy byłem w szoku:D Robiłem wszystko kompleksowo podczas robienia tych klapek własnie:)

 

Planuję teraz w niedalekiej przyszłości dobrac sie do Turbo i zmiennej geometrii, żeby to wyczyścić i zarzucić zamiast katalizatora - Downpipe. Ciekawe ile to da zmiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panowie pomocy!

Wiem dawno nie pisałem ale to przez brak czasu.

Mocy jak nie było tak i nie ma.

Czyściłem wszystkie zaworki, wymieniłem wężyki, nowe filtry. Podejrzewam przeplywkę bo nie ma żadnej reakcji na odpiecie kostki ani różnicy w jeździe z odpiętą kostką. Lecz proszę o pomoc w innej kwesti. Komputer nie komunikuje się z moim autem. Byłem już na dwóch komputerach i to samo. Znalazłem informacje by sprawdzić napięcie na pinach L i K. Sprawdziłem dziś miernikiem i okazało się ze na jednym pinie brak napięcia. Dokładnie na przewodzie biało-fioletowy. I teraz moje pytanie gdzie szukać, co rozebrać, czy ktoś miał podobny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast grzebać samemu i bawić się w specjalistę znajdź normalny warsztat zajmujący się tymi autami tak by zdiagnozował i wyeliminował problem. Polak niestety ma tę przywarę że chce być we wszystkim specjalistą by zaoszczędzić... :roll: :wink:

Twoje auto powinno mieć 150PS i 330Nm, 8,9s do setki ze skrzynią 5b. Porównując to do 318i bodaj 118PS powinna to być rakieta, tak samo do 110km w audi.

Osobiście miałem okazję prowadzić 170konne 320i i trzeba było je mocno kręcić by uzyskać fajne przyspieszenie, zdrowe 320d powinno być znacznie dynamiczniejsze od 6cyl 320i, a co dopiero od malutkiego 318i z silnikiem 1.9l :wink:

 

Powodzenia w rozwiązaniu problemu :wink: :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie rozwiązanie to w sumie najłatwiejsze i najszybsze jest... :8)

Zawsze staram się sam naprawiać swoje auto. Nie posiadam interfejsu żeby samemu je również diagnozować.

Kolega Ślimak z forum BMW Elbląg mówił że może szukać przyczyny ale najpierw chciałbym sam spróbować rozwiązać ten problem :cry2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i sam widzisz że to samodzielne rozwiązywanie problemu trwa już trzy miesiące :|

Jestem wielkim przeciwnikiem samodzielnego grzebania przy aucie osób które nie mają o tym pojęcia. Kupno interfejsu na allegro nie zrobi z Ciebie specjalisty :wink:

Moje 320d przez ponad 4 lata jeździ tak samo, nie zaświeciła się żadna kontrolka i nie było żadnych problemów według mnie między innymi właśnie dlatego że nikt przy nim nie grzebał.

 

Podstawa to diagnoza :cool2: bez niej będziesz operował jak olsztyńskie ASO mercedesa, czyli wymienimy pół silnika i może coś poskutkuje :duh: :norty: :cool2:

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tym bardziej, że kabelek do diagnozy kosztuje tyle co trzy paczki fajek....

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym bardziej, że kabelek do diagnozy kosztuje tyle co trzy paczki fajek....

 

wiertarkę w lidlu kupisz za równowartość dwóch paczek fajek... czy to oznacza że warto samemu borować zęby? :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale takim kablem bez problemu sam podłączysz się pod komputer samochodu i będziesz mógł zrobić podstawową inspekcję. Taki kabel ma większość osób do codziennego użytku.

przykład:

 

http://allegro.pl/interfejs-bmw-inpa-e36-e46-e31-e38-adapter-20pin-i4701119095.html

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kup jakikolwiek kabel i tak wszystkie są z Chin. Jak kupisz, to odezwij się na PW, podeślę Ci dobry program INPA.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wystarczy nie zmieniać ustawień w komputerze auta i będzie OK. O poduszkach nie słyszałem, ale o tym, że nie można było odpalić auta po dłubaniu inpą, to nawet coś niedawno było na forum..

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy nie zmieniać ustawień w komputerze auta i będzie OK. O poduszkach nie słyszałem, ale o tym, że nie można było odpalić auta po dłubaniu inpą, to nawet coś niedawno było na forum..

 

odnośnie poduszek to nie wiem sam ale oprócz błędów sprawdzenia..raczej lepiej nie grzebać w ''Activate'' F5 bodajże

 

co do unieruchomienia inpą dwa razy mi serce stanęło :mrgreen: jeżeli wszystko sprawdza się i nie wywala żadnych błędów to jest okej..nie raz jak coś za szybko się zrobi.. i nie wczyta tak jak trzeba,sypnie jakiś ''ERROR'',że coś tam naciśniejmy anuluj..odepniemy kabel i zgasimy silnik,następnie próbując go uruchomic i zonk.. można kręcić i kręcić nie odpali... na szczęscie wyjecie kluczyka i ponowne włożenie i auto odpali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jak sie wyjmie kluczyk ze stacyjki to niby sie resetuje to poprzednich ustawien? chodzi mi oto żebym nie musiał wołać mechanika do siebie pod blok bo cos spartoliłem

 

 

według mnie tak u mnie to działa zawsze.Co innego jak jest ''Dis'' i wyskoczy komunikat po Angielsku i decyduj Yes czy No :norty: w disie bidy można sobie narobic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.