Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Doradźcie co lepiej zrobić - regenerować turbo (2szt) w N54 czy lepiej kupić nowe? Regeneracja wychodzi dwa razy taniej niż zakup nowych turbin + jest gwarancja rok przy jednoczesnym montażu w firmie która to zregeneruje. Podobno nowe turbiny kupione w ASO to też sprężarki regenerowane. Czy przy regeneracji warto pakować większe koło kompresji celem wzmocnienia sprężarek. Gdzieś słyszałem, że w tych turbinach taki zabieg nie zdaje egzaminu.

Problem z turbinami objawia się głośną pracą wastegate + ubywa oleju z silnika.

Regenerację zleciłbym firmie Scrollproducts i tu przy okazji proszę o opinie tego warsztatu.

Opublikowano
człowieku daj sobie spokój z nowymi turbosprężarkami.. Aso jak sam zauważyłeś też jakością nie grzeszy. Ja osobiscie regenerowałbym, jeszcze jak dają gwarancje i montują to nawet bym sie nie zastanawiał. Chyba że planujesz przekazywac swoj samochod z pokolenia na pokolenie dzieciom ;)
http://www.bmw.com/com/en/_common/shared/img/id_moduls.png
Opublikowano
A z dolotem nic nie robiłeś?? Mi w poprzednim samochodzie Astra H OPC po zrobieniu dolotu też westegate zaczął chodzić głośno. Podjedz do kogoś kto ma dobry komputer to zobaczą ile dmucha turbo i będziesz wiedział czy trzeba regenerować czy nie.
Opublikowano

Turbo dmucha poprawne wartości. Ogólnie nie ma spadku osiągów, jest tylko spadek oleju no i przypał bo kopci przy dojeżdżaniu do świateł.

Dolot jest ok, seryjny nie kombinowany, szczelny.

Opublikowano
A na jaki kolor kopci?? na biało? Mi jak turbo zaczęło szwankować nie dmuchało jak powinno ale nic nie kopcił. W środku znalazłem garść żwiru :/
Opublikowano

Kopci bardziej na niebiesko, wody nie ubywa za to olej znika momentalnie. Kompresja bardzo dobra, żadnych wycieków nie ma, więc zostaje turbo. Podobno to częsta usterka w tych silnikach. Auto kopci przy dojeżdżaniu do świateł albo podczas bardzo powolnej jazdy. Przy pałowaniu zero problemów.

Miał ktoś styczność z firmą Scrollproducts?

Opublikowano
Do tej pory ubywał 1l na ok 2000km +/- ale teraz idzie 1L litr na ok 1000km, więc jest jeszcze gorzej.
Opublikowano

Jesli masz zamiar pojezdzic tym samochodem wiecej niz 2 lata to nie baw sie w regeneracje.

Ilosc osob, ktore wylewaja na tym forum swoje zale po nieudanej regeneracji chyba o czyms swiadczy.

 

Moze akurat Tobie regeneracja przyniesie dobre efekty.

Ale jesli nie, to bedziesz w plecy koszt regeneracji + zakup 2 nowych turbin oraz czas stracony na sadzenie sie z warsztatem, ktory regenerowal.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano

Regeneracja to śliski temat, dlatego uderzyłem z problemem na forum. Cena znacznie lepsza ale jest i ryzyko.

ASO daje gwarancje na turbo ale jak montaż zlecę swojemu mechanikowi to pewnie gwarancji nie uznają. Montaż w ASO to jakieś 3000zł więc cena kosmos.

Zakładając ten temat liczyłem, że trafi się ktoś kto regenerował turbo w N54.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Jedź do warsztatu, który wymieni ci turbiny za ~50% ceny aso i da normalnie 2 letnią gwarancję.

W Warszawie znam co najmniej 2 takie warsztaty.

Opublikowano

Warsztat za samą robotę liczy ok 1000zł bo już się dowiadywałem.

Znowu ori turbo są raczej pancerne więc jeżeli ktoś nie spieprzy montażu to w sumie nic złego nie powinno się dziać.

Daj namiar na te warsztaty proszę.

Opublikowano

Nie skreślaj regeneracji, zleć tylko całość kompleksowo jednej firmie tzn. demontaż/regeneracja/montaż w tym samym zakładzie. Najlepiej też podstawić samochód na kołach aby później nie było wmawiania, że turbo było w stanie agonalnym.

 

Jestem przykładem gdzie regeneracja się nie powiodła. Ponieważ przyjechałem na kołach i warsztat usługę wykonał kompleksowo a wyjechałem samochodem który po 200 metrach łapał tryb serwisowym warsztat nie miał wyjścia. Zwrócił kasę i zamontowałem nówkę. Więc nie kosztowało mnie to ani złotówki a potencjalnie mogłem zaoszczędzić w sumie sporo pieniędzy na inne mody ;)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Regeneracji jeszcze nie skreślam, podjadę i pogadam z ludźmi zobaczymy co proponują.

Gdzie oprócz ASO szukać nowych turbo?

Opublikowano
Moim zdaniem jest mało prawdopodbne, żeby w tym silniku tak duże zużycie oleju było wynikiem padnięcia turbo. Co prawda wastegatey masowo padają w tych silnikach, ale poza efektami dźwiękowymi i nie trzymaniem ciśnienia nie powoduje to zużycia oleju. Szukaj przyczyn gdzie indziej (np. zmień odmę - jest ona niestety zintegrowana z pokrywą zaworów).
Opublikowano

Odme miałem padniętą i została zmieniona, kompresja sprawdzana dwukrotnie, silnik pracuje równo nie ma problemów z jego pracą.

Z tego co ja się orientuje to właśnie przez uszkodzone uszczelnienia turbo olej może uciekać w dużych ilościach. Ta usterka jest znana w tych silnikach głównie w USA.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.