Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie i Panie,

Jest problem z wentylatorem klimatyzacji, auto po lifcie, wentylator Bosch. Stary nie załączał się na 1szym biegu w zasadzie od zawsze, nigdy go nie widziałem pracującego, a auto mam od 4 lat i jakoś nie brałem tego do siebie. Wczoraj dotarł do mnie używany, sprawny wentylator z Alledrogo ponieważ stwierdziłem że zabiorę się za to, sprzedający twierdzi, że jest sprawny. Po założeniu i podłączeniu, włączeniu klimatyzacji, "nowy" wentylator nie załącza się nawet na 1szy bieg czyli tak samo jak mój poprzedni. Z tego co słyszałem, po włączeniu klimatyzacji powinien chodzić na wolniejszych obrotach, a gdy wzrośnie ciśnienie w układzie, powinien załączyć się na drugi bieg. Jednak i na pełne obroty również się nie załącza.

 

Wiem, że mam mało czynnika w układzie, czy może być to spowodowane niezałączaniem się wentylatora?

Chyba powinien mimo wszystko się włączyć na wolne obroty?

Ewentualnie czy ktoś z Was wie, czy da się sprawdzić poprzez DIS lub INPA ten felerny wentylator?

Opublikowano
Właśnie sprawdziłem wentylator podłączając w E39 kolegi. Działa na wolnych obrotach bez problemu... A u mnie ani rusz.
Opublikowano

Sorry, że post pod postem.

 

Czy istnieje możliwość, że wentyl nie załącza się z powodu niskiego ciśnienia w układzie klimatyzacji? Dodam, że sprężarka pracuje i chłodzi, ale bez "wow" :)

Opublikowano
Ręce opadają. Byłem dziś na napełnieniu klimy. Układ był pełny, wentylator ani drgnął. Druga sprawa, przed napełnieniem było słychać pracującą, brzęczącą sprężarkę. Po napełnieniu, extra cisza jak makiem zasiał i podczas jazdy pięknie chłodziło. Wróciłem do domu na godzinę, a później w drogę i co słyszę? Znowu buuuuuuuu - sprężarka. Podłączyłem inpę i pokazuje ciśnienie w układzie klimatyzacji 1,9 bar. Jak to możliwe, przecież godzinę wcześniej przy napełnieniu sprawdzana była szczelność, uklad napełniony, a na raporcie nie było żadnych błędów. Te auto mnie już przerasta :shock: Dodam, ze klima chodzila bez tego wentylatora tylko podczas jazdy, wiec nie mozliwe ze wszystko zlecialo zaraz po napelnieniu :mad2:
Opublikowano

A sprawdzali Ci szczelność układu ???

Jak nie to przy napełnianiu jeśli to robił fachowy warsztat, a nie pan ... (nie wymieniam imienia, by kogoś nie obrazić) to powinni dać kontrast który jak pojedziesz do nich jeszcze raz będzie widoczny w ultrafiolecie. Jak nie dodali kontrastu to zmień fachowca.

Opublikowano

Kontrast sie podaje pacjentowi w zyle ;). Jemu powinni dac barwnik UV do czynnika chlodzacego i zawsze tak robia.

Wroc do nich i niech Ci teraz wycieku szukaja.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.