Skocz do zawartości

e60 520i, Komunikat niskie cisnienie oleju


spovn83

Rekomendowane odpowiedzi

Przeszukałem fora i zrobiłem listę potencjalnych usterek które zacznę sprawdzać. Ciekawe jest to, że błąd ciśnienia oleju wyskakuje u mnie zawsze po wyłączeniu silnika kiedy już zaparkuję i przekręcę kluczyk w stacyjce. Nigdy w trakcie jazdy.

 

Lista:

1. Uszkodzony czujnik ciśnienia - możliwe, ale bardzo często wymiana nie pomagała.

2. Oringi nakrętki podstawy filtra - oringi zamówione wraz z całą obudową - zobaczymy czy to pomoże.

3. Zaworek w podstawie filtra może nie trzymać.

4. Uszkodzona podstawa filtra - do wymiany.

5. Zapchany zawór ciśnieniowy - raczej nie, bo gdyby tak było to błąd wywalał by się w trakcie jazdy, a nie po zgaszeniu silnika.

 

Co o tym sądzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czytając różne fora i opinie zauważyłem że czasem wymiana niektórych tych elementów pomaga w problemie z ciśnieniem. Ale tylko czasami i nie wiadomo na jak długo. Ja w swoje auto (E60 520i) wpakowałem już kilka tyś zł na walkę z ciśnieniem. Nie przyniosło to poprawy. Napiszę co zrobiłem, może część osób przestrzeże to przed pakowaniem się w koszta:

1. Wymiana oleju z castrol 5W30 na motul 5W40, motul 10W40, motul 10W60, obecnie valvoline 10W40

2. Rozbierana góra silnika, pomiar wałków, wymiana uszczelniaczy tłoczków vanosów, wymiana uszczelek napinaka hudraulicznego łańcucha rozrządu.

3. Rozbierany dół silnika, pomiar wszystkich panewek i wału (wszystko oczywiście w normie), wymiana pompy oleju wraz ze smokiem.

4. Wymiana czujnika ciśnienia oraz temperatury oleju (czujniki ciśnienia 3 różne, w tym jeden oryginał ASO a 2 zamienniki)

5. Wymiana wszystkich uszczelek, filtra oraz całej podstawy oleju.

6. Wymiana odmy plus wszystkich tych rurek wchodzących w jej skład.

 

Wszystkie części które montowałem do swojego auta były nowe, oryginalne , pochodziły z salonu BMW (oprócz oleju motul i valvoline i 2 czujników ciśnienia). Początkowo nie wierzyłem mechanikowi w serwisie BMW, który mi powiedział że nie rozwiążę tego problemu w inny sposób niż... montaż czujnika 0,2 lub 0,1 bara. Oni problem z ciśnieniem rozwiązują właśnie w taki sposób. Tylko nie wiem skąd biorą takie czujniki, bo sami ich nie sprzedają a mi jeszcze nie udało się znaleźć takiego (może ktoś z was ma namiar na taki czujnik?). Obecnie chcę kupić tylko ten czujnik i nie zamierzam wsadzić ani złotówki więcej w ten motor. Będę nim jeździł aż się rozleci. Możliwe że problem z ciśnieniem jest celowym działaniem ze strony BMW, aby wpędzać ludzi w takie koszty. Wasze pieniądze wasza decyzja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisnienie jest ale za niskie,w tego typu silnikach na rozgrzanym silniku powinno być min 1bar na wolnych obrotach.Dokładnie sprawdze jutro ile książkowo podają.

 

Ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku i wolnych obrotach powinno wynosić 1.5 bara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 9 miesięcy temu...
Witam podepne sie pod temat. Mam te same objawy jak czytalem to wele osob sie z tym zmaga ale nie znalazlem jak rozwiazali problem. Dodem ze jakies pol roku temu tak mialem potem spokój i teraz znowu sie zaczelo. Przestal wyskakiwac komunikat o niskim cisnieniu oleju po jego wymianie co moze byc przyczyna. Olej motul 5 W40.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

A może któryś z was w końcu wklei fotkę z tym błędem.

3 strony tematu i ani jednego zdjęcia.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
no więc moje poszukiwanie ciśnienia oleju sie zakończyło. najpierw wymieniłem uszczelki sztycy filtra oleju,potem całą odme i na koniec całą podstawę filtra oleju która to była powodem zapalania sie kontrolki. po wymianie olej przestał sie zapalac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Po 5 latach czas odkopać. Sam fakt, że przez tyle czasu nikt nie miał z tym problemu świadczy o tym, że raczej lekko nie będzie. Jedziemy. Panowie pomóżcie chociaż radą bo tak jak normalny człowiek się cieszy przed zakupem nowego samochodu tak ja jestem bliski od jakiejś psychozy. Szukam E60 benzyna/lpg manual sedan czarna lub granatowa od kwietnia/maja tego roku. Obejrzałem na żywo 5 sztuk i nic. Budżet 30 tys max i nic. Od egzemplarzy ulepionych ze szpachli po modele które rzygają z wydechu olejem a sprzedający twierdzi, że to nagar w wydechu się ze zebrał i padało niedawno i to nie żaden olej.

Na Lubelszczyźnie zjeździłem 2000 km mogę wam powiedzieć gdzie kroki gdzie zakręt źle wyprofilowany gdzie policja stoi a i gdzie jest nowy asfalt. A teraz do rzeczy. W mojej okolicy stoi jedna E60 520i 170KM. Pomierzyłem lakier wyszło nie najgorzej dogadałem się z kupującym co do ceny, podpisaliśmy umowę kasa zapłacona to mówię wsiadaj odwiozę cię. Jedziemy już do niego do domu i kinder niespodzianka-engine pressurre to low, stop the enegine itd. Gość oddał mi na szczęście pieniądze umowę podarliśmy ale z tego braku laku i tak chyba ją wezmę.

Nadwozie trzyma się kupy, środek nie zniszczony cena powiedzmy w miarę tylko powiedzcie co może być przyczyną.

Czujnik raczej odrzucam bo błąd wywala tylko na gorącym oleju więc czujnik reaguje raczej dobrze. Czy naprawa może być bardzo kosztowna i może skończyć się wymianą silnika ? Czy wystarczy wymienić panewki i powinno być ok? Już mam dosyć jechania 400-500 km i oglądania kolejnej sztuki i wracania do domu z samym rachunkiem za paliwo. Jest sens się w to pchać czy może być tak, że naprawa będzie kosztowała grube tysiące? Gość twierdzi, że całą zimę i wiosnę miał spokój i zaczęło się na początku wakacji. Na wiosnę i w zimie nic nie wyskakiwało. Zużycie oleju podał mi 1-1.5L/10000 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,


odświeżając temat, wyskakuje mi komunikat niskie ciśnienie oleju w BMW e60, 520i 2003r.


Kupiłem auto 2 tyg temu, na jeździe próbnej nic się nie pojawiło, ani przy szybkiej jeździe na autostradzie ani na wolnej po mieście czy na parkingu. Olej między min a max. Poprzedni właściciel mówił, że 2,3 tyś km i trzeba olej wymienić.


Wracając do domu 170km też nic nie wyskoczyło. Następnego dnia przejechałem jakoś 180km, potem auto stało parę godz, zrobiłem z 20km i przy parkowaniu na parkingu mi wyskoczył komunikat. Później zrobiłem trasę 200km nic, 20km nic, 10 nic, przepakowywanie pod domem z miejsca na miejsce nic, po odpaleniu na wolnych obrotach nic. Dziś przejechałem pierwsze z 10 km nic, później 20 i przy podjeżdżaniu pod dom boczną drogą przy małej prędkości wyskoczył błąd drugi raz. Później jechałem z 5km i nic, wracając 20km i też nic się nie pojawiło.


Jaka może być przyczyna tego błędu?


Z góry dzięki za pomoc



kqjcouluiaz1_t.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 520i i ten sam problem. Ja zauważyłem że błąd pojawia sie na bardzo rozgrzanym silniku przy niskich obrotach i u mnie jest spokoj po wymianie oleju przez jakieś 8tys a później sporadycznie raz na tysiąc może 2 wyskoczy to. Olewam to juz autem zrobiłem prawie 30tys i nic zlego sie nie dzieje jedyne co jeździł wcześniej na castrolu 10w/40 ale na szczęście chyba nie dużo wymieniam często olej i robie mu ostre płukanki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też raczej przy niskich obrotach (raz przy parkowaniu, drugi raz przy jeździe boczną drogą), raczej na rozgrzanym silniku, bo po przejechaniu ponad 20 km. Zrobiłem autem niecały tyś km i narazie 2 razy mi wyskoczył ten błąd.


nie próbowałeś utrzymywać poziom oleju przy max czy nie bd wtedy pojawiał się ten komunikat, bo tak wcześniej wyczytałem, że ktoś tak pisał?


Jaki teraz wlewasz olej? Jaki powinien być? Co doradzacie?


Czego robisz mu te płukanki jak często wymieniasz olej? Co używasz do tych płukanek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No trzeba pomierzyć ciśnienie i sprawdzić na newtis.info jakie powinno być, np.:

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-520i-lim/repair-manuals/11-engine/11-40-oil-supply/60gCpT4


Jak za niskie to szukać po kolei przyczyny. Jeśli proste rzeczy nie pomogą to zdjąć miskę i sprawdzić stan panewek, może już sikają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś znalazłem podobny temat w otchłani internetu. Podobno taki komunikat często powodują zużyte uszczelki od pokrywy filtra oleju. One nie są dodawane do zakupu filtra. Chodzi o takie dwie gumeczki na końcu tego grota na który nakładamy wkład filtra. Nie jest to drogie może warto zamówić z ASO i przetestować??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam wszystkich, od mojego ostatniego wpisu w tym temacie minęło prawie 5 lat. Nadal jeżdżę tym samym autem, nadal zapala mi się kontrolka ciśnienia oleju, przejechałem kolejne 100 tys km bez remontu/napraw silnika. Ostatnio sprawdzane były wałki i ciśnienie na cylindrach plus parametry w Disie - wg. mechanika silnik jeszcze sporo pochodzi. Od 5 lat zalewam olej 5W50, zużycie ok 0,4l na 10 tys. km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.