Skocz do zawartości

[E34] Problem z silnikiem m50b25 w E34(filmik)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Opisze dokładnie objawy:

- auto odpalam jest ok, ale wystarczy ze pojezdze raz krocej raz dluzej i stane na swiatlach, to auto na jalowym biegu zaczyna bujac na obrotach. Najdziwniejsze jest to, że jak na postoju skrece lekko kierownica w lewo badz w prawo to lekko kuleje na obrotach. Nie wiem, jaki by to miało miec wplyw na obroty. Poza tym jak odpinam przeplywke, to nie widze zbytnio roznicy, przy podpieciu z powrotem na chwilke tylko zakuleje, a potem dalej chodzi tak jak chodzil na odpietej, wiec moze przeplywka umarła?!

 

Kolejna irytująca sprawa jest to, ze jak wcisne pedał w podłoge to auto troche zamulajaco przyspiesza. Wiem, że kapcie 255/35 18cali spowalniaja auto, ale bez przesady! Auto jak juz sie wkreci, to przyspiesza fajnie po czym ma zamułe przy okolo 2500 bortow, potem znowu lapie moc i znowu przy okolo 4000 znowu zamula i obroty spadaj na momento jakies 500 i tak dalej. Najgorsze jest to, ze ten objaw jest na benzynie i na gazie(mam sekwencje) wiec troche nie kumam. Strasznie to mnie irytuje i zabiera fun z jazdy, bo 2.5 litra to powinno chyba dobrze ciagnac, a nie tak przymulac ;)

 

Ponizej zamieszczam dwa filmy.

 

1) Wybaczcie jakość, ale sprzet do nagrywania dupy nie urywa(to irytujące stukanie w okolicach 1:22 to listwa wtryskowa od gazu :/ )

 

2) Tutaj zamieszczam filmik, na ktorym widac, jak przy delikatnym ruchu kierownica w lewo badz prawo faluja obroty:

 

Co myslicie o tym wszystkim? Przypływka? Może lewe powietrze gdzieś się dostaje?

 

PS. O oleju nie musicie mi przypominać, jestem na wtorek na wymiane umowiony :)

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Co do falowania przy skręcaniu jak kolega napisał że ma dosyć szerokie gumy będzie to naturalne ponieważ do skręcenia potrzebna jest większa siła wiec pompa od wspomagania ma ciężej i przez to stawia opór obroty spadają wiec komputer stara się je podnieść gdy skręcisz już koła opór zanika i sinik wkręca się na obroty wiec komputer znów je zmienia.Żeby pompa miała lżej może już być płyn od wspomagania do wymiany.Przy okazji takie rzeczy dzieją się jak krokowiec jest przybrudzony lub się przycina i dlatego skaczą obroty można go wydłubać i przeczyścić coś tam powinno dać.Sprawdź tez ładowanie bo falowanie pojawia się gdy włączasz odbiorniki prądu u mnie tak było gdy alternator się poddawał przy włączaniu dużej ilości rzeczy (zwłaszcza ogrzewanie tylnej szyby) obroty zaczynały falować powód spadek napięcia.
Opublikowano

Na wstępie wielkie dzięki kolego za odpowiedź :)

 

W kwestii tego falowania podczas skrecania, to nie pomyślałbym o tym, że być może pompka bądź płyn już nie domaga.

 

Jeśli chodzi o napięcie altka, to zrobiłem test 09 na OBC, czyli test ładowania i wychodziło następująco:

- po przekręconym zapłonie i żadnym obciązeniu napięcie wynosiło max 12,29 , natomiast gdy włączyłem wszystko co mogło by ją obciązyć to wskazywało w granicach 11,82-11,89

- na odpalonym aucie przy najmniejszym obciążeniu komp pokazywał ładowanie 14,48 , natomiast przy maksymalnym obciążeniu spadało do 13,85.

 

Jakieś uwagi? Za mało, czy raczej w porządku jest z ładowaniem?

 

pozdro

Opublikowano

Postaram się dzisiaj to zrobic jak wroce z pracy, bo niedaleko mnie jest mechanik i ma akurat kompa.

 

Dzis tez dojda do mnie filtry i jade wymienic olej.

 

Moze zacznie troszke lepiej pracowac. Bede szukal tez przyczyn w nieszczelnosci dolotu oraz moze zrobie "plukanke" krokowca, o ile uda mi sie go wyjąć(juz sie boje!)

Opublikowano
tylko żebyś nie jechał do takiego co sprawdzi błędy powie ze nie ma, skasuje i wypuści do domu. Trzeba też sprawdzić jak działa przepływka sondy itd

 

Dlatego tez odpuscilem sobie mechanika po sasiedzku. Na poniedziałek jestem umowiony w mocno polecanym zakładzie mechanicznym we Wrocku, ktory zajmuje sie BMW, a konkretnie LS Auto. Mam nadzieje, ze strasznie mnie nie skasuja :wink:

Opublikowano
mam rozumiec, ze idzie to sprawdfzic tylko poprzez podlaczenie auta pod kompa, ale problem jest wlasnie z tym, ze zaden komp nie chce sie polaczyc z moim autem. Nie wiem, co jest grane, moze uwalona jest wtyczka z pinami pod maska. Zmieniałem sterownik silnika, ale na ten ktory ma taki sam numer jak moj poprzedni, z tym, ze jest z E36, ale to chyba nie powinno miec zadneg wplywu.
Opublikowano
To jedź do jakiegoś ogarnietego mechanika/elektryka który Ci to zrobi. Chyba, że wolisz po kolei kupę nie tanich rzeczy wymianiać co było by bez sensu bo wtyczkę diagnostyczną i tak musisz naprawić bo to pewnie nie jest pierwszy raz kiedy Ci się przyda.
Opublikowano

Jutro zostawiam auto u chlopakow specjalizujacych sie w BMW we Wrocławiu, ktorzy na tym forum nawet sa polecani, takze mam nadzieje, ze cos wyczaruja z tym moim autem :)

 

Ale masz racje, ta wtyczka trzeba sie bedzie zajac(o ile to ona jest walnieta)

Opublikowano
mam rozumiec, ze idzie to sprawdfzic tylko poprzez podlaczenie auta pod kompa, ale problem jest wlasnie z tym, ze zaden komp nie chce sie polaczyc z moim autem. Nie wiem, co jest grane, moze uwalona jest wtyczka z pinami pod maska. Zmieniałem sterownik silnika, ale na ten ktory ma taki sam numer jak moj poprzedni, z tym, ze jest z E36, ale to chyba nie powinno miec zadneg wplywu.

 

mapy zobaczysz podpinając się pod sterownik gazu, co do softu do E34 to tylko DIS (nie widziałem jeszcze INPY ze wszystkimi skryptami, u mnie diagnozuje tylko trzy moduły, KTS może dwa........)

 

http://imagizer.imageshack.us/v2/xq90/821/slajd5f.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Do sprawdzenia czujnik położenia wałka rozrządu.

 

Jeśli się okaże, że to czujnik, to daj znać bo akurat mam jeden na zbyciu.

Opublikowano

Czujnik położenia wałka rozrządu mam nowy meyle w schowku, tylko póki co nie mam kiedy go wymienic.

 

Zastanawiam sie, czy wymienic tez czujnik polozenia wału.

 

W czwartek bede dlubal w aucie porzadnie, bo bede mial i czas i miejsce do popisu.

Opublikowano

Jest czujnik położenia wała i czujnik położenia wałka.

 

Sprawdź, który masz dokładnie.

 

Jeśli auto oddasz na kompa, będzie wiadomo, który jest do wymiany (o ile jest uszkodzony) - objawy na to wskazują.

Opublikowano

Sęk w tym, że auto nie chce sie podpiąć pod kompa. Byłem u paru mechaników i lipa.

 

Ja mam na 100% czujnik położenia wałka rozrządu. W czujnik polozenia walu mam zamiar sie tez wyposazyc.

Opublikowano

Jeśli to nie tajemnica to napisz skąd go masz :)

 

Napewno zamienników się nie zakłada. Napisz też jaki masz nr fabryczny. Bo np do 2.0 Vanosa są dwa różnica zalezy od kompa. Najlepiej wyciągnij stary zobacz jaki tam jest nr i dopiero zamawiaj.

Opublikowano
Teraz tylko pytanie czy pytasz o czujnik polozenia walka rozrzadu czy polozenia walu. Ja mam w schowku czujnik polozenia walka rozrzadu firmy meyle, a polozenia walu myślę czy zamowic
Opublikowano
Kupuj zawsze vdo/siemens

Zamienniki baaaaardzo często nie działają...

:cool2:

 

Rówież słyszałem wiele opinii o tym, że zamienniki czy używki nadają się na śmietnik.

 

https://www.bmwautoparts.net/ <-- tutaj zamów. Tylko zanim zamówisz wyciągnij stary i podaj nr starego (ja tego nie zrobiłem i zamówiłem nie ten co trzeba) być może ten co ja mam będzie pasował i będę Ci mógł odsprzedać.

Opublikowano

Tak jak wspominalem czujnik mialem już w schowku jak kupilem auto, poprzedni wlasciciel widac nie wymienil, bo czujnik nowiutki firmy Meyle.

 

Teraz juz sam nie wiem czy to czujnik polozenia walu czy walka rozrzadu.

 

Wpisując w google nr czesci wyskakuja nazwy czujnik polozenia walu, w innym sklepie nazywa się to generator impulsow walu korbowego, jeszcze w innym skelpie czujnik polozenia walka rozrzadu.

 

Po wbiciu w realoem ten czujnik wchodzi w blok silnika, wiec chyba to czujnik walka rozrzadu, bo polozenia walu znajduje się z przodu kolo kola zebatego? Dobrze myślę?

 

Jak sprawdze nr drugiego to dam znac i się dogadamy, jak będzie pasowal ;)

Opublikowano

Czujnik wału ma przewód długości +/- 70cm ,natomiast wałka około 30cm.

Wpisując w google nr czesci wyskakuja nazwy czujnik polozenia walu, w innym sklepie nazywa się to generator impulsow walu korbowego
obydwie nazwy są poprawne.

polozenia walu znajduje się z przodu kolo kola zebatego? Dobrze myślę?

tak .
Opublikowano
Tak jak wspominalem czujnik mialem już w schowku jak kupilem auto, poprzedni wlasciciel widac nie wymienil, bo czujnik nowiutki firmy Meyle.

 

Teraz juz sam nie wiem czy to czujnik polozenia walu czy walka rozrzadu.

 

Wpisując w google nr czesci wyskakuja nazwy czujnik polozenia walu, w innym sklepie nazywa się to generator impulsow walu korbowego, jeszcze w innym skelpie czujnik polozenia walka rozrzadu.

 

Po wbiciu w realoem ten czujnik wchodzi w blok silnika, wiec chyba to czujnik walka rozrzadu, bo polozenia walu znajduje się z przodu kolo kola zebatego? Dobrze myślę?

 

Jak sprawdze nr drugiego to dam znac i się dogadamy, jak będzie pasowal ;)

 

Spoko nie pali się. Leży i czeka aż ktoś będzie potrzebował :)

Opublikowano
Falulacymi obrotami to ja bym sie nie martwił a raczej ta wskazowka poza pionem od temperatury wody

KLIMATYZACJA SAMOCHODOWA, THERMO KING, CARRIER

DIAGNOSTYKA BMW, VAG tel. 500 236 866

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.