Skocz do zawartości

4.4 E53 286 KM V8 Jakie LPG założyć?


RadnyE534.4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam X5 e53 286KM v8 i chce założyć LPG tylko nie wiem jakie żeby nie wyrzucać pieniędzy w błoto np "Prins" jak można założyć bardzo podobnej jakości za połowę ceny. Teraz takie pytania:

1. na ilu parownikach ? 1 czy 2? niekórzy mi mówili, że można założyc na 1 i też będzie chodziło bo zakładali do Cayenna na 1 parowniku i chodzi normalnie - ale ile w tym prawdy to nie wiem, i jakich firm polecacie do tego modelu?

2.jaką butle mogę największą założyć w koło ? Wiem , że da się założyć 95l a czy większa wejdzie ?

3. jakie wtrzyski coś oprócz HANA gdyż to podobno jest bez sensu zakładać do takiego auto bo polecają je do japończyków i sportowych aut zakładać które potrzebują bardzo szybko podać dawkę gazu

4.na jakim oprogramowaniu ? stag? czy coś innego

 

Nie mam za dużo pieniędzy na tą instalacje ale jeżeli trzeba to dołożę parę groszy aby to jeździło a nie później same problemy. chciałbym przed 4000 tys się wyrobić.

 

Z góry dziękuję za odp. i troszkę mi się śpieszy więc jeżeli byście mogli dać szybkie odp to byłbym wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Z tego co usłyszałem od użytkowników v8 to 2x parownik. Nie oszczędzaj na wtryskach itp Czym się różni wg Ciebie auto sportowe od e53 v8 że wtryski można dać matrix za 50zł?? Czy wg ciebie auto sportowe to amg, rs, M i tam ludzie gaz zakładają ?? :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sportowe auta typu integra,supra,celica - taj jak napisałem auta japońskie e53 dla mnie nie ma nic ze sportowego auta, jest za bardzo wygodne za duże za małą moc co do tej pojemności( jeżeli porównując do sportowych aut gdzie z silnika 3.0 można wyciągnąć ponad 1000 koni...) ale odbiegamy od tematy trochę mi się pali z tym gazem więc jakie masz propozycje co do całego kompletu? tylko w rozsądnych pieniądzach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,może......

sterownik STAG 300 ISO2

reduktor KME GOLD x1

wtryski HANA 2001 A x8

WIELO ZAWÓR EXTRA NA 8mm

przewód FARO 10m

oczywiście zawór tankowania w klapkę

Największy zbiornik aby nie zmieniać miejsca akumulatora i mieć do niego dostęp to Bormech 67 litrów (nivo idzie w miejsce subwoofera,dolną część)

 

lub brc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Do autora. No moja podpowiedz znasz, na prv pisalismy. Na ogolnym forum chcialbym tylko dodac iz nie ma roznicy czy mowimy o aucie sportowym czy x5, jak slusznie zauwazyl kolega Tomek. Liczy sie moc i pojemnosc. Jesli ktos mi pisze, ze 286km obsluzy 1 parownik to ja odrazu chce zobaczyc wykres spadkow cisnienia podczas przyspieszania. 1 parownik w x5 nie da rady, ani cisnieniowo ani termicznie. Nie ma takiej opcji. Musisz pamietac, zle zalozona instalacja zniszczy silnik. Teraz oszczedzisz a pozniej wydasz. Jesli juz szukalbym oszczednosci to w wtryskiwaczach ( latwo je pozniej wymienic na inne ) ale koniecznie zaloz dwa parowniki. Stabilnosc termiczna jest najwazniejsza. Polski wlew pod klapka jest bardzo niestabilny i sie czesto urywa. Bardzo ladnie wyglada, wlasciwie go nie widac, w dolnej czesci zderzaka. Butla 95l to jest maks jaki wejdzie jesli masz podloge wysuwana, jesli nie, bedzie troszke mniejsza. Nivo juz nie masz wiec tu masz spokoj. Sterownik, nasze polskie daja rade. Ostatnio spodobal mi sie zestaw polskiej firmy LPGTech. Dobra rada, ktora wszedzie uslyszysz: na instalacji Lpg sie NIE OSZCZEDZA :D Zaloz 2 parowniki i wtryski np.OMVL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem to forum dla porównania kto co poleca kkx5 ---> to co masz założone i to co mi poleciłeś zapisałem sobie i porównuje ;) ale będę wzorował się na twojej instalacji bo ją masz dosyć długo i nie masz problemów. Niestety u mnie podłoga nie jest wysuwana :/ a myślałem ze włożę butle 95...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie mam problemow ale mialem na jednym parowniku i wtryskach tanich :D Butla wejdzie 95l u ciebie tez, tylko lekko wykladzina bedzie wypuklona. Sadze ze troszeczke nizsza niz moja i podloga bedzie plaska.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Chciałem się zapytać kkx5 czy do X5 4.4 286 proponowałbyś założyć dwa parowniki kme gold ?

Czym sie może objawiać zamontowanie jednego parownika? Piszesz o termice ,przecież te silniki momentalnie osiągają optymalną temperaturę. Parownik mimo wszystko będzie się wychładzał? Może jestem ciemny w tym temacie....ale jeśli chcesz to proszę i dla mnie podpowiedź.

Mam zamiar zlecić zamontowanie w aucie takiego zestawu

wtryski hana 2001 A , reduktor kme gold , sterownik stag 300 iso2 , butlę chcę w miejsce koła zapasowego z możliwością dostępu do akumulatora. Przymierzaliśmy bormech 67 litrów, i podłoga bagażnika nie odstaje.

Nie wyobrażam sobie zbiornika w kole zapasowym 95 litrów i akumulator w bagażniku. X5 i tak ma małą pojemność kufra.

Jak możesz chcesz to doradź wytłumacz.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
95L (86 netto) wchodzi w kolo zapasowe jesli ma sie wysuwana podloge, jesli nie, sadze ze butla o 3cm nizsza zalatwia sprawe i nic nie zabiera z wielkosci bagaznika. Aku zostaje tam gdzie jest, 67l to jest duzo, duzo za malo przy spalaniu x5. Ale to zalezy gdzie i jak sie jezdzi. Dla mnie jak jade z uk i te 86 jest za malo :D Nie wiem dlaczego upieracie sie o tym dostepnie do aku? Zalozyc aku AGM i nigdy go nie zmienisz, chyba ze za 10lat. KME Gold slynie z bardzo slabej termiki. Co mam na mysli termike: jak bardzo mocno przyspieszamy, na "kickdownie" temperatura wylatujacego gazu z parownika o slabej termice potrafi spasc ponizej zera! Widzialem na wlasne oczy! I teraz taki zimny gaz trafia do komory spalania, no juz dalej nie musze pisac...Nie pisze tu o rozgrzewaniu parownika, pisze o trzymaniu temperatury i cisnienia. Wartosci jakie podaje producent nalezy podzielic przez dwa. Kme Gold nie wytrzyma termicznie. Korekty po cisnieniu i temperaturze w stagu nie dadza rady. Zreszta panowie, o czym my tu piszemy, o wydatku 250zl na dodatkowy parownik? Jak to u mnie wyglada zobaczcie sami w temacie o nivo, troszke nizej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś u kumpla w e46 320i r6 przymarzł parownik, ponieważ za mało było płynu w układzie chłodzenia. Parownik zamarzł i po prostu nie dawał gazu. Kolega w sharanie vr6 jak dobrze depnie to parownik nie daje gazu bo jest takie zapotrzebowanie. Przelacza sie na benzyne. lepiej dolozyc 500zl do instalacji i miec spokoj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę mocniejszy silnik, ale układ V8, w tematy tygodniu odebrałem od gazownika

 

Z ważniejszych spraw:

STAG 300 Premium,

2 x zavoli zeta s

wtryski Baracuda (polska kopia Hany, poczytaj na forum LPG jak spadał jakość Hany ostatnimi czasy)

 

Nie słuchaj bzdur że dobre wtryski to do sportowych aut, oczywiście lepiej stroi się wymagające auto na takich wtryskach, ale do tego dochodzi jeszcze jego jakość wykonania i żywotność.

Tak samo jak byś powiedział po co mi tarcze np ATE założę mikodę, przecież to nie auto sportowe... Tanie wtryski to do matiza, a Ty masz trochę bardziej skomplikowane auto.

Źle dobrane graty ciągną za sobą inne problemy, zaczyna się falowanie obrotów, szarpanie silnikiem i po tyłku dostaje skrzynia i przeniesienie napędu.

Jak Tobie taki scenariusz pasuje zakładaj co chcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam was

Założony gaz tak jak opisałem....z jednym parownikiem.

Co do termiki.....reduktor utrzymuje 90 stopni cały czas jadąc gaz do dechy,i tempomat 160 km przez 10 min. Nie spada temeratura reduktora a ciśnienie oscyluije g granicy 1 bara . W wersji sport dusząc gaz do dechy nic się nie dzieje. temperatura reduktora 90 stopni,ciśnienie 1 bar. Mapa gazownik określił na idealną. miałem problem z korektą mieszanki w granicach 24% ale wymieniłem przepływkę i jest idealnie.

na razie wszystko dobrze jeśli chodzi o instalację.

jest tylko jeden problem ,mianowicie: musi być włączony nawiew na 22 stopni bo inaczej temperatura reduktora spada. Gazownik mówi że to żle podłączony reduktor ,są tam jakieś zawory termostat elektryczny webasto ,więc musi to jeszcze poprawić tylko musi się dowiedzieć jak dokładnie podłaczyć parownik pod wodę.

Świadkiem byłem bo wyłądczyliśmy nawiew i temp parownika spadała więc gdzieś żle podłączyli tylko jak zrobić aby było idealnie?

Jak ktos wie to proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Temp. parownika a temp. gazu to dwie inne sprawy. To nie forum o lpg. Zestaw jaki powienien byc podal: Sebos. Widze, ze nie istotne co my tu doradzimy, i tak zrobisz swoje. Wiem gdzie lezy problem w twojej instalacji. Nawet nie chce patrzec jak to jest zalozone skoro gazownik nie wie jak sie w instalacje wodna wpiac :mad2: Niech sie meczy. Jak to kiedys powiedzial Marek Kondrat, w filmie bodajrze Killer: Wieeeem.... allllle nie powiem...http://www.youtube.com/watch?v=vs_WRcQKmOE
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temp parownika - temperatura gazu..... dwie różne rzeczy.... a wydawało mi się zę jedno od drugiego zależy.

Wielkie dzięki kkx5

Na szczęście są ludzie z lepszą dobrą wolą niż TY.,,,,

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No wlasnie o to chodzi, ze bedziesz mial jeden parownik i mimo iz temp. Na parowniku bedzie 90 stopni, temp gazu bedzie 5 stopni albo nizej. Na dwoch bedziesz mial 35 stopni. To jest wydajnosc termiczna. Ja wole mam duza, zawsze staram sie pomagac ale ze wzgledow ktore napisalem wczesniej, tym razem dam sobie spokój. Przyjdzie zima i bedziesz to wszystko zmieniał i tak :D . Kme gold poleci i po temp i po cisnieniu przy -20 na polu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

halo....Panowie....

wtryski hana 2001 A -złe.

reduktor kme gold zły .

stag 300iso 2 zły .

tankowanie w klapce złe.

Dla mnie jeśli potwierdza to 4 rózne zakłady gazownicze w okolicy ,że jest dobrze to jest i to sie liczy. Chętnie założyłbym dwa reduktory to jest koszt 300 zł ,ale po co przepłacać?

ja nie jeżdzę po 200 km i nie mam wokół siebie autostrad .

Woda jest przerobiona nie do nagrzwnicy tylko do przewodu z tyłu silnika

Wyceńcie mi swoją instalację skoro mi zarzucacie że nie mam kasy. Pewnie ...nie sztuka jest pojechać do gazownika i zapłacić 4500 zł.

z czego 2500 bierze w kieszeń.

mimo wszystko was pozdrawiam. :)

 

Aha i nie rozumie jakoś pojeżdzi..... działa bez zarzutu, mapa gazu pokrywa się z mapą benzyny.

i jeszcze jedno aha...nie wiem dlaczego, tak na mnie naskoczyliście ...te pieniądze -biedak kupił x5 i nie stać go na brc....

Przyjmuję wszystko i nadstawiam drugi policzek.

http://www.ac.com.pl/pl/doc/311/jaki-sterownik-wybrac

 

 

Wracając jeszcze do tematu.....dziś jeszcze raz robiliśmy testy z właściwym podłączeniem obiegu wodnego i rezultaty:

- jadąc w mieście 95-92 oC

- temperatura gazu w granicach 38 oC

- jadąc stałą prędkością 170 km jak również przyśpieszając temperatura parownika 94-91 oC

-temperatura gazu 36-33 oC

-ciśnienie gazu 1.03- 0,99 bara

-żadnych spadku mocy ,szarpań,nierównej pracy silnika.

 

Pytanie moje - co jest złego? Co przyniesie drugi parownik?

Jak chcecie to odpiszcie jak nie to miłego dnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie tez mam jeden parownik i jezdzi bez problemu, znajomy mi ogladał instalacje a zna sie na tym i jedyne co to wtryski jak zaczna szwankowac to do wymiany i auto na hamowni nie miało zbytnich spadków mocy na gazie, róznica była ok 6KM ale na gazie ładniejszy wykres był niz na benzynie wiec po co ten drugi parownik jak jeden KME Gold daje rade?!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Panowie, jesli jest tak jak mowicie, nie ma zjazdu cisnienia i temp. przy kicku, to znaczy ze albo silnik starej konstrukcji 286km jest mniej wymagajacy albo poprawila sie jakosc kme. Nie znaczy to, ze przyznam wam racje. Nadal uwazam, ze w zimie przy -20 bedziecie mieli problemy, ze jeden reduktor nie da rady. Nie pisze tutaj bez wiedzy. Ja tez testowalem u siebie 1 parownik. Bylo dobrze przez pół roku i wszystko padlo. To sa wasze auta a oszczędności rzędu 300zl mnie smiesza w x5. I prosze nie pytajcie juz, po co? Po to aby nawet za 3lata bylo dobrze, w kazdych warunkach klimatycznych i obciazeniowych oraz przy slabej jakosci gazu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zima to jest mega test dla gazu. Ciekaw jestem czy użytkownicy przeżyją jak będą czekali 5km aż lpg się włączy ;) Myślę, że rower zimowy wyjedzie z garażu :) Mi diesel zimą w mieście pali 15l ON, latem 10 ON. Jeżdżę drożej niż na LPG. Jeśli ktoś kupują auto aby oszczędzać to proponuje codziennie też jeść pasztet i oszczędzać na własnym zdrowiu. To takie ogólne stwierdzenie. Do nikogo to nie jest skierowane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi 5 kilometrami to przesadzasz ....myślę że 60 C na zimę ustawię i będzie to trwało może 1 km. Bo te V 8 zaje..... szybko osiągają optymalna temp. silnika

 

...tak czytam forum lpg.....i różne opinie na temat reduktorów. W następnym tygodniu zakładam drugi parownik. Tak jak pisałem KME GOLD 324km wydajność. Będą dwa co da w sumie prawie 650 KM Auto moje ma 286 KM mam nadzieję że nie będzie gorzej i spalanie nie wzrośnie.

Zbiornik zatankowany był do pełna 54 litry przełączanie przy temp 30 C więc praktycznie od razu, testy i tylko jazda po mieście i przejechane 245 km tak jak zakładałem. Myślę że do 20 litrów gazu spokojnie zejdę .

Jestem zadowolony. :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kme gold na papierze ma 324km, w realu to kleka w zime juz przy 180km. Nie chodzi o temp. przełączania a o wydajnosc jak ma gaz z -20 podgrzac do +35.Ale co my tam wiemy... butla mega male to 54l. Jesli jesteś zadowolony to ok. Konczmy ten temat. Wstaw fotki to ocenimy jak to wyglada.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż się boję...jak porobię zdjęcia.....

Ja mam zrobione tak jak chciałem- jak najmniej widać. reduktor przy prawym nadkolu sterownik w środku z lewej strony połączony z wiązką oryginalną. widac jedynie przewód wodny trójnik .

Ale dobra jak podłączą drugi parownik to porobię foty.

:oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.