Skocz do zawartości

[e46] 320d Polift Problem z EWS, INPA POMOCY!


Levron

Rekomendowane odpowiedzi

Obecnie przebywam w UK autem z polski.

Niedługo wracam do kraju i postanowilem oddać auto do mechanika na wymiane tarcz klockow itp.

Odbieram auto wsiadam a tu zero odzewu, rozrusznik nie kręci itp.

 

Zakupiłem kabel diagnostyczny sciągnałem INPE wraz z emulatorem na Win7.

Udało mi sie połączyć z autem.

Po przejsciu w Engine wybraniu silnika wbiłem w EWS tam chciałem kliknąć w pierwsza pozycje synchronizacji i nic sie niedzieje.. wyskakuja jakies dwa okienka z błedami ( 2 ostatnie linki)

Poniżej przedstawiam kilka screenów w języku niemieckim i prosze o pomoc.

Dodatkowo co jakis czas wywala mi jakies błędy nie wiem czy czasem nie zrywa nie połączenia? może zła INPA? Prosze o pomoc

 

pierwsze trzy apropo błędu a dwa ostatnie kiedy wcisne F2 w Engine/steuern/ EWS

 

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/94953072a59f46cb.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4a96132e538f8f6f.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/693d959f9775e7eb.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fff41154920f912b.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7973dc2e31e493f0.html

 

Znajomy zadzwonił do jakiegoś angola co ogarnia takie sprawy i powiedział że zabawa przez INPE zeby cos z tym EWS zwalczyc tylko wina kluczyka (a ja auto zakupiłem tylko z jednym kluczykiem) i że mogą mi po winie zrobić duplikat i będzie na 100% wszystko smigać w co mi sie nie chce wierzyć.

 

 

Bardzo Proszę was o pomoc drodzy forumowicze. Naczytałem się dosc sporo o tym. kupiłem kabel ale inpa ktora dostałem wraz z kablem nie działa bo wyswietla mi sie w niej tylko INFO. PRacuje obecnie na inpie na zemulowanym xp ale w niej pojawiaja sie jakies komunikaty ze polaczenie zostalo utracone czy cos.

Na innym forum poradzono mi zebym zainstalowal rheingolda. Sciągnałem go, wazył 10gb i kiedy wciskam Launcher wyskakuje komunikat Please specify monitor number .

 

Jak myślicie czy to wina kluczyka? czy może moja inpa nie działa tak jak powinna i nie moge w pelni zsynchronizować EWS ? Prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak myślicie czy to wina kluczyka? czy może moja inpa nie działa tak jak powinna i nie moge w pelni zsynchronizować EWS ? Prosze o pomoc

 

Niestety może być to wina kluczyka, jeśli kluczyk uszkodzony i nie łączy się z ews to synchronizacja nie pójdzie.

Naładuj akumulator.

Zainstaluj bezpośrednio na system inpe aby nie zrywało połączenia.

I jeszcze raz zrób synchronizację.

 

Ewentualnie wejdź do ews, sprawdź status klucza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

 

Walka z problemem trwała po dziś dzień.

Zamówiłem z polski EWS , sterownik silnika i kluczyk.

Przełożyłem pestke do mojego kluczyka. podmieniłem EWS i sterownik silnika.

Odpaliłem auto lecz na początku na blacie zapaliła sie kontrolka silnika na żółto tuż obok tej sprężynki od nagrzewania świec.

zczytuje błedy w inpie tj E46/DDE 5.0 m47 dla nowy/

a tam 7 błędów:

4BC1 (0103) LUFTMASSENMESSER

4BC2 (0101) LUFTMASSENMESSER

4BC7 ANSAUGLUFTTEMPERATURSENSOR (referensignal fuer luftmassenmesser)

4207 (0030) LAMBDASONDE ansteureng heizung

4BA0 (0113) ANSAUGLUFTTEMPERATURSENSOR signal

4520 (1297) Laderdruckregelung, Regelabweichung

4521 (1296) Laderdruckregelung, Regelabweichung

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fe5eddaad6aba45d.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cf0b454d101aa49f.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a033dabef6e79e6e.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0ebd3f6885cbd8ce.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/365438823d00212c.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dd74d06e344e4e73.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/769ece3b284c16a1.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9161e7eeeccd38c4.html

 

Niedziała mi centralny zamek z pilota.

Wykasowałem błedy z pamięci jak i te bierzące opisane powyzej. Przejechałem się autem.. słabo ciągnie.

Dodam że w aucie wymieniłem przepływomierz jakies 25-30 tys temu. Ponadto wymieniłem cały układ chłodzenia, uszczelke pod głowicą i wiele innych.

Panowie jestem w UK na 20 lipca mam zabukowany prom. Chcę sie dostać cały i zdrowy do Ojczyzny.

Bardzo proszę o pomoc co mam teraz zrobić? Może wymienić tylko EWS ? a stary sterownik silnika zostawic? Może da sie jakos zresetować wszystko? Może to sie wszystko samo zaadoptuje?

 

Tutaj 2 filmiki z bieżacymi wykresami pracy silnika.

https://www.youtube.com/watch?v=p5bljSRgZvU&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=LtUt36NtKuE&feature=youtu.be

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełożyłem stary sterownik silnika (ten od mojego auta)

Auto kręci ale nie pali (wczesniej nie kręciło tzn na samym początku)

Kiedy wchodzę w Engine / F6 Activate / EWS synch / klikam F2 wyskakuje komunikat po niemiecku o treści

"falsher startwert beim ruecksetzen ews dde passen ni zusammen" po przetlumaczeniu "falsher wartość początkowa po resecie EWS DDE ni pasują do siebie"

a kiedy klikam F1 To taki komunikat

 

kein freiert startwert mit freigabe vorhanden co po polsku oznacza "wartość początkowa nie freiert dostępne z wydaniem"

 

Proszę o pomoc. Niewiem co mam robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam, że mam błąd EWS Manipulation a kiedy chcę zrobić synchronizację przez INPA to wyskakuje no free start value for enable open.

Kiedy próbuje przez DIS to wyskakuje DDE Data transmision disturbed. Ignition? kiedy to zapłon jest przekręcony.

 

 

 

PS. dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pomogą żadne "zwykłe zaklęcia niezależnie od tego jakie mądre wywody znajdziesz poniżej.Do wyboru jest albo zakupić nowy "komplet" albo oddać stary do kogoś,kto to dobrze kuma i ręcznie przypisze właściwe kody startowe w każdym z trzech elementów.Innej drogi nie ma.Nie mam nic do programowania kluczy więc nie pomogę. Błędy w DDE mogą brać się stąd,że masz w DDE oprogramowanie nie pasujące do silnika- z tym sobie poradzę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiazany. Martwy kluczyk + ECU odrzucal poprawne kody :mad2: . Pomogl re-flash. Drugi ECU byl od M47TU, Levron ma M47N, stad bledy lambdy i niedzialajaca turbina. Na prom zdazysz :wink: Szerokosci i bezpiecznej drogi :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.