Skocz do zawartości

120i N46B20 pytanko


FatJoe

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś ma pomysł co może być przyczyną, że dwa gary zubożają mieszankę a 2 wzbogacają? Tak pokazuje DIS. Silnikiem dość mocno telepie na wolnych obrotach (nie ma znaczenia czy zimny czy rozgrzany, obroty w normie, nie falują). Z wydechu słychać lekko głośniejsze dudnienie niż zwykle (układ wydechowy jest ok), silnik dziwnie głośno warczy między 2500-3500 obr/min. Mocy jakby ciut mniej niż powinno być. Oprócz tych objawów nie wywala żadnych błędów. Rozrząd robiony 13tys km temu (górna część tj. łańcuch, napinacz, 2 ślizgi; dolna olejowo regulacyjna nie ruszana). Macie jakieś pomysły?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
tłoki chodzą w parach (np. 1z3 a 2z4), więc skoro symetrycznie na pray podaje za dużą lub za małą dawkę paliwa, to zacząłby, od sprawdzenia sond (ich odczytów), valvetronica (ewentualne odłączenie silnika valvetronica i porównanie pracy silnika),świec, cewek, czujników położenia wałków i wału. Niestety często trzeba szukać na wyrywki... nie jedno to drugie itd...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hey!

Mam ten sam silnik i miałem taką sytuację (może odbiegam od tematu to sorki:) że na prostej robiłem sprint z kolegą - on jechał za mną i powiedział, że strasznie za mną czuć benzyną i trochę z rury zakopciło. Skojarzyło mi się to z tą dużą dawką paliwa o której mówisz. Oleju mi nie bierze a jednak zakopcił.. Z tym dudnieniem to mam podobnie - szczególnie jak jest zimny to wydech jest naprawdę głośny - po rozgrzaniu się trochę uspokaja. Też mam taki bulgoczący klank silnika w takich obrotach no i koni przydałoby się więcej:) Może ten typ tak po prostu ma? O co chodzi z tym odłączaniem silniczka Valvetronica? Słyszałem już coś nie coś na forum, ale tak naprawdę co się wtedy dzieje? Uaktywnia się przepustnica? Tak się niekiedy zastanawiam, czy może być tak że ten silniczek nie działa a działa przepustnica i można o tym nic nie wiedzieć? W sensie, że nie wywali błedu na desce?

Sorry ze mieszam:)

Pozdrawiam!

Mam do sprzedania 2 szt. felgi M-pakiet WZ 400 R18 9Jx18H2 IS 42
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tłoki chodzą w parach (np. 1z3 a 2z4), więc skoro symetrycznie na pray podaje za dużą lub za małą dawkę paliwa, to zacząłby, od sprawdzenia sond (ich odczytów), valvetronica (ewentualne odłączenie silnika valvetronica i porównanie pracy silnika),świec, cewek, czujników położenia wałków i wału. Niestety często trzeba szukać na wyrywki... nie jedno to drugie itd...

Tłoki chodzą w parach 1z4 i 2z3 a kolejność zapłonów jest 1-3-4-2

DIS pokazywał że 1 i 4 skrajne zubożają a 2 i 3 wewnętrzne wzbogacają lub na odwrót, nie pamiętam. Mechanik zasugerował świece albo cewki. Świece juz zakupiłem NGK irydowe bo nie wiem kiedy były wymieniane a sam zrobiłem juz 13tys km, więc na dniach wymienię i jak nie będzie poprawy to mam podjechac na diagnozę i podmianę cewek bo mają na wymianę i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym dudnieniem to mam podobnie - szczególnie jak jest zimny to wydech jest naprawdę głośny - po rozgrzaniu się trochę uspokaja. Też mam taki bulgoczący klank silnika w takich obrotach no i koni przydałoby się więcej:) Może ten typ tak po prostu ma?

Dziś robiłem przegląd i spaliny w normie. To dudnienie z wydechu mam tylko na wolnych obrotach. Przy 2500-3500 warczy tak dziwnie jakby miał "zdarte gardło". Nie wydaje mi się, żeby ten typ tak miał bo mechanik powiedział, że za bardzo nim telepie. Zresztą z 10tys km temu tego nie było, silnik chodził ładnie, ciszej, nie telepało nim i jakby miał więcej mocy.

A może ktoś jeszcze ma jakiś inny pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik jest najmniej problemowy i najmniej kosztowny w naprawach wśród silników o poj. do 2l w serii 1.

Prawda jest taka, że jakbym miał ten samochód od nowości, to by chodził jak szwajcarski zegarek bo 85% zależy od tego jak się dba i jak jeździ. A używańca kupić to niestety loteria. No chyba, że z Niemiec od prywatnego 1 właściciela z pełną historią, ale wtedy cena to nie 30 tyś zł a 50 :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

DIS pokazywał że 1 i 4 skrajne zubożają a 2 i 3 wewnętrzne wzbogacają lub na odwrót, nie pamiętam. Mechanik zasugerował świece albo cewki. Świece juz zakupiłem NGK irydowe bo nie wiem kiedy były wymieniane a sam zrobiłem juz 13tys km, więc na dniach wymienię i jak nie będzie poprawy to mam podjechac na diagnozę i podmianę cewek bo mają na wymianę i zobaczymy.

Byłem na podmianie cewek i nie ma różnicy.

Po odpięciu czujnika ciśnienia, tego niedaleko pierwszej cewki silnik przestał dygotać, dzwięk między 2500 a 3500obr jak "zdarte gardło" pozostał bez zmian, ale jak sie przejechałem z tym odpietym czujnikiem to był bardziej zamulony niż normalnie.

Mechanior stwierdził że może być kwestia alternatora (przy przegazówce leciuteńko przygasa światło) i że mieli kiedys taki przypadek że wymieniali pół samochodu żeby dojsc czemu silnik telepie a okazalo sie ze altek puszczal jakies zaklocenia napiecia i to partoliło prace silnika. Co o tym sądzicie? Polecił mi podjechac w jedno miejsce żeby wyjeli altek, porobili pomiary i zobaczymy.

 

Wnerwia mnie to trochę bo nie jest tak jak było jak go kupiłem i chciałbym jakos dojsc o co kaman.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

kurcze, to bardziej w takim razie regulator napięcia, bo to on ma prostować napięcie i ustawiać na danym poziomie...

Generalnie musisz spróbować bo faktycznie "zły" prąd potrafi namieszać. Tak samo jak pada Ci aku to zaczynają się palić kontrolki od ABSu, DTC, a jak już jest amba to przy próbie kręcenia wariuje alarm i centralny... Także cholera wie co z tym prądem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej mnie zastanawia dlaczego w kompie nie ma żadnych błędów, nic a nic, jedynie te wartości składu mieszanki w poszczególnych cylindrach trochę odbiegaja od prawidłowych. Ja pier... czy tak trudno zdiagnozowac i naprawić tego typu objawy??? :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

DIS pokazywał że 1 i 4 skrajne zubożają a 2 i 3 wewnętrzne wzbogacają lub na odwrót, nie pamiętam. Mechanik zasugerował świece albo cewki. Świece juz zakupiłem NGK irydowe bo nie wiem kiedy były wymieniane a sam zrobiłem juz 13tys km, więc na dniach wymienię i jak nie będzie poprawy to mam podjechac na diagnozę i podmianę cewek bo mają na wymianę i zobaczymy.

Byłem na podmianie cewek i nie ma różnicy.

Po odpięciu czujnika ciśnienia, tego niedaleko pierwszej cewki silnik przestał dygotać, dzwięk między 2500 a 3500obr jak "zdarte gardło" pozostał bez zmian, ale jak sie przejechałem z tym odpietym czujnikiem to był bardziej zamulony niż normalnie.

Mechanior stwierdził że może być kwestia alternatora (przy przegazówce leciuteńko przygasa światło) i że mieli kiedys taki przypadek że wymieniali pół samochodu żeby dojsc czemu silnik telepie a okazalo sie ze altek puszczal jakies zaklocenia napiecia i to partoliło prace silnika. Co o tym sądzicie? Polecił mi podjechac w jedno miejsce żeby wyjeli altek, porobili pomiary i zobaczymy.

 

Wnerwia mnie to trochę bo nie jest tak jak było jak go kupiłem i chciałbym jakos dojsc o co kaman.

 

 

Jakiś dziwny ten mechanik. Nie ma zwykłego woltomierza by sprawdzić napięcie w instalacji. Wtyczka koło cewki 1-go cylindra to nie jest czujnik ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem nie znam się, w takim razie co to takiego?

Zdjęcia poglądowe ale o to chodzi.

 

http://img714.imageshack.us/img714/7538/cimg4610.jpg

http://img861.imageshack.us/img861/9035/cimg4613.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz stwierdzenie i pytanie:

DIS nie pokazuje błędów. Dlaczego silnikiem telepie a po wyciągnięciu tej wtyczki przestaje telepać ale za to podczas jazdy jest zamulony? Co to może oznaczać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam do wymiany servomotor/siłownik (nie mylić z elektrozaworem) valvetronica(Nr OEM 11377548387).

Mam takie opcje:

Oryginał nowy za 915zł

Oryginał nowy z alledrogo za 699zł

Zamiennik Siemens za 570zł

Zamiennik VDO za 520zł

 

Co byście wybrali? Rocznie robię 13tyś km. Samochodem mam zamiar pojezdzic jeszcze ze 3,5 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ja bym brał vdo lub siemens, oryginał to pewnie to samo tylko ze znaczkiem bmw... kupujesz nową część i masz na nią gwarancję, więc jakby coś było nie tak to dostajesz kasę z powrotem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Okazuje się, że nie ma podziału na Siemens i VDO tylko jest "Siemens VDO" :) Kupiłem nówkę za 489zł. OEM to dokładnie ten sam Siemens VDO i kosztuje najtaniej 915zł :duh: Plus uszczelka pokrywy REINZ za 159zł i robocizna 150zł i 800zł poszło... Na razie nie widze zbytnio poprawy, może jakaś minimalna aczkolwiek to może byc tez siła sugestii. Adaptacja servomotoru po wymianie zrobiona. INPA żadnych błędów nie pokazuje, skład mieszanki na każdym z cylindrów prawidłowy. Parametry silnika prawidłowe.

Warczenie silnika przy 2,5-4 tys obr. pozostało, telepanie silnikiem moim zdaniem bez wiekszych zmian, mocy może ciut więcej, ale ledwo zauważalnie bądź tez tylko mi się wydaje. Po zapaleniu na zimnym to samo co było czyli przez 2-3 sekundy pracuje jakby na 3 garach. Przygasanie światła i lekkie opadanie wskazówki obrotów przy energicznych przegazówkach pozostało bez zmian.

Co ja mam jeszcze kur** mać wymienić??? Jakim cudem parametry pracy silnika są ok i nie ma błędów skoro są takie objawy??? Czy jest jakiś cudotwórca uzdrowiciel który w końcu powie co jest nie tak? Czyżby 800zł poszło w błoto??? :mad2: :cry2: Czy to znaczy, że stary servomotor był ok? Był błąd servomotoru przed wymianą, teraz nie ma to tak jakby był padnięty ale dlaczego nie widzę poprawy? :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amerykanie na ich forum twierdza ze moze byc to wina "Injector/coil/spark-plug problems are too common, and numerous software updates to try to resolve the hesitation issues"

Stawiam ze masz problemy z ECU software :)

Bez ASO BMW sie najwidoczniej nie obejdzie bo nie jest to naprawa dla mechanika ktory nie ma oryginalnego sprzetu diagnostycznego wraz z biezacym updatem.

Ja bym w takiej sytuacji szukal ASO na zdiagnozowanie problemu i jego usuniecie.

 

 

PS.Dopadla mnie podoba usterka jak mialem volvo s40 ze silnik nie chcial pracowac rowno i sie poddalem.

Wyobraz sobie ze serwis ASO w londynie (ktory dziennie robil 30 szt volvo!!!!) szukal jej rowniez 3 dni….

Gdy ja znaleziono rozebrano pol auta i okazalo sie ze jedna malutka srubka byla zasniedziala…

Kazdy mechanior chcial zobaczyc tego wlasciciela ktory przyjechal z taka nietypowa awaria a najbardziej ten facet na recepcji ktory od razu sie zapytal czy jestem przygotowany na odbior samochodu po naprawie :)

Zostalo mi tylko zapytac czy przyjmuja platnosc amex i uregulowac rachunek… 200funtow (1200zl wtedy) rownowartosc kartonu dobrej whiski

Sam bym jej nigdy nie znalazl bo tam pracowalo naraz jakies 6-7 osob by to stwierdzic.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam ze masz problemy z ECU software :)

Bez ASO BMW sie najwidoczniej nie obejdzie bo nie jest to naprawa dla mechanika ktory nie ma oryginalnego sprzetu diagnostycznego wraz z biezacym updatem.

10 dni temu kolega znany z forum na grupowym kodowaniu robił mi pełny update wszelkiego softu do najnowszego wydania z 2013r. w tym głównego strownika silnika i nie odczułem żadnej zmiany w pracy silnika po tym zabiegu, więc to chyba jednak nie to. To on stwierdził też błąd servomotoru, który widziałem na własne oczy. Świece wymieniałem z 5 tyś. km temu a cewki byly podmieniane na chwile na inne ze 4 tyś. km temu, żeby sprawdzić czy to ich sprawka i nic. :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jednak wróć do punktu wyjścia i sprawdź ciągłość ładowania? Ja mam zupełnie inny silnik i tez walczyłem. Okazało się że po wymianie regulatora napięcia na biegu jałowym miałem 14,1V, ale w trakcie jazdy przy obciążeniach innych podzespołów potrafiło spaść do 12,6V i potem bardzo powoli wracać. Błędów nie było ale kultura pracy odbiegala od optymalnej. Wymiana alternatora załatwiła sprawę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grupowe kodowanie to nie jest dotyk ASO gdzie robia kompleks na aparaturze podczas diagnozy.

Szukaj kogos kto swiezym okiem oceni twoj silnik i ma pojecie o elektryce samochodowej jesli chcesz za wszelka cene uniknac ASO.

Kilka razy w zyciu dotknela mnie taka historia z naprawa bmw ze jedne musialem sprzedac dalej z usterka a drugie rozkrecic na czesci bo nie dalem rady wskrzesic potwora.

Porady przez forum sa OK ale nie zastapia fizycznego kontaktu z mechanikiem lub elektykiem ktory zna dana marke.

MADE IN PRL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jednak wróć do punktu wyjścia i sprawdź ciągłość ładowania? Ja mam zupełnie inny silnik i tez walczyłem. Okazało się że po wymianie regulatora napięcia na biegu jałowym miałem 14,1V, ale w trakcie jazdy przy obciążeniach innych podzespołów potrafiło spaść do 12,6V i potem bardzo powoli wracać. Błędów nie było ale kultura pracy odbiegala od optymalnej. Wymiana alternatora załatwiła sprawę.

Podczas jazdy nie sprawdzałem, ale na biegu jałowym mam 14,2V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grupowe kodowanie to nie jest dotyk ASO gdzie robia kompleks na aparaturze podczas diagnozy.

Szukaj kogos kto swiezym okiem oceni twoj silnik i ma pojecie o elektryce samochodowej jesli chcesz za wszelka cene uniknac ASO.

Kilka razy w zyciu dotknela mnie taka historia z naprawa bmw ze jedne musialem sprzedac dalej z usterka a drugie rozkrecic na czesci bo nie dalem rady wskrzesic potwora.

Porady przez forum sa OK ale nie zastapia fizycznego kontaktu z mechanikiem lub elektykiem ktory zna dana marke.

Nie to że chcę za wszelką cenę uniknąć ASO, ale zawsze miałem przeświadczenie, że tam pracuja "wymieniacze" a nie mechanicy. A ta ich kompleksowa aparatura to niby co? Roentgen? Sorry że tak pisze ale jestem już trochę zirytowany i powoli tracę nadzieję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.