Skocz do zawartości

F25 przekładnia kierownicza


xmax

Rekomendowane odpowiedzi

Tak,czarny metalowy jest nowy i na końcach ma jeszcze takie nakładki jakby 2 paski przyklejone na to.To chyba ASO dało ci ten sam felerny element co bym montowany fabrycznie.W którym ASO to brałeś?



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Jestem Czech i zamówiłem ten zestaw w ASO tutaj, rozkleiłem z ciekawości i widziałem właśnie ten beżowy plastikowy. Potem oddałem ten zestaw technikowi do zamontowania. Wysłałem pytanie do importera dlaczego nie był w zestawie ten metalowy. Przy szarpaniu z kierownicą jeszcze słychać lekkie stukanie, ale chociaż nie ma już luzu przy kierownicy na wprost.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 235
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam,


W moim aucie (seria 3 F31) tez wystepowal problem ze stukami z maglownicy. Stwierdzily to dwa niezalezne serwisy i zdecydowalem sie na montaz zestawu naprawczego w BMW Auto Fus Warszawa z przekonamiem ze zrobia to solidnie.

Odebralem auto i kierownica chodzi zdecydowanie ciezej i dodatkowo nie wraca do pozycji 0 tylko zatrzymuje sie troche wczesniej. Zadzwonilem do serwisu, opisalem sytuacje i spytalem czy moga poluzowac srube. Dostalem odpowiedz ze sruba zostala dokrecona zgodnie z sila jaka jest przewidziana w instrukcji montazowej i moga to zrobic ale na moja odpowiedzialnosc. Czy jest ktos kto montowal zestaw naprawczy i u niego tez teraz ciezko chodzi kierownica? Moim zdaniem tak byc nie powinno. Rozmawialem z jedna osoba ktora montowala to w F31 i powiedziala ze po montazu chodzi tak samo lekko jak wczesniej.

 

U mnie wczoraj wymieniono i dokręcono zestaw naprawczy z siłą 70 nM - podobno taka siła zalecana w BMW(w serwisie w Szczecinie chcieli 1200 zł/ zapłaciłem w nieautoryzowanym 150 zł) -a mało sobie po wyjeździe zębów nie wybiłem chodziła tak ciasno i się w kilku pozycjach blokowała. Pojechałem na poprawkę i popuścili. Okazuje się ,że za słabo popuścili bo do koca nie odbija do punktu 0 i muszę jeszcze raz . W BMW pisząc instrukcję wydaje się, że do końca nie mieli pojęcia co robią. Piszą o sile dokręcania a maglownice maja różny stopień wytarcia. Prawidłowo powinno się ściągnąć lewą obejmę maskownicy magla (tę harmonijkę) i nakrętkę dokręcać do momentu usunięcia luzu na przekładni ruszając ja ręką góra/dół - po to do zestawu dodają te dwie wielkie obejmy - żeby potem założyć nową. Takie ślepe dokręcanie zadaną siłą tu nie zda egzaminu bo może wystąpić różny stopień docisku. Mało tego - kasując luz i bujając ręką za listwę powinniśmy koniecznie mieć na maxa skręcone koła ponieważ tam listwa zachowuje oryginalne parametry i to właśnie te miejsce jest najwłaściwsze do usuwania luzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ten zestaw wymieniałem sam.dosłownie z 10 minut roboty.śrubę dokręciłem na równo z kołnierzem maglownicy.Nic nie stuka,nic nie puka i kierownica chodzi leciutko,wraca w położenie wyjściowe



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

U mnie wczoraj wymieniono i dokręcono zestaw naprawczy z siłą 70 nM - podobno taka siła zalecana w BMW(w serwisie w Szczecinie chcieli 1200 zł/ zapłaciłem w nieautoryzowanym 150 zł) -a mało sobie po wyjeździe zębów nie wybiłem chodziła tak ciasno i się w kilku pozycjach blokowała. Pojechałem na poprawkę i popuścili. Okazuje się ,że za słabo popuścili bo do koca nie odbija do punktu 0 i muszę jeszcze raz . W BMW pisząc instrukcję wydaje się, że do końca nie mieli pojęcia co robią. Piszą o sile dokręcania a maglownice maja różny stopień wytarcia. Prawidłowo powinno się ściągnąć lewą obejmę maskownicy magla (tę harmonijkę) i nakrętkę dokręcać do momentu usunięcia luzu na przekładni ruszając ja ręką góra/dół - po to do zestawu dodają te dwie wielkie obejmy - żeby potem założyć nową. Takie ślepe dokręcanie zadaną siłą tu nie zda egzaminu bo może wystąpić różny stopień docisku. Mało tego - kasując luz i bujając ręką za listwę powinniśmy koniecznie mieć na maxa skręcone koła ponieważ tam listwa zachowuje oryginalne parametry i to właśnie te miejsce jest najwłaściwsze do usuwania luzu.

 

ponizej instrukcja BMW :


32 13 580 Replacing the EPS steering thrust piece(ThyssenKrupp)


https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwj4-8qZgpbvAhUKuaQKHX4BDWUQFjAAegQIBBAD&url=https%3A%2F%2Fx3.xbimmers.com%2Fforums%2Fattachment.php%3Fattachmentid%3D2131425&usg=AOvVaw2VpQEhxrXpcCu3gLEOb05f


BMW zaleca wymiane tzw. "dociskacza " oraz " kalibracje i korektę luzów " - 2 458 076 (Miernik)


UWAGA : Dopuszczalna wartość 25 +/-5 µm


959yxall.jpg


Poniżej instrukcja BMW :


DE- 32 13 580 Druckstück EPS-Lenkung (ThyssenKrupp) ersetzen

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f25-x3-xdrive35i-sav/repair-manuals/32-steering-wheel-alignment/32-13-steering-gear-with-power-steering-unit/1Vnc3X9PQZ


EN - 32 13 580 Replacing the EPS steering thrust piece (ThyssenKrupp)

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f25-x3-xdrive28i-sav/repair-manuals/32-steering-wheel-alignment/32-13-steering-gear-with-power-steering-unit/1Vnc3X9PQZ

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ten zestaw wymieniałem sam.dosłownie z 10 minut roboty.śrubę dokręciłem na równo z kołnierzem maglownicy.Nic nie stuka,nic nie puka i kierownica chodzi leciutko,wraca w położenie wyjściowe

Stolar79 - czytając różne posty na form i Twoje wpisy widzę, że znasz się na dużo sprawach, sam zresztą wiele naprawiasz.

Napisz proszę czy możliwa jest taka sytuacja, że np. z powodu za mocnego dokręcenia śruby kierownica nie oddaje do końca, ale tylko z jednej strony (dokładnie z położenia w prawo).

U mnie tak jest, co prawda minimalnie ale da się wyczuć. Odbijanie z lewej jest idealne - na "zero".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tam trochę się znam,bo nie lubię z byle pierdołą latać po mechanikach.Do mechanika idę z grubszą sprawą,gdy nie mam zielonego pojęcia,jak się za coś zabrać,albo nie mam odpowiednich warunków,lub narzędzi.A co do twojego problemu,to może być spowodowane bardziej wyrobioną listwą z jednej strony.Spróbuj delikatnie poluzować tą nakrętkę,dosłownie pare mm



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 8 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.