Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Tak,czarny metalowy jest nowy i na końcach ma jeszcze takie nakładki jakby 2 paski przyklejone na to.To chyba ASO dało ci ten sam felerny element co bym montowany fabrycznie.W którym ASO to brałeś?



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Jestem Czech i zamówiłem ten zestaw w ASO tutaj, rozkleiłem z ciekawości i widziałem właśnie ten beżowy plastikowy. Potem oddałem ten zestaw technikowi do zamontowania. Wysłałem pytanie do importera dlaczego nie był w zestawie ten metalowy. Przy szarpaniu z kierownicą jeszcze słychać lekkie stukanie, ale chociaż nie ma już luzu przy kierownicy na wprost.

  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 235
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam,


W moim aucie (seria 3 F31) tez wystepowal problem ze stukami z maglownicy. Stwierdzily to dwa niezalezne serwisy i zdecydowalem sie na montaz zestawu naprawczego w BMW Auto Fus Warszawa z przekonamiem ze zrobia to solidnie.

Odebralem auto i kierownica chodzi zdecydowanie ciezej i dodatkowo nie wraca do pozycji 0 tylko zatrzymuje sie troche wczesniej. Zadzwonilem do serwisu, opisalem sytuacje i spytalem czy moga poluzowac srube. Dostalem odpowiedz ze sruba zostala dokrecona zgodnie z sila jaka jest przewidziana w instrukcji montazowej i moga to zrobic ale na moja odpowiedzialnosc. Czy jest ktos kto montowal zestaw naprawczy i u niego tez teraz ciezko chodzi kierownica? Moim zdaniem tak byc nie powinno. Rozmawialem z jedna osoba ktora montowala to w F31 i powiedziala ze po montazu chodzi tak samo lekko jak wczesniej.

 

U mnie wczoraj wymieniono i dokręcono zestaw naprawczy z siłą 70 nM - podobno taka siła zalecana w BMW(w serwisie w Szczecinie chcieli 1200 zł/ zapłaciłem w nieautoryzowanym 150 zł) -a mało sobie po wyjeździe zębów nie wybiłem chodziła tak ciasno i się w kilku pozycjach blokowała. Pojechałem na poprawkę i popuścili. Okazuje się ,że za słabo popuścili bo do koca nie odbija do punktu 0 i muszę jeszcze raz . W BMW pisząc instrukcję wydaje się, że do końca nie mieli pojęcia co robią. Piszą o sile dokręcania a maglownice maja różny stopień wytarcia. Prawidłowo powinno się ściągnąć lewą obejmę maskownicy magla (tę harmonijkę) i nakrętkę dokręcać do momentu usunięcia luzu na przekładni ruszając ja ręką góra/dół - po to do zestawu dodają te dwie wielkie obejmy - żeby potem założyć nową. Takie ślepe dokręcanie zadaną siłą tu nie zda egzaminu bo może wystąpić różny stopień docisku. Mało tego - kasując luz i bujając ręką za listwę powinniśmy koniecznie mieć na maxa skręcone koła ponieważ tam listwa zachowuje oryginalne parametry i to właśnie te miejsce jest najwłaściwsze do usuwania luzu.

Opublikowano

Ja ten zestaw wymieniałem sam.dosłownie z 10 minut roboty.śrubę dokręciłem na równo z kołnierzem maglownicy.Nic nie stuka,nic nie puka i kierownica chodzi leciutko,wraca w położenie wyjściowe



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

U mnie wczoraj wymieniono i dokręcono zestaw naprawczy z siłą 70 nM - podobno taka siła zalecana w BMW(w serwisie w Szczecinie chcieli 1200 zł/ zapłaciłem w nieautoryzowanym 150 zł) -a mało sobie po wyjeździe zębów nie wybiłem chodziła tak ciasno i się w kilku pozycjach blokowała. Pojechałem na poprawkę i popuścili. Okazuje się ,że za słabo popuścili bo do koca nie odbija do punktu 0 i muszę jeszcze raz . W BMW pisząc instrukcję wydaje się, że do końca nie mieli pojęcia co robią. Piszą o sile dokręcania a maglownice maja różny stopień wytarcia. Prawidłowo powinno się ściągnąć lewą obejmę maskownicy magla (tę harmonijkę) i nakrętkę dokręcać do momentu usunięcia luzu na przekładni ruszając ja ręką góra/dół - po to do zestawu dodają te dwie wielkie obejmy - żeby potem założyć nową. Takie ślepe dokręcanie zadaną siłą tu nie zda egzaminu bo może wystąpić różny stopień docisku. Mało tego - kasując luz i bujając ręką za listwę powinniśmy koniecznie mieć na maxa skręcone koła ponieważ tam listwa zachowuje oryginalne parametry i to właśnie te miejsce jest najwłaściwsze do usuwania luzu.

 

ponizej instrukcja BMW :


32 13 580 Replacing the EPS steering thrust piece(ThyssenKrupp)


https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwj4-8qZgpbvAhUKuaQKHX4BDWUQFjAAegQIBBAD&url=https%3A%2F%2Fx3.xbimmers.com%2Fforums%2Fattachment.php%3Fattachmentid%3D2131425&usg=AOvVaw2VpQEhxrXpcCu3gLEOb05f


BMW zaleca wymiane tzw. "dociskacza " oraz " kalibracje i korektę luzów " - 2 458 076 (Miernik)


UWAGA : Dopuszczalna wartość 25 +/-5 µm


959yxall.jpg


Poniżej instrukcja BMW :


DE- 32 13 580 Druckstück EPS-Lenkung (ThyssenKrupp) ersetzen

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f25-x3-xdrive35i-sav/repair-manuals/32-steering-wheel-alignment/32-13-steering-gear-with-power-steering-unit/1Vnc3X9PQZ


EN - 32 13 580 Replacing the EPS steering thrust piece (ThyssenKrupp)

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f25-x3-xdrive28i-sav/repair-manuals/32-steering-wheel-alignment/32-13-steering-gear-with-power-steering-unit/1Vnc3X9PQZ

Pozdrawiam Andrzej
Opublikowano
Ja ten zestaw wymieniałem sam.dosłownie z 10 minut roboty.śrubę dokręciłem na równo z kołnierzem maglownicy.Nic nie stuka,nic nie puka i kierownica chodzi leciutko,wraca w położenie wyjściowe

Stolar79 - czytając różne posty na form i Twoje wpisy widzę, że znasz się na dużo sprawach, sam zresztą wiele naprawiasz.

Napisz proszę czy możliwa jest taka sytuacja, że np. z powodu za mocnego dokręcenia śruby kierownica nie oddaje do końca, ale tylko z jednej strony (dokładnie z położenia w prawo).

U mnie tak jest, co prawda minimalnie ale da się wyczuć. Odbijanie z lewej jest idealne - na "zero".

Opublikowano

Coś tam trochę się znam,bo nie lubię z byle pierdołą latać po mechanikach.Do mechanika idę z grubszą sprawą,gdy nie mam zielonego pojęcia,jak się za coś zabrać,albo nie mam odpowiednich warunków,lub narzędzi.A co do twojego problemu,to może być spowodowane bardziej wyrobioną listwą z jednej strony.Spróbuj delikatnie poluzować tą nakrętkę,dosłownie pare mm



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, ma ktoś w Szczecinie klucz na 3 dziurki - potrzebuję dokręcić nakrętkę kilka mm.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Czy wymiana tego tłoczka niweluje lekkie luzy ponieważ wydaje mi sie ze jednak odczuwam lekki luz na kierownicy. Stuki równiez tez mam
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam, ma ktoś w Szczecinie klucz na 3 dziurki - potrzebuję dokręcić nakrętkę kilka mm.

Znalazłeś warsztat w Szczecinie który go posiada?:)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Tak, BMW Partner Zbigniew Jarzembek w Podjuchach ,prawdopodobnie specjalnie dla mnie kupił na wymianę. Zestaw kupiłem w ASO za niecałą stówkę.
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam, ma ktoś w Szczecinie klucz na 3 dziurki - potrzebuję dokręcić nakrętkę kilka mm.

Witam, ponowie pytanie - ktoś dysponuje kluczem do pożyczenia na 10 minut w szczecinie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.