Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Panowie mam dziwny dźwięk wydobywający się z silnika przy 3 tys. obrotów, do 3 tys. jest wszystko ok. - CICHUTKO. Pojawia się na 3 tys. i znika przy 5 tys. Poniżej przedstawiam filmik. Co to może być??

 

 

Proszę o informację.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mi to wygląda na kończącą się rolkę.

Zrzuć paski i zobacz, to się dowiesz.

Tylko nie męcz za długo silnika, bo wtedy pompa wody nie chodzi.

Opublikowano
jeżeli dźwięk niesie się z przodu od góry to jakby rolka, najlepiej wymienić wszystkie dla świętego spokoju nie są to jakieś wielkie pieniądze
http://imageshack.us/a/img222/358/img0470ji.jpg
Opublikowano

niekoniecznie rolka/i.

Mogą to być łożyska osprzętu - pompy wspomagania, alternatora, pompy wody.

Pasek do sciagniecia i trzeba pokręcić i spróbować wsłuchać sie w ich pracę, oby nie było to z rozrządu, bo mozesz niedługo nieźle wyczyścić portflel

Opublikowano
U mnie dość podobnie waliła rolka od napinacza, gratis napinacz też już słaby był i charkotał przy gaszeniu taki piskocharkot wydawał podczas zgaszania. Ale tak jak koledzy mówią może to być łożysko w osprzęcie, zacząłbym od alternatora i pompy wspomagania
Opublikowano
Zrzucenie paska to najszybszy i najprostszy sposób żeby wyeliminować wszystkie rolki,pompy i alternator.Krótka przygazówka nie zrobi krzywdy pompie wodnej.Jak problem nie ustanie to być może łańcuch rozrządu się rozciągnął ,ale przebieg musiałby być ogromny.
Opublikowano
Pojawia się na 3 tys. i znika przy 5 tys.

Tak tylko przy okazji zapytam - w jakim celu kręcisz diesla do 5 tys. obr. skoro jego maksymalna moc/moment obrotowy to jakieś 3,5 tys obr? Powyżej tego to już jest typowe "puszczane pary w gwizdek" i katowanie silnika...

Pzdr.

Opublikowano
skoro jego maksymalna moc/moment obrotowy to jakieś 3,5 tys obr? Pzdr.

 

Gdyby tak było, to skrzynia automatyczna nie rozkrecałaby motoru do ~4300rpm, fakt, że silnik z automatem ma inną mapę niż z manualem, to jednak w manualu spokojnie można krecić motor do 3.8...4k, zaleznie od biegu.

Do 5 jednak nie ma sensu krecic, racja.

Opublikowano
Kręciłem tylko do sprawdzenia, czy wydaje ten odgłos do końca czy znika. Normalnie automat zmienia przy ponad 4 tys.
  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.