Skocz do zawartości

E46 320i Wskaźnik paliwa oszukuje ?


leszczu24

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

witam

 

stary temat ale podpinam sie...

 

U mnie ten sam problem, auto przy zasiegu 100km (roznie bo czasem 70) gasnie i po prostu brakuje paliwa.

Czyli problem napewno z pampka albo elementami z tym związanymi....

W tym temacie dowiedzialem sie od Was o testach i tak wlasnie zrobilem.. Test nr 6 i przez jakis czas obserwowalem stan zbiornikow, a mianowicie wygladalo to tak:

 

zasieg 124km 088037 8.8l 3.7l

zasieg 109km 072028 7.2l 2.8l

zasieg 92km 087000 8.7l 0.0l

zasieg 80km 048008 4.8l 0.8l

zasieg 74km 069000 6.9l 0.0l

zasieg 261km 080149 8.0l 1.4l

zasieg 103km 105000 10.5l 0.0l

zasieg 256km 114114 11.4l 11.4l

 

U kogos tez sie tak miala sytuacja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Paliwo powinno być w prawej komorze, więc u Ciebie jest problem z pompką, która odpowiada za przelewanie paliwa między komorami.

Przykładowo zamiast tego:

zasieg 92km 087000 8.7l 0.0l

 

powinno być:

zasieg 92km 000087 0.0l 8.7l

 

Jak nie masz paliwa w prawej komorze to auto gaśnie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo powinno być w prawej komorze, więc u Ciebie jest problem z pompką, która odpowiada za przelewanie paliwa między komorami.

Przykładowo zamiast tego:

zasieg 92km 087000 8.7l 0.0l

 

powinno być:

zasieg 92km 000087 0.0l 8.7l

 

Jak nie masz paliwa w prawej komorze to auto gaśnie.

 

hmmm teraz to juz zglupialem heh.

Wles paliwa jest po prawej stronie, czyli pompka tez jest po prawej stronie i pompuje paliwo do komory lewej...

A gdy auto gasnie to w prawej nie ma paliwa a jest w lewej... Chyba ze jest jakis inny obieg tego paliwa, paliwo zwrotne wraca do komory lewej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja rozbierałem bak w Dieslu ale rozwiązanie jest podobne w benzynie zobacz w ETK lub Realoem katalog bmw

Zaciąga paliwo do silnika z prawej komory pompa, a wraca nie spalone do lewej komory, tej od strony kierowcy, w lewej jest tam pompa strumieniowa zaciąga paliwo do prawej komory nie jest to żadna elektryczna pompa tylko zwykłe podciśnienie, co się robi że nie przelewa wszystkiego to nie wiem ale jak jeździsz do 1/4 baku to nie ma problemu dla mnie rezerwa to pierwsza kresko ok 15l i jadę zatankować.

Po drugie to że wskaźnik pokazuje 8l to nie znaczy że tam jest, może się zawiesza i dlatego pokazuje taką ilość, jak wypompowałem pompą paliwową tą w baku paliwo z całego baku to nie zostało za wiele paliwa w komorze ok 2cm paliwa i słychać było zaciąganie powietrza (komora w baku jest podzielona tam gdzie zasysa smok jest prostokąt,aby paliwo się nie przemieszczało podczas przyspieszenia i hamowania, a na zewnątrz jest pływak do pomiaru ilości paliwa) przy jeździe na kropelce !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wszystko wskazuje na pompe?

Filtr paliwa wymieniony miesiac temu. Średnio raz w tygodniu przy odpaleniu zaczyna sie dusić i gaśnie, za drugim razem odpala bez problemu. Jak jezdze to odnoszę wrazenie że delikatnie przydlawia, ale na tyle słabo, że osoba ktora tym autem nie jezdzi to nie wyczuje tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak jak pisałem paliwo ma być w prawej komorze, jak masz pół baku to wszystko/prawie wszystko ma być w prawej komorze i wtedy jest ok.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak jak pisałem paliwo ma być w prawej komorze, jak masz pół baku to wszystko/prawie wszystko ma być w prawej komorze i wtedy jest ok.

 

Zgadzam się z Tobą, nie ma żadnego równego rozłożenia po połowie w obu komorach dla lepszej równowagi, dwie komory są raczej wynikiem budowy tylnego zawieszenia,

paliwa ma nigdy nie brakować, a więc jak najszybciej ma znaleźć się w prawej komorze, przetłacza nawet jak nie pracuje silnik, dzięki podcisnieniu, co sam zauważyłem podpinając pod INPA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=e46+pompa+paliwa&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y&bmatch=s0-mt-0113

 

gdy ogladam pompy paliwa to sa rozne rodzaje? o co chodzi w tym?

jedne wygladaja tak jak powinna wygladac pompa a inne wygladaja jak filtr paliwa ??

 

z tego co juz wyczytalem to nie ma podzialu na typ nadwozia czy moc silnika, dziela sie tylko na benzyna i diesel...

 

 

Wielkie dzieki za udzielanie informacji, poniewaz bardzo mi pomagaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok troche bardziej poszperalem i wszystko wskazuje na pompe, teraz tylko jakiej marki najlepiej kupic.

 

Czy może to byc też wina pompy, że auto jest ciut bardziej mulowate niż wczesniej i czasem czuc jak go lekko przydusza? ( osoba, która na codzień tym autem nie jezdzi napewno nie jest w stanie tego przyduszania wyczuć )

 

 

Aaa i dzieki za wcześniejsze informacje, dużo mi pomogliscie

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. Dołączę się do pytania.

 

Mi sama wskazówka od paliwa buja, również w inpa pokazuje błędnie poziom paliwa. Jak wskazówka rośnie to jest więcej paliwa w inpa, a realnie jest znacznie mniej.

 

Problem opisałem tutaj: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=150396

 

jest też w tym temacie film. Ktoś wie co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Siemanko, podpinam się pod temat bo już zwariowałem od tego zwariowanego wskaźnika. Moja sytuacja (318d, e46 touring):

 

Auto do pełna - 300km (praktycznie po mieście) żadnej reakcji wskaźnika (cały czas full), po 300 km strzałka trochę świrowała, raz peło raz 3/4 i tak niewiadomo o co jej chodziło.

 

Na tą chwilę mam przejechane prawie 600 km (200 km na trasie), strzałka stoi w połowie i tak sobie świruje raz trochę więcej raz trochę mniej. Komputer świruje tak jak strzałka (waha się między 580 km a 690). Spalanie od początku tankowania - 6.5. Czyli co by nie było nie przejadę jeszcze 600 km skoro już tyle zrobiłem.

 

Test:

6.0 - 3 pomiary - 007 281, 012 274, 018 278

 

Dodam jeszcze że ściągnałem kanape z tyłu i gumę (prawą), po włączeniu zapłonu słychać przez chwilę pompowanie paliwa ...

 

Co wymienić ? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pływak sie wiesza ? :? hmmm

 

a przy tescie 6 to pamietaj ze paliwo jest pompowane z lewej komory do prawej stad zawsze (przy sprawnym układzie) po odpaleniu wartosc z lewej bedzie malała a prawa rosła (do 33 czy 32 max jakos tak)

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pływak sie wiesza ? :? hmmm

 

a przy tescie 6 to pamietaj ze paliwo jest pompowane z lewej komory do prawej stad zawsze (przy sprawnym układzie) po odpaleniu wartosc z lewej bedzie malała a prawa rosła (do 33 czy 32 max jakos tak)

 

 

Sumarycznie skoro przejechałem już 600 km to tam na pewno nie ma pół zbiornika, więc ukryty test też się myli (łącznie z komputerem)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie z tym wskaznikiem to samo

 

wyjmowałem dwie pompy z tyłu,sprawdzałem rezystencję pływaków,pół instalacji do pomp tylnych,wtyczki czy napięcie jest dobre,licznik testem i nic

 

sprawa ma się tak mam 1/3 paliwa odpalam auto rano i już mam między 1/3 a 1/2 :norty:

 

też zauważyłem po zapłonie,ze jak przekręciłem na zapłon to wskazówka od paliwa idzie do góry i w dół i tak w kółko przez chwilę czasu

 

i po prostu jadąc samochodem pokazuje,ze mam 1/3 ok robię np 20km gaszę samochód.Po 1h odpalam i już jest pomiedzy rezerwa a 1/3

 

Zauważyłem,ze jak tak się dzieje a odepnie się klemę minus od akumulatora na 10minut i podepnię to już wskazuje prawidłowo przez dzień dwa i znów to samo ale co dziwniejsze nigdy nie ma tak,ze pokazuje 1/3 a tu paliwa nie ma..

 

przekłamuje ale jak przychodzi co do czego normalnie schodzi do rezrwy

 

Wyminiłem pompę w baku za fotelem pasażera nic to samo

 

Poprawiał mi kolega elektronik na pompach wszystkie styki lutownicą też 0 efektów

 

i po prostu jest tak,że jak się zresetuje aku to jadąc trasę np 2km pokazuje w OBC ciągle jak z każdym kilometrem w OBC maleje zasięg czyli ok ale po paru km np 3,5 sprawa znów odwraca się i zamiast maleć to jadąc nawet dośc dynamicznie wskaania idą do górą zamiast ubywać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie z tym wskaznikiem to samo

 

wyjmowałem dwie pompy z tyłu,sprawdzałem rezystencję pływaków,pół instalacji do pomp tylnych,wtyczki czy napięcie jest dobre,licznik testem i nic

 

sprawa ma się tak mam 1/3 paliwa odpalam auto rano i już mam między 1/3 a 1/2 :norty:

 

też zauważyłem po zapłonie,ze jak przekręciłem na zapłon to wskazówka od paliwa idzie do góry i w dół i tak w kółko przez chwilę czasu

 

i po prostu jadąc samochodem pokazuje,ze mam 1/3 ok robię np 20km gaszę samochód.Po 1h odpalam i już jest pomiedzy rezerwa a 1/3

 

Zauważyłem,ze jak tak się dzieje a odepnie się klemę minus od akumulatora na 10minut i podepnię to już wskazuje prawidłowo przez dzień dwa i znów to samo ale co dziwniejsze nigdy nie ma tak,ze pokazuje 1/3 a tu paliwa nie ma..

 

przekłamuje ale jak przychodzi co do czego normalnie schodzi do rezrwy

 

Wyminiłem pompę w baku za fotelem pasażera nic to samo

 

Poprawiał mi kolega elektronik na pompach wszystkie styki lutownicą też 0 efektów

 

i po prostu jest tak,że jak się zresetuje aku to jadąc trasę np 2km pokazuje w OBC ciągle jak z każdym kilometrem w OBC maleje zasięg czyli ok ale po paru km np 3,5 sprawa znów odwraca się i zamiast maleć to jadąc nawet dośc dynamicznie wskaania idą do górą zamiast ubywać

 

Z tylu podobno jest jedna pompa z pływakiem a druga "dziura" to tylko pływak... W jaki sposób sprawdziłeś czy oba pływaki są ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zasady pisania na forum:

 

5. Jeśli cytujesz czyjąś wypowiedź tnij cytaty. Cytuj tylko te fragmenty wypowiedzi na które odpowiadasz.

Nie cytuj wypowiedzi, zwłaszcza całości, jeśli odpowiadasz bezpośrednio po niej.

 

Jeszcze dwa takie cytaty i będzie cała strona..Wracając do tematu, w Staszka aucie nic nie działa prawidłowo, od wycieraczek po akumulator, więc nie sugerowałbym się jego odpowiedziami.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam..

Mam pytanie??

Ponieważ też zauważyłem , że mój wskaźnik paliwa lubi czasami zawyżać stan paliwa i nagle spada na prawidłowy poziom postanowiłem sprawdzić następujące sprawy.

1. Test nr 6 pokazuje stan w obu komorach , czy te wskazania u was tez się zmieniają cały czas na wyłączonym aucie ??

2. Zdjąłem tylne siedzenie i chciałem sprawdzić , czy nie zaśniedziało połączenie na kostkach psiknąłem contact spray , ale zastanawia mnie jedno dlaczego przy wypiętych 2 kostkach wskazania paliwa dalej były wyświetlane na zegarach i na liczniku cyfrowym w teście 6.1 na poszczególnych komorach.

Czy ktoś ma jakiś pomysł co jest powodem tej usterki??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.