Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich! Jestem tu nowy wiec chciałbym sie ze wszystkimi serdecznie przywitać :) Mam problem z moja bunią... Zakupiłem niedawno ładny samochodzik... czarny, nie zgnity, fajna cena... pomyślałem wiec sobie ze pojadę do mechanika i sprawdzę co jest do zrobienia (liczyłem sie z tym, ze z racji ceny bedzie cos trzeba zrobic). Okazało sie ze jest tego troche wiecej ale ok... zrobie i bede wiedzial czym jeżdżę :) Zawieszenie (sworznie przód i tył, amortyzatory i zestaw przeciwpyłowy tyl, gniazdo amortyzatora z tyłu i gumy stabilizatora) jakies wycieki oleju w okolicy skrzyni. okazalo sie ze poprzedni wlasciciel założył odwrotnie uszczelki- wymeinilem na nowe uszczelniacz Febi i Elring. Wymienilem przekladnie kierownicza na używkę. Zrobiłem ręczny, wisko, wyminiłem rolki paska klinowego razem z paskiem no i oczywiscie wszystkie filtry i olej Valvoline Maxlife 5W-40. Juz myślalem ze mam z głwoy na jakis czas a tu pewnego dnia odjeżdżam z parkingu i wyszedłem z samochodu żeby cos z bagażnika wyciągnąć... i zobaczylem plame oleju...odstawilem samochod i po jakims czasie sprawdzilem stan oleju... na bagnecie prawie nic nie pokazalo wiec dolalem to co mialem w bagzniku czyli litr mineralnego z orlenu. Chcialem sprawdzic gdzie cieknie wiec otworzylem maske i oto co zobaczylem:

http://www2.zippyshare.com/v/41843790/file.html

http://www2.zippyshare.com/v/53324253/file.html

http://www2.zippyshare.com/v/35827728/file.html

http://www2.zippyshare.com/v/34874222/file.html

I moje pytanie jest takie... Co to za uszczelka? Czy to jedyne miejsce skąd może lecieć? Czy to ze cały olej uciekł moze byc spowodowane tym ze wlalem syntetyka? Nie wiem co bylo poprzednio bo nie bylo zadnej karteczki na silniku a nie zapytalem przy zakupie. Prosze o pomoc.

Opublikowano
Bolączka M43 zarówno 1.6 jak i 1.8 czyli wyplute uszczelki pokryw łańcucha rozrządu. Dlaczego bolączka? dużo osób ma ten sam problem spowodowany tym że wiele mechaników/osób/praktykantów nie wie jak je zakładać/dokręcać itp..itd.. A teraz bardziej szczegółowo u ciebie widzę że masz problem z obydwoma uszczelkami zarówno przednią jak i tylną a dokładniej nr. 16 i 17 tutaj: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA91&mospid=47437&btnr=11_1376&hg=11&fg=10 Teraz czas na dobre i złe wieści a więc: z dobrych to ta że te uszczeleczki nie są jakieś ekstra drogie i to że by wymienić nr 17 nie trzeba ściągać głowicy. Teraz zła by wymienić 16 niestety trzeba ściągnąć głowice. Co do oleju jest jedna zasada: za każdym razem kiedy kupujesz samochód używany i nie ma karteczki nigdzie jaki był poprzednio olej w silniku to lejesz pół syntetyk (przezorny zawsze ubezpieczony) jest tak ponieważ mineralnego oleju pod żadnym pozorem nie wolno mieszać z syntetykiem i na odwrót, za to pół syntetyk już możesz mieszać z mineralnym czy syntetykiem. Bo potem mogą się dziać naprawdę ciekawe rzeczy. Jest to spowodowane inną gęstością/lepkością/wytrzymałością olejów. Co do rad.. na pewno nie rób tego sam ponieważ ściąganie głowicy to nie zabawa^^, druga znajdź kogoś kto się na tym zna i przy wymianie będzie wiedzieć jak takie uszczeleczki porządnie założyć (mało ludzi o tym wie i boryka się z tym problemem) no i trzecia nigdy więcej nie mieszaj mineralnego z syntetykiem :) tyle ode mnie.
Opublikowano
Dzięki za odpowiedź. A czy jeste w stanie powiedziec mi jaki mniej wiecej bedzie koszt tej operacji? Czy ściągnięcie głowicy nie pociągnie za sobą konieczności wymiany uszczelki pod głowicą? Nie ma typowych obiawów uszkodzenia tejże uszelki (plamy oleju w plynie chlodniczym, maslo na bagnecie i korku, gotująca sie woda). Czy zna ktoś fachowca który nie "spartoli" takiej roboty w Gdańsku?
Opublikowano
no i trzecia nigdy więcej nie mieszaj mineralnego z syntetykiem :) tyle ode mnie.

 

A co zważy mu się? Jak jest się na trasie czy trzeba jechać dolewa się byle jakiego oleju i się jedzie. Nic złego się nie stanie. Potem można wymienić olej i jeździć dalej.

 

Jak ściągniesz głowicę musisz wymienić uszczelkę.

Opublikowano
licząc robociznę mechanika i koszty części kilkaset złotych (uszczelka pokrywy zaworów, uszczelka głowicy, kpl uszczelek pokrywy osłony rozrządu, simering wału korbowego, olej, filtr oleju, płyn chłodniczy, jakaś uszczelka w płynie, np reinz), jeśli masz klimę to prawdopodobnie czeka Cię demontaż kompresora klimy i ponowne nabicie czynnika chłodzącego, jeśli dojdzie do demontażu głowicy to dobrze jest wymienić też śruby mocujące głowice, raczej wątpię aby uszczelka głowicy też była do wymiany, no chyba że masz duży przebieg i instalacje lpg, trudno stwierdzić po zdjęciach, wszystkie części dostaniesz bez problemu w sieci sklepów np intercars, poszukaj kogoś kto ma rabat i nie wyjdzie koszmarnie z ceną za części, osobiście mam 30% rabat w ic ale jestem ze śląska, generalnie dobrze by było zacząć od pomiaru kompresji (20zł), bo dość sporo tego oleju ubyło, pozdrawiam :D
Opublikowano

natomiast jeśli chciałbym złożyć to na częściach fabrycznych tu masz linka, czasami warto kupić oem uszczelki:

 

www.bmwstore.pl

Opublikowano

no coż... przynajmniej wiem co mam robic... Dzękuje wszystkim za pomoc. Jutro zadzwonię do mechanika i dowiem się co i jak.

jeśli masz klimę to prawdopodobnie czeka Cię demontaż kompresora klimy i ponowne nabicie czynnika chłodzącego

na szczęście nie mam :D

Opublikowano
Baardzo dobry mechanik jest w Baninie (za lotniskiem) na ulicy Jesionowej. Daje normalne, nie promocyjne (bo nie promocyjna robota) ceny i zna się na Beemkach. Jak chcesz to na priv dam Ci numer telefonu.
Opublikowano
Baardzo dobry mechanik jest w Baninie (za lotniskiem) na ulicy Jesionowej. Daje normalne, nie promocyjne (bo nie promocyjna robota) ceny i zna się na Beemkach. Jak chcesz to na priv dam Ci numer telefonu.

 

Byłbym wdzięczny ;) poza tym... Dziś coś do mnie doszło. Coś co może znacznie zmniejszyć koszt naprawy. Czy jest możliwe że olej nagromadzony w miejscach jest starym olejem? Tzn jak się tak bliżej temu przyjrzałem dziś to można by stwierdzić że jest zaschnięty a nie świeży tak jakby dopiero co wyciekł (na fotach wydaje się świeży przez lampę błyskową). I z ciekawości popatrzyłem czy gdzieś z boku nie cieknie i jak się położyłem pod samochodem to zobaczyłem "świeży" olej na misce. Pomyślałem że może przecież ściekać z góry ale potem mi się przypomniało co mówił gość przy wymianie oleju... Wspominał coś o "skombinowanym" korku spustowym... :mad2: wytarłem wszędzie szmatą i zobaczymy co będzie :mad2:

Opublikowano
Nawet jeśli jest to stary olej to i tak widać dokładnie na 4 zdjęciu że uszczelka z tyłu osłony rozrządu jest wypluta, zresztą z przodu też widać. Jestem tego w 100% pewien ponieważ też mam M43B18 i też mi wypluło tą uszczelkę^^ i wygląda dokładnie tak samo jedyną różnicą jest to że u mnie z tego miejsca cieknie olej jak by nie ciekł i prawie nie ubywa :) A co do korka, podłóż gazetę cokolwiek tak byś jutro mógł zobaczyć, najlepiej rozpuszczalnik i przejedz szmatką po misie i bloku i sprawdź dokładnie skąd cieknie. Częstą bolączką tychże silników jest też częste padanie oringa na podstawie filtra oleju i też lubi tak bryzgać olejem.
Opublikowano
mam ten sam problem. i pytanie: czy aby wymienić uszczelkę nr 17 trzeba zdejmować pokrywę zaworów??

żeby wymienić uszczelki pokryw łańcucha rozrządu trzeba zapewne ją ściągnąć :) nie trzeba ściągać głowicy jak wynika z wypowiedzi:

Teraz czas na dobre i złe wieści a więc: z dobrych to ta że te uszczeleczki nie są jakieś ekstra drogie i to że by wymienić nr 17 nie trzeba ściągać głowicy.

 

co do wycieków to jestem na 100% ze olej ucieka właśnie przez korek. Zrobiłem tak jak napisałes- przetarłęm do "czysta" i podlozylem szmate. Z uszczelek leci ale znikoma ilość tak jak napisałes

u mnie z tego miejsca cieknie olej jak by nie ciekł
. Już jestem umówiony z mechanikiem niedaleko mnie wiec jest ok ;)

Dziękuje wszystkim za pomoc :)

Opublikowano
mam ten sam problem. i pytanie: czy aby wymienić uszczelkę nr 17 trzeba zdejmować pokrywę zaworów??

Tak by wymienić nr 17 musisz ściągnąć dekielek zaworów ponieważ jest on przykręcony dwoma śrubami do przedniej osłony łańcucha.

żeby wymienić uszczelki pokryw łańcucha rozrządu trzeba zapewne ją ściągnąć :) nie trzeba ściągać głowicy jak wynika z wypowiedzi

Do 17 nie trzeba ściągać głowicy, do 16 trzeba ściągać głowice.

 

. Już jestem umówiony z mechanikiem niedaleko mnie wiec jest ok ;)

Dziękuje wszystkim za pomoc :)

Mam nadzieje że już wszystko będzie w porządku :) pozdro^^

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.