Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odpisalem Tobie w innym poscie, ze tam nie ma nic takiego jak silnik krokowy ...
Krzysztof
  • 2 lata później...
Opublikowano

Czy moze ktos wyjasnic co, lub jaki mechanizm odpowiada za wolne obroty skoro nie ma silniczka krokowego?

 

Mam problem z przydlawieniem sie silnika zaraz po odpaleniu zimnego silnika (po nocy), zaraz gdy obroty spadna do wlasciwych, występuje jedno dlawnięcie sie i potem silnikiem delikatnie rzuca przez 2-3min az zlapie troche temperatury, obroty w tym czasie sa niemal rowne, no moze jakies szczatkowe wachniecia.

 

Błędów w ecu brak, jakies pomysly?

Silnik n52 2.5 2005r

 

Pzd

Opublikowano

Nie bylbym taki pewien. Moge sie zalozyc, ze nie jest.

VVT zastepuje przepustnice, ja pytam o mechanizm regulacji przeplywem powietrza, czyli to, co w typowym benzyniaku wykonuje silniczek krokowy.

 

Czy ktos wie jak zdeaktywować VVT, ale jedniczesnie by Vanos dalej pracowal normalnie?

  • Członkowie klubu
Opublikowano
A cóż to za mechanizm regulacji przepływem, którym steruje silniczek krokowy? Zazwyczaj tym mechanizmem regulacji jest właśnie przepustnica sterowana silniczkiem krokowym.
Opublikowano

;/

Przepustnica wpuszcza CAŁĄ mieszanke, a silnik krokowy wpuszcza ilosc powietrza do mieszanki, tzw "air bypass"

 

Czy ktos kto zna podstawy dzialania silnika n52, jest w stanie sie podzielic wiedzą i odp na moje pytania?

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Nieważne czy całkowicie czy nie, u nas akurat tak jest ale zazwyczaj przepustnica sterowana jest silniczkiem krokowym i o tym chciałem Ci napisać. Poszukaj DISA u siebie bo pewnie o to ci chodzi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam

 

ja pytam o mechanizm regulacji przeplywem powietrza

 

na stronie Nr.10 " Differential Intake Air Control (DISA) N52 "

 

http://fs5.directupload.net/images/160726/eujp3u7q.png

 

https://www.google.de/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiO64i_h5HOAhUkP5oKHW9kAKsQFgg-MAQ&url=http%3A%2F%2Fwww.e90post.com%2Fforums%2Fattachment.php%3Fattachmentid%3D1444926&usg=AFQjCNFE7PnqNasmCP_iS1vGHg79sQOYAQ

 

 

.... Jednak w Silniku N52 wystepuje DISA dwa razy - tzw mala i duza

oraz tzw EDK ( elektrischer Drosselklappensteller ) :D

 

na stronie Nr. 22 jest wiecej na ten temat

http://fs5.directupload.net/images/160726/om2izfd6.png

 

http://www.motor-talk.de/forum/aktion/Attachment.html?attachmentId=688306

Pozdrawiam Andrzej
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Sprawdzałem u siebie DISY dla świętego spokoju bo urwany kawałek plastiku z uszkodzonego zaworu może dostac się do cylidrów :evil: , link do niemieckiego forum poniżej:

http://www.1erforum.de/threads/kapitaler-motorschaden-disa-klappe-angesaugt.215258/

 

Poniżej masz linka z forum Z4 z DIY jak samemu sprawdzić obie DISY w N52. Duża jest dość łatwo dostępna, do małej jest już trochę trudniej bo trzeba zdjąć cały kolektor dolotowy. Disy można również ponoć sprawdzić w INPIE ale nigdy nie próbowałem, może któryś z kolegów podpowie jak.

http://www.z4-forum.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=36349

Eibach Pro Kit, Rev Motoring Silicone Intake Hose, Kolektory Turbo Works, Performance Intake, Milv's: +1mm Modified Intake Lift Valvetronic Supports, Program BPC.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.